Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego sezon 2019/2

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego sezon 2019/2020
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKościan
  • WojewództwoWielkopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-10-14
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZarząd Dróg Powiatowych w Kościanie
  • Data publikacji ogłoszenia2019-10-04
  • Numer ogłoszenia606043-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 606043-N-2019 z dnia 2019-10-04 r.

Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego sezon 2019/2020
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie, krajowy numer identyfikacyjny 41111181000000, ul. ul. Gostyńska  38 , 64-000  Kościan, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 65 5127418, e-mail m.buchert@zdp.koscian.pl, faks 65 5117490.
Adres strony internetowej (URL):
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.powiatkoscian.pl BIP/zamówienia publiczne/zarząd dróg powiatowych

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
operator pocztowy, osobiście, posłaniec
Adres:
Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie, ul. Gostyńska 38, 64 - 000 Kościan, pokój nr 105

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego sezon 2019/2020
Numer referencyjny: ZDP.262.10.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
9


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia są usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych na terenie powiatu kościańskiego w sezonie zimowym 2019/2020. Wykaz dróg do posypywania i odśnieżania z podziałem na części oraz wszelkie szczegółowe informacje zawiera Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 45500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90620000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-03-31
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2020-03-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 20 000 PLN
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: wykaz sprzętu, narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych, dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami Dla zad. od nr 1 do nr 2 piaskarki - z nośnikiem, dla zad. nr 3 do 7 pługi i sprzęt , który ma być dla nich nośnikiem, dla zad.7 – pług wirnikowy, spycharko – koparka, równiarka, solarka, dla zad.8 sprzęt do posypywania i odśnieżania ścieżek rowerowych ( piaskarka i pług lekki ciągnikowy stosowane wraz z ciągnikami lekkimi do prac na ścieżkach pieszo – rowerowych ), dla zad.9 – ładowarka, koparko – ładowarka, zgodnie zał. nr 3. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi: -Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, które będą odpowiedzialne za świadczenie usługi, wraz informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz o podstawie do dysponowania tymi osobami Wymienione osoby powinny posiadać uprawnienia i kwalifikacje w zakresie kierowania sprzętem niezbędnym do zimowego utrzymania dróg – oświadczenie o posiadaniu wymaganych kwalifikacji przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. – zgodnie z zał.nr 2 – oświadczenie o posiadaniu wymaganych kwalifikacji przez osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zawarte w wykazie osób.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a)odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 14 niniejszego rozdziału, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w punkcie 7 i 14 niniejszego Rozdziału, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, a w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami–oświadczenie wykonawcy (zał. nr 2 do SIWZ); c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami; (zał. nr 3 do SIWZ);
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium (oryginał lub poświadczona kopia). Jeżeli wadium zostanie wniesione w innej formie (poręczenia, gwarancje) do oferty dołączyć należy oryginał dokumentu, 2.Pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału. w przypadku składania oferty przez kilka występujących wspólnie podmiotów (konsorcjum), podmioty te dołączają do oferty pełnomocnictwo, w którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Przystępując do przetargu wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości dla zad.1- 600,00 zł, zad 2.- 700,00 zł, zad.3-200,00 zł, zad.4 - 200,00 zł, zad.5 - 200,00 zł, zad.6- 200,00 zł, zad.7- 200,00 zł, zad.8 - 600,00 zł, zad.9 – 200,00 zł. Wadium należy wpłacić przelewem na konto Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie - Bank Spółdzielczy Kościan r-k nr 54 8666 0004 0108 6147 2000 0003, z dopiskiem –wadium przetarg na zimowe utrzymanie dróg powiatowych, wykonawca może wnieść wadium również w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 r. poz.359) – poręczenie powinno zawierać: osobę dłużnika, głównego wykonawcę, wysokość kwoty poręczenia, termin odpowiedzialności za zobowiązania dłużnika (do ostatniego dnia terminu związania ofertą z uwzględnieniem ewentualnego przesunięcia tego terminu), zobowiązanie poręczyciela do zapłaty kwoty wadium w przypadku nie zawarcia umowy przez wykonawcę. Zamawiający uznaje za prawidłowy termin wniesienia wadium datę uznania na rachunek Zamawiającego (datę wpływu na konto Zamawiającego), a nie datę dokonania polecenia przelewu. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium (oryginał lub poświadczona kopia). Jeżeli wadium zostanie wniesione w innej formie (poręczenia, gwarancje) do oferty dołączyć należy oryginał dokumentu. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a. wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; d. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
W przypadku zmiany stawki podatku VAT, strony umowy mogą wystąpić z pisemnym wnioskiem o zmianę ceny umownej
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-10-14, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: 2019-11-13 okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Posypywanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu piaskarki nr 1 i 2 ( piaskarka i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:piaskarka nr 1 - Trasa I przejazdu 78 km Racot (plac) - Słonin - Czempiń - Iłowiec - (Pecna) - Głuchowo - Piotrowo - Maruszkowo - Zadory -Łagiewniki - Sepienko - Bonikowo - Mikoszki - Jarogniewice - Piotrkowice - Czempiń - Piechanin - Srocko Wielkie - Czempiń - Racot (plac); - Trasa II przejazdu 56 km Racot (plac) - Spytkówki - Gołębin Stary - Turew - Donatowo - Gołębin Nowy - Gorzyczki - Czempiń - Borowo - Gorzyce - Gołębin Stary - Gorzyczki - Gorzyce - Racot (plac). piaskarka nr 2 - Trasa I przejazdu 94 km Racot (plac) - Gryżyna - Świniec - Krzywiń - Lubiń - Bieżyń - Mościszki - Cichowo - Łagowo - Bielewo - Lubiń - Żelazno – Stankowo - Wieszkowo - Krzywiń - Miąskowo - Teklimyśl - Krzywiń - Świniec - Gryżyna - Racot (plac) - Trasa II przejazdu 65 km Racot (plac) - Wyskoć - Rogaczewo Wielkie (wieś) - Kopaszewo ( wieś) - Turew - Rąbiń - Jerka - Łuszkowo - Zbęchy - DW308 (Nowy Dwór) - Jerka - Świniec - Wławie - Choryń - Racot (plac).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Posypywanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu piaskarki nr 3 i 4 (piaskarka i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:piaskarka nr 3- Trasa I przejazdu 62 km Racot (plac) - Spytkówki (rondo) - Stary i Nowy Lubosz - Kościan (ul. Poznańska) - Stare Oborzyska Słonin - DK5- Bonikowo - Sierakowo - Kokorzyn - Kościan - (tylko przejazd) DK5(za Ponin) - Widziszewo (k.dachówek) - Nacław - Nielęgowo - Gryżyna - Racot (plac) piaskarka nr 3- Trasa II przejazdu 77 km Racot (plac) - Gniewowo – Wonieść - Zgliniec - Jurkowo - Zgliniec - Chełkowo - Karmin - Wonieść - Parsko (wieś) -Przysieka Polska - Czacz - Kotusz - Nowy i Stary Białcz - Kobylniki - Czarkowo - Racot (plac). piaskarka nr 4- Trasa I przejazdu 69 km Racot (plac) - Zgliniec – (Wojnowice) - (granica powiatu) Karmin - Spławie - Stare Bojanowo - Śmigiel (przez m. tylko przejazd) - Poladowo (granica powiatu) - Śmigiel - Nowa Wieś - Żegrowo - Bielawy - Karśnice - Racot (plac) piaskarka nr 4- Trasa II przejazdu 107 km Racot (plac) - (tylko przejazd) Śmigiel - Morownica - Bronikowo - Machcin (granica powiatu) – Bronikowo (tylko przejazd)- Boguszyn- Nietążkowo ( węzeł) – Boguszyn (tylko przejazd) – Bronikowo - Morownica –Nowe Szczepankowo - Sikorzyn – Śmigiel - Nietążkowo - Robaczyn - Stare Bojanowo - Olszewo - Stare Bojanowo -Sierpowo - Wydorowo - (tylko przejazd) Racot (plac).
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Odśnieżanie dróg wg wykazu- trasa przejazdu nr 1 i 2 pługa ( pług i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Trasa przejazdu nr 1 – pług własny – km 100 - Kościan - Nw. Lubosz – Stary Gołębin – Turew – St. Gołębin – Donatowo (GR) – St. Gołębin – Gorzyczki – Czempiń – Iłówiec – Czempiń – Słonin – Skrzyż. Spytkówki – Czempiń – Borowo – Gorzyce – Nowy Gołębin – Donatowo – Gorzyce – St. Gołębin – Borowo – Gorzyczki – St. Gołębin – Nw. Lubosz - Kościan Trasa przejazdu nr 2 – pług własny – km 105 - Kościan – Nacław – Gryżyna – Racot – Gryżyna – Zgliniec – Jurkowo – Zgliniec – Gryżyna – Świniec – Krzywiń – Lubiń – Krzywiń – Wieszkowo – Krzywiń – Teklimyśl – Miąskowo – Krzywiń – Gryżyna – Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 4 Nazwa: Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 3 i 4 pługa ( pług i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Trasa przejazdu nr 3 – pług własny – km 113 Kościan – Widziszewo – DK5 –Widziszewo – Czacz – Śmigiel – Stare Bojanowo – Karmin – Popowo Wonieskie (GR) – Karmin – Śmigiel – Czacz – Widziszewo – Wonieść – Karmin – Wonieść – Parsko – Wonieść – Zgliniec – Jezierzyce – Chełkowo – Karmin – Jezierzyce – Gniewowo – Gryżyna – Gniewowo – Widziszewo – Kościan Trasa przejazdu nr 4 – pług własny – km 78 Kościan – Skrzyż. Spytkówki – Racot (DW308) – Wyskoć – Kopaszewo (wieś) – Turew – Rąbiń – Jerka – Świniec – Wławie – Choryń – Świniec – Jerka – Rąbiń – Turew – Wyskoć – Racot – Skrzyż. Spytkówki – Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 5 Nazwa: Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 5 i 6 pługa ( pług i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Trasa przejazdu nr 5 – pług własny – km 75 Kościan – Sierakowo – Szczodrowo – Kokorzyn – Pelikan – Kobylniki – Nowy Białcz – Kotusz (GR) – Czacz – Karśnice – Żegrówko – Nw. Wieś – Śmigiel – Żegrówko – Karśnice – Czacz – Nowy Białcz – Kobylniki – Pelikan – Kokorzyn – Sierakowo – Kościan Trasa przejazdu nr 6 – pług własny – km 100 Kościan (Poznańska) – DK5 – Stare Oborzyska – Słonin – Bonikowo (DW308) – Jarogniewice – Piotrkowice – Czempiń – Piechanin – Srocko Wlk. – Piechanin – Głuchowo – Sierniki – Pecna (GR) – Głuchowo – Piotrowo – Sepienko – Łagiewniki (wieś) – Piotrowo – Maruszkowo (GR) – Piotrowo – Jarogniewice – Piotrkowice – Mikoszki – Bonikowo – DK5 – Kościan
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 6 Nazwa: Odśnieżanie dróg wg wykazu-trasa przejazdu nr 7 i 8 pługa (pług i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Trasa przejazdu nr 7 – pług własny – km 86 Śmigiel – Poladowo (GR) – Śmigiel – Morownica – Machcin (GR) – Bronikowo – Boguszyn (GR) (tylko przejazd) –Nietążkowo (węzeł) – Boguszyn (GR) (tylko przejazd) – Bronikowo - Morownica – Sikorzyn - / Sokołowice - / Nowe Szczepankowo – Śmigiel – Nietążkowo - Robaczyn – Stare Bojanowo (szkoła) – Olszewo (GR) – St. Bojanowo – Sierpowo – Wydorowo – Sierpowo – Robaczyn – Śmigiel Trasa przejazdu nr 8 – pług własny – km 80 Bieżyń – Mościszki – Cichowo-Łagowo- Bielewo-Bieżyń-Lubiń -Zbęchy – Łuszkowo – Rogaczewo Wlk.– Zbęchy – Lubiń – Żelazno –Wieszkowo – Żelazno –Stankowo-Lubiń-Bieżyń
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 7 Nazwa: Usługi sprzętem przy odśnieżaniu dróg powiatowych (pług odśnieżny), ( pług i nośnik wykonawcy), ( pług wirnikowy wykonawcy), ( spycharko-koparka wykonawcy), (równiarka wykonawcy), ( solarka wykonawcy).
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Usługi sprzętem przy odśnieżaniu dróg powiatowych - sprzęt wykonawcy
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 8 Nazwa: Usługi sprzętem przy posypywaniu i odśnieżaniu ścieżek rowerowych ( sprzęt do posypywania), ( pług i nośnik wykonawcy)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:trasa przejazdu przy posypywaniu ścieżek rowerowych – sprzęt własny – 30 km ścieżka rowerowa Kościan – Nowy Lubosz ( od ul. Przemysłowej w Kościanie do lokalu Dolce Vita w Luboszu Nowym) - 0,35 km; ścieżka rowerowa Czempiń- Iłówiec ( od myjni samochodowej w Czempiniu do granicy powiatu most drogowy w Iłówcu) – 3,123 km; ścieżka rowerowa Poladowo ( od. ul. Słonecznej w Śmiglu do obszaru zabudowanego w m. Poladowo) – 1,17 km ścieżka rowerowa Koszanowo – St. Bojanowo ( od wiaduktu do początku m. Stare Bojanowo) – 2,975 km; ścieżka rowerowa DK5 – Oborzyska Stare – 1,0 km; ścieżka rowerowa Betkowo – Słonin – 1,293 km; ścieżka rowerowa Słonin-Czempiń – 2,479 km; ścieżka rowerowa Lubiń –Bieżyń – 1,535 km; ścieżka rowerowa Racot – Gryżyna – Nowy Dębiec – 6 km; ścieżka rowerowa Nietążkowo – Boguszyn – 5,5 km; ścieżka rowerowa Słonin – Racot – 4 km;
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 9 Nazwa: Załadunek piaskarek. Mieszanie i pryzmowanie mieszaniny do posypywania nawierzchni dróg powiatowych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Załadunek piaskarek i mieszanie, pryzmowanie mieszaniny do posypywania nawierzchni dróg powiatowych – sprzętem Wykonawcy i mieszaniną Zamawiającego
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45500000-2, 90620000-9

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-03-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas rozpoczęcia usługi 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę budowę dwóch żelbetowych zbiorników retencyjnych - Komorniki
  • Lokalizacja zleceniawielkopolskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę budowę dwóch żelbetowych zbiorników retencyjnych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI