Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek – II etap
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWłocławek
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-09
  • ZamawiającyGmina Włocławek
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-30
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00098957
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek – II etap

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Włocławek

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866904

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Królewiecka 7

1.5.2.) Miejscowość: Włocławek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-800

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 54 230 53 55

1.5.8.) Numer faksu: +48 54 230 53 53

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gmina.wloclawek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina.wloclawek.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek – II etap

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12c00663-d969-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00098957

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000550/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek - II etap

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Europejski Fundusz Regionalny w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.1. Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wloclawek

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wloclawek

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2.1. Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
2.2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 P.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach pdf .txt, .rtf, .doc, .docx, .odt .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
2.3. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip ; 7Z.
2.4. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
2.5. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
2.6. Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
2.7. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
2.8. Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
2.9. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecane jest wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
2.10. Nie należy wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym, gdyż może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
2.11. W sytuacjach awaryjnych np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformyzakupowej zamawiający dopuszcza komunikację z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres przetargi@g.wloclawek.pl, z zastrzeżeniem że Ofertę (w szczególności Formularz oferty i załączniki do oferty ) Wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy zakupowej, zgodnie z opisem w Rozdziale VI pkt 1 niniejszej SIWZ.
2.12. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Włocławek ul. Królewiecka 7, 87-800 Włocławek, TEL. 54 230 53 55 reprezentowana przez Wójta Gminy Włocławek, zwaną dalej „Zamawiającym”;
2) Zamawiający wyznaczył Inspektora Ochrony danych Osobowych z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail:inspektor@cbi24.pl lub pisemnie kierując korespondencję na adres Zamawiającego – Urząd Gminy Włocławek, ul. Królewiecka 7, 87 -800 Włocławek;
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia, opisanego w art. 7 pkt 18 ustawy z dnia 19 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz.2019 ze zm. zwaną dalej ustawą „Pzp”) w celu związanym z niniejszego postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego – „Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek – II etap” ,zwanego dalej „zamówieniem” oraz wykonywania prawa i obowiązków wynikających umów z zawartej umowy, przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących umów o dostawę i montaż instalacji , w tym wypłaty wynagrodzenia;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Zamawiającym na mocy przepisów ustawy Pzp, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r, poz. 305.) oraz innych przepisów prawa.
16.3.Będziemy przetwarzać następujące kategorie Pani/Pana danych: dane identyfikacyjne, imię nazwisko, nr PESEL, informacje dotyczące zamieszkania, dane kontaktowe, dane dotyczące funkcji lub stanowiska.
16.4.W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w ust. 16.2. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
1) podmioty uprawnione do tego na podstawie przepisów prawa;
2) podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Zamawiającym są współadministratorami danych osobowych lub przetwarzają w imieniu Zmawiającego dane osobowe ,jako podmioty przetwarzające;
3) osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
16.5.Zamawiający nie ma zamiaru przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa
trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
16.6.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
16.7.Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
16.8.W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W związku z przetwarzaniem przez Zamawiającego Pani/ Pana danych osobowych nie przysługuje Pani/Panu:
1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2) prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RBRiGK.271.2.12.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia - Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Włocławek w ilości 22 sztuk, 20 stuk montaż do wykonania na posesjach osób fizycznych – mieszkańców Gminy Włocławek; dwie instalacje montowane na budynkach użyteczności publicznej świetlicach wiejskich w miejscowościach Świętosław i Telążna Leśna.
w ilości:
a) budynki użyteczności publicznej:
Lp. Miejscowość Nr działki Obręb Rodzaj mikroinstalacji Wielkość min. instalacji [kWp]
1. Świętosław 44/59 Dobra Wola fotowoltaika gminny 4,81
2. Telążna Leśna 399/2 Telążna Leśna Fotowoltaika gminny 5,18





b) budynki mieszkalne:
Lp. Nr działki Obręb Rodzaj mikroinstalacji Wielkość min. instalacji [kWp]
1 315/6 Kruszyn fotowoltaika 5,92
2 24/6 Nowa Wieś fotowoltaika 5,92
3 164/3 Łagiewniki fotowoltaika 9,99
4 200 Nowa Wieś fotowoltaika 6,66
5 171/8 Warząchewka Polska fotowoltaika 8,88
6 33 Skoki Małe fotowoltaika 9,99
7 44/3 Kruszyn fotowoltaika 5,92
8 9/10 Kruszyn fotowoltaika 5,18
9 36 Gróbce fotowoltaika 9,99
10 23/10 Adaminowo fotowoltaika 9,62
11 281,282,381 Nowa Wieś fotowoltaika 5,92
12 72/1 Kruszynek fotowoltaika 7,03
13 166 Warząchewka Polska fotowoltaika 6,66
14 372/21 Łagiewniki fotowoltaika 6,66
15 136/1 Kruszyn fotowoltaika 9,62
16 353 Nowa Wieś fotowoltaika 6,29
17 29/1 Gróbce fotowoltaika 9,99
18 239 Kruszyn fotowoltaika 7,77
19 99/7, 99/1 Kolonia Dębice fotowoltaika 4,81
20 22/23 Nowa Wieś fotowoltaika 5,18

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego i użytkowników (właścicieli nieruchomości) miejsc wykonywania prac i przygotowanie ich pod montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych,
2) ustalenie przebiegu trasy przewodów od miejsca montażu mikroinstalacji do wpięcia w istniejące instalacje,
3) dostawę i montaż (instalację) kompletnych mikroinstalacji fotowoltaicznych (22szt.), zgodnie z projektami wykonawczymi po uzgodnieniu z Zamawiającym,
4) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczna obiektu,
5) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków,
6) wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody,
7) zabezpieczenie miejsc przebić i przejść rur, przewodów elektrycznych,
8) wykonanie izolacji oraz prac zabezpieczających,
9) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania,
10) montaż licznika wytworzonej energii elektrycznej (może być wbudowany winwerter) umożliwiający gromadzenie i lokalną prezentację danych,
11) wykonanie pozostałych niezbędnych praz związanych z układaniem przewodów,urządzeń, armatury regulującej, odcinającej, sterującej instalacji elektrycznej niezbędnej do obsługi wykonanej instalacji,
12) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przedodbiorem prac, dokonanie regulacji i rozruchu poszczególnych instalacji,
13) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, książek serwisowych, instrukcji obsługi i użytkowaniazamontowanych (zainstalowanych) mikroinstalacji na poszczególnych nieruchomościach oraz „flash test zamontowanych modułów fotowoltaicznych”,
14) wykonanie odpowiednich zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i instalacji odgromowej, jeśli jest wymagana lub przystosowanie istniejącej instalacji odgromowej do mikroinstalacji,
15) podłączenie inwertera do sieci Internet w sytuacji, gdy nieruchomość posiada dostęp do tej sieci. Jeżeli w urządzeniach (np. router, switch) zainstalowanych w nieruchomości brakuje miejsca do podłączenia kolejnych urządzeń (np. inwerter) lub urządzenie (np. router, switch) nie jest zgodne ze standardem inwertera, Wykonawca wymieni je na zgodne, zachowując przy tym istniejąca strukturę sieci komputerowej w budynku.Podłączenie inwertera do sieci internet musi umożliwić czytelne przeglądanie i analizę bieżących oraz archiwalnych danych o uzyskiwanych osiągach elektrycznych (ilości wytworzonej energii elektrycznej) poprzez stronę. Wykonawca zapewni dostęp do strony internetowej właścicielowi nieruchomości oraz przedstawicielowi Zamawiającego.

5. Zakres prac obejmuje ponadto:

1) wykonanie dokumentacji techniczno- rozruchowych z instrukcjami BHP – zgodnie z obowiązującymi przepisami w dwóch egzemplarzach,
2) przeprowadzenie szkolenia użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych mikroinstalacji oraz sporządzenie protokołu obejmującego zakres zkolenia i uzyskanie oświadczeń od użytkowników o dokonanym szkoleniu,
3) opracowanie odrębnie dla poszczególnych mikroinstalacji szczegółowej instrukcji obsługi mikroinstalacji (zawierającej m. in.: dokumentację powykonawczą, kompletart gwarancyjnych, badań, atestów, prób,
4) dostarczenia ubezpieczenia i dokumentów gwarancyjnych na wszystkie, poszczególne instalacje fotowoltaiczne i ich elementy składowe, objęte przedmiotem zamówienia;
5) inne prace związane z procesem montażu mikroinstalacji,
6) zgłoszenie w imieniu użytkownika (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD)- na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
7) wykonywanie przeglądów gwarancyjnych oraz bezpłatnych usług serwisowych w okresie obowiązywania gwarancji.
Mikroinstalacja fotowoltaiczna
6.9.1. Moduły fotowoltaicznego - Moduły fotowoltaiczne powinny charakteryzować się następującymi cechami;
1) moduły monokrystaliczne posadowione na konstrukcji wsporczej opisanej w projekcie
wykonawczym dopasowanej do danego rodzaju i poszycia dachu;
2) całkowita powierzchnia paneli fotowoltaicznych nie może być większa niż dostępna pod zabudowę instalacji powierzchnia dachu (należy uwzględnić odstępy brzegowe, strefy cienia, odstępy od kominów spalinowych i odstępy od istniejącej instalacji odgromowej jeśli występuje);
3) powierzchnia pojedynczego panelu fotowoltaicznego powinna być nie mniejsza niż 1,6 m;
4) pojedynczy moduł powinien posiadać od 60 lub 120 ogniw;
5) tolerancja mocy: 0 do 5 Wp, potwierdzona flash testem dostarczonym wraz modułami;
6) Nr seryjne modułu umieszczone w 2 miejscach: tabliczce znamionowej, ramie modułu;
7) Minimalna ilość busbarów – 5;
8) kierunek i kąt nachylenia modułu powinien być dobrany w taki sposób, aby zapewniał jak najefektywniejszą pracę całej instalacji w danych warunkach zabudowy;
9) moduły fotowoltaiczne powinny posiadać certyfikat zgodności z normami – PN-EN61215 „ Moduły fotowoltaiczne (PV) z krzemu krystalicznego do zastosowań naziemnych- kwalifikacja konstrukcji i aprobata typu” oraz PN-EN 61730-1:2016 oraz 61730-2:2016 wydany nie później niż w 2016 r. „Ocena bezpieczeństwa modułu fotowoltaicznego” lub równoważnymi,
10) moduły wolne od PID (Modułów na degradację indukowaną potencjałem PID zgodnie z normą IEC62804);
11) certyfikat odporności na mgłę solną – IEC 61701;
12) certyfikat odporności na amoniak – IEC 62716;
13) moduły fotowoltaiczne posiadają znak CE zgodnie z obowiązującymi dyrektywami UE;
14) data produkcji modułów z roku ich montażu, lub z roku poprzedzającego;
15) montaż modułów należy wykonać zgodnie z zaleceniami oraz instrukcją dostarczoną przez producenta. Moduł należy dokręcić do konstrukcji za pomocą klem z odpowiednią siłą zalecaną przez producenta, posługując się kluczem dynamometrycznym.
Urządzeniem odpowiedzialnym za współpracę z modułami fotowoltaicznymi będą beztransformatorowe falowniki (Inwertery) trójfazowe lub jednofazowe o mocy znamionowej dostosowanej do mocy instalacji.
Inwerter wyposażony będzie w wyłączniki mocy DC oraz wbudowane zabezpieczenia przeciwprzepięciowe DC typu II.

7.1. Inwerter trójfazowy powinien:
• Być 3 – fazowy:
• Napięcie początkowe ≤ 205 V.
• Posiadać zabezpieczenie odcinające napięcie przy braku obecności sieci zasilającej.
• Gromadzić informację dotyczącą wytworzonej ilości energii elektrycznej.
• Wbudowany moduł komunikacyjny do przesyłania danych.
• Przechowywać dane pomiarowe.
• Moc wyjściowa urządzenia powinna być zbliżona do łącznej mocy znamionowej modułów fotowoltaicznych (max. – 20% odchylenia mocy falownika w stosunku do łącznej mocy zamontowanych modułów fotowoltaicznych),
• Falowniki trójfazowe, beztransformatorowe,
• Stopień ochrony: min. IP65,
• Możliwość połączenia z Internetem przez Ethernet (LAN) lub Wi-Fi,
• Gwarancja minimum 5 lat,
• Zakres temperatur pracy: -25°C … 60°C,
• Zakres pracy wilgotności powietrza: 0 – 100%,
• Wyposażony w ekran graficzny,
• Deklaracja zgodności z Dyrektywą 2014/53/UE oraz Dyrektywą 2014/30/UE,
• Zgodność z normami: PN-EN 62109-1:2010 PN-EN 62109-2:2011 PN-EN 62116:2014-11 PN-EN 50438:2014-02 (lub EN 50438:2013),
• Sprawność euro-min. 96,2%.

7.2. Inwerter jednofazowy powinien:
• Być 1 – fazowy;
• Napięcie początkowe ≤205V.
• Posiadać zabezpieczenie odcinające napięcie przy braku obecności sieci zasilającej.
• Gromadzić informację dotyczącą wytworzonej ilości energii elektrycznej.
• Wbudowany moduł komunikacyjny do przesyłania danych.
• Przechowywać dane pomiarowe.
• Moc wyjściowa urządzenia powinna być zbliżona do łącznej mocy znamionowej modułów fotowoltaicznych (maź. – 20% odchylenia mocy falownika w stosunku do łącznej mocy zamontowanych modułów fotowoltaicznych),
• Falowniki trójfazowe, beztransformatorowe,
• Stopień ochrony: min. IP65,
• Możliwość połączenia z Internetem przez Ethernet (LAN) lub Wi-Fi,
• Gwarancja minimum 5 lat,
• Zakres temperatur pracy: -40°C … 55°C,
• Zakres pracy wilgotności powietrza: 0 – 1--%,
• Wyposażony w ekran graficzny,
• Deklaracja zgodności z Dyrektywą 2014/53/UE oraz Dyrektywą 2014/30/UE,
• Zgodność z normami: PN-EN 62109-1:2010 PN-EN 62109-2:2011 PN-EN 62116:2014-11 PN-EN 50438:2014-02 (lub EN 50438:2013),
• Sprawność euro-min. 96,1%,

Falowniki należy montować zgodnie z wytycznymi montażu podanymi przez ich producentów zwracając w szczególności uwagę na odległość od sąsiednich urządzeń uwzględniając zapisy w instrukcji montażu aby zapewnić odpowiednią wentylację i zapobiec przed ewentualnym przegrzewaniem.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia -SWZ i dokumentacja projektowa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 40 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowy . Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
1) Cena (C) - waga kryterium 60 % - ilość punktów 60 ;
2) Okres gwarancji i rękojmi dla przedmiotu zamówienia (GR)- waga kryterium 40% - ilość punktów 40;
Zamawiający przyzna punkty za „okres rękojmi i gwarancji dla przedmiotu zamówienia” w następujący sposób:
a) 60 m-cy - 20 pkt;
b) 72 m-ce - 40 pkt;
-na podstawie okresu rękojmi gwarancji dla przedmiotu zamówienia wskazanego przez Wykonawcę w formularzu oferty (to jest 60 m-cy lub 72 m-ce).

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rekojmi dla przedmiotu zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale IV SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu określone poniżej.
1.1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną 500 000,00 zł
2) zdolności technicznej lub zawodowej
2a) wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w jednej dostawie co najmniej 5 kompletnych instalacji fotowoltaicznych o mocy co najmniej 4,81 kWp każda z instalacji – na budynkach lub minimum jedną instalację fotowoltaiczną o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł brutto, z załączeniem dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6;
2b) dysponuje lub będzie dysponował osobami, które skieruje do realizacji zamówienia w celu realizacji zamówienia na odpowiednim poziomie jakości: to jest osobą, która może sprawować samodzielne funkcje techniczne w budownictwie tj. ma uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności instalacyjnej; w zakresie w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z uprawnieniami nadzoru i eksploatacji bez ograniczeń, który w okresie ostatnich pięciu lat uczestniczył co najmniej w 1 realizacji instalacji fotowoltaicznych powyżej 50 kWp i posiada aktualne uprawnienia oraz dysponuje lub będzie dysponował co najmniej 2 ( dwoma), minimum 2-osobowymi, zespołami (ekipami). W skład każdego z zespołów musi wchodzić minimum:
a) 1 osoba posiadająca uprawnienia instalatora OZE w zakresie systemów fotowoltaicznych,
b) 1 osoba posiadająca uprawnienia SEP do 1 kV „D” (dozór) lub uprawnienia równoważne,
c) 1 osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania prac na wysokościach – załącznik nr 7 do SWZ .
Zamawiający dopuszcza, aby dana osoba wchodząca w skład zespołu realizującego zamówienie posiadała łącznie wszystkie wymagane uprawnienia albo niektóre z wymaganych uprawnień, co nie zwalnia Wykonawcy z posiadania co najmniej 2 minimum 2-osobowych zespołów (ekip). Powyżej wskazany personel Wykonawcy stanowi jedynie minimalne wymagania Zamawiającego, co nie zwalnia Wykonawcy z zapewnienia dodatkowego personelu (zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i posiadane uprawnienia oraz doświadczenie) jaki okaże się niezbędny dla realizacji zamówienia.
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, w zakresie, którego właściwy organ wydaje decyzję w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych na zasadach określonych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2020 r., poz. 220).
1.3. Wykonawcy mogą wykazać się doświadczeniem także wówczas, jeżeli realizowali
wymagane zamówienie w formule robót budowlanych, a nie w formule dostaw z montażem.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust 1 w zakresie braku podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b)art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o
zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia
mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
według wzoru z załącznika nr 5 do SWZ.
2.2.3.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach art. 118 ustawy Pzp przedstawienia środka dowodowego na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy PZP,
b)art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP,
- według wzoru z załącznika nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
2) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, którezamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność – załącznik nr 6 do SWZ;
3) wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia – kierownik robót - 1 osoba – posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w odpowiedniej specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych z uprawnieniami nadzoru i eksploatacji bez ograniczeń, który w okresie ostatnich pięciu lat uczestniczył co najmniej w 1 realizacji instalacji fotowoltaicznych powyżej 50 kWp i posiada aktualne uprawnienia.
- co najmniej 2 (dwoma) 3-osobowymi zespołami (ekipami). W skład każdego z zespołów musi wchodzić minimum:
1 osoba posiadająca uprawnienia instalatora OZE w zakresie systemów fotowoltaicznych,
1 osoba posiadająca uprawnienia SEP do 1 kV „D” (dozór) lub uprawnienia równoważne,
1 osoba posiadająca uprawnienia do wykonywania prac na wysokościach – według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ.
2.2.5.Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) formularz ofertowy;
2) formularz cenowy;
3) pełnomocnictwo jeżeli dotyczy;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ oraz o braku podstawa do wykluczenia z postępowania.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, to jest do dnia 9 lipca 2021 r. do godz. 09:00 w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych) i utrzymania go nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego w Kujawsko- Dobrzyńskim Banku Spółdzielczym
- numer rachunku 79 9550 0003 2001 0070 0711 0018z dopiskiem w przelewie: „Wadium w postępowaniu RBRiGK.271. 2.12.2021 pn.: „Montaż mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie Gminy Włocławek ”.
5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt.2.2-2.4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia –art. 58-60 Pzp.
W takim przypadku:
1) wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być dołączone do oferty;
2) wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem;
3) jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej –dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp. oraz wskazanym w Załączniku nr 8 do SWZ.
6.4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

Oprócz przypadków, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2- 4 i ust.2 ustawy Pzp, Zamawiający na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) w przypadku braku dostępności na rynku (np. zaprzestanie produkcji, wydawania, wycofanie ze sprzedaży itp.) któregokolwiek z urządzeń. W takiej sytuacji Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązania równoważnego. Za rozwiązanie równoważne Zamawiający uznaje artykuł o parametrach i właściwościach nie gorszych niż opisane w treści SWZ. Wykonawca zobowiązany jest poinformować w formie pisemnej Zamawiającego o braku dostępności danego produktu i zaproponować rozwiązanie równoważne. Wymagana jest zgoda Zamawiającego na zastosowanie rozwiązania równoważnego;
2) w zakresie zmiany wysokości wynagrodzenia;
3) w zakresie zmiany terminu realizacji zamówienia;
4) w zakresie zmiany wykonawcy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-09 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_wloclawek

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-09 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Punktacja przyznawana ofertom w kryterium cena będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
4.5. W toku badania i oceny ofert Zamawiający, może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4.6.Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.7. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
4.8. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą. Zamawiający nie będzie prowadził negocjacji i dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spośród niepodlegających odrzuceniu ofert.
Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
7.2.Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
2021-06-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Interesuje mnie Syberian Husky - Toruń
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania16-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Interesuje mnie Syberian Husky. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.