„Skuteczny i efektywny system zbierania i odprowadzania ścieków komunalnych poprzez...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Skuteczny i efektywny system zbierania i odprowadzania ścieków komunalnych poprzez budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Wierzchowisku – etap I”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMykanów
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-03-18
  • ZamawiającyGmina Mykanów
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-03
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00074861
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Skuteczny i efektywny system zbierania i odprowadzania ścieków komunalnych poprzez budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Wierzchowisku – etap I”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Mykanów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398110

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Samorządowa 1

1.5.2.) Miejscowość: Mykanów

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-233

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski

1.5.7.) Numer telefonu: 343288019

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mykanow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mykanow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Skuteczny i efektywny system zbierania i odprowadzania ścieków komunalnych poprzez budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Wierzchowisku – etap I”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4f363f9-9aed-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00074861

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019827/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w Wierzchowisku- etap I

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow/proceedings

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow/proceedings

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow/proceedings
Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z https://platformazakupowa.pl/ dotyczące w
szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych
czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu https://platformazakupowa.pl/
znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4)Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i
otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”.
Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca,
będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/ do
konkretnego wykonawcy.
7) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na https://platformazakupowa.pl/ ,tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 104, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na https://platformazakupowa.pl/ odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.
11) Zamawiający wymaga, by formaty dokumentów sporządzanych przez Wykonawcę były zgodne z
załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych i
jednocześnie rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym
wskazaniem na .pdf
12) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z
formatów:
a) .zip
b) .7Z
13) Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu
występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za
złożone nieskutecznie.
14) Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym,
który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp
służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. 15) Ze względu na niskie ryzyko
naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę
możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich
podpisem kwalifikowanym PadES. 16) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć
zewnętrznym podpisem XAdES.
Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem
podpisywanym.19) Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za
pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w Mykanowie
jest Wójt Gminy Mykanów z siedzibą: ul. Samorządowa 1, 42‑233 Mykanów;
2) we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem udostępnionych danych osobowych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Gminy Mykanów pod adresem e‑mail:
ewa.olejarz@mykanow.pl lub na adres siedziby Urzędu Gminy w Mykanowie ul. Samorządowa 1 42-
233 Mykanów;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie
przetargu nieograniczonego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (dalej ustawy Pzp) oraz podmioty uprawnione do ich przetwarzania na
podstawie przepisów prawa;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane będą następnie
przechowywane w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na
podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych
rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów
zakładowych, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany i nie będą profilowane;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan,
że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
10) Obowiązek informacyjny określony przepisami RODO spoczywa także na Wykonawcach, którzy
pozuskują dane osobowe osób trzecich w celu przekazania ich Zamawiającemu w ofertach. Dla
uzyskania przez Zamawiającego potwierdzenia, że osoby, których dane osobowe są przekazywane
Zamawiającemu, dysponują już wskazanymi informacjami, jak również w celu właściwego
zabezpieczenia i ochrony danych tych osób, z których Wykonawca będzie korzystał, przekazanych
przez Wykonawcę w ofercie celem uzyskania przedmiotowego zamówienia publicznego wymagane
jest oświadczenie Wykonawcy dotyczące pozyskania przez Wykonawcę danych osobowych od osób
trzecich, które zawarte jest w formularzu oferty.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GKZ.271.3.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej w miejscowości Wierzchowisko ul.
Działkowa oraz ulic prostopadłych do niej – ul. Spacerowa, Cicha, Miła, Wesoła, Nowa,
Spadowa, Prosta, Księżycowa, Gwiezdna, Lazurowa.
Zakres prac obejmuje między innymi:
- budowę kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej z rur PVC-U litych, jednorodnych, klasy S
( SDR 34, SN 8) o średnicy 200/5,9mm łączonych na uszczelkę,
- budowa sięgaczy od kanału sanitarnego do graniczy działek z rur PVC litych o średnicy w
większości 160mm o grubości ścianki 4,7mm SN 8, SDR34
- odtworzenie nawierzchni dróg, poboczy
Do zadań Wykonawcy należy także zakup wraz z dostawą i montażem tablic
informacyjnych i pamiątkowych.
Wykonanie przez Wykonawcę na własny koszt i umieszczenie tablic - 4 szt. informacyjnych i
pamiątkowych zgodnych z wytycznymi instytucji dofinansowującej w ramach programu
Polski Ład.
Wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego robót Wykonawca przekaże Zamawiającemu
wszelkie dokumenty związane z wykonanym przedmiotem zamówienia m.in.:
a) dokumenty potwierdzające, jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania
przedmiotu zamówienia tj. świadectwa, jakości, atesty, deklaracje zgodności
potwierdzające, że wbudowane wyroby budowlane są zgodne z art. 10 ustawy Prawo
budowlane
b) Poprawność ułożenia kolektorów grawitacyjnych kanalizacji sanitarnej należy dokonać za
pomocą kamerowania wykonaną przez PWiK Okręgu Częstochowskiego w Częstochowie c) przekazanie Zamawiającemu geodezyjnej mapy poinwentaryzacyjnej w 3 egzemplarzach
uwierzytelnionych przez Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
d) przekazanie 3 kopii szkiców polowych z pomiaru wraz z wykazem współrzędnych
inwentaryzowanych punktów – dla sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej rzędnych dna
kanału (wloty i wyloty dna kanału) i pokryw na studniach oraz – w przypadku odgałęzień
bocznych – rzędna miejsca wpięcia odgałęzienia do kanału głównego oraz rzędna
zakończenia odgałęzienia
Ponadto do zadań Wykonawcy należy:
- zapewnienie na własny koszt pełnej obsługi geodezyjnej tj. wykonanie wszelkich czynności
geodezyjnych mających na celu prawidłowe usytuowanie budowanej sieci w terenie, w tym:
wytyczenie wszystkich niezbędnych elementów; założenie reperów roboczych, jeżeli będzie
taka potrzeba; odtworzenie istniejących i zniszczonych podczas realizacji zadania kamieni
granicznych w pasie prowadzonych robót. Odtworzenie kamieni winno zostać potwierdzone
protokolarnie przez geodetę;
- urządzenie zaplecza placu budowy;
- przestrzegania przepisów Kodeksu Pracy, BHP;
- ochrony zdrowia i p.poż.;
- zabezpieczenie placu budowy przed dostępem osób trzecich
- odpowiednie oznakowanie prowadzonych robót;
- do wykonawcy należy pozyskanie wszelkich pozwoleń wyprzedzających przystąpienie do
robót, (jeśli są konieczne) oraz finalnie, (jeśli są konieczne) –pozwoleń i odbiorów.
- do wykonawcy należeć będzie również wykonanie czasowej organizacji ruchu,
oznakowania w/w ulic zgodnie z zawartą organizacją ruchu, składanie wniosków o zajęcie
pasa drogowego, ponoszenie opłat za zajęcie pasa drogowego,
- złożenie zawiadomienia o zakończeniu budowy do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru
Budowlanego w Częstochowie oraz uzyskanie pisemnego stanowiska PINB w
Częstochowie o nie wniesieniu sprzeciwu
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany, specyfikacja
techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiar robót - stanowiące integralną część
SWZ – załącznik nr 8
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych
o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w dokumentacji technicznej.
Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego,
jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy materiałów do realizacji
zadania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Zgodnie z art.101 ust.4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji, a więc w dokumentach
opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.101
ust.1 pkt2 i ust. 3 Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”,
to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, europejskiej
ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych.
W związku z powyższym należy przyjąć, ze każdej: normie, europejskiej ocenie
technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących
w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z
art.101 ust.5 Pzp wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym w
tych dokumentach, jest obowiązany udowodnić, poprzez dołączenie do oferty stosownych
przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art.104-107 Pzp, ze proponowane
rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu
zamówienia.
Roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia Wykonawca wykona z materiałów własnych
tj. wyrobów dopuszczonych do stosowania w budownictwie w rozumieniu ustawy z
dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) oraz ustawy z
dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1213).
Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania
ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na
cenę.
1. Na podstawie art.95 ust.1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę,
podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności
wchodzące w tzw.koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Tak, więc
wymóg ten dotyczy następujących czynności: prace ogólnobudowlane, rozbiórkowe,
ziemne, wszelkie prace Instalacyjne, roboty drogowe, porządkowe przez cały okres wykonywania
tych czynności.
Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli
spełniania przez Wykonawcę wymagan związanych z zatrudnieniem tych osób oraz sankcji z
tytułu niespełnienia tych wamagań zawarto we wzorze umowy paragraf 10
– załącznik nr 7 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45233140-2 - Roboty drogowe

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 94

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej rękojmi i gwarancji

4.3.6.) Waga: 6

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.Na podstawie art.112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu
dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
- Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli:
a) Wykonawca wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000zł
Uwaga:
Zamawiający dopuszcza, że w przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie to określony warunek musi spełniać jeden z wykonawców,
lub sumuje się ubezpieczenie poszczególnych
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej
Doświadczenie:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli a) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób
należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co
najmniej 1 robotę budowlaną polegającą na budowie kanalizacji sanitarnej
grawitacyjnej o długości minimum 3,0 km długości - wykaz wraz z załączeniem
dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w
szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami
prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
Uwagi:
Zamawiający dopuszcza, że w przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie
ubiegający się o zamówienie, to warunek ten powinien spełniać ten podmiot, który w
ramach wewnętrznego podziału zadań zrealizuje tę cześć zamówienia, z którą wiąże się
posiadanie konkretnego doświadczenia, kwalifikacji.
W przypadku, gdy wykonawca nabył doświadczenie przy realizacji zamówienia, jako
członek konsorcjum, winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część
zamówienia, która odpowiadała zakresowi określonemu przez Zamawiającego.
W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te
wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te zdolności są
wymagane.
b) Zasoby ludzkie zdolne do realizacji przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub
będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym, co najmniej 1
osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych i gazowych,
przewidzianą na stanowisko kierownika budowy , posiadającym odpowiednie
doświadczenie zawodowe tj. pełnił już funkcję kierownika budowy lub inspektora
nadzoru na zadaniu inwestycyjnym polegającym na budowie kanalizacji sanitarnej
grawitacyjnej
Uwagi:
 Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami
budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem,  Zgodnie z art. 12a
ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone
w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać przez osoby, których odpowiednie
kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach
odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 220).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie
zamówienia, Zamawiający zamiast podmiotowych środków dowodowych żąda
oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w
którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z
postępowania wskazanych przez zamawiającego. Na potwierdzenie braku podstaw do
wykluczenia z art.109 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp, zamawiający wymaga przedłożenia
odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące
przed złożeniem
3) Dokumenty podmiotów zagranicznych:
- Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z art.109 ust.1 pkt.4 ustawy Pzp,
zamawiający zamiast przedłożenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru
Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem – wykonawca składa
dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania , potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji,
nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł
układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie została zawieszona ani nie
znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury
przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury - dokument wystawiony
nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do zlożenia
w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń
lub dokumentów, potwierdzający okoliczności, o których mowa w art. 273 ust.1 ustawy Pzp:
1) W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych – załącznik nr 5 ( warunek zostanie uznany za spełniony,
jeżeli wykonawca przedstawi podpisany przez osobę uprawnioną wykaz robót budowlanych,
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat prze upływem terminu składania
ofert a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty te zostały wykonane
oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane
należycie, przy czym dowodami, o którym mowa są referencje bądź inne dokumenty
wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –
inne odpowiednie dokumenty;
- wykaz osób ( na potwierdzenie spełnienia warunku należy przedstawić wykaz osób
skierowanych do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie
robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami podpisany przez osobę uprawnioną
sporządzony na podstawie załącznika nr 6
- dokumenty potwierdzające , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000, 00zł

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty, w celu wstępnego wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu
oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne
na dzień składania ofert:
1) oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania ( oświadczenie
należy wypełnić i podpisać przez osoby( osobę) uprawnioną - załącznik nr 2
2) oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu
( oświadczenie wypełnić i podpisać przez osoby(osobę) uprawniona – załącznik nr 3
3) klauzula informacyjna RODO - oświadczenie składane na druku oferty
4) pełnomocnictwo z art.58 ust.2 ustawy, – Pzp ( jeśli dotyczy)
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia przedkładają pełnomocnictwo do reprezentowania ich zgodnie z art.58 ust.2 ustawy Pzp.
5) pełnomocnictwo dla osoby / osób podpisującej ofertę – pełnomocnictwo dla
osoby/ osób podpisującej ofertę, jeżeli nie figurują one w odpisie z właściwego
rejestru. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie oryginału
6) Wykaz rozwiązań równoważnych, – ( jeśli dotyczy) wykonawca, który powołuje
się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego
rozwiązanie spełnia wymagania określone przez zamawiającego. W takim przypadku
wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych z jego opisem i
normami. Dokument musi być złożony w formie elektronicznej opatrzonej
kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufany lub podpisem
osobistym osoby upoważnionej do reprezentacji
7) zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa – w sytuacji, gdy oferta lub inne
dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa,
wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzega, że nie mogą być one
udostępniane, oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu
nieuczciwej konkurencji. Nie można zastrzec informacji, o których mowa w art.222
ust.5 ustawy Pzp. Jeśli oferta zawiera dokumenty, co których wykonawca zastrzegł, że
nie mogą być ujawnione- wówcza oferta powinna być sposządzona w sposób
umożliwiający Zamawiającemu udostępnienie dokumentów ( z wyjątkiem okreslonych
w art.18 ust.3 ustawy Pzp) wszystkim zaintersowanym. Dokument musi być złożony w
formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
podpisem zaufany lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentacji
8) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ( w przypadku, gdy wykonawca
polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby) w takim
przypadku należy również złożyć oświadczenie podmiotu udostepniającego o braku
podstaw do wykluczenia oraz o spełnieniu warunków
9) w przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia ( konsorcja, spółki cywilne), dokumenty lub oświadczenia
potwierdzające brak podstaw do wykluczeniu oraz oświadczenie o spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu składa każdy z wykonawców oddzielnie, również
podmiot udostepniający swoje zasoby składa te dokumenty. Ponadto wykonawcy
wspólnie ubiegający się (konsorcja, spółki cywilne) mają obowiązek złożyć zgodnie
z art.117 ust.4 ustawy Pzp oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni z nich. Oświadczenie
należy złożyć wraz z ofertą opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub osobistym.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1.Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
50 000,00 zł ( słownie ; pięćdziesiąt tysięcy zł )
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 16 kwietnia 2022r.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kliku formach wskazanych w art.97 ust.7
ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
56 8258 0005 2000 0017 6965 0001 w BS Mykanów
z dopiskiem „ wadium dla zamówienia:” pn.: „Skuteczny i efektywny system zbierania i
odprowadzania ścieków komunalnych poprzez budowę kanalizacji sanitarnej
grawitacyjnej w Wierzchowisku – etap I”
Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek zamawiającego najpóźniej przed upływem
terminu składania ofert ( decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w
oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym
podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące
elementy:
- nazwę dającego zlecenie ( wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego),
gwaranta /poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w
gwarancji lub poręczeniu być Gmina Mykanów ul. Samorządowa 1, 42-233 Mykanów;
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem;
- kwotę gwarancji / poręczenia;
- termin ważności gwarancji/ poręczenia;
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/ poręczenia bezwarunkowo, na
pierwsze żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art.98 ust.6 ustawy Pzp.
6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy
lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu do upływu terminu związania
ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art.98 ust.2
pkt.3, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art.226 ust.1 pkt.14 ustawy Pzp.
7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art.98 ust.1 – 5 ustawy
Pzp.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art.98 ust.6 ustawy
Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Możliwości zmiany umowy zostały wskazane we wzorze umowy stanowiący załącznik nr. 7 do SWZ § 13 i § 14
KLAUZULA WALORYZACYJNA

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-18 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mykanow/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-18 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-16

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wszelkie dodatkowe informacje zawarte są w SWZ i załącznikach
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję brygady brukarzy - Częstochowa
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania09-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, W związku z prowadzoną inwestycją poszukuję pracowników lub brygady do prac brukarskich. Prace na terenie woj. śląskiego. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI