Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodp

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWłoszczowa
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2024-03-13
  • ZamawiającyWłoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-05
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00231155
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 260733356

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wiejska 55

1.5.2.) Miejscowość: Włoszczowa

1.5.3.) Kod pocztowy: 29-100

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 413943680

1.5.8.) Numer faksu: 413943680

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oczyszczalnia.wloszczowa@wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzwik-wloszczowa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-68b2890a-d7b4-11ee-a3b5-e25d731b0da9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00231155

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/wzwik_wloszczowa

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wzwik_wloszczowa

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej, link: https://platformazakupowa.pl/pn/wzwik_wloszczowa ( dalej Platforma).
Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem Platformy. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania , zmiany specyfikacji SWZ , zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
b) akceptuje warunki korzystania z Platformy określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin” (https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin) oraz uznaje go za wiążący,
c) zapoznał oraz stosuje się do instrukcji składania ofert dostępnej pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje,
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert ( np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie przez Wykonawcę oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert ( np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy – Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ,
Instrukcje korzystania z Platformy „Instrukcje dla Wykonawców” znajdują się pod adresem : https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Oferta składana jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej tj. w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego elektronicznym podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „Rozporządzenie”, informuję, że:
Admin. Pani/Pana danych osobowych jest Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o, ul. Wiejska 55, 29-100 Włoszczowa, tel.41 39 43 680, e-mail: biuro@wzwik-wloszczowa.pl.
W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.
Dane os. będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zam. publ.
Dane os. będą przetwarzane przez okres zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.), zwanej dalej Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozp. w związku z przepisami Pzp.
Odbiorcami Pani/Pana danych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 4 Pzp.
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zam.publ.; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.
Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania,
- w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów Rozp. służy prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa,
W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozp., wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Admin. może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zam. pub.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozp., nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozp., nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zam. pub.
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Admin. w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 Rozp., są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Admin.
Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zam., w przypadku gdy wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozp., spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, Admin. nie udostępnia tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozp.
W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozp., wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Admin. może żądać od osoby, wskazania dodatkowych informacji.
Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozp., nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 Rozp.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TE.341.1.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych.
1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
I. ZABUDOWA ASENIZACYJNA:
1. Zabudowa fabrycznie nowa
2. Zbiornik (kolor RAL 5010) wykonany ze stali węglowej (kotłowej),
1) ze stali węglowej (kotłowej), jednokomorowy, cylindryczny, mocowany elastycznie do ramy pośredniej, na podwoziu, grubość blachy min. 6 mm
2) zbiornik pochylony ku tyłowi w stosunku do ramy pośredniej
3) całkowita pojemność zbiornika 10 m3 – komora dedykowana na nieczystości płynne
4) falochrony – zgodnie z obowiązującymi przepisami
5) średnica zbiornika 1700 mm (+/- 5%)
3. Dennica tylna otwierana i ryglowana hydraulicznie
1) system umożliwiający otwarcie rygli tylko przy wytworzonym podciśnieniu
4. Obudowa zbiornika
1) rynny boczne wyłożone blachą nierdzewną zamocowane po obu stronach zbiornika,
2) Szafka wykonana ze stali nierdzewnej na drobne narzędzia (zamykana na klucz)
5. Układ ssąco-spustowy
1) Kompresor łopatkowy do pracy ciągłej
2) napędzany hydraulicznie
3) wydajność min. 1000 m3/h
4) chłodzony cieczą
5) automatyczny wyłącznik kompresora w przypadku całkowitego napełnienia zbiornika
6) licznik czasu pracy kompresora
7) System zaworów odcinających zabezpieczający pompę ssącą przed zalaniem
8) Tłumik
9) Separator
10) czterodrożny zawór regulacji przebiegu strumienia powietrza zasysanego umożliwiający ciśnieniowe opróżnianie zbiornika
11) pneumatyczne sterowanie zaworem czterodrożnym
12) możliwość ustawienia zaworu w 3 pozycjach: ssanie / atmosfera / tłoczenie
13) Zawór motylkowy zamykany na czas transportu nieczystości
6. Wąż ssawny DN110:
1) długość min. 10m - 1 szt.
2) długość min. 5 m – 1 szt. (dodatkowy)
7. Króćce spustowe oraz ssąco-spustowe umieszczone dennicy tylnej:
1) ssąco-spustowy DN110 sterowany ręcznie wyposażony w zawór odpowietrzający
2) ssący DN110 sterowana ręcznie wyposażona w zawór odpowietrzający
3) Króciec ssąco spustowy dodatkowy:
i. umieszczony z przodu beczki po stronie prawej DN110 sterowany ręcznie wyposażony w zawór odpowietrzający
8. Rynna ochronna na końcu zbiornika wykonana ze stali nierdzewnej.
9. Nierdzewne haki na dennicy tylnej pozwalające na ułożenie węży na około zbiornika
10. Płynowskaz rurowy:
1) Zamontowany w części przednie po stronie lewej
2) rurowy z możliwością czyszczenia na całej długości
3) osłona z blachy nierdzewnej ze skalą
11. Płynowskaz na dennicy tylnej
1) Wskazówkowy
2) Wypalana tarcza wykonana ze stali nierdzewnej z podziałką
3) Piłka pływakowa wykonana ze stali nierdzewnej wewnątrz zbiornika
12. Manowakuometr - wskazujący aktualne ciśnienie lub podciśnienie w zbiorniku
13. Umywalka z ciepłą wodą
14. Zamykana skrzynka na narzędzia ze stali nierdzewnej
15. Skrzynka sterownicza – nierdzewna, wyposażona w :
1) Licznik mth pracy pompy ssawnej
2) Licznik obrotów silnika
3) Regulacja obrotów silnika
4) Włączanie kompresora
5) Ustawianie trybu pracy kompresora: ssanie/tłoczenie/ atmosfera
6) Operowanie dennicą
7) Operowanie ryglami blokującymi dennicę
8) Wyłącznik awaryjny
9) Sterowanie oświetleniem roboczym
16. Zabudowa napędzana poprzez PTO podwozia
17. Oświetlenie:
1) lampa ostrzegawcza z tyłu pojazdu – 1 szt
2) lampa LED z tyłu pojazdu – 1 szt
3) belka świetlna na kabinie z napisem – 1 szt
18. Dodatkowe wyposażenie:
1) uchwyt na pachołki wraz z pachołkami – 4 szt. (wysokość ok. 50-60 cm)
2) inżektor
3) uchwyt na łopatę + łopata
4) kosz do węża DN110
5) kamera cofania
6) napis na belce świetlnej – WZWiK Sp. z o.o.
7) napis i logo na zbiorniku (strona lewa i prawa): Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. . tel. 41 39 44 299 (rozmieszczenie do uzgodnienia z Zamawiającym).
II. PODWOZIE
1. Fabrycznie nowe dwuosiowe: rok produkcji 2024
2. DMC 18 T,
3. Napęd: na oś tylną 4X2
4. Rozstaw osi:
1) min. 3900 mm, max 4200 mm
2) belka zabezpieczająca przed wjazdem z tyłu
3) belka przeciwnajazdowa przednia
4) boczne osłony przeciwnajazdowe
5. Silnik:
1) Moc: min 300 KM,
2) Norma emisji spalin: aktualna na dzień dostawy kompletnego pojazdu min. EURO6,
3) Chłodnica wody i chłodnica powietrza doładowującego
4) Miska olejowa dostosowana do kąta przechyłu do 30%
5) Filtr paliwa z oddzielaczem wody
6) Podgrzewany filtr paliwa
7) Sprężarka powietrza
8) Hamulec silnikowy
9) Urządzenie rozruchowe ułatwiające uruchomienie auta w niskich temperaturach
10) Elektroniczny ogranicznik prędkości jazdy 89 km/h z tolerancją 1km/h
11) Międzynarodowa dokumentacja dopuszczenia do eksploatacji (COC)
12) Wyciszenie hałasu 80 dB (92/97EWG)
6. Układ dolotowy i wydechowy
1) zasysanie powietrza u góry z suchym filtrem powietrza z tyłu kabiny
2) wydech wyprowadzony do góry z lewej strony
3) końcówka rury wydechowej dla wydechu wyprowadzonego do góry
7. Blokada mechanizmu różnicowego,
8. Skrzynia biegów:
1) Ręczna
2) Min 9 biegów
9. Przystawka odbioru mocy przystosowana do wspólnej pracy pomp zabudowy – PTO fabryczna
10. Główny wyłącznik prądu – ręczny zamontowany przy akumulatorach
11. Zawieszenie przednie: mechaniczne, o nośności min 7,5 t, stabilizator przedniej osi
12. Zawieszenie tylne: pneumatyczne, o nośności min 13 t, stabilizator tylnej osi
13. Zbiorniki paliwa:
1) Zbiornik paliwa: min 150 l,
2) Zbiornik AdBlue: min 20 l,
3) Mocowanie korka wlewu paliwa na łańcuszku
4) Wlew paliwa zamykany – 1 szt. wentylowany, do zamknięcia uniwersalnego
5) Korek zbiornika AdBlue, 1 szt.
14. Układ kierowniczy
1) Układ kierowniczy lewostronny
2) Układ kierowniczy wspomagany hydraulicznie
3) Koło kierownicy z regulowaną wysokością i pochyleniem
4) Zbiornik oleju wspomagania układu kierowniczego z miarką
5) Blokada koła kierownicy z immobilizerem
15. Układ hamulcowy
1) Elektroniczny System Hamulcowy
2) ABS układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania
3) System anty-poślizgowy (ASR)
4) Asystent hamowania
5) ESP - układ stabilizacji toru jazdy
6) Hamulce tarczowe osi przedniej
7) Hamulce tarczowe osi tylnej
8) Przyłącze sprężonego powietrza z przodu
9) Osuszacz powietrza
16. Wyposażenie kabiny zewnętrzne/wewnętrzne:
1) Tempomat adaptacyjny z systemem ostrzegania przed uderzeniem w poprzedzający pojazd
2) Fotel kierowcy – pneumatyczny z regulacją podparcia lędźwiowego
3) Szyba przednia barwiona, podgrzewana
4) Podwójny fotel dla pasażerów
5) Radioodtwarzacz z funkcja bluetooth,
6) Lusterka wsteczne ogrzewane, elektrycznie sterowane,
7) lusterko przednie po stronie pasażera 'dojazdowe' (zgodne z EU)
9) lusterka podgrzewane i elektryczne sterowane, lusterko szerokokątne podgrzewane
10) Poduszka powietrzna dla kierowcy,
11) Klimatyzacja bezfreonowa,
12) Centralny zamek dwudrzwiowy z pilotem (2 szt)
13) Belka oświetleniowa zamontowana na kabinie
14) Stalowy zderzak przedni
15) Dwureflektorowe światła przednie
16) Światła do jazdy dziennej
17) Oświetlenie wejścia kierowcy i pasażera
18) Szyby drzwi przyciemniane
19) Pokrycie siedzenia odporne na zabrudzenia
20) Obicie drzwi zmywalne
21) Kontrolka niezapiętego pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
22) Elektryczne podnośniki szyb drzwi kierowcy i pasażera
23) Osłona przeciwsłoneczna dla kierowcy i pasażera
24) Schowek nad szybą przednią
25) Wykładzina z tworzywa na podłogę i tunel silnika
16. Belka przeciwnajazdowa tylna:
1) ryflowana od góry
2) aluminiowa
3) światła tylne schowane w belce przeciwnajazdowej
17. Opony przednie, tylne 315/80 R22,5
18. Koło zapasowe 315/80 R22,5 zamontowane do podwozia lub dostarczone luzem
19. Radio : Radio CD lub USB – fabryczne, głośniki
20. Układ elektryczny
1) Sygnał dźwiękowy elektryczny jednotonowy
2) Mechaniczny wyłącznik główny akumulatorów
3) 2 akumulatory 12V min. 125Ah „niewymagające konserwacji”
4) Skrzynka na akumulatory zamykana.
5) Generator prądu trójfazowego 28 V min. 80 A
6) Elektryczny mechanizm wycieraczek
21. Inne
1) Instrukcja obsługi w języku polskim
2) Fartuchy przeciwbłotne przednie i tylne
3) Apteczka
4) Trójkąt ostrzegawczy, lewarek
5) Przewód do pompowania 20m z manometrem
6) Podnośnik hydrauliczny min. 10 t
7) 1 klin pod koła
8) Gaśnica polska
9) Dywaniki
22. Kolor:
1) Podwozie: czarny lub ciemny szary
2) Kabina: niebieski RAL 5010
Cały przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy i kompletny.

4.2.6.) Główny kod CPV: 34144500-3 - Pojazdy do transportu odpadów i ścieków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów: Kryterium oceny ofert i jego znaczenie oraz opis sposobu oceny ofert: cena (koszt) 60%, Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady 40%, Razem 100%. Oferty będą oceniane przez komisję przetargową metodą punktową w skali 100-punktowej. CENA - 60% Cena będzie oceniana metodą punktową wg wzoru: Liczba punktów = Cn/Cb x 60 Gdzie:- Cn – najniższa cena spośród wszystkich ofert nieodrzuconych- Cb – cena oferty badanej- 60 wskaźnik stały. Okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady: oferta oceniana w tym kryterium może uzyskać od 0 do 40 pkt. Punktacja w ramach kryterium Okres udzielonej gwarancji jakości i rękojmi za wady: 1. Poniżej 24 miesięcy – oferta zostanie odrzucona; 2. 24 miesiące– wykonawca otrzyma 0 pkt.; 3. 36 miesięcy - wykonawca otrzyma 20 pkt.; 4. 48 miesięcy - wykonawca otrzyma 40 pkt.Wykonawca w formularzu ofertowym w pkt. 2 wpisuje oferowaną liczbę miesięcy okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (Sp), będącą sumą punktów przyznanych w poszczególnych kryteriach, obliczona wg wzoru: Sp = C +G , gdzie Sp –Suma punktów przyznana wykonawcy w kryteriach: cena oferty i okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla zamówienia, C - ilość punktów przyznana w kryterium: cena oferty, G - ilość punktów przyznana w kryterium: okres gwarancji jakości i rękojmi za wady. Sposób oceny: z porównania otrzymanych wyników. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska w sumie najwyższą liczbę punktów przyznaną w dwóch kryteriach. Pod uwagę będą brane liczby zaokrąglone do dwóch miejsc po przecinku. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawcę wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. Zamawiający poprawia w ofercie następujące kategorie omyłek: a) oczywiste omyłki pisarskie; b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek; c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty. - niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. W przypadku, o którym mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, Zamawiający wyznacza wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę w terminie związania ofertą określonym w rozdziale III pkt 3 SWZ. Ocenie ofert podlegają tylko oferty niepodlegające odrzuceniu. Jeżeli termin związania ofertą upłynie przed wyborem najkorzystniejszej oferty, Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta otrzymała najwyższą cenę, do wyrażenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie pisemnej zgody na wybór jego oferty.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

W postępowaniu może wziąć udział wykonawca, który jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 350.000,00 zł.

4) zdolności technicznej lub zawodowej:
W zakresie doświadczenia (warunek doświadczenie)
 dostawy co najmniej dwóch samochodów/pojazdów/wozów (zabudowa i podwozie) o parametrach nie gorszych niż wymagane w postępowaniu (wydajność kompresora, pojemność zbiornika) o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100 brutto) wykonanej w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione potwierdzające ich należyte wykonanie przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy- wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
 UWAGA: W przypadku dostaw, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień dokonania płatności za wykonanie dostawy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Dokumenty dot. wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 4 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp., wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, albo w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji, dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie bieżącego porozumienia w sprawie spłat tych należności ( Załącznik nr 5 do SWZ);
6) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne ( Załącznik nr 5 do SWZ).
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe aktualne na dzień ich złożenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
) Dokumenty dot. potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1) Wykaz wykonanych dostaw (co najmniej dwóch samochodów/pojazdów/wozów (zabudowa i podwozie) o parametrach nie gorszych niż wymagane w postępowaniu (wydajność kompresora, pojemność zbiornika) o wartości nie mniejszej niż 700 000,00 zł brutto (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100 brutto) – wg załącznika nr 7 do SWZ), a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy, a w przypadku świadczeń powtarzających lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego - dokumenty :
- Certyfikat ISO 9001 producenta zabudowy oraz dostawcy kompletnego pojazdu,
- potwierdzające: typ, ciężar, rozstaw osi, wymiary oferowanego podwozia, pojemność i moc silnika, rok produkcji
- rysunek techniczny 2D wozu (podwozie i zabudowa) z zaznaczeniem mas i wymiarów
- karta katalogowa pompy ssącej
3) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną wskazaną przez zamawiającego tj. na kwotę minimum 350 000,00 zł,
4) wykaz czynności obsługowych i drobnych napraw, które mogą wykonywać operatorzy bez utraty gwarancji – załącznik nr 8 do SWZ,
5) wykaz elementów eksploatacyjnych zabudowy nie podlegających gwarancji - załącznik nr 9 do SWZ,

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na pełny okres związania ofertą na kwotę/wartość: 10 000,00 zł.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy uiścić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku bankowego PKO BP SA 0/Włoszczowa, Nr 29 1020 2629 0000 9102 0327 6631 – z adnotacją wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Włoszczowski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Wiejska 55, 29-100 Włoszczowa;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
(art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny brutto podanej w ofercie.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy Wykonawca wnosi przed zawarciem umowy w jednej lub w kilku z następujących form:
1) pieniądzu (zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na konto Nr 29 1020 2629 0000 9102 0327 6631 PKO BP SA 0/Włoszczowa, z dopiskiem: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – „Dostawa wozu asenizacyjnego do wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych”
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b pomoc finansowa udzielana przez Agencję ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formach wskazanych w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego.
6. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
7. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej.
8.Treść dokumentu zabezpieczenia należytego wykonania umowy przedstawiona przez wykonawcę, w innej formie niż w pieniądzu, podlega akceptacji Zamawiającego przed podpisaniem umowy.
9. Zamawiający zaznacza, że treść projektu umowy (stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ) przedstawia również regulacje związane z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-13 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wzwik_wloszczowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-13 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-11

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę transport palet 120/100 400 sztuk - Świdno - Łażniew
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania28-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Zlecę transport palet 120/100 400 sztuk z miejscowości Świdno do mieiscowości Łażniew. zainteresowanych proszę o kontakt. pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI