Zakup komputerów przenośnych w ramach projektu "Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zakup komputerów przenośnych w ramach projektu "Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTrzcinica
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-05-09
  • ZamawiającyGmina Trzcinica
  • Data publikacji ogłoszenia2022-04-25
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00133469
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup komputerów przenośnych w ramach projektu "Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzcinica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250854926

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 47

1.5.2.) Miejscowość: Trzcinica

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-620

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@trzcinica.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzcinica.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup komputerów przenośnych w ramach projektu "Granty PPGR – Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5dec6e83-c190-11ec-b879-9a86e5ac3946

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00133469

2.6.) Wersja ogłoszenia: 02

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

umowa o powierzenie grantu nr 1421/2022 w ramach PO Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU, działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pzp.trzcinica.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP pod adresem https://pzp.trzcinica.com.pl.
Sposób sporządzenia oraz sposób przekazywania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020, poz. 2452).

Szczegółowe informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz formie sporządzenia dokumentów zostały zamieszczone w rozdziale VIII SWZ.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z art. 67 ustawy Pzp określa następujące wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przy wykorzystaniu Platformy tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 10, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa najlepiej w najnowszej dostępnej wersji obsługująca TLS 1.2, z wyjątkiem Internet Explorer,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny program obsługujący format plików .pdf,
6) podłączony lub wbudowany do komputera czytnik karty kryptograficznej wydanej przez wystawcę certyfikatu używanego przez Wykonawcę, o ile Wykonawca korzysta z kwalifikowanego podpisu elektronicznego,
7) Platforma działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,
8) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
2. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie środków komunikacji elektronicznej podaje następujące informacje dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych:
1) dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB: .doc, .pdf, .zip, .docx, .xls, .xlsx, 7zip, .jpg, .jpeg, txt, .tiff, .xades, .pades,
2) informacje na temat kodowania: plik (oferta) załączony przez Wykonawcę na Platformie i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert,
3) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu platformy Microsoft Azure, który jest synchronizowany ze znacznikiem czasu UTC.
3. Ofertę pod rygorem nieważności składa się w formie elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w rozdziale VIII SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art.13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Trzcinica – ul. Jana Pawła II 47, 63-620 Trzcinica;
2) jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu praw, może się Pani/Pan skontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pośrednictwem poczty email: gmina@trzcinica.com.pl, lub telefonicznie: (62) 78 15 009;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art.6 ust.1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) Pana/Pani dane osobowe mogą być przetwarzane przez Instytucję Wdrażającą, tj. Skarb Państwa, w imieniu którego działa Centrum Projektów Polska Cyfrowa, przez Instytucję Pośredniczącą lub Zarządzającą PO PC, Komisję Europejską, Europejski Trybunał Obrachunkowy lub inną instytucję uprawnioną do przeprowadzania kontroli lub audytu na podstawie odrębnych przepisów lub upoważnień w celu kontroli realizacji Projektu, w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjno-promocyjnych w ramach PO PC na lata 2014-2020;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust.1 ustawy Pzp;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust.1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy o dofinansowanie (w tym okres trwałości projektu) przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy lub umowy o dofinansowanie;
7) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
9) w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu lub nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia;
10) wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia przedmiotowego postępowania.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
2. Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

*Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
**Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

Szczegółowe informację znajdują się w rozdziale XX SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RRS-VI.271.7.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 7

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1 – dostawa 20 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Cześć 2 – dostawa 20 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3 – dostawa 20 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 4 – dostawa 10 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5 – dostawa 10 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 6 – dostawa 10 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 7 – dostawa 5 sztuk laptopów o poniższych parametrach:
1) procesor: min. 1,6 GHz, osiągający co najmniej 6750 punktów Passmark CPU Mark, wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym.
Ze względu na pewną dynamikę publikowanego zestawienia Zamawiający informuje, że za spełniający ten wymóg uzna procesor i5-10210U oraz procesory dowolnego producenta lepsze od wymienionego, tzn. z większą liczbą punktów w testach.
2) karta graficzna dedykowana, zintegrowana z procesorem z dynamicznie przydzielaną pamięcią współdzieloną
3) przekątna ekranu: min. 15,6"
4) zainstalowana pamięć RAM: min. 4 GB
5) dysk: min. 256 GB SSD lub min. 512 GB HDD
6) wbudowana karta sieciowa Ethernet
7) system operacyjny: zainstalowany system operacyjny Windows® 10 Home lub odpowiednio nowszy, lub produkt równoważny spełniający następujące kryteria równoważności: system w polskiej wersji językowej z dostępnością aktualizacji i poprawek do systemu u producenta systemu bezpłatnie i bez dodatkowych opłat licencyjnych, z możliwością wyboru instalowanych poprawek, graficzne środowisko instalacji i konfiguracji, pomoc techniczna, komunikaty systemowe, wsparcie dla większości powszechnie używanych drukarek i urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, możliwość przywracania plików systemowych, zdalnej instalacji, konfiguracji i administrowania systemu, dostarczony razem z certyfikatem licencyjnym (certyfikat obejmujący wersję 64bit), preinstalowany lub równoważny, z licencją i nośnikiem. Nie dopuszcza się licencji pochodzącej z rynku wtórnego.
8) wbudowane głośniki oraz mikrofon
9) minimum 2 porty USB

4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

48620000-0 - Systemy operacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający przystąpi do oceny złożonych ofert, przy zastosowaniu podanych poniżej kryteriów wyłącznie w stosunku do ofert niepodlegających odrzuceniu. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów, stanowiących sumę punktów przyznawanych za poszczególne kryteria.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 6

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawców wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, według Załącznika nr 2 do SWZ, które stanowi dowód tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe, zgodnie z art. 125 ust. 3 ustawy Pzp.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1, składa każdy z tych Wykonawców, zgodnie z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp.
3. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych tj. w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VI pkt 2 SWZ – oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, wg Załącznika nr 3 do SWZ.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia dokument, o którym mowa w pkt 3 powyżej musi być złożony przez każdego z Wykonawców występujących wspólnie.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Na podstawie art. 106 ust. 1, w związku z art. 107 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda złożenia dla każdej z części zamówienia wraz z ofertą wskazanych poniżej przedmiotowych środków dowodowych:
1) specyfikacji technicznej oferowanych laptopów potwierdzającej spełnienie wymagań opisanych w rozdziale III pkt 1 SWZ (pkt 4.2.2 ogłoszenia dla każdej z części) – treść oświadczenia w tym zakresie zawarta jest w formularzu oferty stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ,
2) wydruku ze strony internetowej potwierdzający spełnianie parametrów procesora (zgodnie z rozdziałem III pkt 1 ppkt 1 SWZ ), wg zestawienia dla systemów jednoprocesorowych publikowanego przez producenta testu na stronie: https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php w teście wydajnościowym PassMark CPU Benchmarks lub równoważnym,
3) w przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia, zgodnie z art. 99 ust. 6 ustawy Pzp, zawarto kryteria stosowane w celu oceny równoważności, Wykonawca oferujący rozwiązania równoważne, do oferty zobowiązany jest dołączyć przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające spełnienie wskazanych kryteriów równoważności.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Jeżeli Wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 5.8 niniejszego ogłoszenia lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający, na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub wyjaśnienia w wyznaczonym terminie, z zastrzeżeniem art. 107 ust. 3 ustawy Pzp.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Pełnomocnictwo – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z dokumentów rejestrowych Wykonawcy.
Pełnomocnictwo musi zostać złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii, w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, wraz z ofertą.
2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzający, że osoba działająca odpowiednio w imieniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia jest umocowana do ich reprezentowania

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – wraz z ofertą należy przedłożyć dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, zgodnie z art. 58 ust. 1
ustawy Pzp.
2. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadkach określonych w §9 wzoru umowy.
3. Wykonawca przed zawarciem umowy jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu dokument licencyjny, o którym mowa w § 2 ust. 1 wzoru umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-05-09 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: system teleinformatyczny - Platforma Zamówień Publicznych ZETOPZP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-05-09 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-06-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawcy nie mogą podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4) i 6) ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022, poz. 835).
Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w rozdziale VI SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję do pracy ekipy budowlanej - Lubsza
  • Lokalizacja zleceniaopolskie
  • Data dodania04-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję do pracy ekipy budowlanej. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI