Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 5 050 000,00 zł.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368559038
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mikołaja Kopernika, 4
1.5.2.) Miejscowość: Rawicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-900
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 667113117
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pcuw@powiatrawicki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: pcuwrawicz.bipstrona.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 5 050 000,00 zł.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ab5075f3-b6fd-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056527
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002509/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Kredyt długoterminowy.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://e-propublico.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy on-line działającej pod adresem https://e-propublico.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne.2.Na Platformie postępowanie prowadzone jest pod nazwą: „Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 5 050 000,00 zł” – znak sprawy: PCUW.261.3.7.2021.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu musi posiadać konto na Platformie.4. Do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy ważnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego.5. Ilekroć w niniejszej SWZ jest mowa o:1) podpisie zaufanym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa art. 3 pkt 14a ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 346);2) podpisie osobistym – należy przez to rozumieć podpis, o którym mowa w art. z art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy z 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2020 poz. 332).6. Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego:1) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie .pdf zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES;2) dokumenty sporządzone i przesyłane w formacie innym niż .pdf (np.: .doc, .docx, .xlsx, .xml) zaleca się podpisywać kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES;3) do składania kwalifikowanego podpisu elektronicznego zaleca się stosowanie algorytmu SHA-2 (lub wyższego).7. Zamawiający określa następujące wymagania sprzętowo – aplikacyjne pozwalające na korzystanie z Platformy:1) stały dostęp do sieci Internet;2) posiadanie dowolnej i aktywnej skrzynki poczty elektronicznej (e-mail),3) komputer z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows 7 (lub nowszym) albo Linux,4) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa - Platforma współpracuje z najnowszymi, stabilnymi wersjami wszystkich głównych przeglądarek internetowych (Internet Explorer 10+, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera),5) włączona obsługa JavaScript oraz Cookies.8. Zamawiający rekomenduje następujący format przesyłanych danych: pliki o wielkości do 20 MB w formatach: .pdf, .doc, .docx., .xlsx, .xml.9. Zamawiający określa następujące informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych:1) załączony i przesłany przez Wykonawcę za pomocą Platformy plik oferty wraz z załącznikami, nie jest dostępny dla Zamawiającego i przechowywany jest na serwerach Platformy w formie zaszyfrowanej. Zamawiający otrzyma dostęp do pliku dopiero po upływie terminu otwarcia ofert;2) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi przyporządkowaną do dokumentu elektronicznego datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss), widoczne przy wysłanym dokumencie w kolumnie „Data przesłania”;3) o terminie przesłania decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji pliku na Platformie.10. W postępowaniu, wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są za pośrednictwem Platformy (karta „Wiadomości”). Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przesłanych za pośrednictwem Platformy, przyjmuje się datę ich zamieszczenia na Platformie.11. Ofertę, wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami, składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy, podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.12. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.13. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dot. korespondencji elektronicznej zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.2. Zamawiający informuje, że:1) administratorem danych osobowych Wykonawcy jest Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Rawiczu, ul. Mikołaja Kopernika 4 , 63-900 Rawicz.Tel.: 667 113 117, e-mail: pcuw@powiatrawicki.pl2) w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, którym jest Agnieszka Krupa - Sokołowska, za pośrednictwem adresu e-mail: iod@powiatrawicki.pl;3) dane osobowe Wykonawcy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. Udzielenie kredytu bankowego długoterminowego w kwocie 5 050 000,00 zł – znak sprawy: PCUW.261.3.7.2021 oraz w celu archiwizacji dokumentacji dotyczącej tego postępowania;4) odbiorcami przekazanych przez Wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zostanie udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp;5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy.3. Szczegółowe informacje dot. RODO zawarte zostały w SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCUW.261.3.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 684134,46 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu na sfinansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i emisji obligacji, oraz na częściowe pokrycie deficytu budżetu w kwocie 5 050 000,00 zł (słownie: pięć milionów pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) zgodnie z Uchwałą Nr XXIX/233/21 Rady Powiatu Rawickiego z dnia 25 lutego 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 1. Szczegółowe warunki udzielenia i spłaty kredytu:1) Waluta kredytu: PLN.2) Planowany okres kredytowania: od uruchomienia kredytu do dnia 31 grudnia 2032 r.3) Spłata odsetek w okresach miesięcznych na podstawie zawiadomienia przez Bank.4) Odsetki od kredytu naliczane będą za pełny miesiąc od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. Spłata ostatnich odsetek płatna w dniu całkowitej spłaty kredytu.5) Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu.6) W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki będą naliczane do dnia spłaty.7) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub części bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat bez konieczności uzyskiwania zgody banku.8) Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części przyznanego kredytu bez ponoszenia dodatkowych prowizji i opłat bez konieczności uzyskiwania zgody banku.9) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia następnego miesiąca.10) Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania:a) do oferty - według stawki WIBOR 1M na dzień 30.04.2021 r. - 0,18%,b) do umowy - wykorzystana kwota kredytu oprocentowana jest według zmiennej stawki WIBOR dla 1 - miesięcznych depozytów międzybankowych, powiększonej o stałą w trakcie trwania Umowy marżę Banku.11) Wysokość stawki WIBOR 1M określona jest jako stawka z ostatniego roboczego dnia poprzedniego miesiąca i obowiązuje od pierwszego dnia rozpoczynającego kolejny okres odsetkowy, tj. pierwszy dzień miesiąca, do ostatniego dnia okresu odsetkowego, tj. ostatniego dnia miesiąca. Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy Wykonawca stosuje stawkę WIBOR 1M z ostatniego roboczego dnia poprzedniego miesiąca, powiększoną o marżę Wykonawcy. 12) Bank zobowiązany będzie do wyliczania odsetek za każdy miesiąc kalendarzowy i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 25-go każdego miesiąca drogą elektroniczną na adres wskazany w umowie. 13) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco" wraz z deklaracją wekslową. Zabezpieczenie może być realizowane w przypadku zwłoki w spłacie rat kapitałowych lub odsetek przekraczającej 30 dni.14) W przypadku prowizji za uruchomienie kredytu zostanie ona wpłacana przy uruchomieniu kredytu na wskazany przez Bank rachunek.15) Wykonawca nie pobiera innych prowizji i opłat niż prowizja za uruchomienie kredytu.16) W celu wyliczenia ceny oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu na dzień 30 czerwca 2021 r.17) Uruchomienie kredytu nastąpi w ciągu 3 dni roboczych od złożenia stosownej dyspozycji przez Zamawiającego.18) Ostateczny termin wykorzystania kredytu - 31 grudnia 2021 roku.19) Raty kapitałowe kredytu - płatne kwartalnie. Spłata kwartalnych rat kredytu płatna w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału, począwszy od I kwartału 2022 r., wg harmonogramu spłat stanowiącego Załącznik Nr 8 do SWZ.2. Załącznikami określającymi przedmiot zamówienia są:1) Załącznik Nr 3 - Opinie RIO w Poznaniu:a) o prawidłowości planowanej kwoty długu Powiatu Rawickiego,b) o możliwości sfinansowania przez Powiat Rawicki deficytu budżetu,c) o możliwości spłaty kredytu długoterminowego,d) o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Rawickiego za 2020 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego jednostki i objaśnieniami,2) Załącznik Nr 4 - Sprawozdania budżetowe:a) za 2020 rok: Rb 27 S, Rb 28 S, Rb N, Rb Z, Rb NDS,b) za I kwartał 2021 r.: Rb 27 S, Rb 28 S, Rb N, Rb Z, Rb NDS,3) Załącznik Nr 5 - Wykaz instytucji kapitałowo powiązanych z Powiatem Rawickim na dzień 30 kwietnia 2021 r.4) Załącznik Nr 6 - Wykaz banków i zadłużenia z tytułu kredytów i obligacji na dzień 30 kwietnia 2021 r.5) Załącznik Nr 7 - Uchwały:a) Nr 99/567/21 Zarządu Powiatu Rawickiego z dnia 5 maja 2021 r. w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Rawickiego do czynności prawnych związanych z zaciągnięciem długoterminowego kredytu przez Powiat Rawicki,b) Nr XXIX/233/21 Rady Powiatu Rawickiego z dnia 25 lutego 2021 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,c) Nr XXVII/214/20 Rady powiatu Rawickiego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Rawickiego na lata 2021-2032,d) Nr XXVII/215/20 Rady Powiatu Rawickiego z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie uchwały budżetowej na 2021 rok.6) Załącznik Nr 8 – Harmonogram.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta Wykonawcy, który otrzyma największą ilość punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4