Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu K-6087 Radom – Budynek nr 17 – Szkoleniowy.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRadom
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-03-28
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • Zamawiający42 Baza Lotnictwa Szkolnego
  • Data publikacji ogłoszenia2019-03-13
  • Numer ogłoszenia524522-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 524522-N-2019 z dnia 2019-03-13 r.

42 Baza Lotnictwa Szkolnego: Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu K-6087 Radom – Budynek nr 17 – Szkoleniowy.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: 42 Baza Lotnictwa Szkolnego, krajowy numer identyfikacyjny 14267631600000, ul. Sadków  9 , 26-603  Radom, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 261 511 500, , e-mail zamowieniapubliczne42.blsz@ron.mil.pl, , faks 261 511 300.
Adres strony internetowej (URL): www.42blsz.wp.mil.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Jednostka Wojskowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.42blsz.wp.mil.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.42blsz.wp.mil.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W wersji papierowej
Adres:
42. Baza Lotnictwa Szkolnego, ul. Sadków 9, 26-603 Radom

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu K-6087 Radom – Budynek nr 17 – Szkoleniowy.
Numer referencyjny: 10/PN/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: II. Przedmiot i zakres robót budowlanych Przedmiotem niniejszej Specyfikacji Technicznej są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowlanych związanych z wykonaniem zadania ,,Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku nr 17 – Szkoleniowy w k-6087 Radom”. 1. Roboty budowlane w zakresie przygotowania terenu pod budowę: Wykonawca zapewni wygrodzenie terenu oraz jego zabezpieczenie na czas prowadzenia robót budowlanych w sposób uniemożliwiający dostęp osób postronnych. Wykonawca urządzi zaplecze budowy dla osób zatrudnionych, zgodnie z odpowiednimi przepisami. Wykonawca zapewni możliwość ciągłego korzystania z pozostałej części budynku, nie podlegającej remontowi. 2. Roboty budowlane – pomieszczenia służbowe: Demontaż skrzydeł drzwiowych wewnętrznych, wykucie z muru ościeżnic stalowych drzwiowych o pow. do 2 m2, wykucie z muru ościeżnic drewnianych o pow. do 2 m2, wykucie z muru krat okiennych stalowych o pow. ponad 2 m2, wykucie z muru okien PCV o pow. ponad 2 m2, okna uchylno – rozwierne PCV o pow. ponad 2 m2, przymurowanie ścianek z cegieł o grub. ½ c. na zapr. cem. wap. do pow. ścian po wykuciu ościeżnic drzwiowych, wykucie z muru podokienników wewnętrznych, podokienniki wewnętrzne o szer. do 45 cm. z płyt z konglomeratów kamiennych na spoiwie poliestrowym o grub. 30 mm., podokienniki i półki o szer. 60 cm. z płyt z konglomeratów kamiennych na spoiwie poliestrowym o grub. 30 mm. – lada okienka podawczego, wykonanie tynków uzup. zwykłych kat. III na murach z cegły na stykach murów z podokiennikami, dwukrotne malowanie farbami ftalowymi krat stalowych zewnętrznych, wymiana kratek wentylacyjnych w ścianach z cegieł, rozebranie obicia ścian z paneli, rozebranie odbojnic ściennych z płyty meblowej, poszerzenie istniejącego otworu drzwiowego w ścianach z cegieł o grub. ½ c., uzupełnienie tynków wewn. zwykłych cem. wap. kat. III na ścianach po zamurowaniu otworów drzwiowych, wykonanie tynków zwykłych cem. wap. kat. III na ścianach po wykuciu krat okiennych zewnętrznych, montaż ościeżnic drzwiowych stalowych malowanych proszkowo w kolorze skrzydeł drzwiowych FD14 z uszczelką obwiedniową 90 i 80 cm., skrzydła drzwiowe płytowe wewn. pełne jednoskrzydłowe z płyty wiórowej otworowanej, fabrycznie wykończone folią typu CPL 0,5 mm. DECO SILKSTONE – kolor 994 jesion Royal 90 i 80 cm. z zestawem plombowniczym typu A z linką, przyklejenie narożników ochronnych w ościeżach drzwiowych i okiennych, tynki wewn. zwykłe cem. wap. na ościeżach drzwiowych i okiennych o szer. do 40 cm. 3. Roboty posadzkowe w pokojach i korytarzach: Zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych, zabezpieczenie podłóg z paneli przed uszkodzeniem folią i wykładziną z demontażu, podkład pod panele - -pyta eco, posadzki z paneli podłogowych - dąb biały satynowy deska UF 915 QUICK STEP – klasa ścieralności AC5, zerwanie cokolika lastrico, odtłuszczenie posadzki lastrico, dwukrotne gruntowanie podłoża pod kleje cementowe, posadzki z płytek GRES o wym. 60x60 cm. na zaprawie klejowej – kl. ścieralności AC5, cokoliki z płytek GRES o wys. 10 cm. na zaprawie klejowej, listwy progowe aluminiowe w ościeżach drzwiowych oraz na styku posadzki z klatką schodową, lady oraz półki wnękowe z płyty meblowej z przegródkami na segregatory bez drzwiczek oraz z drzwiczkami. 4. Roboty malarskie w pokojach i korytarzach: Gruntowanie powierzchni sufitów preparatami CERESIT CT 17, wewnętrzne gładzie gipsowe dwuwarstwowe na sufitach, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni sufitów i ścian, układanie tapet na ścianie, sufity podwieszane o konstr. metalowej z wypełnieniem z płyt z włókien mineralnych 60x60 cm., 5. Wykonanie lamperii z tynku cienkowarstwowego: Gruntowanie podłoża pod tynk mozaikowy, wykonanie ręczne tynku cienkowarstwowego mozaikowego CT 77 na ścianach – żwirki kwarcowe 1,0 mm. 6. Roboty elektryczne: Demontaż opraw żarowych porcelanowych lub plafonier oraz zawieszanych, świetlówkowych, demontaż łączników instalac., gniazd wtyczkowych, tablic bezpiecznikowych, drzwiczek wnękowych, gniazd wtyczkowych natynkowych do 63 A, mechaniczne przebijanie otworów w ścianach lub stropach o dług. do 1 ½ c. – średn. rury do 40 mm., mechaniczne kucie bruzd dla przewodów p/t. ręczne układanie kabli wielożyłowych – kabel YKY 5x25 mm2, YKY 5x10 mm2, zaprawianie bruzd o szer. do 50 mm., przewody kabelkowe – YDYp 3x1,5 mm2, YDYp 3x2,5 mm2, YDYp 4x1,5 mm2, montaż skrzynek i rozdzielnic – złącze kablowe ZK-3 z fundamentem, wykopy ręczne rowów o głęb. 1,0 m i szer. 1 m – kat. gruntu III, ręczne układanie kabli w rowach – kabel YAKY 4x70 mm2, układanie bednarki w rowach kablowych – bednarka 25x3 mm., montaż głowic kablowych, montaż listew elektroinstalacyjnych naściennych 40x40 mm, wykonanie ślepych otworów w cegle, montaż puszek pt. o śr 60 mm. 70 mm., montaż łączników instalacyjnych pt. montaż gniazd pt. przygotowanie podłoża pod montaż opraw oświetleniowych, montaż opraw świetlówkowych 2x36 W z rastrem, montaż opraw świetlówkowych hermetycznych z kloszem 2x36 W IP 65, montaż opraw świetlówkowych 2x36 W z rastrem z modułem awaryjnym (ewakuacyjnym) – 3 godz., montaż opraw świetlówkowych z rastrem 4x18 W, montaż opraw świetlówkowych z rastrem 4x18 W z modułem awaryjnym (ewakuacyjnym) – 3 godz., montaż z podłączeniem opraw poprzednio zdemontowanych LED – tylko ,,R”, montaż plafonier, montaż rozdzielnic RW-36, montaż wyłączników nadprądowych S301B 16 A, montaż wyłącznika przeciwporażeniowego, montaż wyłącznika FR 100 A, pomiar rezystancji instalacji elektrycznej, sprawdzenie samoczynnego wyłączenia zasilania – pomiar impedancji pętli zwarciowej, próby działania wyłącznika różnicowoprądowego. 7. Instalacje c.o. w pokojach i korytarzach: Wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki kolumnowe aluminiowe o pow. ogrzewalnej 2,5 – 5 m2, zawory grzejnikowe o śr. nom. do 15 mm. powrotowe, zawory z głowica termostatyczną DANFOSS o śr. nom. do 15 mm., wykucie bruzd poziomych ¼ x ½ ceg. w ścianach z cegieł dla gałązek na inst. c.o., zamurowanie bruzd o przekroju ¼ x ½ ceg. w ścianach, wymiana odcinka rury stal. spawanej o średn. nom. 15 – 20 mm. rurociągi c.o. z rur ze stali węglowej ocynk. prasowanej o średn. 15 – 20 mm., próba ciśnieniowa szczelności instalacji c. o. 8. Sanitariaty – roboty rozbiórkowe: Rozebranie ścianki z cegieł grub. ½ c., wykucie z muru ościeżnic stal. o pow. do 2 m2., wymiana kratek wentylacyjnych, wymian podokienników wewnętrznych, wykucie z muru naświetla o pow. do 2 m2, rozebranie wykładziny ściennej z płytek, odbicie tynków wewn. ze ścian, rozebranie posadzki z płytek ceramicznych, przebicie stropów pod nowe sedesy. 9. Demontaż armatury łazienkowej: Demontaż umywalek, ustępów z miska fajansową, podejść odpływowych z rur żeliwnych o śr. 100 mm. 50 mm. rurociągów żeliwnych kanal. 50-100 mm., na ścianach, rurociągów stalowych wodoc. z rur stal. ocynk. 15 – 20 mm., baterii umywalkowych i wpustów żeliwnych podłogowych. 10. Roboty murarskie i tynkarskie – sanitariaty: Wymurowanie ścianek działowych pełnych z cegieł grub. ½ c. sklepienie Kleina z cegieł grub. ½ c. z wkładka w każdej spoinie, zamurowanie istniejącego otworu drzwiowego, nadproża prefabrykowane L-19, tynki wewn. zwykłe kat. III na ścianach. 11. Podłoża i posadzki oraz okładziny ścian i parapety – sanitariaty: Zerwanie istniejącego podłoża, zabetonowanie otworów w stropach o głęb. Ponad 10 cm. po starych odpływach kan., warstwy wyrównawcze pod posadzki z zapr. cem., dwukrotne gruntowanie podłoża pod kleje cement., gruntowanie podłoża preparatami hydroizolacyjnymi, nałożenie polimerowej masy uszczelniającej (folii w płynie) na podłoże pod posadzkę – dwie warstwy, okładziny podłogowej z płytek GRES na zaprawie klejowej, dwukrotne gruntowanie podłoża ścian pod kleje cementowe, okładziny ścienne z płytek o wym. 30x60 cm. na zapr. klejowej, narożniki z listew ochronnych metalowych na narożach ścian z płytek, parapety wewnętrzne z konglomeratów kamiennych o szero 55 cm. i grub. 30 mm. 12. Stolarka drzwiowa i naświetla – sanitariaty: Ościeżnice drzwiowe stalowe malowane proszkowo w kolorze drzwi FD14 z uszczelka obwiedniową 90, skrzydła drzwiowe płytowe wewn. pełne jednoskrzydłowe z płyty wiórowej otworowanej, fabrycznie wykończone folią typu CPL 0,5 mm. DECO SILKSTONE – kolor 994 jesion Royal 90 cm. z tulejami nawiewnymi chromowanymi, okucia powleczone metalem szlachetnym i wkładką patentową, montaż naświetli jednodzielnych PCV z obróbką. 13. Sufity podwieszane i ścianki HPL – sanitariaty: Sufity podwieszane o konstr. metal. z wypełnieniem płytami z włókiem miner. 60x60 cm., przegrody z laminatu HPL grub. 12 mm. 14. Wentylacje – sanitariaty: Przewody wentylacyjne winidurowe o obwodzie do 600 mm., wentylator osiowy kanałowy z kratką i siatką średn. 120 mm. 15. Roboty malarskie – sanitariaty: Narożniki ochronne na narożach ścian, gruntowanie powierzchni sufitów i ścian preparatami CERASIT CT 17, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni sufitów i ścian. 16. Instalacje c.o. oraz wod-kan. wraz z armaturą – sanitariaty: Wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki kolumnowe aluminiowe o pow. ogrzewalnej 2,5 – 5 m2, zawory grzejnikowe o śr. nom. do 15 mm. powrotowe, zawory z głowica termostatyczną DANFOSS o śr. nom. do 15 mm., wykucie bruzd poziomych ¼ x ½ ceg. w ścianach z cegieł dla gałązek na inst. c.o., zamurowanie bruzd o przekroju ¼ x ½ ceg. w ścianach, wymiana odcinka rury stal. spawanej o średn. nom. 15 – 20 mm. rurociągi c.o. z rur ze stali węglowej ocynk. prasowanej o średn. 15 – 20 mm., próba ciśnieniowa szczelności instalacji c. o., montaż rurociągów PCV o średn. 110 mm., czyszczaków, podejść odpływowych, rurociągów PCV o sredn. 50 mm. kucie bruzd dla przewodów kanal. zaprawianie bruzd, wykonanie podejść odpływowych z rur PCV 50 mm., rurociągi z rur polipropylenowych 20 i 25 mm. na ścianach, kucie bruzd dla przewodów wodociągowych w ścianach, zaprawianie bruzd, zawory przelotowe sieci wodoc. 25 mm., podejścia dopływowe 15 mm., baterie umywalkowe, zawory przelotowe pod umywalki oraz sedesy, wężyki elastyczne metalowe do baterii i płuczek, zawory czerpalne ze złączką do węża, umywalki porcelanowe z syfonem gruszkowym mosiężnym chromowanym, pisuary ze spłukiwaniem automatycznym, ustępu z płuczkami typu kompakt, wpusty podłogowe z kratką chromowaną 50 mm., próba szczelności instalacji wodociąg. 17. Roboty porządkowe: Wywiezienie i utylizacja gruzu z rozbiórki. 18. Prace organizacyjne i porządkowe: Urządzenie placu budowy (UPB); zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób postronnych (nieuprawnionych); uprzątnięcie placu budowy, wywiezienie i sprzedaż odpadów metalowych (pod nadzorem przedstawiciela Inwestora); uprzątnięcie placu budowy, wywiezienie i utylizacja gruzu i innych odpadów. 19. Odbiór robót: Odbiorowi robót będą podlegać następujące roboty - wewnętrzne: Demontaż skrzydeł drzwiowych wewnętrznych, wykucie z muru ościeżnic stalowych drzwiowych o pow. do 2 m2, wykucie z muru ościeżnic drewnianych o pow. do 2 m2, wykucie z muru krat okiennych stalowych o pow. ponad 2 m2, wykucie z muru okien PCV o pow. ponad 2 m2, okna uchylno – rozwierne PCV o pow. ponad 2 m2, przymurowanie ścianek z cegieł o grub. ½ c. na zapr. cem. wap. do pow. ścian po wykuciu ościeżnic drzwiowych, wykucie z muru podokienników wewnętrznych, podokienniki wewnętrzne o szer. do 45 cm. z płyt z konglomeratów kamiennych na spoiwie poliestrowym o grub. 30 mm., podokienniki i półki o szer. 60 cm. z płyt z konglomeratów kamiennych na spoiwie poliestrowym o grub. 30 mm. – lada okienka podawczego, wykonanie tynków uzup. zwykłych kat. III na murach z cegły na stykach murów z podokiennikami, dwukrotne malowanie farbami ftalowymi krat stalowych zewnętrznych, wymiana kratek wentylacyjnych w ścianach z cegieł, rozebranie obicia ścian z paneli, rozebranie odbojnic ściennych z płyty meblowej, poszerzenie istniejącego otworu drzwiowego w ścianach z cegieł o grub. ½ c., uzupełnienie tynków wewn. zwykłych cem. wap. kat. III na ścianach po zamurowaniu otworów drzwiowych, wykonanie tynków zwykłych cem. wap. kat. III na ścianach po wykuciu krat okiennych zewnętrznych, montaż ościeżnic drzwiowych stalowych malowanych proszkowo w kolorze skrzydeł drzwiowych FD14 z uszczelką obwiedniową 90 i 80 cm., skrzydła drzwiowe płytowe wewn. pełne jednoskrzydłowe z płyty wiórowej otworowanej, fabrycznie wykończone folią typu CPL 0,5 mm. DECO SILKSTONE – kolor 994 jesion Royal 90 i 80 cm. z zestawem plombowniczym typu A z linką, przyklejenie narożników ochronnych w ościeżach drzwiowych i okiennych, tynki wewn. zwykłe cem. wap. na ościeżach drzwiowych i okiennych o szer. do 40 cm. Zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych, zabezpieczenie podłóg z paneli przed uszkodzeniem folią i wykładziną z demontażu, podkład pod panele - -pyta eco, posadzki z paneli podłogowych - dąb biały satynowy deska UF 915 QUICK STEP – klasa ścieralności AC5, zerwanie cokolika lastrico, odtłuszczenie posadzki lastrico, dwukrotne gruntowanie podłoża pod kleje cementowe, posadzki z płytek GRES o wym. 60x60 cm. na zaprawie klejowej – kl. ścieralności AC5, cokoliki z płytek GRES o wys. 10 cm. na zaprawie klejowej, listwy progowe aluminiowe w ościeżach drzwiowych oraz na styku posadzki z klatką schodową, lady oraz półki wnękowe z płyty meblowej z przegródkami na segregatory bez drzwiczek oraz z drzwiczkami. Gruntowanie powierzchni sufitów preparatami CERESIT CT 17, wewnętrzne gładzie gipsowe dwuwarstwowe na sufitach, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni sufitów i ścian, układanie tapet na ścianie, sufity podwieszane o konstr. metalowej z wypełnieniem z płyt z włókien mineralnych 60x60 cm., Gruntowanie podłoża pod tynk mozaikowy, wykonanie ręczne tynku cienkowarstwowego mozaikowego CT 77 na ścianach – żwirki kwarcowe 1,0 mm. Demontaż opraw żarowych porcelanowych lub plafonier oraz zawieszanych, świetlówkowych, demontaż łączników instalac., gniazd wtyczkowych, tablic bezpiecznikowych, drzwiczek wnękowych, gniazd wtyczkowych natynkowych do 63 A, mechaniczne przebijanie otworów w ścianach lub stropach o dług. do 1 ½ c. – średn. rury do 40 mm., mechaniczne kucie bruzd dla przewodów p/t. ręczne układanie kabli wielożyłowych – kabel YKY 5x25 mm2, YKY 5x10 mm2, zaprawianie bruzd o szer. do 50 mm., przewody kabelkowe – YDYp 3x1,5 mm2, YDYp 3x2,5 mm2, YDYp 4x1,5 mm2, montaż skrzynek i rozdzielnic – złącze kablowe ZK-3 z fundamentem, wykopy ręczne rowów o głęb. 1,0 m i szer. 1 m – kat. gruntu III, ręczne układanie kabli w rowach – kabel YAKY 4x70 mm2, układanie bednarki w rowach kablowych – bednarka 25x3 mm., montaż głowic kablowych, montaż listew elektroinstalacyjnych naściennych 40x40 mm, wykonanie ślepych otworów w cegle, montaż puszek pt. o śr 60 mm. 70 mm., montaż łączników instalacyjnych pt. montaż gniazd pt. przygotowanie podłoża pod montaż opraw oświetleniowych, montaż opraw świetlówkowych 2x36 W z rastrem, montaż opraw świetlówkowych hermetycznych z kloszem 2x36 W IP 65, montaż opraw świetlówkowych 2x36 W z rastrem z modułem awaryjnym (ewakuacyjnym) – 3 godz., montaż opraw świetlówkowych z rastrem 4x18 W, montaż opraw świetlówkowych z rastrem 4x18 W z modułem awaryjnym (ewakuacyjnym) – 3 godz., montaż z podłączeniem opraw poprzednio zdemontowanych LED – tylko ,,R”, montaż plafonier, montaż rozdzielnic RW-36, montaż wyłączników nadprądowych S301B 16 A, montaż wyłącznika przeciwporażeniowego, montaż wyłącznika FR 100 A, pomiar rezystancji instalacji elektrycznej, sprawdzenie samoczynnego wyłączenia zasilania – pomiar impedancji pętli zwarciowej, próby działania wyłącznika różnicowoprądowego. Wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki kolumnowe aluminiowe o pow. ogrzewalnej 2,5 – 5 m2, zawory grzejnikowe o śr. nom. do 15 mm. powrotowe, zawory z głowica termostatyczną DANFOSS o śr. nom. do 15 mm., wykucie bruzd poziomych ¼ x ½ ceg. w ścianach z cegieł dla gałązek na inst. c.o., zamurowanie bruzd o przekroju ¼ x ½ ceg. w ścianach, wymiana odcinka rury stal. spawanej o średn. nom. 15 – 20 mm. rurociągi c.o. z rur ze stali węglowej ocynk. prasowanej o średn. 15 – 20 mm., próba ciśnieniowa szczelności instalacji c. o. Rozebranie ścianki z cegieł grub. ½ c., wykucie z muru ościeżnic stal. o pow. do 2 m2., wymiana kratek wentylacyjnych, wymian podokienników wewnętrznych, wykucie z muru naświetla o pow. do 2 m2, rozebranie wykładziny ściennej z płytek, odbicie tynków wewn. ze ścian, rozebranie posadzki z płytek ceramicznych, przebicie stropów pod nowe sedesy. Demontaż umywalek, ustępów z miska fajansową, podejść odpływowych z rur żeliwnych o śr. 100 mm. 50 mm. rurociągów żeliwnych kanal. 50-100 mm., na ścianach, rurociągów stalowych wodoc. z rur stal. ocynk. 15 – 20 mm., baterii umywalkowych i wpustów żeliwnych podłogowych. Wymurowanie ścianek działowych pełnych z cegieł grub. ½ c. sklepienie Kleina z cegieł grub. ½ c. z wkładka w każdej spoinie, zamurowanie istniejącego otworu drzwiowego, nadproża prefabrykowane L-19, tynki wewn. zwykłe kat. III na ścianach. Zerwanie istniejącego podłoża, zabetonowanie otworów w stropach o głęb. Ponad 10 cm. po starych odpływach kan., warstwy wyrównawcze pod posadzki z zapr. cem., dwukrotne gruntowanie podłoża pod kleje cement., gruntowanie podłoża preparatami hydroizolacyjnymi, nałożenie polimerowej masy uszczelniającej (folii w płynie) na podłoże pod posadzkę – dwie warstwy, okładziny podłogowej z płytek GRES na zaprawie klejowej, dwukrotne gruntowanie podłoża ścian pod kleje cementowe, okładziny ścienne z płytek o wym. 30x60 cm. na zapr. klejowej, narożniki z listew ochronnych metalowych na narożach ścian z płytek, parapety wewnętrzne z konglomeratów kamiennych o szero 55 cm. i grub. 30 mm. Ościeżnice drzwiowe stalowe malowane proszkowo w kolorze drzwi FD14 z uszczelka obwiedniową 90, skrzydła drzwiowe płytowe wewn. pełne jednoskrzydłowe z płyty wiórowej otworowanej, fabrycznie wykończone folią typu CPL 0,5 mm. DECO SILKSTONE – kolor 994 jesion Royal 90 cm. z tulejami nawiewnymi chromowanymi, okucia powleczone metalem szlachetnym i wkładką patentową, montaż naświetli jednodzielnych PCV z obróbką. Sufity podwieszane o konstr. metal. z wypełnieniem płytami z włókiem miner. 60x60 cm., przegrody z laminatu HPL grub. 12 mm. Przewody wentylacyjne winidurowe o obwodzie do 600 mm., wentylator osiowy kanałowy z kratką i siatką średn. 120 mm. Narożniki ochronne na narożach ścian, gruntowanie powierzchni sufitów i ścian preparatami CERASIT CT 17, dwukrotne malowanie farbami emulsyjnymi powierzchni sufitów i ścian. Wymiana grzejników żeliwnych na grzejniki kolumnowe aluminiowe o pow. ogrzewalnej 2,5 – 5 m2, zawory grzejnikowe o śr. nom. do 15 mm. powrotowe, zawory z głowica termostatyczną DANFOSS o śr. nom. do 15 mm., wykucie bruzd poziomych ¼ x ½ ceg. w ścianach z cegieł dla gałązek na inst. c.o., zamurowanie bruzd o przekroju ¼ x ½ ceg. w ścianach, wymiana odcinka rury stal. spawanej o średn. nom. 15 – 20 mm. rurociągi c.o. z rur ze stali węglowej ocynk. prasowanej o średn. 15 – 20 mm., próba ciśnieniowa szczelności instalacji c. o., montaż rurociągów PCV o średn. 110 mm., czyszczaków, podejść odpływowych, rurociągów PCV o sredn. 50 mm. kucie bruzd dla przewodów kanal. zaprawianie bruzd, wykonanie podejść odpływowych z rur PCV 50 mm., rurociągi z rur polipropylenowych 20 i 25 mm. na ścianach, kucie bruzd dla przewodów wodociągowych w ścianach, zaprawianie bruzd, zawory przelotowe sieci wodoc. 25 mm., podejścia dopływowe 15 mm., baterie umywalkowe, zawory przelotowe pod umywalki oraz sedesy, wężyki elastyczne metalowe do baterii i płuczek, zawory czerpalne ze złączką do węża, umywalki porcelanowe z syfonem gruszkowym mosiężnym chromowanym, pisuary ze spłukiwaniem automatycznym, ustępu z płuczkami typu kompakt, wpusty podłogowe z kratką chromowaną 50 mm., próba szczelności instalacji wodociąg. Wyszczególnienie prac towarzyszących i tymczasowych: Utrzymanie w czystości i porządku stanowiska roboczego; wykonanie czynności związanych z likwidacją stanowiska roboczego; transportowanie w poziomie na potrzebną odległość materiałów i elementów oraz wszelkiego sprzętu pomocniczego, niezbędnych do wykonania robót; zniesienie lub wyniesienie poza obręb terenu budowy materiałów, osprzętu oraz gruzu uzyskanego z rozbieranych elementów i złożenie w ustalone z Inspektorem Nadzoru miejsce; segregowanie i sortowanie materiałów i wyrobów nowych lub rozebranych, na terenie budowy lub w składowisku przy obiektowym; sprawdzanie prawidłowości wykonania robót; przygotowanie zapraw oraz mieszanek; usuwanie wad i usterek oraz naprawianie uszkodzeń powstałych w trakcie wykonywanych robót, a zawinionych przez bezpośrednich wykonawców; wykonanie niezbędnych zabezpieczeń bhp na stanowiskach roboczych oraz wywieszenie znaków informacyjno – ostrzegawczych wokół strefy zagrożenia; zabezpieczenie przed zabrudzeniem lub zniszczeniem, nie remontowanych lub nie wymienianych elementów infrastruktury; wywóz na składowisko gruzu, asfaltu oraz powstałych odpadów na skutek robót rozbiórkowych. 20. Informacje o terenie budowy: 1) Teren budowy dla przedmiotowego zamówienia stanowi budynek nr 17 – Szkoleniowy w kompleksie wojskowym k-6087 Radom. Zamawiający, w terminie określonym w dokumentach umowy przekaże Wykonawcy teren budowy wraz ze wszystkimi wymaganymi uzgodnieniami prawnymi i administracyjnymi oraz dokumentację stanowiącą opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu budowy w okresie trwania realizacji zamówienia, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego. Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie utrzymywał tymczasowe elementy zabezpieczające i znaki ostrzegawcze niezbędne do ochrony robót oraz wygody innych użytkowników kompleksu. Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, że jest włączony w cenę umowną; 2) organizacja robót budowlanych: Zamawiający określi zasady wejścia pracowników, wjazdu pojazdów i sprzętu Wykonawcy na teren budowy oraz określi miejsca przyłączy do wody, energii elektrycznej i sposób odprowadzania ścieków na potrzeby budowy. Roboty należy prowadzić w sposób zorganizowany, bez powodowania kolizji i przestojów, pod nadzorem osób uprawnionych i zgodnie obowiązującymi normami. Wykonawca zobowiązany jest znać wszelkie przepisy wydane przez organy administracji państwowej i samorządowej, które są w jakikolwiek sposób związane z robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i wytycznych podczas prowadzenia robót. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie wykorzystania opatentowanych urządzeń lub metod i w sposób ciągły będzie informować Inspektora Nadzoru o swoich działaniach, przedstawiając kopie zezwoleń i inne odnośne dokumenty. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz dodatkowe dokumenty stanowią załącznik do umowy, a wymagania wyszczególnione w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Inspektora Nadzoru. Wszystkie wykonane roboty i dostarczone materiały mają być zgodne z dokumentacją stanowiącą opis przedmiotu zamówienia i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Wielkości określone w dokumentacji i w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót będą uważane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji. Cechy materiałów i elementów budowli muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału tolerancji. W przypadku, gdy dostarczone materiały lub wykonane roboty nie będą zgodne z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót i mają wpływ na niezadowalającą jakość elementu budynku, to takie materiały zostaną zastąpione innymi, a elementy budynku rozebrane i wykonane ponownie na koszt wykonawcy. 3) zabezpieczenie interesów osób trzecich: Wykonawca powinien zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej. Wykonawca jest zobowiązany do oznaczenia i odpowiada za ochronę instalacji, urządzeń itp. zlokalizowanych w miejscu prowadzenia robót budowlanych. Wykonawca zapewni właściwe oznaczenie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem instalacji, urządzeń itp. w czasie trwania robót budowlanych. O fakcie przypadkowego uszkodzenia, Wykonawca bezzwłocznie powiadomi Inspektora Nadzoru oraz właścicieli instalacji i zainteresowanych użytkowników oraz będzie z nimi współpracował, dostarczając wszelkiej pomocy potrzebnej przy dokonaniu napraw. 4) Wykonawca będzie odpowiadać za wszelkie spowodowane przez jego działanie uszkodzenia. Ciągi komunikacyjne powinny być utrzymywane we właściwym stanie technicznym, nie wolno na nich, poza miejscami wyznaczonymi, uzgodnionymi z Zamawiającym składować materiałów ani sprzętu. 5) ochrona środowiska: Przewidziane prace nie stwarzają bezpośredniego zagrożenia dla środowiska. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót budowlanych wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego. W okresie trwania i wykonywania robót Wykonawca będzie podejmować wszelkie konieczne kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu robót oraz będzie unikać uszkodzeń lub uciążliwości dla osób lub własności społecznej, a wynikających ze skażenia, hałasu lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu działania. Stosując się do tych wymagań, Wykonawca będzie miał szczególny wzgląd na zanieczyszczenia powietrza pyłami oraz możliwość powstania pożaru. 6) warunki bezpieczeństwa pracy: Podczas realizacji robót budowlanych Wykonawca będzie przestrzegać obowiązujących przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. W szczególności Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby personel nie wykonywał pracy w warunkach niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz niespełniających odpowiednich wymagań sanitarnych. Pracownicy wykonujący roboty demontażowe powinni być zapoznani z programem robót, sposobami demontażu, a także powinni być poinstruowani o bezpiecznym sposobie ich wykonania. Pracownikom należy wydać odzież i obuwie robocze, a także środki ochrony indywidualnej, stosownie do rodzaju wykonywanej pracy. Pracownicy powinni być poinstruowani o obowiązku stosowania w czasie pracy przydzielonych środków ochrony osobistej. Środki ochrony osobistej powinny mieć wymagany certyfikat na znak bezpieczeństwa i powinny być oznaczone tym znakiem. Do środków ochrony osobistej należą: kaski ochronne, rękawice ochronne, a w przypadkach koniecznych także okulary ochronne. Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne oraz sprzęt i odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na terenie prowadzenia robót. Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia używane do robót od daty rozpoczęcia do daty odbioru ostatecznego. Wykonawca będzie przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej. Wykonawca będzie utrzymywać sprawny sprzęt przeciwpożarowy, wymagany odpowiednimi przepisami. Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszystkie straty spowodowane pożarem wywołanym jako rezultat realizacji robót albo przez personel wykonawcy. Uznaje się, że wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań określonych powyżej nie podlegają odrębnej zapłacie i są uwzględnione w cenie umownej. Roboty prowadzić zgodnie z: Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 06.02.2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych, Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26.09.1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Za przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa pracy na budowie odpowiedzialny będzie Kierownik Budowy.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-08-30
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-08-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca będzie dysponował przez cały okres obowiązywania umowy polisą ubezpieczeniową lub innym dokumentem ubezpieczenia potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem zapłaty składki z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca: a) przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych trzech (3) głównych robót budowlanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości przedmiotu zamówienia o minimalnej wartości 200 000,00 zł brutto każda, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów składa swoje oświadczenie. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; b) dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej w ograniczonym zakresie, która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego (wymagana minimum – jedna osoba z minimum 2 - letnim doświadczeniem z uprawnieniami budowlanymi). Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej /Dz. U z 2016 r. poz. 65 ze zm./; w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład zespołu, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza. Osoba ta winna posiadać ponadto aktualne zaświadczenie o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) warunek, o którym mowa powyżej – musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)



Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. UWAGA: W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), dokumenty, o których mowa w ppkt 1), 2) i 3) składane będą przez każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych trzech głównych robót budowlanych, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości przedmiotu zamówienia o minimalnej wartości 200 000,00 zł brutto każda, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których roboty budowlane zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów składa swoje oświadczenie. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ; 2) polisy ubezpieczeniowej lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia wraz z dowodem zapłaty składki z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 300 000,00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych). W przypadku Wykonawców składających ofertę wspólną należy przedłożyć polisę ubezpieczeniową lub inny dokument ubezpieczenia zawierający rozszerzenie odpowiedzialności obejmującej każdego z Wykonawców. 3) kserokopii uprawnień budowlanych - wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że dysponuje lub będzie dysponować na okres realizacji zamówienia co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi o specjalności konstrukcyjno – budowlanej w ograniczonym zakresie, która jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego (wymagane minimum 2 - letnie doświadczenie z uprawnieniami budowlanymi) jeżeli przepisy tego wymagają. Zamawiający akceptuje uprawnienia budowlane odpowiadające uprawnieniom wymaganym przez Zamawiającego, które zostały wydane na podstawie wcześniej wydanych przepisów oraz zagraniczne uprawnienia uznane w zakresie i na zasadach określonych ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej /Dz. U z 2016 r. poz. 65 z późn. zm./; w przypadku zaproponowania osób wchodzących w skład zespołu, które nie znają języka polskiego, Wykonawca powinien zapewnić tłumacza. 4) aktualnego zaświadczenia o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego osoby posiadającej uprawnienia budowlane. 5) oświadczenia Wykonawcy dotyczące doświadczenia osoby (osób) kierującej/ych robotami budowlanymi (wymagane minimum 2 lata). Wzór Wykazu stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W celu wstępnego wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-22 oraz 24 ust. 5 pkt 1, 2, 4 i 8 ustawy Pzp Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. 2. W celu wstępnego wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b Pzp Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do SIWZ. 3. Formularz ofertowy – załącznik nr 3 do SIWZ; 4. Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; 5. Potwierdzenie wniesienia wadium; 6. Zobowiązanie do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów - załącznik nr 9 do SIWZ – gdy dotyczy. 7. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (Załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Jeżeli Wykonawca nie należy do jakiejkolwiek grupy kapitałowej, może już na etapie składania ofert (wraz z ofertą) złożyć stosowną informację w tym zakresie (Załącznik nr 5 do SIWZ) – w takim przypadku wymóg złożenia w terminie 3 dni oświadczenia dotyczącego przynależności do grupy kapitałowej dezaktualizuje się. „[…] Oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej złożone wraz z ofertą, niezależnie od ilości, również potwierdza brak podstawy do wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Należy jednak w tym przypadku pamiętać, że jakakolwiek zmiana sytuacji wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie wykonawcy.” UWAGA: W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), wymóg złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 1 dotyczy każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość 13 924,36 złotych brutto. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 110 ze zm./. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu prowadzonym przez: NBP o/o Warszawa nr r-ku: 96 1010 1010 0136 2213 9120 0000 z dopiskiem: „Wadium dotyczące – Remontu pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu K-6087 Radom – Budynek nr 17 – Szkoleniowy 4. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się termin wpływu pieniędzy na rachunek Zamawiającego. Przelew powinien więc być dokonany w takim terminie, aby Zamawiający mógł uzyskać potwierdzenie z banku, w którym posiada rachunek, że do upływu terminu składania ofert (t. j. do dnia 28.03.2019 r. do godz. 09:30) kwota wadium wpłynęła na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający dokonanie przelewu. 5. Potwierdzeniem wniesienia wadium w formach określonych w ust. 2 pkt 2-5 jest oryginalny dokument wystawiony przez ubezpieczyciela, bank, poręczyciela. Dokument powinien zostać umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego bezproblemowe wyjęcie celem dokonania zwrotu. 6. W przypadku składania oferty wspólnej, wadium wniesione przez jednego z Wykonawców uważa się za wniesione prawidłowo. 7. Pozostałe postanowienia dotyczące wadium, w tym zasad jego zatrzymania i zwrotu określa ustawa Pzp, w szczególności art. 46

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena brutto 60,00
Okres udzielonejn gwarancji na przedmiot zamówienia 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany (art. 144 ust. 1 – 1b, 1d i 1e ustawy Pzp). 2. Strony dopuszczają możliwość nieistotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia z powodu: 1) uzasadnionych zmian, których nie można było wcześniej przewidzieć; 2) z powodu okoliczności siły wyższej. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania w szczególności następujących nieistotnych zmian, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, w przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących następstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie. 5. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wartości umowy spowodowanej zmianą stawki podatku od towaru i usług (VAT). 6. Uzupełnianie, zmiany lub rozwiązanie niniejszej umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej, w postaci aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-03-28, godzina: 09:30,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego stosuje się przepisy ustawy Pzp, a w sprawach nieuregulowanych jej przepisami, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny /t. j. Dz. U z 2018 r., poz. 1025 z późn. zm./. 2. Do czynności podejmowanych przez Zamawiającego i Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego stosuje się Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Rozporządzenie RODO), które weszło w życie z dniem 25 maja 2018 r., oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych /Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm./. 3. KLAUZULA INFORMACYJNA z art. 13 RODO - Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem danych osobowych jest 42. Baza Lotnictwa Szkolnego w Radomiu z siedzibą w Radomiu przy ul. Sadków 9 nr tel.: 261 511 500, nr fax.: 261 511 300; 2) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Remont pomieszczeń i korytarzy parteru, prawego skrzydła budynku na terenie kompleksu K-6087 Radom – Budynek nr 17 – Szkoleniowy prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 3) odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych /t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm./.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję firmy do wykonania prac wykończeniowych w nowym budynku szkoły - Gołotczyzna
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Firma poszukuje podwykonawcy do wykonania prac wykończeniowych. Inwestycja na terenie m.Gołotczyzna - budowa szkoły. Proszę o przesłanie oferty.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI