Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSmołdzino
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-06
  • ZamawiającyGmina Smołdzino
  • Data publikacji ogłoszenia2021-06-18
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00087060
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Smołdzino

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Smołdzino

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000551763

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki 3

1.5.2.) Miejscowość: Smołdzino

1.5.3.) Kod pocztowy: 76-214

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 811 72 15

1.5.8.) Numer faksu: 59 811 74 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@smoldzino.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.smoldzino.com.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ec1f6c94-cffd-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00087060

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001173/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.bip.smoldzino.com.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.bip.smoldzino.com.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Załącznik Nr 4 do SWZ

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.bip.smoldzino.com.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): XVIII. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.III.271.8.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 565960,55 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa oraz remont budynku jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gardna Mała”, zwane dalej „robotami budowlanymi”. Lokalizacja planowanej inwestycji: miejscowość Gardna Mała 29, 76-214 Smołdzino, działka nr: 259/1. Wskazana działka stanowi własność Gminy Smołdzino. Zakres rzeczowy planowanej inwestycji stanowią roboty budowlane dotyczące dwóch obiektów – jeden istniejący, w którym przeprowadzone zostaną prace remontowe, oraz drugi – nowo wybudowany, którego zakresem prac będzie wykonanie robót wykończeniowych. W ramach przedmiotowej inwestycji przewidziano m.in. prace związane z usuwaniem i niwelowaniem gleby na terenie budowy, prace instalacyjne dotyczące elektryki, kanalizacji oraz montażu urządzeń sanitarnych. Ściany i podłogi będą pokrywane tynkiem, a następnie malowane bądź kładzione będą na nich okładziny z glazury. W obu obiektach przewidziane są prace stolarskie – wymiana drzwi oraz okien, ponadto uzupełnienie więźby pokrycia dachowego oraz samego dachu. W pomieszczeniach przylegających do dachu będzie wykonana podbitka z płyt GK, a przestrzeń więźby uzupełni ocieplenie z wełny mineralnej. Zamawiający informuje jednocześnie, że przedmiary robót mają charakter pomocniczy do sporządzenia oferty. Wykonawca zobowiązany jest w ofercie uwzględnić wszystkie roboty zawarte w dokumentacji projektowej, niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Szczegółowy zakres prac wskazano w dokumentacji projektowej, stanowiącej integralną część Specyfikacji Warunków Zamówienia. W przypadku wątpliwości Wykonawców dot. poszczególnych elementów dokumentacji technicznej Zamawiający oczekuje ich wskazania już na etapie postępowania przetargowego, tak aby mógł dokonać ich interpretacji w formie odpowiedzi na pytania. Po zawarciu umowy, w przypadku pojawienia się w/w rozbieżności, Zamawiający będzie dokonywał ich interpretacji na bieżąco bez możliwości podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ – dokumentacja techniczna zadania.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z przypisaniem im odpowiednio następujących wag:
1) Cena (C) - 60%;
2) Gwarancja (G) - 30%;
3) Termin wykonania zamówienia – 10%.
2. Sposób obliczania punktów dla poszczególnych kryteriów:
1) Punkty w kryterium cena brutto oferty w PLN wyliczone będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku wg poniższego wzoru:

C = (Cmin : Cx) x 100 pkt x 60%

gdzie:
C - przyznane punkty w kryterium ceny oferty brutto w PLN;
Cmin - najniższa cena oferty brutto w PLN spośród ofert niepodlegających odrzuceniu;
CX - cena brutto badanej oferty.

2) Punkty w kryterium okres gwarancji zostaną przyznane wg następujących zasad:

Okres gwarancji Ilość przyznanych punktów
36 miesięcy 0 pkt
48 miesięcy 20 pkt
72 miesiące 30 pkt

3) Termin realizacji zadania:
a) 10 miesięcy - 0 pkt;
b) 8 miesięcy - 10 pkt.

3. Wykonawca zobowiązany jest wskazać okres gwarancji w pełnych miesiącach. W przypadku, gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji np. 38 miesięcy lub 39 Zamawiający przyzna punkty jak w przypadku zaoferowania okresu wynoszącego 36 miesięcy. W przypadku zaoferowania okresu gwarancji krótszego niż 36 miesięcy, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp. W przypadku zaoferowania okresu dłuższego niż 60 miesięcy, Zamawiający przy przyznawaniu punktów przyjmie, że Wykonawca zaoferował 60 miesięcy.
4. Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która uzyskała największą liczbę punktów łącznie ze wszystkich kryteriów. Ocenę łączną oferty stanowi suma punktów uzyskanych w ramach poszczególnych kryteriów. Zamawiający wyliczy ocenę łączną ocenianych ofert na podstawie poniższego wzoru:

E = C + G + T, gdzie:

E – łączna liczba punktów otrzymana przez ofertę we wszystkich kryteriach oceny,
C – liczba punktów w kryterium ceny oferty brutto w PLN,
G – liczba punktów w kryterium okres gwarancji i rękojmi,
T – termin realizacji zadania.

5. Zamawiający będzie zaokrąglał punkty do dwóch miejsc po przecinku w każdym wskaźniku.
6. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
7. Jeżeli oferty otrzymają taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze wybierze ofertę z niższą ceną
8. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty w sposób o którym mowa w pkt 6 zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.
9. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż oferowane w uprzednio złożonych ofertach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny, kosztu oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 10

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia wymagań w przedmiotowym zakresie. Tym samym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia wymagań w przedmiotowym zakresie. Tym samym Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna ten warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Należycie wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto każda obejmujące swoim zakresem: remont lub przebudowę budynku.
b) Dysponuje n/w osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia:
- min. 1 osobą - kierownikiem robót posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz sanitarnych;
- min. 1 osobą - kierownikiem robót – posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2) Dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania:
a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawach spłat tych należności,
b) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawach spłat tych należności.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
a) wykaz robót budowlanych wykonanych w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie zgodnie z wymaganiami dot. warunków udziału w postępowaniu określonymi w dziale V niniejszego SWZ, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów – inne dokumenty (Wzór – załącznik nr 5 do SWZ),
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi zgodnie z wymaganiami dot. warunków udziału w postępowaniu określonymi w dziale V niniejszego SWZ, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego (wraz z dokumentami potwierdzającymi wskazane uprawnienia), a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Wzór – załącznik nr 6 do SWZ),
c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Nie dotyczy

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 – Załączniki nr 2 i 3 do SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

7. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, jednak w sytuacji, gdy spełnione będą warunki określone w Rozdziale 3 – zmiana umowy – art. 455 ustawy Pzp, choćby z uwagi na okoliczność przywołaną w ust. 6 niniejszego paragrafu, a związaną z okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-06 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Brak
2021-06-18 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykończenie nowych mieszkań (stan deweloperski) - Gdańsk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania11-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykończenie nowych mieszkań (stan deweloperski). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI