III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Ważna koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2014r., poz.1099),
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Wykonawca musi wykazać posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe przy wykonywaniu czynności związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie usług ochrony osób i mienia w wysokości nie niższej niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych) na jedno i wszystkie zdarzenia. Uwaga: Wykonawca, którego oferta zostanie w toku niniejszego postępowania wybrana, zobowiązany będzie do przedstawienia zamawiającemu przed zawarciem z zamawiającym umowy na świadczenie usługi dozorowania i ochrony terenu, obiektów, mienia oraz osób znajdujących się na terenie i w obiektach zamawiającego oraz zabezpieczenia technicznego obiektów, zwanej dalej „Umową”, umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej (wraz z dowodem terminowego opłacenia należnych składek) i zobowiązania się do utrzymania polisy OC w trakcie wykonywania Umowy, tj.: 1. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania polisy OC z sumą gwarancyjną nie mniejszą niż 4.000.000,00 PLN (słownie: cztery miliony złotych 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia lub serię zdarzeń powstałych w okresie ubezpieczenia dla realizacji przedmiotu umowy. Umowa ubezpieczenia obejmować będzie OC deliktowe i kontraktowe lub zbieg roszczeń z obu OC w związku z wykonywaną i prowadzoną działalnością oraz posiadanym mieniem z uwzględnieniem roszczeń za szkody rzeczowe i osobowe. 2. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej musi zawierać w swoim zakresie włączenie odpowiedzialności z tytułu niżej wymienionych szkód wraz z limitami odpowiedzialności określonymi poniżej, zarówno dla jednego jak i wszystkich zdarzeń : a) szkody w nieruchomościach oraz ruchomościach z limitem co najmniej 1 000 000 zł dla ruchomości b) szkody w rzeczach znajdujących się w pieczy pod dozorem lub kontrolą Wykonawcy (dotyczy również dzieł sztuki) w trakcie realizacji Umowy z limitem co najmniej 2 000 000 zł c) szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi wynikłe z nienależytego wykonania usługi d) szkody w pojazdach mechanicznych z limitem co najmniej 300 000 zł; e) szkody wyrządzone pracownikom Wykonawcy - OC pracodawcy z limitem co najmniej 500 000 zł; f) szkody spowodowane przez podwykonawców (o ile wykonawca będzie korzystał z podwykonawców) z limitem co najmniej 4 000 000 zł g) szkody wyrządzone sobie wzajemnie przez podmioty objęte umową ubezpieczenia (dotyczy wyłącznie sytuacji gdy Wykonawca zamierza działać w ramach Konsorcjum) z limitem co najmniej 4 000 000 zł h) szkody wyrządzone rażącym niedbalstwem z limitem co najmniej 2 000 000 zł i) czyste straty finansowe w limicie co najmniej 500 000 zł. 1. Maksymalna franszyza redukcyjna wynikająca z zawartego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie może być wyższa niż 10% należnego odszkodowania w przypadku przyjęcia przez ubezpieczyciela franszyzy redukcyjnej procentowej lub co najmniej 15 000 zł w przypadku przyjęcia przez ubezpieczyciela franszyzy redukcyjnej kwotowej. W przypadku dzieł sztuki Zamawiający dopuszcza maksymalną franszyzę redukcyjną w wysokości 20% należnego odszkodowania w przypadku przyjęcia przez ubezpieczyciela franczyzy procentowej lub co najmniej 25 000 zł w przypadku przyjęcia przez ubezpieczyciela franszyzy redukcyjnej kwotowej. 2. Kopia umowy ubezpieczenia OC i Wykonawcy, poświadczone „za zgodność z oryginałem” wraz z dowodem opłacenia składki lub raty składki ubezpieczenia oraz OWU (ogólne Warunki Ubezpieczenia) stanowić będą załączniki do zawartej umowy. 3. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania ważnego ubezpieczenia przez cały okres trwania niniejszej umowy. Przez utrzymywanie ważnego ubezpieczenia rozumie się rów¬nież zawarcie przez Wykonawcę kolejnej umowy ubezpieczenia. 4. W przypadku zastosowania przez ubezpieczyciela w toku likwidacji szkody lub roszczenia jednej z franszyz, o których mowa w pkt. 3 powyżej oraz w konsekwencji skutkującym dokonaniem przez ubezpieczyciela wypłaty odszkodowania niepełnego tj. pomniejszonego o zastosowaną franszyzę lub odmową wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela z uwagi na okoliczność, iż wysokość odszkodowania nie przekracza ustalonej w umowie ubezpieczenia wysokości franszyzy, Strony ustalają co następuje: a) Wykonawca zobowiązuje się w terminie 30 dni od otrzymania przez Zamawiającego kopi (lub skanu) decyzji ubezpieczyciela o wypłacie lub odmowie wypłaty odszkodowania zapłacić Zamawiającemu: - kwotę potrąconej przez Ubezpieczyciela franszyzy lub - kwotę odpowiadającą wysokości szkody, w przypadku gdy wysokość szkody jest niższa (lub równa) od wartości ustalonej w umowie ubezpieczenia franszyzy. b) Kwota zobowiązania o którym mowa w pkt. a zostanie przekazana na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy. c) Podstawą zapłaty kwoty zobowiązania, o której mowa w pkt. a powyżej będzie: - przekazana Wykonawcy kopia (lub skan) decyzji ubezpieczyciela zawierająca informację o pomniejszeniu wysokości odszkodowania o mającą zastosowanie franszyzę redukcyjną lub odmawiającą wypłaty odszkodowania, z z uwagi na okoliczność, iż wysokość odszkodowania nie przekracza ustalonej w umowie ubezpieczenia wysokości franszyzy. oraz - wskazanie przez Zamawiającego numeru rachunku bankowego, na który ma nastąpić zapłata. d) Przekazanie decyzji i informacji , o których mowa w zdaniu poprzednim może nastąpić listownie, za pośrednictwem kuriera, faksem, za pośrednictwem poczty elektronicznej e) Za termin zapłaty zobowiązania, o którym mowa w pkt. a uważa się datę wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykonanie lub wykonywanie w sposób należyty w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 3 usług odpowiadających swym rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Za usługi odpowiadające swym rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia Zamawiający uznaje: - usługę ochrony osób i mienia w budynku/budynkach użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 4.000 m2 ; - usługa realizowana była w systemie 24 godzinnej ochrony fizycznej i obsługi zabezpieczeń elektronicznych; - istniała konieczność monitorowania systemów alarmowych, systemów przeciwpożarowych, kontroli dostępu, systemu telewizji przemysłowej; - wartość usługi wyniosła nie mniej niż 230 000 PLN brutto liczone za okres 12 miesięcy. Wskazane powyżej warunki w odniesieniu do każdej z wykazywanych usług muszą być spełnione łącznie. W przypadku zamówienia będącego w trakcie wykonywania, wymogi określone przez Zamawiającego musi spełniać część zamówienia już faktycznie wykonana. 2. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jeżeli wykonawca wykaże, że: a) dysponuje co najmniej 2 własnymi patrolami interwencyjnymi zdolnymi do reakcji tj. dotarcia do obiektów CSW w ciągu 15 min. od chwili powiadomienia w ciągu dnia i 10 minut w porze nocnej, (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 października 2011r. w sprawie zasad uzbrojenia specjalistycznych uzbrojonych formacji ochronnych i warunków przechowywania oraz ewidencjonowania broni i amunicji (Dz. u Nr 245, poz.1462) działającymi całodobowo, b) dysponuje własną stacją - Centrum Monitorowania Alarmów, o funkcjonalności zgodnej z wymogami Zamawiającego, określonymi w Załączniku nr 9 Parametry i funkcjonalność Stacji Monitorowania Alarmów, 3.Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) co najmniej 9 pracownikami ochrony zdolnymi do wykonania zamówienia w części dotyczącej ochrony terenu, obiektów, mienia oraz osób znajdujących się na terenie i w obiektach Zamawiającego posiadającymi co najmniej 2 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z ochroną obiektu oraz na stanowisku związanym z nadzorem pełnionym za pomocą monitoringu, b) co najmniej 1 Koordynatorem Ochrony Fizycznej posiadającym wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku funkcyjnym związanym ze sprawowaniem bezpośredniego nadzoru nad pracownikami ochrony, c) co najmniej 1 Kierownikiem Ochrony Fizycznej posiadającym wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku funkcyjnym związanym ze sprawowaniem bezpośredniego nadzoru nad pracownikami ochrony, d) co najmniej 1 kwalifikowanym pracownikiem zabezpieczenia technicznego wpisanym na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2014 , poz. 1099).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2. Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt 1 ustawy Pzp,
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jedn. Dz. U. z 2014r., poz.1099),
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (wg wzoru Zamawiającego), 2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru Zamawiającego), 3. Wykaz narzędzi i wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (wg wzoru Zamawiającego), 4. Wykaz oferowanych urządzeń sprzętu technicznego wraz z dokumentami wystawionymi przez producenta urządzeń, potwierdzającymi posiadanie wymaganych parametrów (na podstawie załącznika nr 11 do SIWZ), który następnie będzie stanowił załącznik do zawieranej z wyłonionym Wykonawcą umowy. Do takich dokumentów można zaliczyć min. certyfikaty, karty katalogowe i inne dokumenty potwierdzające posiadanie oczekiwanych parametrów przez urządzenia oferowane w ramach zamówienia. 5. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000,00 zł (jeden milion 00/100 złotych)
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oświadczenie w zakresie wskazanym w zał. do SIWZ pn. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, 2. Zobowiązanie podmiotu trzeciego (pisemne), o którym mowa w pkt. 5. 12. SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt. 6.11. SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 5.12. SIWZ 5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca będzie mógł przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6. W przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, Zamawiający w celu zbadania czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 uPzp oraz podstawy wykluczenia przewidziane w art. 24 ust. 5 uPzp, które wskazane zostały przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ zażąda przedłożenia w stosunku do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt.6.8.2. SIWZ. 7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt.6.8.2.SIWZ- składa dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 6.8.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 9. Pełnomocnictwo o ile jest konieczne.