Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolsk

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOpole
  • WojewództwoOpolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-11-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyWojewództwo Opolskie
  • Data publikacji ogłoszenia2019-11-07
  • Numer ogłoszenia619835-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 619835-N-2019 z dnia 2019-11-07 r.

Województwo Opolskie: Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Opolskie, krajowy numer identyfikacyjny 53141242100000, ul. ul. Piastowska  14 , 45-082  Opole, woj. opolskie, państwo Polska, tel. 775 416 400, , e-mail zamowieniapubliczne@opolskie.pl, , faks 077 54 16 411.
Adres strony internetowej (URL): https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/; https://bip.opolskie.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego ul. Piastowska 12, 45-082 Opole, piętro II, pok. 203; https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://bip.opolskie.pl/typy-tresci/zamowienia-publiczne/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci papierowej i opatruje się własnoręcznym podpisem oraz składa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (tj.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 ze zm), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Departament Organizacyjno – Administracyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego 45-081 Opole ul. Piastowska 12 (IIp. - pok. 203 - Referat Administracyjny i Zamówień Publicznych).
Adres:
Departament Organizacyjno – Administracyjny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego 45-081 Opole ul. Piastowska 12 (II p. - pok. 203 - Referat Administracyjny i Zamówień Publicznych)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przygotowanie opracowania pn. „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”
Numer referencyjny: DOA-IV.272.35.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z 2019 r. z późn. zm.) - o ile będzie wymagana oraz Planu działań krótkoterminowych. Przedmiot zamówienia obejmuje sporządzenie opracowania stanowiącego podstawę do określenia Programu ochrony powietrza dla stref w województwie opolskim, w których zostały przekroczone poziomy dopuszczalne i docelowe substancji w powietrzu. Integralną częścią „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, jest Plan działań krótkoterminowych. Opracowanie obejmuje wszystkie strefy województwa opolskiego tj. strefę opolską i strefę miasto Opole. Opracowanie sporządzane jest na podstawie „Rocznej oceny jakości powietrza w województwie opolskim. Raport wojewódzki za rok 2018”, dokonanej przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska oraz w związku z koniecznością realizacji ogłoszonego w dniu 22 lutego 2018 r. wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczącego skargi Komisji Europejskiej przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie utrzymujących się od lat przekroczeń poziomów dopuszczalnych dla pyłu zawieszonego PM10 (skarga C-336/16) i zmian przepisów prawa tj. ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. 2019 r. poz. 1211). Opracowanie obejmuje: 1. Przygotowanie „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną część stanowi Plan działań krótkoterminowych, w tym m.in.: • przygotowanie wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, w układzie uzgodnionym z Zamawiającym wraz z opracowaniem harmonogramu działań naprawczych i opracowaniem procedury wdrażania działań krótkoterminowych wraz z określeniem tychże działań oraz przeprowadzenie procedury oddziaływania na środowisko wraz ze sporządzeniem Prognozy oddziaływania na środowisko programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego na podstawie art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r. poz. 2081, z 2019 r. poz. 630 z późn. zm.) – o ile będzie wymagana. Tak opracowany „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych - zgodnie ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r.  Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.) zostanie przedłożony do zaopiniowania i będzie poddany konsultacjom społecznym, • przygotowanie ostatecznej wersji projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, w układzie uzgodnionym z Zamawiającym, • organizację spotkań konsultacyjnych w terenie: o celem zebrania potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych  liczbę przeprowadzonych konsultacji społecznych wynoszącą …….. określa się zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia ……… (nie mniej niż 12 spotkań), o w ramach konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych - liczbę przeprowadzonych konsultacji społecznych wynoszącą …….. określa się zgodnie z ofertą Wykonawcy z dnia ……… (nie mniej niż 12 spotkań), o spotkania powinny odbyć się w każdym powiecie. • przygotowanie zestawienia uwag zgłoszonych w trakcie: o konsultacji mających na celu zebranie potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”,, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, z propozycją ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, o w trakcie konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych, z propozycją ich uwzględnienia lub nieuwzględnienia wraz ze szczegółowym uzasadnieniem, • udział we wskazanych przez Zamawiającego spotkaniach z zarządem województwa, radnymi, ekspertami i mieszkańcami, • przygotowywanie wyjaśnień eksperckich na ewentualne uwagi/pytania związane z zapisami sporządzonych dokumentów. 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji działań w ramach obowiązującego programu ochrony powietrza. 3. Przygotowanie rocznego podsumowania realizacji obowiązującego programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego za 2019 rok pn. „Raport z wdrażania Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego za rok 2019”. 4. Aktualizację szablonu Sprawozdania z realizacji Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego z uwzględnieniem nowych działań naprawczych wynikających z opracowanego Programu ochrony powietrza. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ

II.5) Główny kod CPV: 90731100-1
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90731000-0


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-06-30

II.9) Informacje dodatkowe: dot. II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie : do dnia 30.06.2020 r. Przedmiot umowy, zrealizowany zostanie według harmonogramu określonego w paragrafie 2 Istotnych Postanowień Umowy (IPU) oraz w Opisie Przedmiotu zamówienia.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w niniejszym postępowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający określa warunki udziału w niniejszym postępowaniu. Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1b i w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. 1) Warunek zostanie spełniony jeżeli: spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: 1/ warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem w należytym wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie na łączną kwotę minimum 50 000,00 zł, łącznie: • co najmniej 1 opracowania/projektu w zakresie: diagnostyki zanieczyszczeń powietrza, informacji o jakości powietrza, monitorowania zanieczyszczeń powietrza, badania przyczyn zanieczyszczenia powietrza, określania wpływu zanieczyszczenia powietrza na zdrowie ludności – obejmujących modelowanie zanieczyszczeń w powietrzu, • co najmniej 1 planu/harmonogramu projektu z zakresu poprawy jakości powietrza dla jednostki samorządu terytorialnego, • co najmniej 1 planu/harmonogramu projektu z zakresu poprawy jakości powietrza dla projektu realizowanego we współpartnerstwie. 2) Warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które skieruje do realizacji zamówienia publicznego o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia tj.: • co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania projektem, która ma co najmniej tytuł naukowy doktora z zakresu geofizyki lub nauk o ziemi lub chemii lub inżynierii środowiska lub mechaniki lub budowy i eksploatacji maszyn lub fizyki oraz doświadczenie zdobyte w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert w przygotowaniu programów ochrony powietrza (która kierowała lub nadzorowała realizację programu ochrony powietrza), • co najmniej 2 osobami przeznaczonymi do przygotowania programu ochrony powietrza i planu działań krótkoterminowych, z których każda posiada minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe związane z ochroną powietrza, • co najmniej 1 osobą przeznaczoną do opracowania map GIS, posiadającą doświadczenie w przygotowaniu i obsłudze co najmniej 2 map GIS, • co najmniej 1 osobą przeznaczoną do modelowania imisji, posiadającą doświadczenie w modelowaniu rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń w powietrzu atmosferycznym w skali co najmniej województwa, • co najmniej 1 osobą spełnia wymagania określone w art. 74a ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2018 r., poz. 2081, z 2019 r. poz. 630 z późn. zm.). Zamawiający dopuszcza, aby jedna osoba, jeśli posiada wymagane doświadczenie, wykonywała dwie czynności spośród wyżej wymienionych, przy założeniu, że w sumie będzie to nie mniej niż 5 różnych osób.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Dokumenty na potwierdzenie warunku zdolności technicznej i zawodowej wynikające z Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów (…): Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; W załączeniu do SIWZ - druk do wykorzystania. Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć zgodnie z formą określoną w Rozporządzeniu. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z pozostałymi informacjami zawartymi w załączonym do SIWZ druku – Wykazie osób. Wyżej wymienione dokumenty należy złożyć zgodnie z formą określoną w Rozporządzeniu.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
- W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów: Grupa kapitałowa. Zgodnie z treścią art. 24 ust. 11 ustawy PZP. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 51 ust. 1a, art. 57 ust. 1 lub art. 60d ust. 1, albo od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (obowiązuje forma składania – oryginał). • Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy PZP: ust. 1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. ust. 2 W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. ust. 3 Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, o których mowa w ust.1. ust. 4 Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w ust. 1, została wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współprace tych wykonawców. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt VI.1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 1) WYPEŁNIONY DRUK OFERTOWY sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ Oferty sporządza się, pod rygorem nieważności, w postaci papierowej i opatruje się własnoręcznym podpisem oraz składa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe tj.: Dz. U. z 2018 r. poz. 2188 ze zm., osobiście lub za pośrednictwem posłańca. W DRUKU ofertowym należy wpisać: W druku oferty należy uwzględnić: 1. Liczbę spotkań konsultacyjnych: a) liczbę przeprowadzonych spotkań konsultacyjnych celem zebrania potrzeb/uwag/wniosków interesariuszy w kontekście opracowania wstępnej wersji projektu „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych nie może być mniejsza niż 12 spotkań i nie może być większa niż 24 spotkania, b) liczbę przeprowadzonych spotkań konsultacyjnych w ramach konsultacji społecznych i opiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych nie może być mniejsza niż 12 spotkań i nie może być większa niż 24 spotkania. 2. Termin gwarancji na opracowany „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych. (Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji na opracowany „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych na zasadach określonych w paragrafie § 8 IPU)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Liczba spotkań konsultacyjnych 30,00
Termin gwarancji na opracowany „Program ochrony powietrza dla województwa opolskiego”, którego integralną częścią jest Plan działań krótkoterminowych 10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY „§ 12 IPU 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy złożonej w dniu ……………..., stanowiącej Załącznik nr 2 do umowy, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem art. 144 ust. 1 pkt 3-6 ustawy prawo zamówień publicznych oraz postanowień § 12 ust. 2 umowy. 2. Zamawiający dopuszcza istotne zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty złożonej w dniu ……………. stanowiącej Załącznik nr 2 do umowy, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy oraz terminu zgłaszania uwag i poprawek przez Zamawiającego, w przypadku konieczności ponowienia opiniowania „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego“, którego integralną część stanowi Plan działań krótkoterminowych lub Prognozy oddziaływania na środowisko programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego przez organy, o których mowa w § 5 ust. 3 lub § 2 ust. 1 pkt 2 umowy. 3. Zamawiający poza zmianami wynikającymi z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w przypadku: 1) gdy nastąpi ustawowa zmiana stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostaje stała, 2) zmiany źródła finansowania umowy lub dodania nowego źródła finansowania umowy, kwota umowy pozostanie bez zmian, a Zamawiający zmieni tylko jej źródło finansowania i doda odpowiednie logo i informację o współfinansowaniu umowy, zmiana ta nie wymaga aneksowania umowy, 3) gdy nastąpią zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy. 4. Podstawą do dokonania zmiany, o której mowa w § 12 ust. 2 jest złożenie przez Stronę pisemnego wniosku wraz z uzasadnieniem, w terminie 14 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach będących podstawą dokonania zmian, i jego akceptacja przez drugą Stronę. 5. W przypadku konieczności złożenia oświadczenia woli na piśmie, przedstawienia stanowiska na piśmie lub przekazania materiałów wymagających doręczenia drugiej Stronie, terminy określone w niniejszej umowie uważa się za zachowane, jeśli strona wysłała w terminie pismo lub materiały przesyłką poleconą w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r.  Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z 2019 r. poz. 1051). 6. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.”
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-11-15, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Pakosławice
  • Lokalizacja zleceniaopolskie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.