Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
  • Termin składania wniosków2023-12-04
  • ZamawiającyGaleria Miejska bwa w Bydgoszczy
  • Data publikacji ogłoszenia2023-11-23
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00511318
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092559075

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gdańska 20

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-006

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.7.) Numer telefonu: 523393050

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bwa@galeriabwa.bydgoszcz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.galeriabwa.bydgoszcz.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ba5e38ca-8950-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511318

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00094667/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ba5e38ca-8950-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ba5e38ca-8950-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie e-Zamówienia, tj.:
1) Komputer PC
a. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
b. zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10,Ubuntu 14.04
c. zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge 14.0 i nowsze
albo Tablet/Telefon
a. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
b. Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
2) Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
3) Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
a. specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
b. format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
c. oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, iż po wejściu w życie, tj. po dniu 25 maja 2018 r., przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach, dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty oraz dane osobowe ujawnione w dokumentach i oświadczeniach składanych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik Nr 10 do SWZ).
Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do pisemnego poinformowania i uzyskania zgody każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie (jak we wzorze formularza ofertowego – załącznik Nr 2 do SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 1/2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa w rozumieniu art. 7 pkt 28 Pzp, polegająca na całodobowej ochronie mienia, dozorze wszystkich ekspozycji oraz ochronie posesji wokół budynków Galerii, w zakres i na warunki wykonania zamówienia, szczegółowo określono w projektowanych postanowieniach Umowy, zawartych we wzorze Umowy z załącznikami, stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ.
Całodobowa ochrona fizyczna i elektroniczna obejmuje ochronę mienia znajdującego się w Bydgoszczy przy ulicy Gdańskiej 20 — Galeria Miejska bwa wraz z jej zapleczem — nieruchomości jak i mienie ruchome znajdujące się w obiekcie wraz z prezentowanymi działami sztuki (sale wystawowe- parter, pierwsze i drugie piętro, zaplecza sal wystawowych, hole, pomieszczenie magazynowe oraz trzypiętrowy biurowiec z piwnicami i teren przynależny do budynków Galerii) oraz ochrona Galerii przy ul. Gdańskiej 3 realizowana poprzez monitoring radiowy oraz ochrona magazynu Galerii przy ul. Gdańskiej 5/Drukarskiej realizowana poprzez monitoring radiowy.
Ochrona obejmuje:
1) budynek wystawowy wraz z zapleczem Galerii Miejskiej bwa przy ul. Gdańska 20, w skład którego wchodzą:
a) pomieszczenia poziomu zerowego (parter) - hol, sala wystawowa wraz z pomieszczeniem magazynowym,
b) pomieszczenia piwniczne wraz z sanitariatami pod poziomem holu,
c) sale wystawowe pierwszego i drugiego poziomu,
d) zaplecza sal wystawowych pierwszego i drugiego poziomu,
2) biurowiec Galerii Miejskiej bwa przy ul. Gdańska 20, w skład którego wchodzą:
a) pomieszczenia biurowe poziomu zerowego (parter),
b) pomieszczenia poziomu pierwszego, drugiego i trzeciego,
c) klatka schodowa łącząca w/w poziomy wraz z przejściami do sal wystawowych budynku wystawowego Galerii,
d) pomieszczenia piwniczne wraz z sanitariatami,
3) teren przynależny do budynków Galerii wskazany na mapce - załącznik Nr 1do Umowy,
a) teren działki monitorowany jest przez 3 kamery przemysłowe,
b) teren działki na którym znajduje się budynek wystawowy i biurowiec nie jest ogrodzony,
4) Galeria Miejska bwa - Galeria przy ul. Gdańskiej 3,
5) Galeria Miejska bwa - magazyn przy ul. Gdańskiej 5/Drukarskiej.
5. Zakres ochrony obejmuje:
1) kontrolę ruchu osobowego i materiałowego,
2) dokonywanie obchodów po chronionym terenie z częstotliwością zapewniającą bezpieczny stan obiektów i mienia nie rzadziej niż raz na godzinę,
3) ochronę znajdujących się w salach wystawowych, na zapleczach, pomieszczeniach magazynowych, w biurach i innych pomieszczeniach Galerii, wszystkich dzieł sztuki oraz innego mienia ruchomego,
4) wydawanie oraz ewidencję wydawania i zdawania kluczy,
5) ochronę ekspozycji w salach wystawowych, w godzinach udostępniania jej zwiedzającym,
6) ochronę infrastruktury znajdującej się na terenie przynależnym do Galerii,
7) zamykanie i otwieranie wjazdu na teren Galerii,
8) ochronę pojazdów znajdujących się na terenie Galerii,
9) włączanie i kontrolę systemu alarmowego,
10) kontrolę systemu alarmowego napadowego oraz jego używanie w razie konieczności,
11) dojazd grupy interwencyjnej w sytuacji odebrania sygnału alarmowego z obiektu chronionego winien zmieścić się w czasie zadeklarowanym w Ofercie Wykonawcy, tj.:
– w godzinach 8.00-18.00 – w czasie wybranym z trzech wymaganych przez Zamawiającego czasów, tj.: min. do 10 minut lub do 15 minut lub max. do 20 minut,
– w godzinach 18.00-8.00 – w czasie wybranym z trzech wymaganych przez Zamawiającego czasów, tj.: min. do 8 minut lub do 11 minut lub max. do 15 minut,
12) kontrolę ochrony i stanu urządzeń alarmowych poprzez ich monitoring,
13) odśnieżanie terenu Galerii przy ul. Gdańskiej 20 (350 m2). Zamawiający wskaże miejsce składowania śniegu. Wywóz śniegu leży po stronie Zamawiającego. Środki i sprzęt do wykonywania prac zapewnia Zamawiający.
Wykonawca całość prac będzie wykonywać przy użyciu własnych środków (w tym środków ochrony osobistej dla pracowników ochrony) i sprzętu.
Osoby pełniące służbę na posterunku muszą być ubrane w sposób reprezentacyjny.
Wykonawca zobowiązuje się we własnym zakresie do zapewnienia na własny koszt stosownego ubioru osobom wykonującym czynności ochrony.
Pracownicy ochrony pełniący służbę w obiektach Zamawiającego muszą być przeszkoleni z obsługi zainstalowanych tam urządzeń alarmowych i reagowania w przypadku alarmu. Pierwsze szkolenie pracowników ochrony zostanie zorganizowane przez Zamawiającego. Kolejne szkolenia wykonawca organizuje swoim kosztem i staraniem.
Ochrona wykonywana będzie pojedynczo przez osoby zatrudnione u wykonawcy. Osoby wykonujące zadania w ramach niniejszego zamówienia muszą być wpisane na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia.
Zamawiający wymaga, by pracownicy wykonawcy uczestniczący w wykonaniu zamówienia nie figurowali w Krajowym Rejestrze Karnym. Na żądanie Zamawiającego wykonawca przedłoży informację z KRK dotyczącą osób bezpośrednio wykonujących czynności ochrony.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić zastępstwo za osoby przebywające na urlopach, zwolnieniach, bądź niemogących świadczyć usług z innych przyczyn.
Wykonawca w dniu podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób, które będą wykonywały usługi ochrony mienia wraz z potwierdzonymi przez Wykonawcę kserokopiami zaświadczeń o wpisie tych osób na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Wykaz ten będzie załącznikiem do umowy. Każda zmiana osoby wykonującej usługę musi być zgłoszona na piśmie Zamawiającemu i wymaga jego akceptacji.

Zamówienie realizowane będzie przez 36 miesięcy od dnia przekazania obiektów stanowiących przedmiot ochrony w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2026 r. Data rozpoczęcia realizacji zamówienia wyznaczona na dzień 01.01.2024 r. może ulec zmianie jedynie w przypadku przedłużającej się procedury wyboru wykonawcy.

Zamawiający określa minimalną wielkość świadczenia stron na poziomie nie mniej niż 24 miesiące świadczenia usługi.

Zamawiający nie stawia bezwzględnego wymogu przeprowadzania wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, ale sugeruje przeprowadzenie jej w interesie Wykonawcy bez udziału Zamawiającego.

Nie zastrzega się obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w oświadczeniu spełnianiu warunków udziału i braku podstaw wykluczenie (art.125 ust.1 Pzp) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy podwykonawców, o ile są już znane. Brak oświadczenia wykonawcy w tym zakresie oznaczać będzie, że wykonawca zamierza samodzielnie realizować całość zamówienia. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy – wzorze Umowy z załącznikami stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Wykonawca odpowiada za działania, zaniechania i uchybienia lub zaniedbania podwykonawcy, jak za swoje działania.
Zamawiający wymaga, aby podwykonawca biorący udział w realizacji zamówienia nie podlegał wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Zamawiający wymaga, aby podwykonawca posiadał ważną koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej, stałej ochrony fizycznej; (podstawa: art. 15 ust. 1 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia, t.j. Dz.U. 2021 poz. 1995).

Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15) Pzp. Powody niedokonania podziału na części:
Przedmiot zamówienia jest niepodzielny na części, bowiem usługi realizowane są w obiektach Zamawiającego, które ze względów technicznych, organizacyjnych i ekonomicznych tworzą nierozerwalną całość. Podział zamówienia na części podniósłby koszty wykonania zamówienia. Zawarcie odrębnych umów na każdą z części wymagałby zatrudnienia przez poszczególnych wykonawców innych osób do realizacji usługi. Brak podziału na części nie ogranicza dostępu do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Całość niniejszego zamówienia jest dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych usług ochrony fizycznej lub elektronicznej, w maksymalnym zakresie 3 miesięcy świadczenia usługi ochrony mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy, jeśli będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Łączna wartość zamówień o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp nie może przekroczyć kwoty całkowitej tego zamówienia uwzględnionej przy obliczaniu jego wartości. Na okoliczność wystąpienia ww. zamówień, zostanie zawarta odrębna umowa.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert przeprowadzona zostanie w oparciu o kryteria szczegółowo opisane w pkt XXI SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas dojazdu grupy interwencyjnej w godzinach 8.00-18.00

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: czas dojazdu grupy interwencyjnej w godzinach 18.00-8.00

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w punkcie XVI. i XVII. SWZ.
W celu oceny zdolności wykonawcy do realizacji zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 112 Pzp określa poniżej minimalne poziomy zdolności wykonania zamówienia poprzez wskazanie i opisanie warunków udziału w postępowaniu dotyczących:

1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał ważną koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają, jeżeli co najmniej jeden z tych wykonawców posiada wymagane uprawnienia, tj. koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną przez MSWiA na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia, i zrealizuje usługi ochrony osób i mienia.

2) zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia wykonawcy
Wykonawca musi wykazać się wykonaniem lub wykonywaniem, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, co najmniej jednej usługi polegającej na pełnieniu dozoru fizycznego i ochrony budynków użyteczności publicznej.
Każda wykazana usługa referencyjna musi spełniać łącznie następujące warunki:
1. dozór fizyczny i ochrona budynku użyteczności publicznej, przy czym pod pojęciem budynku użyteczności publicznej należy rozumieć obiekt zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
2. wartość usługi minimum 300.000,00 zł brutto (jeśli usługa jest nadal wykonywana, to podana wartość odnosi się do już wykonanej części),
3. okres wykonywania w sposób ciągły co najmniej 12 miesięcy (lub od co najmniej 12 miesięcy),
4. usługa wykonana lub wykonywana należycie.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają, jeżeli co najmniej jeden z nich dysponuje doświadczeniu w zakresie określonym powyżej, z tym że wymóg ten dotyczy wykonawcy, który bezpośrednio wykona usługi ochrony, do realizacji których te zdolności są wymagane.

2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 Pzp (poleganie na zasobach innych podmiotów nie dotyczy uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej). Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzpw zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 pkt 4 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Uwaga: Oświadczenie/a składają odpowiednio: wykonawca / każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu(sporządzone wg wzorów Zamawiającego),Wzory oświadczeń stanowią załączniki Nr 8 i 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień ich złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp - składa wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni:

1) ważna koncesję wydaną przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia realizowanych w formie bezpośredniej, stałej ochrony fizycznej; (podstawa: art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r o ochronie osób i mienia, t.j. Dz.U.2021 poz. 1995).

2) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu (zakresu rzeczowego), wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, (sporządzony według wzoru Zamawiającego), oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wzór wykazu stanowi załącznik Nr 7 do SWZ.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, przedkładany wykaz usług dotyczyć musi usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy;

Podmiotowe środki dowodowe należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, dane umożliwiające dostęp do tych środków.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 6 do SWZ.
Oświadczenie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w pełnomocnictwie, o którym mowa w pkt XII.8.2) i XII.9.2) SWZ lub dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
2. Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy) udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, określające w szczególności:
a) nazwę i wskazanie siedziby podmiotu udostępniającego wykonawcy swoje zasoby,
b) nazwę i wskazanie siedziby wykonawcy, któremu podmiot trzeci udostępnił swoje zasoby,
c) określenie zamówienia publicznego, tj.: „Ochrona mienia Galerii Miejskiej bwa w Bydgoszczy”
d) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione),
e) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (tj. informacje, w jaki sposób udostępnione zasoby będą wykorzystywane przy wykonywaniu zamówienia publicznego),
f) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, (tj. informacje, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował),
g) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
h) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia wykonawcy (nie dotyczy uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej), zrealizuje usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zobowiązanie innego podmiotu sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym (osoby/osób uprawnionych do działania w imieniu podmiotu trzeciego).
Zobowiązanie wraz z dowodami, że osoba podpisująca zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu innego podmiotu, wykonawca dołącza do oferty jako załączniki.
3. Pełnomocnictwo/a składane z ofertą:
1) pełnomocnictwo/a, jeżeli z właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, do których jest bezpłatny i ogólnodostępny dostęp lub z treści złożonych Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów nie wynika uprawnienie do podpisania oferty oraz względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą,
2) pełnomocnictwo/a wynikające z art. 58 ust. 2 Pzp, do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa
o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo – o ile dotyczy, Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
3) pełnomocnictwo/a, jeżeli z właściwego rejestru (do których jest bezpłatny i ogólnodostępny dostęp) lub z treści złożonych Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów nie wynika
uprawnienie do podpisania zobowiązania innego podmiotu oraz względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych przez ten podmiot (w przypadku gdy wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu) – o ile dotyczy.
Ww. pełnomocnictwa, składane są pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym lub notariusz.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

8. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp, (np. konsorcjum, spółka cywilna), to:
1) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) wszyscy wykonawcy występujący wspólnie muszą upoważnić na piśmie pod rygorem nieważności (art. 99 § 2 K.c.) ustanowionego pełnomocnika, jako przedstawiciela pozostałych, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców i dołączone do składanej oferty,
3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
4) z treści formularza ofertowego powinno wynikać, że oferta, składana jest w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5) w miejscach dotyczących danych poszczególnych wykonawców (nazwa, adres, NIP, REGON, kategorię przedsiębiorstwa, do której należy) należy wpisać stosowne dane dotyczące poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem wymienionym w pełnomocnictwie, występującym jako reprezentant pozostałych.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian umowy w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Pzp, w tym art. 455 oraz w zakresie i na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowią wzór Umowy z załącznikami - Załącznik Nr 1 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-04 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, na stronie internetowej prowadzonego postępowania : https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ba5e38ca-8950-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-04 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-02

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I. Podstawy wykluczenia z postępowania - poza Pzp:
1. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, który podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 7 ust. 1 tej ustawy, tj.:
1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej,
2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej,
3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120 i 295), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 1.1-1.3 powyżej.
3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. a Pzp.
4. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, o której mowa w art. 7 ust. 7 ww. ustawy. Przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty.

II. Oferta
Ofertę stanowi wypełniony i podpisany formularz ofertowy, wg wzoru stanowiącego zał. Nr 2do SWZ. Wykonawca może złożyć Ofertę na własnym formularzu, lecz jej treść i układ muszą być zgodne z formularzem załączonym do SWZ.
Ofertę sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie lub w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.

III. Wymagania wynikające z art. 95 Pzp
Zamawiający, zgodnie z art. 95 Pzp, wymaga zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę przy realizacji zamówienia (w całym okresie obowiązywania Umowy), na umowach o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy (art.22 § 1), osób bezpośrednio wykonujących czynności ochrony fizycznej.
Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego w tym zakresie znajduje się w projektowanych postanowieniach umowy – wzorze Umowy z załącznikami stanowiącym załącznik Nr 1 do SWZ.

Pozostałe szczegółowe informacje w SWZ.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam szybkiej pożyczki - Brzozie
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Potrzebuje 3000 zł pożyczki. Spłata tej kwoty byłaby 26 maja. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.