Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych zebranych na nieruchomościach...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych zebranych na nieruchomościach zamieszkałych położonych w Gminie Kamienica Polska
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKamienica Polska
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-01-31
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Kamienica Polska
  • Data publikacji ogłoszenia2020-01-21
  • Numer ogłoszenia504669-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 504669-N-2020 z dnia 2020-01-21 r.

Gmina Kamienica Polska: Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych zebranych na nieruchomościach zamieszkałych położonych w Gminie Kamienica Polska
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kamienica Polska, krajowy numer identyfikacyjny 15139797700000, ul. ul. M. Konopnickiej  12 , 42-260  Kamienica Polska, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 34 3273338 w. 33, 3273524, e-mail anna.wawrzynczak@kamienicapolska.pl, faks 343 273 149.
Adres strony internetowej (URL): www.kamienicapolska.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.kamienicapolska.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie na adres wskazany poniżej
Adres:
Gmina Kamienica Polska ul. Konopnickiej 12 42-260 Kamienica Polska Polska

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych zebranych na nieruchomościach zamieszkałych położonych w Gminie Kamienica Polska
Numer referencyjny: ZP.271.3.1.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
tylko jednej części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: A. Ogólna charakterystyka Orientacyjna liczba nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne 1684 [stan na dzień 15.01.2020r.]. Liczba nieruchomości, z których odebrane zostały odpady w poszczególnych latach: w roku 2019 – 1685, w roku 2018 - 1657, w roku 2017 - 1646, [stan na 31.12.]. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne z pojemników do gromadzenia odpadów oraz worki z odpadami gromadzonymi selektywnie. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania worków do selektywnej zbiórki. Uwaga: Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie. W terminie 5 dni, licząc od dnia zawarcia umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości sporządzony na podstawie złożonych deklaracji w celu weryfikacji przez Wykonawcę sposobu gromadzenia odpadów w dniu odbioru. Przekazany wykaz przez cały okres obowiązywania umowy będzie przez Zamawiającego aktualizowany i przekazywany Wykonawcy na bieżąco. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych planowana do odbioru i zagospodarowania w okresie od 1 kwietnia 2020r. do 31 marca 2021r. wynosi 1700,00 Mg, w tym: 850,00 Mg selektywnie zebranych odpadów komunalnych i 850,00 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych. Uwaga: Zamawiający zastrzega sobie prawo do przesuwania wolumenu odpadów pomiędzy poszczególnymi asortymentami odpadów, tj. zmieszane i segregowane w ramach umowy w zakresie nie większym niż 40% wolumenu odpadów określonego przez Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do odbioru i zagospodarowania wszystkich odpadów komunalnych wymienionych poniżej, jakie zostały wytworzone na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy: - papier, - szkło, - metal, - tworzywa sztuczne, - odpady opakowaniowe wielomateriałowe, - bioodpady, - popiół z palenisk domowych, - niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, - odpady wielkogabarytowe (w tym: meble, wersalki, stoły, krzesła, fotele, dywany, gumolity, materace, pierzyny, kołdry, poduszki, wózki dziecięce, rowery, zabawki dużych rozmiarów, suszarki na pranie, deski do prasowania, plastikowe wiadra, donice plastikowe, opony z samochodów osobowych - max 8 szt. oraz kabiny prysznicowe, umywalki, muszle klozetowe, brodziki, futryny, ramy okienne, drzwi), - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - przeterminowane leki. Uwaga: Wykonawca zobowiązany jest odebrać cały strumień odpadów komunalnych od mieszkańców. W stosunku do frakcji - popiół z palenisk domowych Wykonawca zobowiązany jest stosować kod odpadu ex 20 01 99 (Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny). Poniżej Zamawiający podaje ilości odpadów jakie zostały odebrane przez przedsiębiorców odbierających odpady z terenu Gminy Kamienica Polska w latach 2017-2019: 2017 (nieruchomości zamieszkałe) 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 690,52 Mg, 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych - 64,38 Mg, 15 01 07 - Opakowania ze szkła - 60,556 Mg, 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji - 38,80 Mg, 20 01 08 - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji - 173,20 Mg, 15 01 04 - Opakowania z metali - 1,62 Mg, 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe - 21,60 Mg, 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - 359,52 Mg (popiół), 20 01 32 - Leki inne niż wymienione w 20 01 31* - 0,014 Mg, 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury - 9,41 Mg, 16 01 03 - Zużyte opony - 0,32 Mg, 20 01 23*- Urządzenia zawierające freony - 0,214 Mg, 20 01 35*- Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 0,225 Mg, 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 0,121 Mg. 2018 (nieruchomości zamieszkałe) 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 819,80 Mg, 20 01 39 - Tworzywa sztuczne - 14,06 Mg, 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych - 49,38 Mg, 15 01 07 - Opakowania ze szkła - 38,82 Mg, 20 01 02 - Szkło - 17,28 Mg, 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji - 179,82 Mg, 20 01 08 - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji - 100,48 Mg, 15 01 04 - Opakowania z metali - 0,034 Mg, 17 04 05 - Żelazo i stal - 0,79 Mg, 20 01 40 - Metale - 0,80 Mg, 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe - 57,84 Mg, 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny - 286,30 Mg (popiół), 20 01 32 - Leki inne niż wymienione w 20 01 31* - 0,016 Mg, 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury - 5,49 Mg, 20 01 01 - Papier i tektura - 5,18 Mg, 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe - 6,72 Mg, 16 01 03 - Zużyte opony - 2,596 Mg, 20 01 23*- Urządzenia zawierające freony - 0,138 Mg, 20 01 35*- Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki - 0,276 Mg, 20 01 36 - Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 - 0,43 Mg. 2019 (nieruchomości zamieszkałe) 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne – 721,250 Mg, 20 01 39 - Tworzywa sztuczne – 56,560 Mg, 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych – 58,090 Mg, 15 01 07 - Opakowania ze szkła – 67,750 Mg, 20 01 02 - Szkło – 6,300 Mg, 20 02 01 - Odpady ulegające biodegradacji – 33,260 Mg, 20 01 08 - Odpady kuchenne ulegające biodegradacji – 68,400 Mg, 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe – 38,570Mg, 20 01 99 - Inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny – 244,180 Mg, (popiół), 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury – 4,800 Mg, 16 01 03 - Zużyte opony – 0,900 Mg, B. Wymogi dotyczące przekazywania odpadów: 1. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.), - ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 2010 z późn. zm.), - ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), - ustawy z dnia 6 marca 2018r. Prawo przedsiębiorców (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1292 z późn. zm.), - ustawy z dnia 11 września 2015r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1895), - ustawy z dnia 24 kwietnia 2009r. o bateriach i akumulatorach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 521), - ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2268 z późn. zm.), - ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1990 z późn. zm.), - ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 542 z późn. zm.), - ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2019r., poz. 1040 z późn. zm.), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz.U. z 2016r., poz. 1742), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2015r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz.U. z 2016r. poz. 93), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r., nr 104 poz. 868), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013r., poz. 122), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. 2019r., poz. 819), - rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020r., poz. 10), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016r., poz. 2167), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2018r., poz. 1627), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017r., poz. 2412), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2028), - Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego na lata 2016 - 2022, - uchwały Nr V/37/7/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia "Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego na lata 2016 - 2022" oraz wszelkich jego aktualizacji lub zmian, - dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylającej niektóre dyrektywy (Dz.U.UE.L 2008.312.3 ze zm.), - ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1781), - rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylania dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L z 04.05.2016 r., Nr 119, s.1) (RODO), - przepisów dotyczących przedmiotu zamówienia, np. w zakresie ochrony środowiska, - wymagań sanitarnych i epidemiologicznych, ruchu drogowego, itd. 2. Przedmiot zamówienia Wykonawca winien wykonać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania. 3. Wykonawca jest zobowiązany do pierwszego dostarczenia kompletu worków do nieruchomości objętych przedmiotem umowy w terminie 7 dni, licząc od dnia przekazania przez Zamawiającego szczegółowego wykazu nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. Kolejne dostawy odbywać się będą podczas odbierania odpadów, zgodnie z harmonogramem wywozu w ilości odpowiadającej odebranym workom. 4. W terminie 5 dni, licząc od dnia zawarcia umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. Przekazany wykaz przez cały okres obowiązywania umowy będzie przez Zamawiającego aktualizowany i przekazywany Wykonawcy na bieżąco. 5. Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników o takiej samej pojemności na swój koszt. Wykonawca zgłosi pisemnie Zamawiającemu uszkodzenie takiego pojemnika wraz z podaniem danych nieruchomości oraz terminu uszkodzenia pojemnika. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemnika przez mieszkańca, to mieszkaniec zobowiązany jest pokryć koszt zniszczonego pojemnika. 6. Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane przez Wykonawcę w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 7. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania całego strumienia (każdej ilości) odpadów zgromadzonych w pojemnikach lub też zgromadzonych poza tymi pojemnikami (np. zgromadzone przy pojemniku w dodatkowym worku). 8. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania wszystkich odpadów rozsypanych obok pojemników jeśli będzie to wynikiem działania Wykonawcy podczas odbioru odpadów. 9. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do przygotowania harmonogramu odbioru odpadów i przekazania go do akceptacji Zamawiającemu w terminie dwóch dni od zawarcia umowy. Wykonawca zobowiązuje się do dystrybucji wśród mieszkańców zaakceptowanego przez Zamawiającego harmonogramu wraz z pierwszym kompletem worków do selektywnej zbiórki odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie również do przekazywania dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. 10. Wykonawca zobowiązany będzie co miesiąc odebrać odpad stanowiący przeterminowane leki z dwóch (2) pojemników do selektywnego zbierania przeterminowanych leków zlokalizowanych w następujących miejscach: - Przychodnia Lekarska w Kamienicy Polskiej, ul. Konopnickiej 370, - Ośrodek Zdrowia w Kamienicy Polskiej, ul. Konopnickiej 12. 11. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, w przeciwnym przypadku zostanie nałożona kara umowna określona w § 12 ust 1 pkt 3) wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ). 12. Wykonawca opracuje wykaz rodzajów odpadów jakie można wrzucać do poszczególnych pojemników i worków. Zaakceptowany przez obie strony wykaz wraz z harmonogramem określającym kalendarz odbioru odpadów Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć mieszkańcom wraz z pierwszą dostawą worków. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, wykonawca odbiera odpady jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną sprzed danej nieruchomości i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. 14. Wykonawca zobowiązany jest odebrać odpady sprzed każdej posesji nawet tej o utrudnionym dojeździe (z powodu prowadzonych remontów dróg, czy zjazdów; złych warunków atmosferycznych, wąskich uliczek itp.). Natomiast w przypadku osób starszych, chorych, czy niepełnosprawnych wskazanych przez GOPS w Kamienicy Polskiej - odbiór bezpośrednio z posesji. Wykonawcy nie przysługują w takim zakresie zwiększone koszty realizacji przedmiotu zamówienia. Na dzień sporządzenia SIWZ w wykazie GOPS nie figuruje żaden podopieczny wymagający odbioru odpadów bezpośrednio z posesji. W terminie 5 dni, licząc od dnia otrzymania wykazu przez GOPS w Kamienicy Polskiej zamawiający dostarczy wykonawcy przedmiotowy wykaz. Wykaz ten przez cały okres obowiązywania umowy będzie przez zamawiającego aktualizowany i przekazywany wykonawcy na bieżąco, bez zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji niniejszej umowy. 15. Wykonawca przyjmuje na siebie obowiązek osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu i przygotowania do ponownego użycia odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła oraz poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016r., poz. 2167). Wykonawca jest zobowiązany również do osiągnięcia poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania określonego w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2017r., poz. 2412). 16. Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotowej usługi nie może jednocześnie odbierać odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych i mieszać ich z odpadami odebranymi z nieruchomości zamieszkałych, jeżeli wykonuje na terenie Gminy Kamienica Polska obie usługi. 17. Wykonawca niezwłocznie po zawarciu umowy zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu wykaz pojazdów przy użyciu których będzie realizował zamówienie oraz zgłaszać aktualizację wykazu w terminie 3 dni od zaistnienia zmian. 18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany w trakcie realizacji zamówienia Uchwał regulujących zasady funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Kamienica Polska. Wykonawca zobowiązany będzie wówczas do dostosowania się do wprowadzonych zmian. C. Instalacja do jakiej mogą trafić odpady: 1. Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kamienica Polska wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z hierarchią postępowania odpadami określoną w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.). 2. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne do Instalacji Komunalnych, które Wykonawca zobowiązany jest wskazać w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. D. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych: Odbiór poszczególnych frakcji odpadów prowadzony będzie następująco: 1. Nie rzadziej niż raz na miesiąc: - odpadów zmieszanych, - odpadów wielomateriałowych, - papieru i tektury oraz opakowań z papieru i tektury, - tworzyw sztucznych i opakowań z tworzyw sztucznych, - szkła i opakowań ze szkła, - metali i opakowań z metalu, - innych frakcji odpadów zbieranych w sposób selektywny, 2. Nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie: - odpadów biodegradowalnych - roślinnych, kuchennych, ogrodowych i zielonych - od 1 kwietnia do 31 października (od 1 listopada do 31 marca - jeden raz w miesiącu), - żużlu i popiołu - od 1 września do 31 maja (od 1 czerwca do 31 sierpnia - jeden raz w miesiącu), 3. Dwa razy w roku (w miesiącu: maju i październiku): - zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, - mebli i innych odpadów wielkogabarytowych (w tym: meble, wersalki, stoły, krzesła, fotele, dywany, gumolity, materace, pierzyny, kołdry, poduszki, wózki dziecięce, rowery, zabawki dużych rozmiarów, suszarki na pranie, deski do prasowania, plastikowe wiadra, donice plastikowe, opony z samochodów osobowych - max 8 szt. oraz kabiny prysznicowe, umywalki, muszle klozetowe, brodziki, futryny, ramy okienne, drzwi), - zużytych opon. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w zakresie obowiązku odbioru całego strumienia odpadów lub odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych Zamawiający może w terminie 7 dni, po pisemnym uprzedzeniu, przejąć sam prowadzenie usług lub ich części, określonych niniejszą umową albo powierzyć je innemu podmiotowi a kosztami tych usług obciążyć Wykonawcę do wysokości odpowiadającej kwocie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o której mowa w § 8 ust. 1 wzoru umowy. E. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia: 1. Wykonawca jest zobowiązany do postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w: 1) ustawie z dnia 14 grudnia 2012r, o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.), 2) ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 2010 z późn. zm.), 3) Gospodarki Odpadami dla województwa śląskiego na lata 2016-2022 przyjętego Uchwałą nr V/37/7/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 24 kwietnia 2017r., w szczególności poprzez: a) przekazywanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnej, o której mowa w art. 35 ust. 6 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.). Zgodnie z art. 6d ust. 4 pkt 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie instalacji komunalnych, do których będzie przekazywał odebrane od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpady komunalne, b) przekazywanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego podmiotu zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.). 2. Niedopuszczalne jest przez Wykonawcę: - mieszanie ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - mieszanie selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, - mieszanie odpadów komunalnych zebranych w ramach niniejszego postępowania z odpadami zbieranymi na podstawie odrębnych umów. 3. Wykonawca jest zobowiązany do gospodarowania odebranymi odpadami w sposób zapewniający wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w ramach powierzonego zadania zgodnie z rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust. 2 i art. 3c ust. 2 w/w ustawy, tj.: - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. 2016r., poz. 2167), - rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017r., poz. 2412). F. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia: 1. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań półrocznych o jakich mowa w art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. 2018r., poz. 1627). 2. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu, których będzie Wykonawca a nie Zamawiający. 3. Wykonawca zobowiązany będzie do przedkładania zamawiającemu najpóźniej wraz z fakturą za dany okres rozliczeniowy: - w wersji papierowej: a) ogólnego raportu miesięcznego z wyszczególnioną ilością odpadów każdego rodzaju zebranych z terenu Gminy Kamienica Polska, b) kart ewidencji odpadów, c) kart przekazania odpadów, d) raportów wagowych potwierdzających dostarczenie odebranych z terenu Gminy Kamienica Polska odpadów do Instalacji Komunalnej lub innych podmiotów posiadających stosowne zezwolenia, - w wersji elektronicznej: a) raportów miesięcznych z monitoringu GPS bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, przedstawiające dane o położeniu pojazdu, miejscu postoju i miejscach wyładunku odpadów (nagrane w formatach umożliwiających ich odczytanie np. PDF). 4. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do Instalacji Komunalnej bądź innych podmiotów, którym przekazał odpady, zgodnie z obowiązującymi wzorami. G. Wykaz urządzeń do gromadzenia odpadów. 1. Urządzenia do gromadzenia odpadów: 1) Określa się rodzaje i pojemność worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami mieszkalnymi: a) worki i pojemniki muszą spełniać wymagania Rozporządzenia w sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości; b) pojemność worków - 120 l; c) Od dnia 1 lipca 2017r., zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017r., poz. 19), do selektywnego gromadzenia odpadów stosuje się worki o następujących kolorach: - NIEBIESKI z przeznaczeniem na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - ZIELONY z przeznaczeniem na odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła, - ŻÓŁTY z przeznaczeniem na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych oraz odpady opakowaniowe wielomateriałowe. d) do gromadzenia odpadów biodegradowalnych, zielonych oraz wielomateriałowych stosuje się pojemnik o pojemności 240 litrów, e) do gromadzenia odpadów zmieszanych stosuje się pojemnik o pojemności 240 litrów, f) dopuszcza się stosowanie dodatkowego worka na zużyte pampersy, g) pojemności pojemników stosowanych do gromadzenia odpadów: 240 l, 1100 l, h) pojemnik na popiół, żużel o pojemności 240 l. Wykonawca dostarcza na nieruchomości zamieszkałe tylko worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych. 2. Sprzęt techniczny: Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w rozdziale V ppkt 3 SIWZ. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te utrzymane były we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie - wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności, które przedłoży na wezwanie Zamawiającego. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo - transportowej.

II.5) Główny kod CPV: 90000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90500000-2
90511000-2
90511200-4
90511300-5
90512000-9
90514000-3
90533000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-03-31

II.9) Informacje dodatkowe: Informacja o przetwarzaniu danych osobowych: Zamawiający, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuje, że: a) w celu prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego "Odbiór i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych zebranych na nieruchomościach zamieszkałych położonych w Gminie Kamienica Polska" - znak sprawy: ZP.271.3.1.2020, prowadzonego w trybie przetarg nieograniczony, przetwarzane będą dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO; b) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Kamienica Polska ul. M. Konopnickiej 12 42-260 Kamienica Polska Tel.: 34 3273338 Faks: 34 3273149 e-mail: poczta@kamienicapolska.pl. c) inspektorem ochrony danych osobowych w Gmina Kamienica Polska jest Pani Kamila Kamińska, kontakt: iod@kamienicapolska.pl; d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, z tym że skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników; - na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z tym że prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; i) nie przysługuje Pani/Panu: - w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO; j) Zamawiający dołoży wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednie środki ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym lub umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 2010 z późn. zm.), b) aktualne zezwolenie obejmujące prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz. 701 z późn. zm.) lub równoważnie wydane na podstawie wcześniejszych przepisów w zakresie obejmującym minimum przedmiot zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300.000,00 zł, b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 zł. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: a) dysponuje w celu wykonania zamówienia następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeniami technicznymi (wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami): - nie mniej niż dwoma (2) samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, - nie mniej niż dwoma (2) samochodami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - nie mniej niż jednym (1) samochodem do odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej, - nie mniej niż jednym (1) samochodem do 3,5 tony do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (np. wąskie uliczki), - nie mniej niż jednym (1) samochodem małogabarytowym (śmieciarka) do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (np. wąskie uliczki). Pojazdy te muszą spełniać co najmniej normę EURO 3, być trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazwą firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbierającego odpady komunale od właścicieli nieruchomości. Pojazdy muszą posiadać konstrukcję zabezpieczającą przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizującą oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego umożliwiające trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów umożliwiających weryfikację tych danych przez zamawiającego. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników. b) dysponuje w celu wykonania zamówienia bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie Gminy Kamienica Polska lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy. Baza powinna być usytuowana na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych. Teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne. Baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: - miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, - pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, - miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, - legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów. Na terenie bazy powinny znajdować się także: - punkt bieżącej konserwacji, - punkt naprawy pojazdów, - miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania. c) wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, nie mniej niż trzy (3) usługi polegające na odbiorze i zagospodarowaniu odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych o wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł każda wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnych charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Oświadczenie wykonawcy o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Pzp wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Koncesja, zezwolenie, licencja lub dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech latprzed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykaz stanowi załącznik nr 11 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument "Informacja z Krajowego Rejestru Karnego" składa dokument "Informacja z odpowiedniego rejestru lub inny równoważny dokument", w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby, wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
22 500.00 zł

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena za odbiór i zagospodarowanie 1 Mg odpadów komunalnych segregowanych 30,00
Cena za odbiór i zagospodarowanie 1 Mg odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) 30,00
Termin płatności 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
22.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach: - wprowadzenia przez ustawodawcę zmian w zakresie stawek podatku od towarów i usług lub stawek podatku akcyzowego, - zmiana terminu realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy, - regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkiem wprowadzenia takiej zmiany, - oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy, - oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, - wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-01-31, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> pl
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów- Nędza
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam pracy chałupniczej- składanie długopisów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI