Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności publicznej w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSmołdzino
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-10-28
  • ZamawiającyGmina Smołdzino
  • Data publikacji ogłoszenia2022-10-19
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00400782
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności publicznej w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Smołdzino

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Smołdzino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000551763

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 3

1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 598117215

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Gmina Smołdzino. Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów użyteczności publicznej w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2023r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c66bfb1-4fcb-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00400782

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00205747/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.7 Kompleksowa dostawa energii elektrycznej do obiektów należących do Gminy Smołdzino

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://bip.smoldzino.com.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, z
zastrzeżeniem, że złożenie oferty oraz oświadczeń następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do
formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów
stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w
Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia,
zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania na ePUAP. Za datę przekazania
wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań
dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci
papierowej) oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej
Zamawiającego wskazany w pkt 9 swz.
6. Dane postępowania można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej
opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu.
7. Ofertę, sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8. Złożenie oferty:
a) Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego na miniPortalu. Formularz Oferty jest dostępny dla
wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://bip.smoldzino.com.pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE z 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej zwanego „RODO”, Zamawiający informuje, że:
-administratorem danych osobowych jest Zamawiający, który prowadzi operacje przetwarzania danych osobowych;
-inspektorem danych osobowych u administratora jest. Roman Borowski, e-mail:roan@pro.onet.pl;
-dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
-odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ust. 1 oraz art. 74 ustawy Pzp;
-dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
-obowiązek podania przez Wykonawcę określonych danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego -konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
-w odniesieniu do danych osobowych, decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
-osoba zainteresowana posiada prawo: dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO), do sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO), żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (art. 18 RODO), do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO;
-osobie zainteresowanej nie przysługuje prawo: do usunięcia danych osobowych(w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO), prawo do przenoszenia danych osobowych (o którym mowa w art. 20 RODO), sprzeciwu (wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO) -art. 21 RODO;
Każdy Wykonawca zainteresowany niniejszym postępowaniem (złożeniem oferty) musi wypełniać obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP1.271.17.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa (obejmująca dostawę i świadczenie usług dystrybucji) energii elektrycznej do 53 PPE o łącznym szacowanym wolumenie 257444 kWh.
2. W 21 obiektach zamontowane są (lub będą do 31.03.2023r i do 31.08.2023r.) mikroinstalacje, a odbiorcy mają (będą mieć) status Prosumenta.
3. Szczegóły dotyczące zużycia energii elektrycznej w poszczególnych punktach poboru, informacje nt. parametrów dystrybucji oraz zamontowanych mikroinstalacji opisane zostały w Załączniku nr 1 do SWZ Wykaz punktów poboru.
4. Wskazana w pkt 1 szacowana ilość energii, to ilość jaką zamawiający zamierza nabyć i nie obejmuje energii wyprodukowanej we własnym zakresie.
5. Realizacja zamówienia odbywać się będzie zgodnie z przepisami ustawy Pe.
6. Wskazane powyżej prognozowane zużycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny i może odbiegać od faktycznie pobranej, w okresie trwania umowy, ilości energii. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości energii elektrycznej nie pociąga dla zamawiającego (odbiorców) żadnych konsekwencji, poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość energii oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą OSD. Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru na poziomie (+/-) 15%.
7. Standardy jakościowe dotyczące energii elektrycznej
1) Przedmiotem zamówienia są dostawy i dystrybucja energii elektrycznej o określonych, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardach jakościowych.
2) Standardy jakościowe energii elektrycznej opisane są w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997r. –Prawo energetyczne oraz w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. 2007 r. Nr 93, poz. 623 ze zm.). Zasady kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną określa Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 6 marca 2019 r. (Dz.U. 2019 r., poz. 503 ze zm.);
3) Standardy dotyczące dystrybucji energii elektrycznej zawarte są w Taryfie Operatora, która określa:
a) grupy taryfowe i szczegółowe kryteria kwalifikowania odbiorców do tych grup;
b) sposób ustalania opłat za przyłączenie do sieci Operatora, zaś w przypadku przyłączenia
do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV także ryczałtowe stawki opłat;
c) stawki opłat za świadczenie usługi dystrybucji i warunki ich stosowania, z uwzględnieniem
podziału na stawki wynikające z:
• dystrybucji energii elektrycznej (składniki zmienne i stałe stawki sieciowej),
• korzystania z krajowego systemu elektroenergetycznego (stawki jakościowe),
• odczytywania wskazań układów pomiarowo-rozliczeniowych i ich bieżącej kontroli (stawki abonamentowe),
• przedterminowego rozwiązania kontraktów długoterminowych (stawki opłaty
przejściowej),
• zapewnienia dostępności energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w krajowym systemie elektroenergetycznym (stawka opłaty OZE),
• zapewnienia średnioterminowego i długoterminowego bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej do odbiorców końcowych (stawka opłaty mocowej);
d) sposób ustalania bonifikat za niedotrzymanie parametrów jakościowych energii
elektrycznej i standardów jakościowych obsługi odbiorców;
e) sposób ustalania opłat za:
• ponadumowny pobór energii biernej,
• przekroczenia mocy umownej,
• nielegalny pobór energii elektrycznej,
f) opłaty za usługi wykonywane na dodatkowe zlecenie odbiorcy;
g) opłaty za wznowienie dostarczania energii elektrycznej po wstrzymaniu jej dostaw.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09310000-5 - Elektryczność

65310000-9 - Przesył energii elektrycznej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Podstawą obliczenia ceny ofertowej jest Formularz oferty (Załącznik nr 2 do SWZ) wraz z Formularzem cenowym (Załącznik nr 2a do SWZ).
2. Wykonawca może złożyć Ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do niniejszej SWZ.
3. Cena podana w Formularzu oferty stanowi cenę brutto, tj. cenę oferty netto powiększoną o stawkę podatku od towarów i usług (VAT) 23%.
4. Sposób obliczenia ceny Cenę oferty netto (Cnetto)należy obliczyć wg wzoru:

Cnetto = Zee + Dc

Zee – całkowity koszt zakupu energii elektrycznej netto stanowiący iloczyn ceny jednostkowej energii elektrycznej (uśrednionej, bez odnoszenia do poszczególnych grup taryfowych) i całkowitego prognozowanego zużycia energii elektrycznej w okresie trwania umowy [zł] bez wyodrębniania poszczególnych grup taryfowych
Dc – całkowite koszty dystrybucji netto w okresie trwania umowy [zł]
5. W części dotyczącej dystrybucji energii elektrycznej wykonawca wpisuje stawki i opłaty zgodnie z Taryfą OSD zatwierdzoną Decyzją Prezesa URE i obowiązujące na dzień złożenia oferty.
6. Cena jednostkowa energii elektrycznej zaoferowana przez wykonawcę powinna uwzględniać zysk wykonawcy, oraz wszystkie inne koszty (w tym opłaty handlowe, koszty bilansowania, podatek akcyzowy) związane z realizacją przedmiotu zamówienia określonego w niniejszej SWZ, jak również możliwe odchyłki wielkości poboru energii elektrycznej.
7. Cena jednostkowa energii elektrycznej zaoferowana przez wykonawcę będzie niezmienna przez cały okres realizacji umowy (z zastrzeżeniem zapisów Załącznika nr 7 do SWZ).
8. W trakcie trwania umowy, w odniesieniu do usług dystrybucji, obowiązywać będę stawki
wynikające z zatwierdzonej przez Prezesa URE Taryfy OSD. W przypadku zmian stawek, opłat w związku ze zmianą Taryfy OSD, do rozliczeń stosowane będą stawki obowiązujące na dany okres rozliczeniowy. Zmiana stawek i opłat w tym zakresie nie będzie stanowić zmiany Umowy wymagającej podpisania Aneksu.
9. Zamawiający przewiduje rozliczenie tylko w polskich złotych.
10. Cenę oferty należy podać do dwóch miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w
postępowaniu w zakresie:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
c) zdolności technicznej lub zawodowej
2. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący uprawnień do prowadzenia
działalności gospodarczej jeżeli wykaże:
1) posiadanie uprawnień w zakresie obrotu energią elektryczną, tj. posiadanie ważnej Koncesji
w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
oraz
2) posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dystrybucji
energii elektrycznej, tj. posiadanie ważnej Koncesji w zakresie dystrybucji energii elektrycznej
wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, lub jeżeli wykonawca nie jest właścicielem
sieci dystrybucyjnej, posiadanie ważnej Umowy dystrybucji dla usługi kompleksowej zawartej z
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej na
obszarze, na którym znajdują się punkty poboru opisane w Załączniku nr 1 do SWZ, w tym w
zakresie dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej.
3. Warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie stawia warunku w
powyższym zakresie.
4. Wykonawca dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,Zamawiający nie stawia warunku
w powyższym zakresie.
5. Zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej, jest
spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej (wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4 do SWZ. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawców
realizować będzie przedmiot zamówienia.
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
7. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać
na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków prawnych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe żądane w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczeniu (składane
na wezwanie zamawiającego).
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, zamawiający żąda Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe żądane w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu składane (składane na wezwanie zamawiającego) w terminie nie
krótszym niż 5 dni od dnia wezwania:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie
uprawnień do prowadzenia działalności gospodarczej zamawiający żąda dokumentów:
a) ważnej Koncesji w zakresie obrotu energią elektryczną wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki
oraz
b) ważnej Koncesji w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji
Energetyki), lub (jeżeli wykonawca nie jest właścicielem sieci dystrybucyjnej) Oświadczenia (wg wzorca
stanowiącego Załącznik nr 6 do SWZ) o posiadaniu ważnej Umowy zawartej z Operatorem Systemu
Dystrybucyjnego umożliwiającej świadczenie usługi kompleksowej do punktów poboru opisanych w
Załączniku nr 1 do SWZ, w tym w zakresie dystrybucji energii elektrycznej wytworzonej w
mikroinstalacji.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych
lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach
określonych w art.118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o
których mowa w §2 ust.1 pkt 1 lit. a i b oraz pkt 6 i 7 lit. a, b, c, d Rozporządzenia MRPiT,
dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów
podstawy wykluczenia z postępowania.
10. Do Oferty należy załączyć
1) Formularz Oferty wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 i 2a do SWZ
1) Oświadczenie (art. 125 ust 1 Pzp wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3.1 do SWZ) oraz, o
ile dotyczy, oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby wg wzoru stanowiącego Załącznik
nr 3.2. do SWZ
2) (o ile dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców występujących wspólnie
3) (o ile dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy
działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów
rejestrowych (KRS, CEDiG)
*Pełnomocnictwo pod rygorem nieważności przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli dokument sporządzony został jako dokument w postaci papierowej i opatrzony
własnoręcznym podpisem, wykonawca składa cyfrowe odwzorowanie dokumentu opatrzone
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej
dokonuje mocodawca lub notariusz (§7 Rozporządzenia MRPiT)
4) (o ile dotyczy) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów
5) (o ile dotyczy) Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust.4 Pzp – według Załącznika nr 4
do SWZ.
6) (o ile dotyczy) Oryginał wniesienia wadium, jeżeli zabezpieczenie wadialne zostało wniesione
w formie niepieniężnej.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej, jest
spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej (wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4 do SWZ. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawców
realizować będzie przedmiot zamówienia.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej.
Zgodnie z treścią art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia
określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 2 powyżej, jest
spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i to on zrealizuje kompleksową dostawę energii elektrycznej (wg wzoru stanowiącego
Załącznik nr 4 do SWZ. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, który z wykonawców
realizować będzie przedmiot zamówienia.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego.
Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać
na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej
podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi
stosunków prawnych.
8. Zgodnie z § 6 ust. 3 Rozporządzenia PRM poświadczenia zgodności cyfrowego
odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej dokonuje w przypadku:
1) podmiotowych środków dowodowych oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do
reprezentowania - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia, w zakresie podmiotowych środków dowodowych lub dokumentów
potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą
2) innych dokumentów - odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
1. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy
zobowiązani są do przedłożenia zamawiającemu, przed udzieleniem zamówienia, umowy
pomiędzy wykonawcami regulującej warunki realizacji zamówienia publicznego.2. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego
reprezentowanych przez Pełnomocnika, niezbędne jest przedstawienie pełnomocnictwa do
podpisania umowy, o ile załączone do oferty pełnomocnictwo nie uwzględniało tej czynności
prawnej.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zgodnie z treścią art. 455 ustawy Pzp zamawiający dopuszcza następujące zmiany w
umowie:
1) Zmiana jednostkowej stawki i lub ceny za 1 kWh wyłącznie w przypadku:
a) ustawowej zmiany stawki podatku VAT i/lub
b) ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym
wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany tych stawek
Zmiany, o których mowa w pkt 1) litera a i b obowiązywać będą od dnia wejścia w życie
stosownych przepisów i nie wymagają zmiany Umowy (Aneksu).
c) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust.3-
5 ustawy z dnia 10.10.2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę
d) zmiany zasad podleganiu ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub
wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
e) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o
których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
wyłącznie o kwotę wynikającą ze zmiany tych stawek
Zmiany, o których mowa w pkt 1) litera c, d i e obowiązywać będą od dnia zawarcia przez Strony
stosownego Aneksu. Warunkiem przystąpienia przez Zamawiającego do Aneksu jest
udokumentowanie przez Wykonawcę wpływu przedmiotowych zmian na koszty wykonania
przedmiotu niniejszej umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć
Zamawiającemu dokumenty wskazujące na wzrost wynagrodzeń (w wyniku przedmiotowych
zmian) osób biorących bezpośredni udział w realizacji zamówienia oraz wykazać wpływ wzrostu
kosztów wynagrodzeń na wzrost kosztów realizacji niniejszej umowy.
2) Zmiany ilości punktów poboru energii wskazanych w Załączniku nr 1 do Umowy, przy czym
zmiana ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikać może np. z włączenia punktów
poboru, z likwidacji punktu poboru z eksploatacji w okresie trwania Umowy lub zmiany stanu
prawnego punktu poboru (w tym przejęcia), zmiany w zakresie odbiorcy, zaistnienia przeszkód
prawnych i formalnych uniemożliwiających przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, w
tym w przypadku zaistnienia przeszkód uniemożliwiających rozwiązanie dotychczas
obowiązujących umów. Przy czym zwiększenie ilości punktów poboru możliwe jest jedynie w
obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SWZ, zwiększenie ilości punktów poboru nie
może spowodować zwiększenia ilości poboru energii elektrycznej o ponad 15% wolumenu
szacowanego. Zamawiający deklaruje pobór energii na poziomie nie mniejszym niż 85%
wolumenu wskazanego w §2 ust.1 Umowy.
3) Zmiany kosztów (stawek, opłat) dystrybucji energii elektrycznej w przypadku zatwierdzenia
przez Prezesa URE nowej Taryfy usług dystrybucji, o kwoty wynikające z tej zmiany. Zmiana w
zakresie kosztów dystrybucji nie wymaga zmiany Umowy i obowiązywać będzie od dnia wejścia
w życie Taryfy.2. Zmiana łącznego wynagrodzenie brutto Wykonawcy określonego w §7 o ile zajdą okoliczności
(łącznie lub rozdzielnie) opisane w ust.1 niniejszego paragrafu.
3. Zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie
treści Umowy do aktualnego stanu prawnego.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-10-28 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-10-28 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Kołczygłowy
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania09-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI