"Rozbudowa drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia – wykonanie przejścia...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
"Rozbudowa drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia – wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach” – w systemie zaprojektuj i wybuduj.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoStarachowice
  • WojewództwoŚwiętokrzyskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-06-26
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZarząd Dróg Powiatowych w Starachowicach
  • Data publikacji ogłoszenia2018-05-30
  • Numer ogłoszenia566222-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 566222-N-2018 z dnia 2018-05-30 r.

Zarząd Dróg Powiatowych w Starachowicach: "Rozbudowa drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia – wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach” – w systemie zaprojektuj i wybuduj.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Powiatowych w Starachowicach, krajowy numer identyfikacyjny 29101963700000, ul. ul. Ostrowiecka  15 , 27200   Starachowice, woj. świętokrzyskie, państwo Polska, tel. (041) 273 19 72-73, e-mail zamowienia@zdp-starachowice.pl, faks (041) 273 19 74.
Adres strony internetowej (URL): www.zdp-starachowice.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.zdp-starachowice.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.zdp-starachowice.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy złożyć w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych
Adres:
27-200 Starachowice ul. Ostrowiecka 15, sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: "Rozbudowa drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia – wykonanie przejścia drogowego nad linią kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach” – w systemie zaprojektuj i wybuduj.
Numer referencyjny: ZP.2510.10.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zadanie polegające na wykonaniu dokumentacji projektowej, uzyskanie wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na realizacje inwestycji drogowej oraz rozbudowa drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia - wykonaniu przejścia drogowego nad linia kolejową w ciągu ulicy Radomskiej w Starachowicach wraz z robotami towarzyszącymi. Realizacja zadania odbywać się będzie w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiotem zamówienia jest: 1. Dokumentacja projektowa: a. opracowanie dokumentacji projektowej – projektu budowlanego, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót (dla wszystkich branż) w oparciu o Program funkcjonalno-użytkowy i decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z uzyskaniem decyzji ZRID z klauzulą natychmiastowej wykonalności (decyzja ZRID dla terenów zamkniętych i decyzja ZDID dla terenów pozostałych) oraz innych decyzji administracyjnych, pozwoleń, uzgodnień , opinii niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego. b. W skład dokumentacji wchodzą następujące elementy składowe: • Aktualizacja/uzyskanie wydanych warunków, opinii i uzgodnień wymaganych przepisami szczególnymi dla opracowanej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, projekt wykonawczy), • przygotowanie mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych, • wykonanie projektu budowlanego dla wszystkich projektowanych branż: drogowa, mostowa, sanitarna, elektryczna, teletechniczna, zieleń, • ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych w oparciu o Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U z 2012r. poz. 463), • sporządzenie projektów podziałów nieruchomości oraz utrwalenie na gruncie nowych punktów granicznych, • uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej osobno dla części inwestycji położnej na terenach cywilnych oraz dla części inwestycji położonej na terenach zamkniętych, decyzje z klauzulą rygoru natychmiastowej wykonalności – w zakresie zgodnym z decyzją środowiskową. • Uzyskanie stosownych pozwoleń, zgód, zezwoleń, w tym wynikających z przepisów prawa budowlanego dla zakresu robót wykraczających poza decyzję środowiskową. • wykonanie projektów wykonawczych dla wszystkich projektowanych branż: drogowa, mostowa, sanitarna, elektryczna, teletechniczna, zieleń, stała organizacja ruchu drogowego, • opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich projektowanych branż, • przygotowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, • opracowanie projektu stałej oraz tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas wykonywania robót budowlanych. Dla wszystkich powyższych opracowań należy uzyskać wszystkie niezbędne warunki, uzgodnienia, opinie i pozwolenia umożliwiające rozpoczęcie robót budowlanych - Ponadto wykonany projekt musi być dostosowany do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym dostępność dla osób niepełnosprawnych. c. Wykonawca uzyska odstępstwo od Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia20.10.2015r „w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie” dotyczącego likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego (w Starachowicach Zachodnich w ciągu ulicy Radomskiej na linii kolejowej nr 25) w przypadku budowy wiaduktu nad torami kolejowymi. d. Obowiązkiem Wykonawcy jest uzyskanie wszelkich warunków od gestorów sieci, itp. niezbędnych do opracowania projektów budowlanych. Wykonawca, w razie takiej potrzeby będzie również zobowiązany do przygotowania niezbędnych materiałów oraz uzyskania wszelkich decyzji administracyjnych wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003r. Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania uzgodnień Zespołu ds. Uzgadniania Dokumentacji Projektowych (ZUDP). Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania dla opracowanych projektów budowlanych wszelkich wymaganych przepisami szczególnymi opinii i uzgodnień. e. Wykonawca wykona zgodnie z obowiązującymi przepisami szczegółowymi projekty podziału nieruchomości przejmowanych w części dla potrzeb inwestycji. Zamawiający przewiduje wykonanie projektów podziału nieruchomości według wykazu przedstawionego w Programie Funkcjonalno-Użytkowym i/lub wynikające z projektu budowlanego. Po uprawomocnieniu się decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej Wykonawca dokona wyniesienia zatwierdzonych decyzją podziałów w teren oraz wykona niezbędną dokumentację przewłaszczeniową. f. Wykonawca dokumentacji projektowej będzie sprawować nadzór autorski przez cały okres realizacji robót budowlanych. 2. Roboty budowlane: Wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez Wykonawcę z uwzględnieniem wymogów wynikających z decyzji środowiskowej. a. Zakres branży drogowej. W ramach rozbudowy drogi powiatowej nr 0617T Starachowice - Lubienia przewiduje się wykonanie następujących prac: • budowę łącznicy na działkach nr 1165 oraz 1166; • likwidację przejazdu kolejowo-drogowego w km 160,084 kat A w ciągu ul. Radomskiej; • przebudowę skrzyżowania ulicy Hutniczej i Radomskiej; • przebudowę jezdni asfaltowej po południowej stronie torowiska – ul. Kanałowa do skrzyżowania z ulicą inż. W. Rogowskiego • przebudowę ulicy Wielkopiecowej; • przebudowę ronda księdza Jerzego Popiełuszki – przesunięcie w kierunku zachodnim w celu poprawy parametrów geometrycznych układu drogowego; • zapewnienie dojazdu do wschodniej części ulicy Hutniczej od strony ulicy Marszałka Piłsudskiego; • zapewnienie dojazdu do przylegających do inwestycji nieruchomości; • zmianę obowiązującej organizacji ruchu; • wykonanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu; • urządzenie zieleni; • wykonanie wycinki zieleni kolidującej z planowanym przedsięwzięciem; • przebudowę lub budowę nowych zjazdów indywidualnych; • przebudowę istniejących zatok autobusowych; • przebudowę istniejących parkingów; • przebudowę bądź budowę nowych chodników, ścieżek rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych na całej długości ocenianego przedsięwzięcia. • przebudowę mini – ronda, na rondo typu małego na skrzyżowaniu ulicy Radomskiej z ulicą Kanałową z uwzględnieniem zjazdu i przejazdu przez przejazd kolejowo-drogowy w km 160,084 kat A w ciągu ul. Radomskiej i połączenia z ulicą Hutniczą b. Zakres branży mostowej Wariant rozbudowy drogi powiatowej nr 0617T Starachowice – Lubienia zakłada przejście ul. Radomskiej nad linią kolejową nr 25 relacji Łódź Kaliska – Dębica. W ramach wariantu projektuje się jeden obiekt inżynieryjny : • Wiadukt drogowy w ciągu projektowanej drogi powiatowej, nad linią kolejową nr 25, w km ~160,040 linii Projektuje się jednoprzęsłowy łuk stalowy z pomostem o konstrukcji zespolonej. Schemat statyczny stanowi łuk obustronnie utwierdzony w betonowych wezgłowiach. Rozpiętość teoretyczna przęsła to około Lmin=50,0m. Pomost zaprojektowano jako zespolony. Część stalową tworzy ruszt w formie dźwigarów ze stali konstrukcyjnej S355. Przekrój podłużny zaprojektowano o stałej wysokości konstrukcyjnej. Żelbetową płytę pomostu z betonu klasy C35/45 (B45) zbrojonego stalą klasy A IIIN przyjęto o grubości 240mm. Płytę połączono ze stalowym rusztem za pomocą sworzni zespalających. Łuki zaprojektowano w formie paraboli o rozpiętości 50 m. Łuki umieszczono na zewnątrz jezdni i stężono stalowymi zwornikami z rur stalowych. Podwieszenie pomostu do łuku zaprojektowano w formie lin ze stali wysokich wytrzymałości. Oś wiaduktu krzyżuje się z osią linii kolejowej pod kątem ~87. Wysokość niwelety drogi na obiekcie uzależniona będzie od warunków technicznych wydanych przez operatora linii kolejowej i w skrajnym przypadku może wynieść 8,5m powyżej aktualnego poziomu główki szyny. c. Ponadto zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową branż towarzyszących tj: min. wodociągowa, gazowa, elektryczna, elektroenergetyczna, teletechniczna, kanalizacji sanitarnej i deszczowej wynikających z realizacji zadania. d. Wykonawca po zakończeniu realizacji inwestycji będącej przedmiotem zamówienia zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.

II.5) Główny kod CPV: 71320000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45110000-1
45111200-0
45220000-5
45230000-8
45233120-6
45314300-4
45316110-9
45231000-5
45200000-9
45231300-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-09-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony: 1 jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: a. wykonał co najmniej: jedno zamówienie (zadanie) polegające na budowie obiektu inżynierskiego w klasie obciążeń A w postaci wiaduktu drogowego , estakady lub mostu drogowego o rozpiętości teoretycznej przęsła minimum 30 m. b. jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej: - jedno zamówienie polegające na wykonaniu budowy, przebudowy, odbudowy, rozbudowy itp. drogi klasy minimum Z, w ramach którego wykonał nawierzchnię bitumiczną w ilości minimum 15 000 m2 oraz nawierzchnię z kostki brukowej lub kamiennej w ilości minimum 6 500 m2 Wskazane w pkt. a,b, roboty mogą być wykonane w ramach jednego zamówienia lub odrębnych zamówień. 2. wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ( osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia) legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji jakie zostaną im powierzone: a. Projektant o specjalności mostowej - 1 osoba wskazana osoba musi posiadać uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w specjalności mostowej . (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) oraz doświadczenie zawodowe jako projektant w wykonaniu co najmniej 2 dokumentacji projektowych tj. projekt budowlano-wykonawczy, w zakresie budowy, przebudowy, rozbudowy, obiektu inżynierskiego w klasie obciążeń A typu most drogowy, wiadukt drogowy, estakada o rozpiętości teoretycznej przęsła minimum 15 m. b. Projektant w specjalności drogowej – 1 osoba Wskazana osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności drogowej (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane). oraz doświadczenie zawodowe jako projektant w wykonaniu co najmniej 1 dokumentacji projektowej tj. projekt budowlano- wykonawczy, dotyczącej budowy lub rozbudowy drogi klasy min. Z. c. Kierownik budowy – 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane wymagane przepisami prawa do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności mostowej (podstawa prawna Ustawa z dnia 7 lipca1994 r. Prawo budowlane) oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót przy realizacji min. 1 inwestycji dotyczącej budowy, przebudowy rozbudowy obiektu inżynierskiego w klasie obciążeń A typu most, wiadukt, estakada. d. Kierownik Robót drogowych – 1 osoba Wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych przy realizacji min. 1 inwestycji dotyczącej budowy. rozbudowy, przebudowy drogi klasy min. Z e. Kierownik Robót mostowych – 1 osoba Wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych przy realizacji min. 1 inwestycji dotyczącej budowy, przebudowy, rozbudowy mostu, wiaduktu, estakady. g. Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych – 1 osoba Wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń. h. Kierownik robót wodociągowych i kanalizacyjnych – 1 osoba Wskazana osoba winna posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci ,instalacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych. Zamawiający dopuszcza łączenie pełnienie poszczególnych funkcji przez tę samą osobę pod warunkiem ,że osoba ta będzie spełniać wszystkie wymagania dotyczące posiadania uprawnień i doświadczenia wymaganych dla każdej łączonej funkcji. Zamawiający określając wymogi dla potencjału kadrowego w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz.U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r., poz. 65). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełnianie warunków opisanych powyżej wykonawcy wykazują wspólnie, łącznie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a. odpisu z właściwego rejestru lub z centrali ewidencji i informacji o działalności gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust.5 pkt.1 ustawy Pzp. b. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; c. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów o których mowa w pkt. a i b składa: - w zakresie pkt. a. dokument lub dokumenty wystawione w kraju , w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania , potwierdzające , że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. - w zakresie pkt. b - informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14,21. Dokument te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy , nie wydaje się dokumentów , o których mowa powyżej , zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy , ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji , lub oświadczenie osoby , której dokument miał dotyczyć , złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis dotyczący terminu wystawienia dokumentu stosuje się odpowiednio (nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium RP, której dotyczy dokument wskazany w pkt. b składa dokument w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju , w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć , nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym , administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis dotyczący terminu wystawienia dokumentu stosuje się odpowiednio (nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Każdy wykonawca występujący wspólnie oddzielnie składa dokumenty lub oświadczenia wymienione w pkt a i b,c Wykonawca , który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp zobowiązany jest złożyć w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt. a i b,c
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami , o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. b. Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi , wraz z informacja na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami. Dokumenty wymienione w pkt. a i b składa ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich Wykonawców będą spełniać warunki określone powyżej. (oceniany będzie ich łączny potencjał kadrowy i łączne doświadczenie zawodowe).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, który w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów , w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, które określają: - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu i sposobu ich wykorzystania przez wykonawcę przy wykonaniu zamówienia, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia. - czy podmiot na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane których wskazane zdolności dotyczą.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
13.1 Przed upływem terminu składania ofert należy wnieść wadium w wysokości: 150 000,00 zł słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji i rękojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Niedopuszczalne są zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, za wyjątkiem zmian przewidzianych w art. 144 ust 1 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Praw Zamówień Publicznych oraz zmian przewidzianych w niniejszej umowie na podstawie art. 144 ust1 pkt.1, 2. Na podstawie art.144 ust.1 pkt. 1 ustawy zamawiający przewiduje następujące możliwości zmiany umowy: 2.1. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji wykonania zamówienia w przypadku wystąpienia niezależnych od Wykonawcy okoliczności : a. zaistnieniem okoliczności będących następstwem działania organów administracji lub osób indywidualnych w szczególności: • w przypadku przedłużania się procedur administracyjnych na etapie wydawania opinii, uzgodnień, zgód, postanowień i decyzji administaracyjnych, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy. • w przypadku przedłużających się konsultacji społecznych, protestów mieszkańców, właścicieli terenu bądź innych podmiotów, których dotyczy realizacja zamówienia • w przypadku wystąpienia nieprze¬widywanych w dniu podpisywania niniejszej umowy kolizji z planowa¬nymi lub równolegle prowadzonymi przez inne pod-mioty inwestycjami w zakresie nie¬zbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, w przypadku gdy wyko¬nywanie robót nie będzie możliwe ze względu na obowiązek skoordynowa¬nia robót z Wykonawcą innych robót wykonywanych na terenie budowy. b. ujawnienia niezinwentaryzowanych lub o odmiennym przebiegu niezgodnym z inwentaryzacją podziemnych sieci, in¬stalacji lub urządzeń obcych i koniecz¬ności wykonania robót związanych z ich zabezpieczeniem lub usunięciem kolizji, c. w przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, nie pozwalających na prowadzenie prac oraz uniemożliwiających zapewnienie odpowiedniej jakości wykonywanych robót, tj.: ciągłe opady atmosferyczne (trwające powyżej 7 dni) oraz wstrzymanie robót po opadach w związku z namoknięciem terenu, zalanie placu budowy i uszkodzeniami przez intensywne opady. d. W przypadku zmiany umowy na podstawie art. 144 ust.1 pkt. 2 i 3. W przypadku zaistnienia w/w okoliczności Zamawiający może przedłużyć termin zakończenia wykonania zamówienia na pisemny, szczegółowo uzasadniony wniosek Wykonawcy zaopiniowany przez osobę nadzorująca ze strony zamawiającego . Okres przedłużenia terminu nie może być dłuższy niż czas trwania okoliczności stanowiących przeszkody w realizacji przedmiotu umowy (w tym okres niezbędny do przywrócenia warunków umożliwiających właściwą i zgodną ze sztuka techniczną realizację prac). 2.2. Zmiana osób na stanowisku Projektantów, Kierownika budowy, kierowników robót pod warunkiem, że wskazane osoby spełniać będzie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2.3. Zmiana wynagrodzenia a) w przypadku urzędowej zmiany podatku od towarów i usług VAT wynagrodzenie pozostałe do zafakturowania zostanie odpowiednio przeszacowane i stanowić będzie podstawę do zawarcia stosownego aneksu – każda ze stron jest zobowiązana do zatwierdzenia zmian umowy w razie zaistnienia takiej sytuacji; b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2.4. Wykonawca zobowiązany jest w przypadku zajścia okoliczności wskazanych w ust. 5 pkt. a), b) i c) do wykazania i udokumentowania okoliczności potwierdzających, że wskazane zmiany miały wpływ na koszty wykonania zamówienia. W związku z tym Zamawiający ma również prawo żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów źródłowych stanowiących dowody zmian kosztów wykonania zamówienia. 2.5. W przypadku, gdy oferta Wykonawcy nie zawierała wskazania części, którą na etapie realizacji zamówienia zamierza on powierzyć Podwykonawcy, Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, tj. powierzenia części zamówienia do realizacji przez podwykonawców. 2.6. Zamawiający dopuszcza rezygnację z podwykonawcy lub zmianę podwykonawcy. W przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany do wykazania zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2.7. Oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy; 2.8. Zmiana osoby odpowiedzialnej za realizację zamówienia ze strony Zamawiającego. 2.9. Zmiany niezbędne do prawidłowej reali¬zacji zamówienia związane z: - koniecznością zapewnienia bezpieczeń¬stwa lub zapobieżenie awarii, - koniecznością spowodowana zmianą obowiązujących przepisów prawa powodującą, że realizacja przedmiotu umowy w niezmienionej postaci stanie się niecelowa, - okoliczności powodujące, że przedmiot umowy nie może zostać zrealizowany zgodnie z zasadami sztuki inżynierskiej, - gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy, w szczególności terminu realizacji zamówienia; 2.10. Zmiany o charakterze podmiotowym w zakresie Wykonawcy zamówienia, jeżeli po stronie Wykonawcy występują podmioty działające wspólnie, (np.: konsorcja, spółka cywilna ) i w trakcie realizacji umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające dalsze działania w wszystkim podmiotom tworzącym stronę wykonawczą , w szczególności gdy została ogłoszona upadłość lub została otwarta likwidacja jednego lub kilku z tych podmiotów - w takim przypadku dopuszcza się za uprzednia zgodą Zamawiającego przejęcie obowiązków Wykonawcy umowy poprzez pozostałe podmioty tworzące stronę Wykonawcy celem dokończenia realizacji umowy na niezmienionych warunkach.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-06-26, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę remont budynku - Skalbmierz
  • Lokalizacja zleceniaświętokrzyskie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę remont budynku. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Roboty dodatkowe dla zadania „Stabilizacja osuwiska w centrum Krzyżanowic”
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI