Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Nowe Piekuty i jednostek organizacyjnych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Nowe Piekuty i jednostek organizacyjnych Gminy Nowe Piekuty w okresie 01.01.2020 r. – 31.12.2021 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoNowe Piekuty
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-11-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUrząd Gminy Nowe Piekuty
  • Data publikacji ogłoszenia2019-11-07
  • Numer ogłoszenia620149-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 620149-N-2019 z dnia 2019-11-07 r.

Urząd Gminy Nowe Piekuty: Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Nowe Piekuty i jednostek organizacyjnych Gminy Nowe Piekuty w okresie 01.01.2020 r. – 31.12.2021 r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Nowe Piekuty, krajowy numer identyfikacyjny 54236200000000, ul. ul. Główna  8 , 18-212  Nowe Piekuty, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 864 761 520, e-mail rolnokom@vp.pl, faks 864 761 522.
Adres strony internetowej (URL): http://www.nowepiekuty.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://ugpiekuty.bip.podlaskie.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Forma papierowa
Adres:
Urząd Gminy Nowe Piekuty ul. Główna 8, 18-212 Nowe Piekuty

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej dla potrzeb Gminy Nowe Piekuty i jednostek organizacyjnych Gminy Nowe Piekuty w okresie 01.01.2020 r. – 31.12.2021 r.
Numer referencyjny: IK.271.9.19
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej o standardach jakościowych określonych w § 38 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz.U. z 2007 r. Nr 93, poz. 623) oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze. zm.) dla potrzeb Gminy Nowe Piekuty i jednostek organizacyjnych Gminy Nowe Piekuty, tj.: 1) Szkoła Podstawowa w Jabłoni Kościelnej, ul. Mazowiecka 1, 18-212 Nowe Piekuty 2) Szkoła Podstawowa w Nowych Piekutach, ul. Główna 3, 18-212 Nowe Piekuty 2. Całkowite szacunkowe zużycie energii elektrycznej [MWh] w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2021 r. wyniesie 427,332 MWh. Niniejsze zamówienie nie obejmuje usług dystrybucji energii elektrycznej. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia objętego niniejszym postępowaniem określa opis przedmiotu zamówienia (załącznik Nr 1 do SIWZ), załącznik Nr 1a zawierający lokalizacje i opis punktów poboru energii elektrycznej oraz wzór umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) wraz z załącznikiem nr 1 (wykaz punktów poboru energii elektrycznej objętych umową) i nr 2 (pełnomocnictwo), stanowiące integralną część niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca w ramach Umowy pełni funkcję POB dla Energii Elektrycznej sprzedanej do PPE Zamawiającego. Bilansowanie handlowe rozumiane jest jako zgłaszanie operatorowi systemu przesyłowego elektroenergetycznego przez podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe do realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez użytkowników systemu i prowadzenie z nimi rozliczeń różnicy rzeczywistej ilości dostarczonej albo pobranej energii elektrycznej i wielkości określonych w tych umowach dla każdego okresu rozliczeniowego. 4. Przedmiot zamówienia opisują następujące nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 09000000-3 – Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii 09300000-2 – Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa. 5. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie stosuje klauzuli społecznej określonej w art. 29 ust. 3a ustawy polegającą na zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę.

II.5) Główny kod CPV: 09000000-3
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
09300000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-01-01 2021-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Oświadczenie wstępne
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oświadczenie wstępne
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 10 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w SBR Bank nr 38 8769 0002 0260 0013 2000 0060 przed upływem terminu składania ofert (decyduje termin wpływu środków na rachunek Zamawiającego). 4. Wadium w pozostałych formach – oryginały – składa się w siedzibie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert lub dołącza się do oferty. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy Pzp. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Uwaga: Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (przed upływem terminu składania ofert oraz wymaganej wysokości i formie skutkuje odrzuceniem oferty.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Załącznik nr 6 do SIWZ UMOWA SPRZEDAŻY ENERGII ELEKTRYCZNEJ I ŚWIADCZENIA USŁUGI BILANSOWANIA nr …………………………… /Projekt/ (dalej jako „Umowa”) zawarta w dniu ……………… r. w Nowych Piekutach pomiędzy: Gminą Nowe Piekuty, ul. Główna 8, 18-212 Nowe Piekuty, NIP: 722-15-89-845, REGON: 450670210 reprezentowaną przez: Marka Kaczyńskiego – Wójta Gminy przy kontrasygnacie Anny Kunickiej – Skarbnika Gminy zwana/e/y w dalszej części Umowy „Zamawiającym”, a firmą ……………… z siedzibą w ……………, zarejestrowaną w ………………, pod numerem ………… REGON: ……… NIP: ……………, kapitał zakładowy …… złotych: reprezentowaną przez: 1. …………………………………………….. 2. ……………………………………………… zwaną w dalszej części Umowy „Wykonawcą” W treści Umowy Zamawiający i Wykonawca zwanymi są również: „Stroną” lub „Stronami”. Wykonawca wyłoniony został w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843). § 1 Definicje 1. Następujące pojęcia użyte w niniejszej Umowie oznaczają: 1) Awaria w systemie – warunki w sieci przesyłowej lub sieci dystrybucyjnej i taki ich stan, który zagraża bezpieczeństwu osób i urządzeń lub bezpieczeństwu krajowego systemu elektroenergetycznego (KSE) i uniemożliwia realizację dostaw/odbioru Energii Elektrycznej zgodnie z Umową 2) Dzień roboczy – każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy 3) Energia Elektryczna - energia elektryczna czynna, będąca przedmiotem sprzedaży z mocy niniejszej Umowy i na określonych w niej warunkach, wyrażona w MWh z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku 4) Generalna Umowa Dystrybucyjna (GUD) – umowa zawierana pomiędzy Wykonawcą a OSD 5) Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD) – instrukcja opracowana przez OSD na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 755 ze. zm.), określająca warunki korzystania, prowadzenia ruchu, eksploatacji i planowania rozwoju sieci dystrybucyjnej oraz zasady bilansowania systemu dystrybucyjnego i zarządzania ograniczeniami systemowymi 6) Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej (IRiESP) – instrukcja opracowana przez OSP na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze zm.), zatwierdzona przez Prezesa URE, określająca warunki korzystania, prowadzenia ruchu, eksploatacji i planowania rozwoju sieci przesyłowej oraz zasady bilansowania systemu i zarządzania ograniczeniami systemowymi 7) Punkt poboru energii (PPE) – to miejsce dostarczania energii elektrycznej, czyli punkt w sieci dystrybucyjnej OSD, w którym następuje odbiór energii elektrycznej, określony w Umowie Dystrybucyjnej Zamawiającego oraz załączniku nr 1 do niniejszej Umowy 8) Operator Systemu Dystrybucyjnego (OSD) – przedsiębiorstwo energetyczne posiadające koncesję na dystrybucję energii elektrycznej na obszarze w niej określonym, do sieci którego przyłączone są PPE Zamawiającego. OSD, do których przyłączone są PPE Zamawiającego: PGE Dystrybucja Białystok. 9) Operator Systemu Przesyłowego (OSP) – przedsiębiorstwo energetyczne posiadające koncesję na przesyłanie energii elektrycznej tj. spółka Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. (PSE S.A.) 10) POB Zamawiającego – Podmiot Odpowiedzialny za Bilansowanie handlowe Zamawiającego 11) Regulamin Rynku Bilansującego – część IRiESP dotycząca bilansowania systemu i zarządzania ograniczeniami systemowymi 12) Rzeczywista ilość Energii Elektrycznej – ilość Energii Elektrycznej pobrana przez Zamawiającego w PPE z sieci dystrybucyjnej OSD w przyjętym okresie rozliczeniowym, ustalana przez OSD i udostępniania Wykonawcy na podstawie Generalnej Umowy Dystrybucyjnej Wykonawcy 13) Siła Wyższa – zdarzenie nagłe, nieprzewidywalne i niezależne od woli Strony, powołującej się na ich wystąpienie (Strona Dotknięta Siłą Wyższą), którym nie była ona w stanie zapobiec, ani skutków których nie była w stanie przezwyciężyć, pomimo dołożenia należytych starań, a które uniemożliwiają jej wykonanie w całości lub w części, na stałe lub na pewien czas, zobowiązań wynikających z Umowy, w tym między innymi wystąpienie jednej z następujących okoliczności: - Awaria w Systemie, - awaria systemu komunikacyjnego lub komputerowego u OSP, - ograniczenia wprowadzone na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących, - ograniczenia, wynikające z dyspozycji OSP, wydanych zgodnie z obowiązującymi przepisami 14) Umowa Dystrybucyjna Zamawiającego – umowa o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej zawarta przez Zamawiającego z OSD 2. Wszystkie określenia i pojęcia użyte w tekście Umowy, o ile nie zostały odrębnie zdefiniowane, posiadają znaczenie określone w dokumentach przywołanych w § 2 ust. 1 Umowy. § 2 Postanowienia wstępne 1. Strony zgodnie oświadczają, że podstawą do ustalenia warunków Umowy są w szczególności: 1) ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 ze. zm.) – dalej jako „ustawa PE” wraz z aktami wykonawczymi, które znajdują zastosowanie do niniejszej Umowy, 2) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. z 2007 r. nr 93 poz. 623 z późn. zm.) – dalej jako „Rozporządzenie systemowe” 3) rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1200) – dalej jako „Rozporządzenie taryfowe” 4) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r.- Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145) – dalej jako „Kodeks Cywilny”, 5) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843) - dalej jako „ustawa Pzp”, 6) koncesja Wykonawcy na obrót energią elektryczną nr …………………… z dnia …………… r. wydana przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na okres do dnia …….…, 7) Umowa Dystrybucyjna Zamawiającego, 8) GUD, 9) Regulamin Rynku Bilansującego, 10) Taryfa OSD, 11) IRiESD, 12) IRiESP. 2. Strony oświadczają, że zawarte przez nie umowy, wskazane w ust. 1 pkt. 7-8 są ważne i umożliwiają realizację zobowiązań zaciągniętych mocą niniejszej Umowy. 3. Strony zobowiązują się do stosowania postanowień określonych w aktach i dokumentach przywołanych w ust. 1. § 3 Przedmiot Umowy 1. Przedmiotem niniejszej Umowy jest sprzedaż Energii Elektrycznej do PPE, przyłączonych do sieci OSD, wskazanych w załączniku nr 1 do Umowy, na potrzeby własne Zamawiającego w czasie obowiązywania Umowy i na warunkach w niej określonych. 2. Sprzedaż Energii Elektrycznej odbywa się za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do OSD. Niniejsza Umowa nie obejmuje świadczenia usług dystrybucji Energii Elektrycznej. Warunki świadczenia usług dystrybucji Energii Elektrycznej określa Umowa Dystrybucyjna Zamawiającego aktualnie obowiązująca lub zawierana przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz Zamawiającego z OSD (o ile będzie taka konieczność) na podstawie pełnomocnictwa stanowiącego załącznik nr 2 do Umowy, określająca dla każdego PPE w szczególności: 1) napięcie, na jakim odbywa się pobór energii elektrycznej, 2) moc umowną oraz warunki jej zmiany, 3) taryfę usług dystrybucji oraz warunki jej zmiany, 4) miejsce dostarczania energii elektrycznej, 5) miejsce zainstalowania układu pomiarowo – rozliczeniowego, 6) własność oraz rodzaj urządzeń pomiarowo – rozliczeniowych. 3. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania GUD z OSD wskazanym w Umowie Dystrybucyjnej Zamawiającego. 4. Planowana przez Zamawiającego wielkość odbioru energii elektrycznej dla wszystkich PPE, w okresie obowiązywania Umowy wynika z załącznika nr 1. § 4 Zobowiązania Stron 1. Z mocy niniejszej Umowy i na warunkach w niej określonych, Wykonawca zobowiązuje się: 1) sprzedać Zamawiającemu Energię Elektryczną do PPE wskazanych/ego w załączniku nr 1 do Umowy i przenieść jej własność na Zamawiającego, 2) dokonać bilansowania handlowego Zamawiającego w PPE, 3) zapewnić Zamawiającemu dostęp do informacji o danych pomiarowo-rozliczeniowych Energii Elektrycznej pobranej przez Zamawiającego w poszczególnych PPE, 4) zgłosić OSD Umowę do realizacji, 5) złożyć w imieniu Zamawiającego oświadczenia o wypowiedzeniu dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej lub umów kompleksowych, ewentualnie oświadczenia o rozwiązaniu wskazanych powyżej umów w trybie porozumienia stron, na podstawie załączonego do niniejszej Umowy pełnomocnictwa, stanowiącego załącznik nr 2. 6) zawrzeć w imieniu i na rzecz Zamawiającego Umowę Dystrybucyjną Zamawiającego, zgodnie z załączonym do niniejszej Umowy pełnomocnictwem, stanowiącym załącznik nr 2. 2. Z mocy niniejszej Umowy i na warunkach w niej określonych, Zamawiający zobowiązuje się do: 1) zakupu Energii Elektrycznej do PPE wskazanych/ego w załączniku nr 1 do Umowy, 2) pobierania Energii Elektrycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami Umowy, 3) terminowego regulowania należności za zakupioną Energię Elektryczną, 4) w przypadku rozwiązania Umowy Dystrybucyjnej Zamawiającego lub zamiarze jej rozwiązania -niezwłocznego powiadomienia Wykonawcy o tym fakcie, 3. Zamawiający oświadcza, że nie posiada koncesji na obrót, dystrybucję, przesyłanie lub wytwarzanie energii elektrycznej, zgodnie z przepisami ustawy PE. 4. Zamawiający oświadcza, iż nie jest odbiorcą przemysłowym w rozumieniu art. 52 ust. 6 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2389 z późn. zm.), dalej jako „ustawa OZE” umieszczonym w wykazie odbiorców przemysłowych zawartym w Informacji Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. § 5 Standardy jakościowe 1. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi określone w Rozporządzeniu systemowym. 2. Wykonawca, zobowiązuje się do zapewnienia standardów jakościowych obsługi Zamawiającemu, m.in. poprzez: 1) przyjmowanie zgłoszeń i reklamacji od Zamawiającego, 2) udzielanie informacji w sprawie zasad rozliczeń, 3) rozpatrywanie wniosków lub reklamacji Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udzielania odpowiedzi nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji. 3. Wykonawca przyjmuje zgłoszenia i reklamacje oraz udziela informacji w zakresie stosowania Umowy w formie pisemnej lub ustnej. Udzielenie odpowiedzi na zgłoszenie i reklamacje następuje w formie wnioskowanej przez Zamawiającego. 4. W przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi, określonych przepisami ustawy PE i Rozporządzenia systemowego, Wykonawca ponosi odpowiedzialność określoną w przepisach wskazanych powyżej aktów prawnych oraz w Ustawie Prawo energetyczne, obowiązujących rozporządzeniach do wyżej wymienionej Ustawy oraz w § 10 ust. 1 Umowy. § 6 Bilansowanie handlowe 1. Wykonawca w ramach Umowy pełni funkcję POB dla Energii Elektrycznej sprzedanej do PPE Zamawiającego. Bilansowanie handlowe rozumiane jest jako zgłaszanie operatorowi systemu przesyłowego elektroenergetycznego przez podmiot odpowiedzialny za bilansowanie handlowe do realizacji umów sprzedaży energii elektrycznej zawartych przez użytkowników systemu i prowadzenie z nimi rozliczeń różnicy rzeczywistej ilości dostarczonej albo pobranej energii elektrycznej i wielkości określonych w tych umowach dla każdego okresu rozliczeniowego. 2. Wszelkie koszty związane z bilansowaniem handlowym oraz przygotowywaniem i zgłaszaniem grafików zapotrzebowania na energię elektryczną do OSD oraz OSP ponosi Wykonawca, zgodnie z obowiązkami określonymi w ust. 1. Koszty wynikające z dokonania bilansowania uwzględnione są w cenie Energii Elektrycznej określonej w § 7 ust. 1 Umowy. § 7 Ceny Energii Elektrycznej 1. Ceny jednostkowe Energii Elektrycznej za jedną MWh w okresie obowiązywania Umowy wynoszą: 1) oświetlenie uliczne: Cena netto: Cena brutto: 2) obiekty i budynki: Cena netto: Cena brutto: 2. Ceny netto wskazane powyżej uwzględniają koszty wynikające z obowiązków uzyskania świadectw pochodzenia: 1) o których mowa w art. 52 ust. 1 pkt 1 i art. 59 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2389 z późn. zm.) - „zielone” lub „brązowe” certyfikaty oraz „niebieskie” certyfikaty; 2) o których mowa w art. 9l ust.1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z późn. zm.) – „żółte”, „czerwone”, „fioletowe” certyfikaty; 3) o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 maja 2016 r. o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 545 ze zm.) – „białe” certyfikaty; 4) lub uiszczenia opłat zastępczych. § 8 Rozliczenia i płatności 1. W ramach niniejszej Umowy Zamawiający dokonuje płatności za Rzeczywistą ilość Energii Elektrycznej. 2. Rozliczenia za Rzeczywistą ilość Energii Elektrycznej dokonywane będą w okresach rozliczeniowych stosowanych przez OSD, na podstawie udostępnionych Wykonawcy przez OSD danych pomiarowo – rozliczeniowych Zamawiającego, przy zastosowaniu cen wskazanych w § 7 ust. 1 Umowy. 3. Należność Wykonawcy za pobraną Energię Elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie indywidualnie dla każdego PPE jako iloczyn pobranej Energii Elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych Wykonawcy przez OSD i ceny jednostkowej netto Energii Elektrycznej określonej w § 7 ust. 1 Umowy. Do wyliczonej należności Wykonawca doliczy podatek VAT, według obowiązującej w dniu wystawienia faktury, stawki podatku VAT. 4. Strony ustalają, że: 1) Wykonawca wystawi fakturę VAT obejmującą należności za dany okres rozliczeniowy w terminie do 14 dni od daty otrzymania danych pomiarowo – rozliczeniowych Zamawiającego od OSD, 2) faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty jej wystawienia, przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy, wskazany w fakturze VAT 3) w przypadku otrzymania faktury VAT, której termin płatności upłynął, bądź upłynie w okresie krótszym niż 14 dni, Zamawiający zobowiązany jest do jej zapłaty w terminie 14 dni od otrzymania. Fakt udokumentowania wpływu faktury po terminie płatności ciąży na Zamawiającym. 4) do każdej faktury VAT Wykonawca załączy specyfikację, określającą ilości Energii Elektrycznej pobranej w poszczególnych PPE oraz wysokość należności z tego tytułu, 5) za datę realizacji płatności uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego, 6) Faktury Vat będą wystawiane w następujący sposób: a) Jako nabywcę należy określić: ………………………………….., NIP ……………………………………. b) jako odbiorcę należy określić jednostkę, do której przynależy dany PPE, tj. …………………….. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości wystawionej faktury, Zamawiający złoży pisemną reklamację, dołączając jednocześnie kopię spornej faktury. Reklamacja winna być rozpatrzona przez Wykonawcę w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. W przypadku uchybienia 14-dniowemu terminowi na rozpatrzenie reklamacji, Wykonawca udzieli bonifikaty w wysokości określonej Rozporządzeniem systemowym. 6. W przypadku, gdy ilość Energii Elektrycznej określona w fakturze, nie odpowiada ilości Energii Elektrycznej faktycznie zużytej przez Zamawiającego, Wykonawca dokonuje korekty rozliczeń na podstawie skorygowanych zużyć Energii Elektrycznej udostępnionych przez OSD. Korekta obejmuje okres, w którym występowały stwierdzone nieprawidłowości. 7. Jeżeli błędy, o których mowa w ust. 6 powyżej, spowodowały zawyżenie lub zaniżenie należności za dostarczoną Energię Elektryczną, Wykonawca jest obowiązany dokonać korekty uprzednio wystawionych faktur. 8. W przypadku powstania nadpłaty za pobraną Energię Elektryczną, podlega ona zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, chyba że Zamawiający wystąpi z wnioskiem o zwrot nadpłaty. W przypadku powstania niedopłaty, będzie ona podlegała doliczeniu do pierwszej wystawionej faktury VAT. 9. Termin płatności faktur korygujących wynosi 30 dni od daty ich wystawienia. 10. W przypadku niedotrzymania terminu płatności faktur, Wykonawca może obciążyć Zamawiającego odsetkami ustawowymi. 11. O zmianach danych kont bankowych Strony zobowiązują się wzajemnie powiadamiać. § 9 Wstrzymanie sprzedaży Energii Elektrycznej 1. Wykonawca może wystąpić do OSD o wstrzymanie dostarczania Energii Elektrycznej w przypadku, gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną Energię Elektryczną co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności, pomimo uprzedniego pisemnego wezwania Zamawiającego do zapłaty zaległości. 2. Wstrzymanie sprzedaży Energii Elektrycznej następuje poprzez wstrzymanie dostarczania Energii Elektrycznej przez OSD na wniosek Wykonawcy. 3. Wznowienie dostarczania Energii Elektrycznej i świadczenie usług dystrybucji przez OSD na wniosek Wykonawcy nastąpi niezwłocznie po ustaniu przyczyn, uzasadniających wstrzymanie ich dostarczania. 4. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane wstrzymaniem sprzedaży Energii Elektrycznej wskutek naruszenia przez Zamawiającego warunków Umowy i bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. § 10 Odpowiedzialność Stron 1. Strony odpowiadają wobec siebie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy na zasadach ogólnych, z zastrzeżeniem zdania drugiego i § 12 umowy. Odpowiedzialność Stron z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy, jak również ewentualna odpowiedzialność deliktowa w przypadku zbiegu roszczeń, jest ograniczona do rzeczywistych szkód z wyłączeniem utraconych korzyści. Wyłączenie nie dotyczy różnicy w cenie energii elektrycznej określonej w Umowie, a ceną sprzedaży rezerwowej. 2. Strony nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy będące następstwem: 1) działania Siły Wyższej, 2) ograniczeń wprowadzonych na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązujących, 3) działań lub zaniechań nie objętych definicją Siły Wyższej, za które winę ponosi druga Strona lub podmiot trzeci, za który druga Strona ponosi odpowiedzialność, 4) niezawinionych przez Zamawiającego ograniczeń w wykonywaniu Umowy Dystrybucyjnej Zamawiającego, wprowadzonych zgodnie z jej postanowieniami. 3. Każda ze Stron zobowiązuje się niezwłocznie poinformować drugą Stronę o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 2 i przewidywanym czasie ich trwania. 4. Strona Dotknięta Siłą Wyższą: 1) zobowiązuje się niezwłocznie podjąć niezbędne czynności do zminimalizowania skutków powstałych w wyniku działania Siły Wyższej oraz czasu jej trwania, 2) niezwłocznie podejmie wykonywanie zobowiązań wynikających z Umowy, w zakresie, w jakim będzie to możliwe, nie czekając na ustąpienie w całości wszelkich zdarzeń stanowiących Siłę Wyższą albo na usunięcie wszelkich skutków jej działania. 5. Jeżeli okoliczności wskazane w ust. 2 uniemożliwiają realizację Umowy przez okres dłuższy niż 1 miesiąc, Strony w dobrej wierze przystąpią niezwłocznie do negocjacji w sprawie dalszego obowiązywania Umowy lub zasad jej realizacji. § 11 Okres obowiązywania Umowy. Rozwiązanie Umowy. 1. Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia jej zawarcia do 31.12.2021 r. Dostawa Energii Elektrycznej dla poszczególnych punktów poboru energii elektrycznej, objętych zamówieniem publicznym, rozpocznie się zgodnie z terminami określonymi w załączniku nr 1 do Umowy oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży lub umów kompleksowych energii elektrycznej, a także po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i, jeżeli będzie taka konieczność, wejściu w życie nowych umów dystrybucyjnych. 2. Rozpoczęcie sprzedaży Energii Elektrycznej następuje ze stanem wskazań układu pomiarowo – rozliczeniowego podanym przez OSD. 3. Zamawiający może rozwiązać Umowę, w przypadku gdy: 1) Wykonawca nie zapewnia sprzedaży Energii Elektrycznej w sposób zgodny z warunkami niniejszej Umowy, 2) przed zakończeniem realizacji Umowy Wykonawca utraci uprawnienia, koncesje lub zezwolenia, 3) Wykonawca nie dokonuje bilansowania handlowego, 4) Wykonawca wykonuje niniejszą Umowę w sposób sprzeczny z obowiązującymi w Polsce przepisami prawa, w szczególności przepisami przywołanymi w § 2 ust. 1 niniejszej Umowy, 5) Wykonawca powierza wykonanie całości lub części Umowy osobom trzecim bez zgody Zamawiającego. 6) Wykonawca w chwili zawarcia Umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp; 7) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, w ramach procedury przewidzianej w art. 258 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, że państwo polskie uchybiło zobowiązaniom, które ciążą na nim na mocy Traktatów, dyrektywy 2014/24/UE i dyrektywy 2014/25/UE, z uwagi na to, że zamawiający udzielił zamówienia z naruszeniem przepisów prawa Unii Europejskiej. 4. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy musi być złożone w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Rozwiązanie Umowy z powodu przypadków opisanych w ust. 3, następuje w trybie natychmiastowym. 5. Umowa może być rozwiązana przez jedną ze Stron w trybie natychmiastowym w przypadku, gdy druga ze Stron rażąco i uporczywie narusza warunki Umowy i nie odstąpiła od dokonywania takich czynności, pomimo pisemnego wezwania do zaprzestania naruszenia warunków Umowy w terminie nie krótszym niż 14 dni. 6. Rozwiązanie Umowy nie zwalnia Stron z obowiązku uregulowania wobec drugiej Strony zobowiązań z niej wynikających. 7. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, lub dalsze wykonywanie Umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od Umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno mieć formę pisemną pod rygorem nieważności. §12 Kary umowne 1. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie niniejszej Umowy poprzez zapłatę kary umownej z następujących tytułów i w wysokości. 2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za rozwiązanie Umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, w wysokości 10% kwoty brutto stanowiącej iloczyn ceny jednostkowej dla poszczególnych grup cenowych zawartych w § 7 ust. 1 Umowy oraz wielkości zużycia energii elektrycznej dla tych grup cenowych wyrażonych w MWh ujętych w załączniku nr 1 do Umowy. 3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za rozwiązanie Umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającego z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, w wysokości 10% kwoty brutto stanowiącej iloczyn ceny jednostkowej dla poszczególnych grup cenowych zawartych w § 7 ust. 1 Umowy oraz wielkości zużycia energii elektrycznej dla tych grup cenowych wyrażonych w MWh ujętych w załączniku nr 1 do Umowy. 4. Strony ograniczają wzajemną odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonywania lub nienależytego wykonywania Umowy do rzeczywistej szkody (straty). 5. W przypadku nienależytego wykonania któregokolwiek z obowiązków, wynikających z niniejszej Umowy, określonych w § 4 ust. 1 pkt 4-6, skutkujących brakiem zmiany Wykonawcy energii elektrycznej, Wykonawca zapłaci karę w wysokości różnicy pomiędzy ceną sprzedaży wynikającą z Umowy, a ceną sprzedaży energii elektrycznej w ramach sprzedaży rezerwowej lub sprzedaży w oparciu o taryfę lub cennik Sprzedawcy, który będzie świadczył usługę sprzedaży energii elektrycznej. 6. Jeżeli wartość szkody przewyższa wysokość kary umownej, Stronom przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych. 7. W przypadku naliczenia kary umownej Zamawiający wystawi Wykonawcy notę obciążeniową. § 13 Zmiana Umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w okolicznościach związanych: 1) z rezygnacją przez Zamawiającego z danego/danych punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w załączniku nr 1 do Umowy w przypadku przekazania, sprzedaży, wynajmu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji punktu poboru energii elektrycznej. W takim przypadku rozliczenie pozostałych punktów poboru energii elektrycznej będzie się odbywać odpowiednio do pozostałej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 2) z rezygnacją/likwidacją przez Zamawiającego z danego/danych punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w załączniku nr 1 do Umowy, w sytuacji uzyskania przez Zamawiającego statusu prosumenta w rozumieniu art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2389 z późn. zm.). W takim przypadku rozliczenie pozostałych punktów poboru energii elektrycznej będzie się odbywać odpowiednio do pozostałej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 3) ze zwiększeniem przez Zamawiającego ilości punktów poboru energii elektrycznej, o których mowa w załączniku nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że zwiększenie ilości punktów poboru energii elektrycznej nie przekroczy 20% ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikającej z ww. załącznika. Zwiększenie ilości punktów poboru energii elektrycznej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy. Rozliczenie dodatkowych punktów poboru będzie się odbywać odpowiednio do pierwotnej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 4) ze zmianą stawki podatku akcyzowego. 5) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług, zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę lub zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 1-3 zmiana Umowy nastąpi poprzez zawarcie pod rygorem nieważności aneksu do Umowy w formie pisemnej. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 4 ceny jednostkowe energii elektrycznej zostają powiększone lub pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do Umowy. Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego pisemnie o zmianie cen w terminie do 30 dni od daty wystąpienia tych okoliczności. Nowe ceny mogą mieć zastosowanie do energii elektrycznej dostarczonej od dnia wejścia w życie właściwych przepisów. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 5, dotyczących zmian stawek podatku od towarów i usług, ceny jednostkowe energii elektrycznej zostają powiększone lub pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do Umowy. Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego pisemnie o zmianie cen w terminie do 30 dni od daty wystąpienia tych okoliczności. Nowe ceny mogą mieć zastosowanie do energii elektrycznej dostarczonej od dnia wejścia w życie właściwych przepisów. 5. W przypadku wystąpienia pozostałych okoliczności określonych w ust. 1 pkt 5 każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany cen jednostkowych netto/brutto, Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie, wpływ zmian wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowych cen, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają ww. zmiany. Zmiana cen jednostkowych netto/brutto nastąpi, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, poprzez zawarcie pod rygorem nieważności aneksu do Umowy w formie pisemnej. § 14 Przedstawiciele Stron 1. W zakresie realizacji Umowy, Strony reprezentować będą: 1) ze strony Wykonawcy: 1. ……………………………………………, tel. ………………………., faks. ………………………….., e-mail…………………. 2. ……………………………………………, tel. ………………………., faks. ………………………….., e-mail…………………. 2) ze strony Zamawiającego: 1. ……………………………………………, tel. ………………………., faks. ………………………….., e-mail…………………. 2. ……………………………………………, tel. ………………………., faks. ………………………….., e-mail…………………. §15 Podwykonawcy 1. Strony ustalają, że przedmiot Umowy Wykonawca wykona osobiście oraz za pomocą podwykonawcy w zakresie zgodnym z wykazanym w ofercie zakresem, a mianowicie: 1) ......................................................................................... ( zakres realizowany przez podwykonawcę) 2. Wykonawca nie będzie zawierał umów z podwykonawcami bez uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. 3. Kopię umowy o podwykonawstwo może poświadczyć za zgodność z oryginałem przedkładający. 4. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego i osób trzecich pełną odpowiedzialność prawną i finansową za działania i czynności, które wykonuje przy pomocy podwykonawcy oraz za wszelkie szkody wynikłe z jego winy. Wobec Zamawiającego podwykonawcę reprezentuje Wykonawca. 5. W trakcie realizacji Umowy Wykonawca może zmienić podwykonawcę na innego bądź z niego zrezygnować i realizować Umowę samodzielnie, o czym pisemnie zawiadomi Zamawiającego. 6. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Zamawiający nie zaakceptuje zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, jeżeli do zawiadomienia Wykonawcy przewidzianego w ust. 5 nie będą załączone dokumenty, które będą potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu zawartych w SIWZ oraz braku podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 8. Projekt umowy z podwykonawcą musi zawierać szczegółowy opis zakresu rzeczowego przewidzianego do powierzenia do realizacji przez podwykonawcę oraz wartość wynagrodzenia należnego podwykonawcy. § 16 Rozstrzyganie sporów 1. W przypadku wystąpienia sporu pomiędzy Stronami, dotyczącego realizacji Umowy, Strony dołożą starań w celu rozwiązania go w drodze negocjacji. 2. Jeżeli spór nie zostanie rozwiązany w drodze negocjacji w terminie 30 dni (chyba że Strony zgodnie ten termin przedłużą) od dnia jego zaistnienia, to będzie on poddany pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Zamawiającego, z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej. 3. Sprawy sporne, podlegające rozpoznaniu w trybie ustawy PE, rozstrzygane będą przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 4. Wystąpienie lub istnienie sporu, jak też zgłoszenie wniosku o podjęcie negocjacji, nie zwalnia Stron z obowiązku realizacji zobowiązań wynikających z Umowy. § 17 Postanowienia końcowe 1. Zmiana innych postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, w formie pisemnego aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany, z zastrzeżeniem ust. 2. Strona, która występuje z propozycją zmiany Umowy, zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Pzp. 2. Aneksu do Umowy nie sporządza się w przypadku zmian osób upoważnionych, numerów telefonów, faksów, adresów poczty e-mail wskazanych w § 14 Umowy, które to zmiany uznaje się za dokonane z chwilą powiadomienia o nich drugiej Strony w formie pisemnej. 3. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Umową mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności Kodeks Cywilny oraz ustawa Pzp. 4. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Wykonawcy i jeden dla Zamawiającego. 5. Integralną częścią Umowy są następujące załączniki: - Załącznik nr 1 - Wykaz Punktów Poboru Energii Zamawiającego objętych Umową, - Załącznik nr 2 - Pełnomocnictwo Zamawiający Wykonawca

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w okolicznościach związanych: 1) z rezygnacją przez Zamawiającego z danego/danych punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w załączniku nr 1 do Umowy w przypadku przekazania, sprzedaży, wynajmu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji punktu poboru energii elektrycznej. W takim przypadku rozliczenie pozostałych punktów poboru energii elektrycznej będzie się odbywać odpowiednio do pozostałej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 2) z rezygnacją/likwidacją przez Zamawiającego z danego/danych punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w załączniku nr 1 do Umowy, w sytuacji uzyskania przez Zamawiającego statusu prosumenta w rozumieniu art. 2 pkt 27a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2389 z późn. zm.). W takim przypadku rozliczenie pozostałych punktów poboru energii elektrycznej będzie się odbywać odpowiednio do pozostałej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 3) ze zwiększeniem przez Zamawiającego ilości punktów poboru energii elektrycznej, o których mowa w załączniku nr 1 do Umowy, z zastrzeżeniem, że zwiększenie ilości punktów poboru energii elektrycznej nie przekroczy 20% ilości punktów poboru energii elektrycznej wynikającej z ww. załącznika. Zwiększenie ilości punktów poboru energii elektrycznej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy. Rozliczenie dodatkowych punktów poboru będzie się odbywać odpowiednio do pierwotnej części zamówienia i według tych samych cen jednostkowych dla danego roku dostawy. 4) ze zmianą stawki podatku akcyzowego. 5) ze zmianą stawki podatku od towarów i usług, zmianą wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę lub zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 1-3 zmiana Umowy nastąpi poprzez zawarcie pod rygorem nieważności aneksu do Umowy w formie pisemnej. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 4 ceny jednostkowe energii elektrycznej zostają powiększone lub pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do Umowy. Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego pisemnie o zmianie cen w terminie do 30 dni od daty wystąpienia tych okoliczności. Nowe ceny mogą mieć zastosowanie do energii elektrycznej dostarczonej od dnia wejścia w życie właściwych przepisów. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 5, dotyczących zmian stawek podatku od towarów i usług, ceny jednostkowe energii elektrycznej zostają powiększone lub pomniejszone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, bez konieczności sporządzenia aneksu do Umowy. Wykonawca ma obowiązek powiadomienia Zamawiającego pisemnie o zmianie cen w terminie do 30 dni od daty wystąpienia tych okoliczności. Nowe ceny mogą mieć zastosowanie do energii elektrycznej dostarczonej od dnia wejścia w życie właściwych przepisów. 5. W przypadku wystąpienia pozostałych okoliczności określonych w ust. 1 pkt 5 każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany cen jednostkowych netto/brutto, Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie, wpływ zmian wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej lub zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowych cen, potwierdzone powołaniem się na stosowne przepisy, z których wynikają ww. zmiany. Zmiana cen jednostkowych netto/brutto nastąpi, po uzyskaniu akceptacji Zamawiającego, poprzez zawarcie pod rygorem nieważności aneksu do Umowy w formie pisemnej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-11-15, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pocięcie drzewa opałowego - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania23-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pocięcie drzewa opałowego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI