Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie szkoleń przez przedstawicieli pracodawców, kształcących kompetencje informatyczne. Oznaczenie sprawy; IA1/U/21/10/EK
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32/237-13-34,237-13-35
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Uczelnia Publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie szkoleń przez przedstawicieli pracodawców, kształcących kompetencje informatyczne. Oznaczenie sprawy; IA1/U/21/10/EK
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8feff1d7-b17c-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00055170
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000229/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.26 IA1/U/21/10 Przeprowadzenie szkoleń przez przedstawicieli pracodawców kształcących kompetencje informatyczne
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest finansowany zgodnie z umową numer POWR-03.05.00-00-Z098/17-00 w ramach projektu Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.administracja.polsl.pl/zamowienia3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy PrzetargowejPolitechniki Śląskiej: https://polsl.logintrade.net/rejestracja/ oraz poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl.Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne. b) Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający kontona Platformie Przetargowej ma dostęp do możliwości złożenia i wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach. c) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w zakładce „Instrukcje” na Platformie Przetargowej. d)Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Przetargowej wynosi 150 MB. e)Czas zapisywany jest w formacie YYYY-MM-DD HH:MM:SS. Czas przekazania danych naPlatformę Przetargową jest to czas, w którym zostanie potwierdzone złożenie oferty, zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przez Wykonawcę. f) Wykonawca może również przekazać ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie (nie dotyczy oferty) na adres poczty elektronicznejZamawiającego. Wykonawca, przekazując ww. zawiadomienie, dokument lub oświadczenie, żąda potwierdzenia dostarczenia wiadomości. Za datę przekazania zawiadomienia, dokumentu lub oświadczenia przyjmuje się datę otrzymania potwierdzenia dostarczenia wiadomości zawierającej ww. pliki/ załączniki z serwera pocztowego Zamawiającego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych zapośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego wynosi 10 MB
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IA1/U/21/10/EK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.)Szkolenie z zakresu narzędzi informatycznych do zarządzania procesem obiegu dokumentów i zarządzania projektami . Tematyka szkolenia w podziale na dwa moduły:1. Narzędzi informatycznych do zarządzania procesem obiegu dokumentów,2. Narzędzi informatycznych do zarządzania projektami.2. )Terminy wykonania szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 17 grudnia 2021r, w godzinach 8:00 – 21:00, w trybie poniedziałek – piątek oraz weekendowym, tj. sobota – niedziela. Terminy pierwszych szkoleń będą ustalone po zawarciu umowy. Zamawiający informuje, że ze względu na zaistniałą sytuację zagrożenia epidemiologicznego dopuszcza możliwość zdalnego przeprowadzenia szkolenia do momentu ustania w/w zagrożenia.3.) 80.50.00.00-9 Usługi szkoleniowe .
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Ilości wskazane w arkuszu Kalkulacja Cenowa są ilościami prognozowanymi i Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu szkoleń dla innej ilości uczestników niż ilości w nim wskazane. Rzeczywista ilość uczestników będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być zarówno mniejsza, jak i większa.2) Jednocześnie Zamawiający informuje, iż zobowiązuje się do realizacji zamówienia w zakresie co najmniej 50% wartości wynikającej z ww. arkusza i równocześnie uprawniony jest do rozszerzenia zamówienia maksymalnie do 50 % jego wartości. W momencie wykorzystania pełnej kwoty umowy zostanie uruchomione prawo opcji.3) Wobec powyższego Zamawiający zastrzega sobie prawo nie zamówienia każdego rodzaju szkolenia oraz pełnej ilości szkoleń, które Wykonawca wyceni w Ofercie Cenowej (w ww. arkuszu), za niezamówioną część zamówienia Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w przypadku, gdy zajdzie w szczególności co najmniej jedna z poniższych okoliczności:a) w pierwotnym terminie realizacji umowy nie zostanie wyczerpany ilościowy lub wartościowy zakres przedmiotu zamówienia,b) w przypadku dysponowania środkami finansowymi na dalszą realizację zamówienia,c) nie wystąpią okoliczności powodujące konieczność zmiany sposobu świadczenia usług i nadal będzie istniała potrzeba ich realizacji.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Szkolenia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.) Szkolenie z zakresu narzędzi informatycznych do obróbki grafiki wektorowej i narzędzi informatycznych do obróbki grafiki rastrowej. Tematyka szkolenia w podziale na dwa moduły:1. Narzędzi informatycznych do obróbki grafiki wektorowej - operacje podstawowe,2. Narzędzi informatycznych do obróbki grafiki rastrowej - operacje podstawowe.2. )Terminy wykonania szkolenia: w okresie od dnia zawarcia umowy do 17 grudnia 2021r, w godzinach 8:00 – 21:00, w trybie poniedziałek – piątek oraz weekendowym, tj. sobota – niedziela. Terminy pierwszych szkoleń będą ustalone po zawarciu umowy. Zamawiający informuje, że ze względu na zaistniałą sytuację zagrożenia epidemiologicznego dopuszcza możliwość zdalnego przeprowadzenia szkolenia do momentu ustania w/w zagrożenia.3.) 80.50.00.00-9 Usługi szkoleniowe .
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1) Ilości wskazane w arkuszu Kalkulacja Cenowa są ilościami prognozowanymi i Zamawiający zastrzega sobie prawo możliwości zakupu szkoleń dla innej ilości uczestników niż ilości w nim wskazane. Rzeczywista ilość uczestników będzie wynikała z potrzeb Zamawiającego, zatem ilość faktycznie nabyta przez Zamawiającego może być zarówno mniejsza, jak i większa.2) Jednocześnie Zamawiający informuje, iż zobowiązuje się do realizacji zamówienia w zakresie co najmniej 50% wartości wynikającej z ww. arkusza i równocześnie uprawniony jest do rozszerzenia zamówienia maksymalnie do 50 % jego wartości. W momencie wykorzystania pełnej kwoty umowy zostanie uruchomione prawo opcji.3) Wobec powyższego Zamawiający zastrzega sobie prawo nie zamówienia każdego rodzaju szkolenia oraz pełnej ilości szkoleń, które Wykonawca wyceni w Ofercie Cenowej (w ww. arkuszu), za niezamówioną część zamówienia Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie, jak również żadna rekompensata z tego tytułu.Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w przypadku, gdy zajdzie w szczególności co najmniej jedna z poniższych okoliczności:a) w pierwotnym terminie realizacji umowy nie zostanie wyczerpany ilościowy lub wartościowy zakres przedmiotu zamówienia,b) w przypadku dysponowania środkami finansowymi na dalszą realizację zamówienia,c) nie wystąpią okoliczności powodujące konieczność zmiany sposobu świadczenia usług i nadal będzie istniała potrzeba ich realizacji.4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-17
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Szkolenia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7