Świadczenie usług cateringowych dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług cateringowych dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie przy ulicy 1-go Maja 2.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBędzin
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-02-26
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej
  • Data publikacji ogłoszenia2019-02-18
  • Numer ogłoszenia515016-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 515016-N-2019 z dnia 2019-02-18 r.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej: Świadczenie usług cateringowych dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie przy ulicy 1-go Maja 2.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Niniejsze zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 dla Osi priorytetowej IX Włączenie społeczne dla Działania 9.2 Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne dla Poddziałania 9.2.1 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych w ramach projektu pod nazwą CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W BĘDZINIE - WSPARCIE ORGANIZACJI USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA POZIOMIE LOKALNYM - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT).
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, krajowy numer identyfikacyjny 00344824400000, ul. ul. 11 Listopada  1 , 42-500  Będzin, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 032 2674982; 7614760, 61, e-mail mopsbedzin@wp.pl, faks 032 2674982, 7614760, 7614761.
Adres strony internetowej (URL): bedzin.bip.info.pl oraz www.mops.bedzin.pl
Adres profilu nabywcy: bedzin.bip.info.pl oraz www.mops.bedzin.pl
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
bedzin.bip.info.pl oraz www.mops.bedzin.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
bedzin.bip.info.pl oraz www.mops.bedzin.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty pod rygorem nieważności należy złożyć w formie pisemnej, zgodnie z wymaganiami SIWZ.
Adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Będzinie, kod pocztowy: 42-500, przy ul. 11-go Listopada 1, w sekretariacie - pokój numer 40 (pierwsze piętro).

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług cateringowych dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie przy ulicy 1-go Maja 2.
Numer referencyjny: ZP PN/02/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług cateringowych dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie przy ulicy 1-go Maja 2. Przez usługę cateringową Zamawiający rozumie usługę przygotowania, dostarczenia i podawania (wydawania) posiłków, w tym posiłków gorących, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 1541 ze zm.) oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie wyżej wymienionej ustawy, a także zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale II SIWZ. 2. Zakres usługi: Usługa cateringowa o której mowa w Rozdziale II SIWZ, zwana dalej usługą cateringową, świadczona będzie na rzecz podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie, zgodnie z warunkami określonymi w Rozdziale II ust. 3 SIWZ. 3. Usługa cateringowa dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie obejmuje następujące posiłki oraz winna być świadczona zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1) Śniadanie - dostarczenie w godzinach od 800 do 900 - codziennie we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku oraz w dni, w których wydawany jest posiłek świąteczny, o którym mowa w Rozdziale II ust. 3 pkt 3 SIWZ (z wyłączeniem dni wolnych od pracy, to jest sobót, niedziel oraz dni świątecznych), na które składać się muszą w szczególności: kanapki gotowe lub do samodzielnego przygotowania (masło, szynka bądź inne wędliny, żółty ser, biały ser, pomidor lub sałata, itp.) i/lub zupa mleczna i/lub jajecznica i/lub parówki na gorąco i/lub inne potrawy, a także ciepły napój (herbata, kawa mleczna, kawa zbożowa lub kakao); 2) Obiad - dostarczanie w godzinach od 1200 do 1330 - codziennie we wszystkie dni robocze od poniedziałku do piątku, na który składać się muszą w szczególności dwa ciepłe dania każdorazowo obejmujące zupę o pojemności nie mniejszej niż 400 ml (w zależności od rodzaju zupy - podawaną z porcją pieczywa) i danie główne, tzw. drugie danie (mięsne, drobiowe, rybne lub warzywne) w zestawie z ziemniakami lub kaszą, itp., bądź pierogi, pyzy, gołąbki z mięsem i ryżem, itp., a także w zależności od rodzaju dania głównego - surówki, sałatki, mizerię, ogórek kiszony, kapustę zasmażaną lub marchewkę duszoną, itp. oraz kompot. Zamawiający nie przewiduje możliwości dostarczania dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie suchego prowiantu; 3) Posiłek świąteczny (Wigilia, Śniadanie Wielkanocne) - realizowany w dniu określonym przez Zamawiającego i w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym, z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, na który składać się muszą potrawy zwyczajowo przyjęte na Wieczerzy Wigilijnej i Śniadaniu Wielkanocnym. Wykonawca zapewni osoby do obsługi podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie podczas spotkań świątecznych oraz zastawę, obrusy i świąteczną dekorację sali i stołów (sala musi być odpowiednio wyposażona w dekoracje, ozdoby i stroiki świąteczne); 4) Posiłek składający się na imprezy okolicznościowe, to jest zabawę karnawałową, walentynki, tłusty czwartek, dzień kobiet, majówkę, dzień seniora, andrzejki i mikołajki - realizowany w dniu i w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, obejmujący w szczególności, w zależności od rodzaju imprezy okolicznościowej: ciasto określonego rodzaju i/lub cukierki i/lub pączki oraz faworki i/lub kiełbasę z grilla z musztardą i ketchupem i/lub żurek z bułką, itp.; 5) Miejsce dostawy usługi cateringowej dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie: wszystkie posiłki określone w Rozdziale II ust. 3 pkt 1 - 4 SIWZ, to jest śniadania, obiady przygotowywane w dni robocze (dotyczące dni roboczych), posiłki świąteczne oraz posiłki składające się na imprezy okolicznościowe, muszą być dostarczane do Centrum Usług Społecznych w Będzinie, przy ul. 1-go Maja 2; 6) Przewidywana ilość posiłków dla podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia: a) 27.540 (w tym śniadanie - 13.830 oraz obiad - 13.710), b) 120 (posiłek świąteczny), c) 360 (posiłki składające się na imprezy okolicznościowe). Liczba szacunkowa podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie korzystających dziennie z posiłków - 30. Zamawiający zastrzega, że ilość podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie korzystających z posiłków podana powyżej jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. Zamawiający zastrzega, że łączna ilość podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie korzystających z posiłków wskazana w Rozdziale II ust. 3 pkt 6 SIWZ jest ilością szacunkową i może ulec zmianie w trakcie obowiązywania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. Zakłada się dzienne wahania łącznej ilości posiłków na poziomie: +/-30% w odniesieniu do łącznej ilości podopiecznych Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Centrum Usług Społecznych w Będzinie określonej przez Zamawiającego, uprawnionych do otrzymania posiłków każdego dnia; 7) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania posiłków, o których mowa Rozdziale II ust. 3 w pkt 1 - 4 SIWZ do miejsca wskazanego w Rozdziale II ust. 3 pkt 5 SIWZ, w naczyniach jednorazowego użytku, na których będzie serwowany posiłek wraz ze sztućcami, własnym środkiem transportu, przy czym rozładunek i transport przedmiotowych posiłków jest obowiązkiem Wykonawcy; 8) Obowiązkiem Wykonawcy jest wydawanie dostarczonych posiłków w miejscu, o którym mowa Rozdziale II ust. 3 w pkt 5 SIWZ. 4. Ogólne warunki świadczenia usług cateringowych odnoszące się do podopiecznych Centrum Usług Społecznych w Będzinie przy ulicy 1-go Maja 2 oraz dodatkowe wymagania związane z realizacją niniejszego zamówienia, o których mowa w 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych - klauzule społeczne zostały określone w Rozdziale II ust. 4 i 22 SIWZ. 5. Niniejsze zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020 dla Osi priorytetowej IX Włączenie społeczne dla Działania 9.2 Dostępne i efektywne usługi społeczne i zdrowotne dla Poddziałania 9.2.1 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych w ramach projektu pod nazwą CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W BĘDZINIE - WSPARCIE ORGANIZACJI USŁUG OPIEKUŃCZYCH NA POZIOMIE LOKALNYM - Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT).

II.5) Główny kod CPV: 55320000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
55321000-6
55322000-3
55520000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe: Dodatkowe wymagania związane z realizacją niniejszego zamówienia, o których mowa w 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych - klauzula społeczna: 1) na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga, aby wśród osób bezpośrednio uczestniczących w wykonywaniu niniejszego zamówienia zatrudniona była, bądź wykonywała inna pracę zarobkową, która podlega ubezpieczeniom społecznym, co najmniej 1 osoba niepełnosprawna w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 511 ze zm.) lub w rozumieniu analogicznych właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zwana dalej osobą niepełnosprawną; 2) Wykonawca, w przypadku uznania jego oferty za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do: a) zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, bądź powierzenia wykonywania innej pracy zarobkowej na podstawie umowy cywilno - prawnej, która podlega ubezpieczeniom społecznym, przy bezpośrednim wykonywaniu niniejszego zamówienia, co najmniej 1 osoby niepełnosprawnej, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty zawarcia umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia, nieprzerwanie przez cały okres trwania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia, przy czym przez nieprzerwany okres Zamawiający rozumie okres nieprzekraczający 14 dni liczonych od następnego dnia po dniu zakończenia pracy przez osobę niepełnosprawną, b) przedłożenia Zamawiającemu do wglądu orzeczenia właściwego organu o zaliczeniu osoby bezpośrednio wykonującej przedmiot niniejszego zamówienia do stopnia niepełnosprawności, zawierającego datę ważności przedmiotowego orzeczenia, przy czym Zamawiający dopuszcza zanonimizowanie w przedłożonym oświadczeniu (np. poprzez zakrycie lub zaczernienie) informacji wrażliwych, np. dotyczących symbolu przyczyny niepełnosprawności, c) przedłożenia Zamawiającemu umowy o pracę, bądź umowy cywilno - prawnej, która podlega ubezpieczeniom społecznym, zawartej z osobą niepełnosprawną, bezpośrednio wykonującą przedmiot niniejszego zamówienia, w terminie do 21 dni od daty podpisania umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia; 3) w przypadku rozwiązania stosunku pracy (zlecenia) przez osobę niepełnosprawną bezpośrednio wykonującą przedmiot niniejszego zamówienia lub przez Wykonawcę, a także w przypadku upływu terminu ważności orzeczenia właściwego organu o zaliczeniu osoby bezpośrednio wykonującej przedmiot niniejszego zamówienia do stopnia niepełnosprawności, Wykonawca ten będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby niepełnosprawnej w terminie do 14 dni od dnia ustania stosunku pracy (zlecenia) ze zwolnioną osobą niepełnosprawną, bądź w terminie 14 dni od dnia upływu terminu ważności przedmiotowego orzeczenia; 4) Zamawiający uprawniony będzie do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania osoby niepełnosprawnej, bądź powierzania wykonywania innej pracy zarobkowej osobie niepełnosprawnej, która podlega ubezpieczeniom społecznym. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca obowiązany będzie niezwłocznie udokumentować fakt zatrudniania osoby niepełnosprawnej, bądź powierzania wykonywania innej pracy zarobkowej osobie niepełnosprawnej, która podlega ubezpieczeniom społecznym; 5) w przypadku niezatrudniania wymaganej przez Zamawiającego co najmniej jednej osoby niepełnosprawnej, bądź niepowierzania wykonywania co najmniej jednej osobie niepełnosprawnej innej pracy zarobkowej, która podlega ubezpieczeniom społecznym, w sposób nieprzerwany przy realizacji niniejszego zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości iloczynu równowartości 1/30 kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw obowiązującego w dniu zakończenia umowy zawartej z osobą niepełnosprawną, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego oraz liczby dni niezatrudniania osoby niepełnosprawnej, bądź niepowierzania osobie niepełnosprawnej innej pracy zarobkowej w okresie realizacji niniejszego zamówienia, począwszy od 15-ego dnia następującego po dniu zakończenia umowy zawartej z osobą niepełnosprawną, aż do dnia wywiązania się przez Wykonawcę z przedmiotowego obowiązku, Kary umowne zostaną naliczone za każdy przypadek niezatrudniania osoby niepełnosprawnej, bądź niepowierzenia osobie niepełnosprawnej wykonywania innej pracy zarobkowej, która podlega ubezpieczeniom społecznym w okresie realizacji niniejszego zamówienia, chyba że Wykonawca wykaże, że przedstawił zgłoszenie oferty pracy w wybranych powiatowych urzędach pracy albo w odpowiednim organie zajmującym się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym Wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a niezatrudnienie osoby niepełnosprawnej, bądź niepowierzenie osobie niepełnosprawnej wykonywania innej pracy zarobkowej nastąpiło z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy. Za przyczynę nie leżącą po stronie Wykonawcy uznany będzie w szczególności brak w okresie realizacji niniejszego zamówienia osób niepełnosprawnych zdolnych do Wykonania niniejszego zamówienia na obszarze, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie, potwierdzony przedłożonym Zamawiającemu odpowiednim dokumentem uzyskanym z co najmniej trzech powiatowych urzędów pracy wybranych przez Wykonawcę spośród powiatowych urzędów pracy znajdujących się w pobliżu siedziby, bądź miejsca zamieszkania Wykonawcy, albo dokumentem odpowiedniego organu zajmującego się realizacją zadań z zakresu rynku pracy w państwie, w którym ten Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, to jest wykaże, że posiada aktualne/aktualną zezwolenie/decyzję/opinię właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzające/-ą, że Wykonawca spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego oraz, że środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełnienia przedmiotowego warunku według formuły „spełnia / nie spełnia” na podstawie załączonego do oferty aktualnego/aktualnej zezwolenia/decyzji/opinii właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającego/-ej, że Wykonawca spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego oraz, że środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności.
Informacje dodatkowe W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (przedsiębiorca zagraniczny) Wykonawca ten złoży oświadczenie, że prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie żywienia zbiorowego oraz spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny dokument potwierdzający, że Wykonawca spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego oraz, że środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku, po uprzednim wezwaniu do uzupełnienia, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę tego warunku, w przypadku gdy Wykonawca ten oświadczy, że znajduje się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełnienia przedmiotowego warunku według formuły „spełnia / nie spełnia” na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
Informacje dodatkowe W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jedno wspólne oświadczenie dotyczące znajdowania się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej wykonanie niniejszego zamówienia. Niewykazanie spełnienia przedmiotowego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie wykonanych usług (prac podobnych), jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat /* przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej 1 (jedną) usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, to jest co najmniej 1 (jedną usługę) w zakresie cateringu obejmującą przygotowywanie, dostarczanie i podawanie (wydawanie) posiłków, w tym posiłków gorących, przy czym przedmiotowa usługa winna być świadczona w sposób ciągły dla co najmniej 30 osób dziennie przez okres co najmniej 3 miesięcy - z podaniem Wykonawcy wykazanej usługi lub podmiotu na zasoby, którego powołuje się Wykonawca, jej wartości, liczby osób korzystających z przedmiotowej usługi, przedmiotu (krótkiego opisu usługi), daty (dat) wykonania i podmiotów, na rzecz których usługa ta została wykonana lub jest wykonywana oraz załączy dowody potwierdzające, czy wykazana usługa została wykonana lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych jest wykonywana należycie, zamieszczając przedmiotowe informacje w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ. /*okres ostatnich trzech lat nie dotyczy lat kalendarzowych, przy obliczaniu tego terminu należy stosować art. 112 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, zgodnie z którym termin oznaczony w latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą odpowiada początkowemu dniowi terminu. Uwaga - za wykazanie doświadczenia większego niż zostało określone w Rozdziale IV ust. 3 pkt 3 lit. a SIWZ jako minimalny wymagany warunek udziału w postępowaniu przyznawane będą punkty. Sposób oceny punktowej w kryterium „Doświadczenie Wykonawcy w realizacji przedmiotowego zamówienia” został szczegółowo opisany w Rozdziale XVIII ust. 2 pkt 2 SIWZ. Przyznając punktację w przedmiotowym kryterium oceny ofert, Zamawiający uwzględni również wykazaną przez Wykonawców w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, wymaganą 1 (jedną) usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, to jest wymaganą w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu 1 (jedną) usługę w zakresie cateringu obejmującą przygotowywanie, dostarczanie i podawanie (wydawanie) posiłków, w tym posiłków gorących, świadczoną w sposób ciągły dla co najmniej 30 osób dziennie przez okres co najmniej 3 miesięcy. Zamawiający uwzględni wyłącznie usługi, których należyte wykonanie lub wykonywanie potwierdzone będzie załączonymi do oferty dowodami poświadczającymi, że każda z tych usług została wykonana lub w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych - jest wykonywana należycie. Dowodami potwierdzającymi, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie są: - referencje, bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje, bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, - oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać referencji, bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane (w takim przypadku w treści przedmiotowego oświadczenia Wykonawca zobowiązany jest wskazać obiektywne przyczyny uniemożliwiające uzyskanie referencji, bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot trzeci). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. Jeżeli Wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełnienia przedmiotowego warunku według formuły „spełnia / nie spełnia” na podstawie informacji przedstawionych w załączonym do oferty Wykazie wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, to jest usłudze w zakresie cateringu obejmującej przygotowywanie, dostarczanie i podawanie (wydawanie) posiłków, w tym posiłków gorących, świadczonej w sposób ciągły dla co najmniej 30 osób dziennie przez okres co najmniej 3 miesięcy, wraz z załączeniem dowodów, czy usługi wymienione w wyżej wymienionym Wykazie zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowody potwierdzające należyte wykonanie usług powinny zostać przedstawione w formie oryginału lub czytelnej kserokopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy. Wymagane jest wypełnienie wszystkich pozycji formularza - Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ, podając w każdej wypełnionej pozycji formularza: - nazwę i adres Wykonawcy lub podmiotu, na zasoby którego powołuje się Wykonawca (podmiotu wykazującego spełnienie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia) oraz numer telefonu kontaktowego, - nazwę - przedmiot oraz krótki opis usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, to jest wykazanie co najmniej 1 (jednej) usługi odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia, czyli co najmniej 1 usługi w zakresie cateringu obejmującej przygotowywanie, dostarczanie i podawanie (wydawanie) posiłków, w tym posiłków gorących, przy czym przedmiotowa usługa winna być świadczona w sposób ciągły dla co najmniej 30 osób dziennie przez okres co najmniej 3 miesięcy, wykonanej w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, - wartość usługi brutto (w PLN) oraz konkretną liczbę osób, dla których codziennie przygotowywano, dostarczano i podawano (wydawano) posiłki w ramach przedmiotowej usługi. Jeżeli kwoty w przedłożonych przez Wykonawcę dokumentach określone będą w walucie innej niż w złotych polskich Zamawiający dokona ich przeliczenia na polskie złote według Tabeli kursów średnich walut obcych ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski obowiązującej na dzień opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnianym na stronie portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, - datę rozpoczęcia i zakończenia wykonywania wykazanej usługi, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - datę rozpoczęcia wykonywania wykazanej usługi oraz uzgodniony termin jej zakończenia (od … - dzień, miesiąc, rok do … - dzień, miesiąc rok), - odbiorcę usługi - podmiot, na rzecz którego usługa została wykonana lub jest wykonywana (nazwę podmiotu zlecającego usługę, adres oraz telefon kontaktowy). Do Wykazu stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ Wykonawca winien załączyć dowód potwierdzający, że wykazana usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dokument ten winien być wystawiony przez osobę trzecią - podmiot zlecający usługę oraz dotyczyć wyłącznie usług obejmujących swoim rodzajem przedmiot niniejszego zamówienia, to jest usług w zakresie cateringu obejmujących przygotowywanie, dostarczanie i podawanie (wydawanie) posiłków, w tym posiłków gorących świadczonych w sposób ciągły dla co najmniej 30 osób dziennie przez okres co najmniej 3 miesięcy, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie (z wyłączeniem przypadków, gdy z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać referencji, bądź innych dokumentów wystawionych przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane). W przypadku nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych dowody potwierdzające, że wykazane usługi są wykonywane należycie winny być wystawione nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. Niewykazanie spełnienia przedmiotowego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania; b) Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował odpowiednim do wykonania niniejszego zamówienia potencjałem technicznym, składając oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełnienia przedmiotowego warunku według formuły „spełnia / nie spełnia” na podstawie złożonego oświadczenia stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jedno wspólne oświadczenie dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Niewykazanie spełnienia przedmiotowego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania; c) Zamawiający uzna spełnienie przedmiotowego warunku w zakresie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca ten oświadczy, że dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co najmniej 2 (dwoma) osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, co potwierdzi składając oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ, z którego treści wynikać będzie, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają aktualne orzeczenia / zaświadczenia lekarskie wydane do celów sanitarno - epidemiologicznych, dopuszczające te osoby do pracy przy żywieniu. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca udostępni Zamawiającemu dokumenty potwierdzające wyżej wymienione orzeczenia / zaświadczenia lekarskie. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający dokona oceny spełnienia przedmiotowego warunku według formuły „spełnia / nie spełnia” na podstawie treści złożonego oświadczenia stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jedno wspólne oświadczenie dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Niewykazanie spełnienia wyżej wymienionego warunku, po uprzednim wezwaniu do uzupełnienia, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z niniejszego postępowania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu wykazania braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, zgodnie z postanowieniami Rozdziału IV ust. 2 SIWZ, Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, zostanie wezwany do złożenia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - w przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę przedmiotowy dokument zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę, aktualnego na dzień złożenia przedmiotowego dokumentu (odpisu). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, Wykonawca ten składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, ani nie ogłoszono upadłości - przedmiotowy dokument, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w niniejszym postępowaniu, określonych w Rozdziale IV ust. 3 SIWZ Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, zostanie wezwany do złożenia, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących dokumentów i oświadczeń: 1) aktualnego/aktualnej zezwolenia/decyzji/opinii właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej, potwierdzającego/-ej, że Wykonawca spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego oraz, że środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności - w przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny dokument potwierdzający, że Wykonawca spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego oraz, że środki transportu będące w dyspozycji Wykonawcy spełniają wymogi do transportu żywności. W przypadku Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (przedsiębiorca zagraniczny) zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej Wykonawca ten złoży aktualne oświadczenie, że prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie żywienia zbiorowego oraz spełnia wymagania higieniczno - sanitarne do prowadzenia żywienia zbiorowego; 2) oświadczenia, że co najmniej dwie osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu niniejszego zamówienia posiadają aktualne orzeczenia/ zaświadczenia lekarskie wydane do celów sanitarno - epidemiologicznych, dopuszczające te osoby do pracy przy żywieniu - według wzoru określonego w Załączniku Nr 6 do SIWZ - w przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jedno wspólne oświadczenie dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 3) dokumentu (np. zobowiązania) pełnomocnego reprezentanta innej firmy udostępniającej zasoby do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania niniejszego zamówienia (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ), o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, złożonego w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby (zgodnie z Rozdziałem IV ust. 4 SIWZ), aktualnego na dzień złożenia przedmiotowego dokumentu (np. zobowiązania) - dotyczy wszystkich warunków udziału w niniejszym postępowaniu. Niezależnie od powyższych dokumentów w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1b ustawy Prawo zamówień publicznych określone przez Zamawiającego w Rozdziale IV ust. 3 SIWZ, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą aktualnego na dzień składania ofert w niniejszym postępowaniu Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - według wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ. Przedmiotowy dokument (Wykaz) musi zostać złożony przez Wykonawcę wraz z ofertą, a nie w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, nie krótszym niż 5 dni - Zamawiający zobowiązany jest bowiem dokonać oceny ofert, w oparciu o kryterium „Doświadczenie Wykonawcy w realizacji przedmiotowego zamówienia” szczegółowo opisane w Rozdziale XVIII ust. 2 pkt 2 SIWZ, przed ostatecznym zweryfikowaniem, czy Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Aby dokonana ocena ofert była prawidłowa Zamawiający winien na etapie badania złożonych ofert, poprzedzającym ich ocenę, dysponować wszelkimi dokumentami koniecznymi do stwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji zawodowej lub technicznej w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia oraz dysponować informacjami umożliwiającymi dokonanie oceny złożonych ofert. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych - również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Do oferty, w terminie składania ofert w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien dołączyć następujące wymagane dokumenty i oświadczenia: 1) wypełniony formularz oferty (wzór formularza oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ) wraz z oświadczeniem, że Wykonawca zapoznał się z warunkami niniejszego zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - w przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, formularz oferty musi być złożony wspólnie; 2) pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 SIWZ i/lub upoważnienie (pełnomocnictwo) do podpisania oferty, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 17 SIWZ. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, bez uprzedniego wezwania Zamawiającego, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, to jest informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, przedmiotowe oświadczenie zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Doświadczenie Wykonawcy w realizacji przedmiotowego zamówienia 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wzór umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia, określający warunki, na których Zamawiający zawrze umowę w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, został określony w Załączniku nr 7 do SIWZ. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia w przypadkach określonych we wzorze umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia publicznego, stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-02-26, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Oferta musi być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym, należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski - nie dotyczy Formularza oferty stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, który musi być sporządzona w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, to jest ofert przewidujących odmienny niż określony przez Zamawiającego sposób wykonania niniejszego zamówienia publicznego, wobec czego Zamawiający nie określa warunków, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ponieważ Zamawiający nie podzielił niniejszego zamówienia na części. Z uwagi na powyższe Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt 15 w związku z art. 36aa ustawy Prawo zamówień publicznych. 3. Wszystkie ustalenia dotyczące dat i godzin stosowanych dla potrzeb niniejszego postępowania przyjmuje się zgodnie z czasem lokalnym właściwym dla siedziby Zamawiającego. 4. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy w sprawie udzielenia niniejszego zamówienia. 5. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części niniejszego zamówienia, wobec czego Zamawiający nie dokonuje takiego zastrzeżenia, zgodnie z art. 36a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, to jest Zamawiający nie wprowadza wymogu, by Wykonawca lub Podwykonawca w celu realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia, gdyż wykonywanie tych czynności nie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.). Przedmiotem niniejszego zamówienia są bowiem czynności wykonywane przez osoby uczestniczące w wykonywaniu niniejszego zamówienia w krótkich przedziałach czasowych, to jest w ściśle określonych przez Zamawiającego godzinach wydawania posiłków poszczególnego rodzaju, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale II ust. 3 i 4 SIWZ. Zamawiający przypomina, że w przypadku wykonywania przedmiotu niniejszego zamówienia przez osoby zatrudnione u Wykonawcy na podstawie umowy o pracę, płaca minimalna takich osób nie może być niższa niż minimalne wynagrodzenie za pracę określone w § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2018 r., w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2019 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1794), to jest nie może być niższa niż 2.250,00 zł. W przypadku natomiast wykonywania przedmiotu niniejszego zamówienia przez osoby zatrudnione u Wykonawcy na podstawie umowy cywilnoprawnej, minimalna stawka godzinowa takich osób nie może być niższa niż minimalna stawka godzinowa określona w § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 września 2018 r., w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2019 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1794), to jest nie może być niższa niż 14,70 zł za każdą godzinę świadczenia usługi objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 7. Zamawiający określa wymagania związane z realizacją niniejszego zamówienia obejmujące aspekty społeczne związane z zatrudnieniem (powierzeniem wykonywania innej pracy zarobkowej) dotyczące obowiązku zatrudnienia do wykonywania przedmiotu niniejszego zamówienia lub powierzenia wykonywania innej pracy zarobkowej przy realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia, przez cały okres trwania niniejszego zamówienia, osoby / osobie niepełnosprawnej w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 r., poz. 511 ze zm.), na warunkach określonych w Rozdziale II ust. 22 SIWZ. Zamawiający nie określa innych wymagań związanych z realizacją zamówienia dotyczących aspektów gospodarczych i środowiskowych związanych z innowacyjnością, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8. Zamawiający nie określa standardów jakościowych, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ kryterium ceny nie stanowi jedynego kryterium oceny ofert w niniejszym postępowaniu, a wartość kryterium ceny nie przekracza 60 %. 9. Zamawiający żąda: 1) wskazania przez Wykonawcę w Formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ części zamówienia, której wykonanie zostanie powierzone podwykonawcom, 2) podania przez Wykonawcę w Formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu.Wykonawca ponosił będzie pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za usługi wykonane przez podwykonawców. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę wyrządzoną Zamawiającemu, powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Niezależnie od powyższego, w przypadku, gdy Wykonawca przy wykonywaniu zamówienia będzie polegał na zasobach innych podmiotów, Wykonawca ten winien dołączyć do oferty zobowiązanie pełnomocnego reprezentanta firmy udostępniającej zasoby do udostępnienia zasobów niezbędnych do wykonania zamówienia (wzór dokumentu stanowi załącznik nr 8 do SIWZ).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę łącznie 8 400 zestawów poczęstunku - Katowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania21-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę łącznie 8 400 zestawów poczęstunku. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI