U/07/2024 Usługi ochrony fizycznej osób i mienia oraz nadzoru przy użyciu systemów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
U/07/2024 Usługi ochrony fizycznej osób i mienia oraz nadzoru przy użyciu systemów elektronicznych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOpole
  • WojewództwoOpolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
  • Termin składania wniosków2024-03-20
  • ZamawiającyUNIWERSYTET OPOLSKI
  • Data publikacji ogłoszenia2024-03-05
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00232357
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
U/07/2024 Usługi ochrony fizycznej osób i mienia oraz nadzoru przy użyciu systemów elektronicznych

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: UNIWERSYTET OPOLSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001382

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Plac Mikołaja Kopernika 11

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-040

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowineia@uni.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zamowienia.uni.opole.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

U/07/2024 Usługi ochrony fizycznej osób i mienia oraz nadzoru przy użyciu systemów elektronicznych

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3927252b-d9ec-11ee-9fce-3adbe5eb3a3d

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00232357

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-03-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00101449/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.8 [93] Usługi ochrony osób i mienia wraz z obsługą portierską

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/891774

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/891774

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej określono w Rozdziale I pkt. 12 SWZ.

2. Ponadto Zamawiający informuje, że adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniano SWZ oraz na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz za pośrednictwem której odbywa się komunikacja pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym: https://platformazakupowa.pl/transakcja/891774.

3. Jednocześnie wskazuje się, że w Rozdziale I pkt. 16 SWZ ujęto opis sposobu przygotowywania i złożenia oferty.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UEL119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Uniwersytet Opolski, Pl. Kopernika 11A, 45-040 Opole.

2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Uniwersytecie Opolskim jest Pan Jacek Najgebauer, tel. 77 452 7099, email:iod@uni.opole.pl
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.c RODO – co oznacza, że przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr U/07/2024 prowadzonym w trybie wskazanym w pkt. 2.1 SWZ.

4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18-19 ustawy.

5. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.

6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy.

7. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.

8. Posiadają Państwo:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych Państwa dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych ;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznacie Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.

9. Nie przysługuje Państwu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych j est art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy. Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy:

−Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.

− Na mocy art. 19ust. 3 ustawy wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: U/07/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część nr 1, pn.: Usługa ochrony fizycznej osób i mienia w obiektach Uniwersytetu Opolskiego.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają opisy przedmiotu zamówienia stanowiące załączniki nr 1A do SWZ

3. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
3.1. Na podstawie art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. 2023 r. poz. 1465 ze zm.) osób faktycznie wykonujących wskazane w pkt. 3.2 czynności związane z realizacją zamówienia dotyczącej części nr 1 zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy.
3.2. Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę osób faktycznie wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, został określony przez Zamawiającego w:
 w odniesieniu do części nr 1 – w załączniku nr 1A do SWZ (w części: Obowiązki pracowników ochrony)
3.3. Sposób weryfikacji przez Zamawiającego zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone przez Zamawiającego
w załączniku nr 3A do SWZ – Projekt umowy dot. części nr 1 zamówienia.

4. Kluczowe zadania
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań objętych przedmiotem zamówienia.

4.1.Przez kluczowe zadania Zamawiający rozumie:
4.1.1. czynności w zakresie usług ochrony, które wymagają posiadania uprawnień, o których mowa w Rozdziale I pkt. 5.2.2. SWZ,
4.1.2. posiadania przez Wykonawcę dwóch grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola – Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej, zgodnie z art. 2 ust. 7 ustawy o ochronie osób i mienia (Dz. U. 1997 nr poz. 740), której zespół liczy min. dwie osoby wyposażone i uzbrojone w broń palną oraz środki przymusu bezpośredniego, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o broni i amunicji (Dz. U. 1999 nr 53 poz. 549),

4.2. Wykonawca nie może powierzyć wykonania ww. kluczowych zadań podwykonawcy.
4.3. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty – załączniku nr 1 do SWZ części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać nazwy podwykonawców, o ile są już znani.
4.4. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym adresy stacjonowania grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola
4.5. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania weryfikacji wskazanych przez Wykonawcę adresów w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu.
4.6. W odniesieniu do kluczowych zadań zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę. Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostepniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4.7. W pozostałym zakresie, Wykonawca może powierzyć wykonanie zadań podwykonawcy.

5. Zamówienie będzie realizowane:
5.1.przez okres od dnia 29.04.2024r. godz. 12:00 do dnia 30.03.2025 r. godz. 12:00, w odniesieniu do budynków określonych w pkt. 1 i 2 opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1A do SWZ)
5.2. przez okres od dnia 30.03.2024 r. godz. 12:00 do dnia 30.03.2025 r. godz. 12.00, w odniesieniu do budynków określonych w pkt. 3 i 4 opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1A do SWZ).

6. Jeżeli w wyniku przedłużenia się procedury udzielenia zamówienia zawarcie umowy nastąpi po dacie, w której ma nastąpić rozpoczęcie okresu obowiązywania umowy, to wykonanie umowy rozpocznie się z dniem następnym po dniu zawarcia umowy i zakończy się w dniu 30.03.2025 r. godz. 12:00.

7. Planowane godziny ochrony szczegółowo określono w Opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 1A do SWZ.
8. Podjęcie obowiązków ochrony fizycznej, a tym samym odpowiedzialność Wykonawcy za powierzone mienie nastąpi zgodnie z datą rozpoczęcia świadczenia usługi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część nr 2, pn.: Usługa nadzoru przy użyciu systemów elektronicznych w obiektach Uniwersytetu Opolskiego wraz z ochroną fizyczną (grupa interwencyjna).

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają opisy przedmiotu zamówienia stanowiące załączniki nr 1B do SWZ

3. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
3.1. Na podstawie art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. 2023 r. poz. 1465 ze zm.) osób faktycznie wykonujących wskazane w pkt. 3.2 czynności związane z realizacją zamówienia dotyczącej części nr 2 zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy.
3.2. Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę osób faktycznie wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, został określony przez Zamawiającego w:
 w odniesieniu do części nr 2 – w załączniku nr 1B do SWZ (pkt. 1 ppkt. a)-b); pkt. 2-3)
3.3. Sposób weryfikacji przez Zamawiającego zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone przez Zamawiającego
w załączniku nr 3B do SWZ – Projekt umowy dot. części nr 2 zamówienia.

4. Kluczowe zadania
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań objętych przedmiotem zamówienia.

4.1.Przez kluczowe zadania Zamawiający rozumie:
4.1.1. czynności w zakresie usług ochrony, które wymagają posiadania uprawnień, o których mowa w Rozdziale I pkt. 5.2.2. SWZ,
4.1.2. posiadania przez Wykonawcę dwóch grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola – Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej, zgodnie z art. 2 ust. 7 ustawy o ochronie osób i mienia (Dz. U. 1997 nr poz. 740), której zespół liczy min. dwie osoby wyposażone i uzbrojone w broń palną oraz środki przymusu bezpośredniego, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o broni i amunicji (Dz. U. 1999 nr 53 poz. 549),
4.1.3. posiadania przez Wykonawcę własnej Stacji Monitorowania Alarmów (SMA) na terenie miasta Opola – niezbędnej do monitorowania sygnałów alarmowych i reagowania na sygnały otrzymane z systemu alarmowego Zamawiającego.

4.2. Wykonawca nie może powierzyć wykonania ww. kluczowych zadań podwykonawcy.
4.3. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty – załączniku nr 1 do SWZ części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać nazwy podwykonawców, o ile są już znani.
4.4. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym adresy stacjonowania grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola oraz w części nr 2 - adres Stacji Monitorowania Alarmów.
4.5. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania weryfikacji wskazanych przez Wykonawcę adresów w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu.
4.6. W odniesieniu do kluczowych zadań zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę. Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostepniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4.7. W pozostałym zakresie, Wykonawca może powierzyć wykonanie zadań podwykonawcy.

5. Zamówienie będzie realizowane: przez okres od dnia 01.04.2024r. godz. 00:00 do dnia 30.03.2025 r. godz. 12:00.

6. Jeżeli w wyniku przedłużenia się procedury udzielenia zamówienia zawarcie umowy nastąpi po dacie, w której ma nastąpić rozpoczęcie okresu obowiązywania umowy, to wykonanie umowy rozpocznie się z dniem następnym po dniu zawarcia umowy i zakończy się w dniu 30.03.2025 r. godz. 12:00.

7. Planowane godziny ochrony szczegółowo określono w Opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 1B do SWZ.
8. Podjęcie obowiązków ochrony fizycznej, a tym samym odpowiedzialność Wykonawcy za powierzone mienie nastąpi zgodnie z datą rozpoczęcia świadczenia usługi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79711000-1 - Usługi nadzoru przy użyciu alarmu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część nr 3, pn.: Usługa ochrony osób i mienia podczas imprezy Piastonalia 2024.

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają opisy przedmiotu zamówienia stanowiące załączniki nr 1C do SWZ

3. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
3.1. Na podstawie art. 95 ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. 2023 r. poz. 1465 ze zm.) osób faktycznie wykonujących wskazane w pkt. 3.2 czynności związane z realizacją zamówienia dotyczącej części nr 3 zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy.
3.2. Rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę osób faktycznie wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia, został określony przez Zamawiającego w:
 w odniesieniu do części nr 3 –w załączniku nr 1C do SWZ (pkt. 8 – zatytułowany Do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności)
3.3. Sposób weryfikacji przez Zamawiającego zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone przez Zamawiającego
w załączniku nr 3C do SWZ – Projekt umowy dot. części nr 3 zamówienia.

4. Kluczowe zadania
Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań objętych przedmiotem zamówienia.

4.1.Przez kluczowe zadania Zamawiający rozumie:
4.1.1. czynności w zakresie usług ochrony, które wymagają posiadania uprawnień, o których mowa w Rozdziale I pkt. 5.2.2. SWZ,
4.1.2. posiadania przez Wykonawcę dwóch grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola – Specjalistycznej Uzbrojonej Formacji Ochronnej, zgodnie z art. 2 ust. 7 ustawy o ochronie osób i mienia (Dz. U. 1997 nr poz. 740), której zespół liczy min. dwie osoby wyposażone i uzbrojone w broń palną oraz środki przymusu bezpośredniego, w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o broni i amunicji (Dz. U. 1999 nr 53 poz. 549),

4.2. Wykonawca nie może powierzyć wykonania ww. kluczowych zadań podwykonawcy.
4.3. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu oferty – załączniku nr 1 do SWZ części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać nazwy podwykonawców, o ile są już znani.
4.4. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym adresy stacjonowania grup interwencyjnych SUFO na terenie miasta Opola
4.5. Zamawiający zastrzega możliwość dokonania weryfikacji wskazanych przez Wykonawcę adresów w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Opolu.
4.6. W odniesieniu do kluczowych zadań zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę. Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostepniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
4.7. W pozostałym zakresie, Wykonawca może powierzyć wykonanie zadań podwykonawcy.

5. Zamówienie będzie realizowane: w dniach 23.05.2024 r. godz. 18:00 do dnia 26.05.2024 r. godz. 7:00

6. Planowane godziny ochrony szczegółowo określono w Opisie przedmiotu zamówienia - załączniku nr 1C do SWZ.
7. Podjęcie obowiązków ochrony fizycznej, a tym samym odpowiedzialność Wykonawcy za powierzone mienie nastąpi zgodnie z datą rozpoczęcia świadczenia usługi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-05-23 do 2024-05-26

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

1. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli:
1.1. część nr 1: Wykonawca posiada ważną koncesję, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej.
1.2. część nr 2: Wykonawca posiada ważną koncesję, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej.
1.3. część nr 3: Wykonawca posiada ważną koncesję, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej ochrony fizycznej.

W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostepniającego zasoby.
Ww. warunek udziału w postępowaniu Wykonawca musi spełnić samodzielnie.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w pkt 1.1 - 1.3, zgodnie z art. 117 ustawy, zostanie spełniony jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane w/w uprawnienia i zrealizuje usługi objęte zamówieniem, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika w jakim zakresie poszczególni wykonawcy spełniają warunek - załącznik nr 5 do SWZ – odpowiednio do części. W przypadku złożenia oferty w więcej niż jednej części postępowania Wykonawca zobowiązany jest złożyć niniejsze odrębne oświadczenia odpowiednio do każdej części, w której składa ofertę


2. Zdolności technicznej lub zawodowej - Warunek będzie uznany za spełniony jeżeli:

2.1. część nr 1: Wykonawca w okresie ostatnich trzech [ 3 ] lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje minimum dwie [2] usługi obejmujące sprawowanie ochrony osób i mienia, o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) w obiekcie (lub obiektach) użyteczności publicznej , o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych brutto każda - za okres dowolnych, wskazanych przez Wykonawcę, kolejnych 12 miesięcy

2.2. część nr 2: Wykonawca w okresie ostatnich trzech [ 3 ] lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca należycie wykonał lub wykonuje minimum dwie [2] usługi obejmujące sprawowanie ochrony osób i mienia, o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia
(t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) w zakresie monitorowania, konserwacji i naprawy systemów alarmowych i dostępowych w obiekcie (lub obiektach) użyteczności publicznej3, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 złotych brutto każda - za okres dowolnych, wskazanych przez Wykonawcę, kolejnych 12 miesięcy

2.3. część nr 3: Wykonawca w okresie ostatnich trzech [ 3 ] lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał lub wykonuje należycie minimum dwie [2] usługi obejmujące sprawowanie ochrony osób i mienia, o której mowa w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995) podczas imprezy masowej na min. 7 000 osób, trwającej co najmniej trzy [3] następujące po sobie dni, o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 złotych brutto każda

Dotyczy części nr 1-3 zamówienia
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami może wykazać się doświadczeniem w realizacji usługi, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

Odpowiednio do części:
a) w odniesieniu do kluczowych zadań zastrzeżonych do osobistego wykonania przez Wykonawcę, o których mowa w pkt. 3.6 SWZ, Wykonawca nie może powoływać się na zdolności podmiotu udostepniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
b) ww. warunek udziału w postępowaniu Wykonawca musi spełnić samodzielnie.
c) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek określony w pkt 2.1 - 2.3 musi spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika w jakim zakresie poszczególni Wykonawcy spełniają warunek - załącznik nr 5 do SWZ – odpowiednio do części. W przypadku złożenia oferty w więcej niż jednej części postępowania Wykonawca zobowiązany jest złożyć niniejsze odrębne oświadczenia odpowiednio do każdej części, w której składa ofertę

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż pięć [ 5 ] dni, terminie aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:

1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający będzie żądał dostarczenia podmiotowych środków dowodowych, tj.:

1.1. Koncesję, o której mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. 2021 r. 1995).

1.2. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech [ 3 ] lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości , przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech [ 3 ] miesięcy, zgodnie z treścią załącznika nr 4A, 4B, 4C do SWZ – odpowiednio do części nr 1, 2 i 3.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty, które Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie składania ofert:

1. Formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w odniesieniu do części nr 1-2: wraz z Formularzem cenowym stanowiącym załącznik nr 1.1 do SWZ (część nr 1) oraz załącznik nr 1.2 do SWZ (część nr 2).

2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego [KRS], Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej [CEiDG] lub innego właściwego rejestru - celem potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.

3. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale I pkt. 6.1 SWZ (załącznik nr 2 do SWZ).

4. Pełnomocnictwo** dla osoby podpisującej ofertę i oświadczenia (w sytuacji, gdy ofertę podpisuje osoba, której prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika z dokumentów załączonych do oferty).

Ponadto w sytuacji, w której Wykonawcą są podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia dostarczają - jeżeli dotyczy:

5. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr 2 do SWZ).

6. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcja, Spółki Cywilne) – załącznik nr 6 do SWZ (odpowiednio do części nr 1-3, w przypadku złożenia oferty w więcej niż jednej części postępowania Wykonawca zobowiązany jest złożyć niniejsze odrębne oświadczenia odpowiednio do każdej części, w której składa ofertę).

7. Pełnomocnictwo** dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy - w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), wykonawcy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Rozdział I pkt. 7.2. stosuje się.

** Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek:
a) dot. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, określony w Rozdz.I pkt 5.2.2.1-5.2.2.3 SWZ, zg.z art.117 ustawy, zostanie spełniony jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane w/w uprawnienia i zrealizuje usługi objęte zamówieniem, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
b) dot. Zdolności technicznej lub zawodowej określony w Rozdz. I pkt 5.2.4.1- 5.2.4.3 SWZ musi spełnić w całości co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie [Ośw.], z którego wynika w jakim zakresie poszczególni wykonawcy spełniają warunek - zał.nr 5 do SWZ – odp.do cz.nr 1-3. W przypadku złożenia oferty w więcej niż jednej części postępowania Wykonawca składa odrębne ośw. odpowiednio do każdej części, w której składa ofertę.
3.Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia dostarczają:
a)Ośw., o którym mowa w Rozdz.I pkt.6.1 SWZ, składane zg.z zał.nr2 SWZ (sekcja I dot.podstaw wykluczenia i spełn. warunków udziału w postępowaniu - składane na podstawie art.125 ust.1 ustawy oraz sekcja II dot. podstaw wykluczenia określonych w ustawie o szczególnych rozwiązaniach), które składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Ośw. te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełn. warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełn. warunków udziału w postępowaniu.
b)Ośw. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art.117 ust.4 ustawy – dot. ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcja, Spółki Cywilne)–zał.nr6 do SWZ (odp.do cz.nr 1-3, w przypadku złożenia oferty w więcej niż jednej części postępowania Wykonawca zobowiązany jest złożyć niniejsze odrębne ośw. odpowiednio do każdej części, w której składa ofertę).
c)Pełnomocnictwo* dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Zg.z art.58 ust.2 ustawy - w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia (np.spółki cywilne, konsorcja), wykonawcy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Rozdz.I pkt.7.2 SWZ stosuje się.
* Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
4.Jeśli jako najkorzystniejszą ofertę wybrana zostanie oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
5.Zg.z treścią Projektu umowy (zał.nr 3A-3C do SWZ–odp do cz.1-3) Wykonawca w czasie obowiązywania umowy, nie później niż od dnia rozpoczęcia terminu wykonania przedmiotu umowy, obowiązany jest posiadać umowę ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej – polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywanej działalności gospodarczej, związanej z realizacją umowy na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 1 milion złotych na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.
Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające zawarcie umowy ubezpieczenia, w tym w szczególności kopię umowy / polisy ubezpieczenia wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty za polisę – nie później niż w dniu rozpoczęcia świadczenia usługi stanowiącej przedmiot umowy.
UWAGA: Zamawiający wymaga, aby polisa ubezpieczeniowa:
- nie przekraczała 2000 zł w odniesieniu do franszyzy redukcyjnej oraz
- nie przekraczała 2000 zł w odniesieniu do franszyzy integralnej.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projekt umowy, w tym ewentualne treści dotyczące zmian do umowy, stanowi:
załącznik nr 3A, 3B, 3C do SWZ - odpowiednio do części nr 1-3.
Zmiany, dotyczące w szczególności siły wyższej oraz jeżeli dotyczy - klauzul waloryzacyjnych i waloryzacji wynagrodzeń określono w treści projektu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-13 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/891774

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-13 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-04-11

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy [Wyk.], którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu:
1. na podstawie art.108 ust.1 ustawy (z zastrzeż.art.110 ust.2 ustawy).
2. na podstawie art.7 ust.1 ustawy z dn.13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu
agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.z 2023 poz.1497), dalej jako ustawa o szczególnych rozwiązaniach
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebna pożyczka- Gogolin
  • Lokalizacja zleceniaopolskie
  • Data dodania22-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebna pożyczka. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI