Remont drewnianej konstrukcji i pokrycia dachu oraz remont drewnianych stropów zabytkowego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Remont drewnianej konstrukcji i pokrycia dachu oraz remont drewnianych stropów zabytkowego spichlerza położonego na działce nr 527/16, w miejscowości Bystrzyca, gmina Wleń, powiat lwówecki – obiekt wpisany do rejestru zabytków
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWrocław
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2020-05-08
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyKrajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu
  • Data publikacji ogłoszenia2020-04-22
  • Numer ogłoszenia533253-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 533253-N-2020 z dnia 2020-04-22 r.

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu: Remont drewnianej konstrukcji i pokrycia dachu oraz remont drewnianych stropów zabytkowego spichlerza położonego na działce nr 527/16, w miejscowości Bystrzyca, gmina Wleń, powiat lwówecki – obiekt wpisany do rejestru zabytków
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu, krajowy numer identyfikacyjny 36784953800177, ul. Mińska  60 , 54-610  Wrocław, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. (71) 356-39-19, , e-mail zamowienia.publiczne.wroclaw@kowr.gov.pl, , faks -.
Adres strony internetowej (URL): www.kowr.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Państwowa Osoba Prawna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.kowr.gov.pl/zamowienia/zamowienia-publiczne-na-podstawie-pzp

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.kowr.gov.pl/zamowienia/zamowienia-publiczne-na-podstawie-pzp

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy składać w formie pisemnej pod rygorem nieważności
Adres:
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy we Wrocławiu ul. Mińska 60, 54-610 Wrocław

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drewnianej konstrukcji i pokrycia dachu oraz remont drewnianych stropów zabytkowego spichlerza położonego na działce nr 527/16, w miejscowości Bystrzyca, gmina Wleń, powiat lwówecki – obiekt wpisany do rejestru zabytków
Numer referencyjny: WRO.WOP.260.21.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest remont drewnianej konstrukcji i pokrycia dachu oraz remont drewnianych stropów zabytkowego spichlerza położonego na działce nr 527/16, w miejscowości Bystrzyca, gmina Wleń, powiat lwówecki – obiekt wpisany do rejestru zabytków decyzją nr A/5310 z dnia 20.09.2011 r. Stan Istniejący Budynek spichlerza w bystrzycy został wzniesiony w drugiej połowie XVIII w. Jest to obiekt na planie prostokąta, niepodpiwniczony, o konstrukcji murowanej z kamienia, nakryty dwuspadowym, stromym dachem. Parter i piętro wydzielone ścianami i drewnianymi stropami. Dodatkowo w drewnianej konstrukcji dachu znajdują się trzy kolejne pietra. Konstrukcja dachu płatwiowo-jetkowa ze ścianami stolcowymi i belkami wiązarowymi pełniącymi rolę belek stropowych.Od południa lukarna szczelinowa (pasmowa) wykonana przez nałożenie dodatkowych krokwi i odchylenie pokrycia dachu na poziomie 3 piętra. Końce krokwi lukarnowych podparte klinami dystansowymi i połączone belką tworzącą nadproże lukarny. Do nadproża zamocowane pozostałości okiennicy. Od frontu (strona północna) trzy rzędy lukarn (po jednym na piętrze) po sześć okien w postaci „wolego oka”. Na drugim pietrze (najniższe piętro w konstrukcji dachu) brak dwóch lukarn. Lukarny uformowane przez nałożenie dwóch krążyn i deskowania na obłaceniu dachu. Jedna z krążyn pełni jednocześnie rolę ściany frontowej lukarny.Pokrycie dachu wykonano z dachówki ceramicznej – karpiówki układanej w koronkę. Obecnie na dachu znajdują się co najmniej 3 różne rodzaje dachówki pochodzące z różnych okresów. Na dostępnych dachówkach nie zauważono żadnych oznaczeń pozwalających na ich dokładniejszą identyfikację, można jednak wyróżnić następujące typy :TYP A – dachówka ceramiczna formowana ręcznie, o nierównych krawędziach i grubości długość 365mm, szerokość 144-148mm, grubość 16-19mm, kolor naturalnej ceramiki z częstymi czarnymi przepaleniami spód gładki, na wierzchu podłużne ślady formowania (usuwania nadmiaru materiału)nieuszkodzone dachówki wykazują dobrą wytrzymałość szacunkowo dachówki stanowią ok 5-10% pokrycia szacowany czas wytworzenia : XVIII-XIX w.TYP B – dachówka ceramiczna formowana ręcznie, nieregularności do 1mm długość 375mm, szerokość 149mm, grubość 14mm, kolor naturalnej ceramiki, jednolity, sporadycznie jasne przebarwienia spód gładki, na wierzchu lekkie ślady formowania (usuwania nadmiaru materiału) część dachówek uległa wyraźnemu zlasowaniu szacunkowo dachówki stanowią ok 40-60% pokrycia szacowany czas wytworzenia : 2 połowa XIX w.TYP C – dachówka ceramiczna formowana mechanicznie z ryflem na wierzchu długość 370mm, szerokość 146mm, grubość 10mm/13mm (łącznie z ryflem), kolor naturalnej ceramiki, jednolity, dość jasny spód gładki, na wierzchu wypukłe ryflowanie, na bokach kryza odsączająca, parametry wytrzymałościowe w normie, szacunkowo dachówki stanowią ok 30-40% pokrycia szacowany czas wytworzenia : XX w.Dokładne określenie proporcji i stanu poszczególnych dachówek będzie możliwe dopiero po ich demontażu. Dachówki zostały ułożone na zaprawie cementowo-wapiennej i znaczna ich część jest pokryta mchem i porostami. Ze względu na wymogi konserwatorskie dachówkę typu A i B należy ostrożnie zdemontować, oczyścić, posortować i zmagazynować w bezpieczny sposób. Po demontażu Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków zadecyduje o wyborze dachówki do ponownego ułożenia. Braki będzie trzeba uzupełnić materiałem wykonanym na zamówienie – imitującym dachówki oryginalne.Kalenica dachu posiada zaledwie połowę gąsiorów i są one w złym stanie. Nie wykonano ich dokładnej inwentaryzacji ze względu na brak dostępu. Obecnie budynek nie jest użytkowany od około 25 lat i popada w ruinę. Stan konstrukcji drewnianej jest bardzo zły. W zachodniej części istnieją duże braki pokrycia dachu, a pozostałe pokrycie jest nieszczelne.Dane liczbowe - Powierzchnia zabudowy 465 m2- Wysokość 15,2 m- Kubatura 5000 m3ZAKRES ROBÓT I ROZWIĄZANIA TECHNICZNO-MATERIAŁOWEPrace zabezpieczające Na czas prowadzenia robót należy wygrodzić i oznakować teren przy budynku. Wokół budynku, w odległości 2m należy wyciąć wszystkie krzewy i samosiewy drzew.Rozbiórki i demontaże W pierwszej kolejności należy zdemontować istniejącą instalację odgromową do złącz kontrolnych i rozebrać pokrycie z dachówek. Dachówki (szczególnie typu A i B) należy ostrożnie zdemontować, poddać oględzinom, badaniom i ewentualnej konserwacji. Z uwagi na ogólny zły stan konstrukcji wskazany jest równomierny demontaż pokrycia z pozostawieniem obłacenia, które należy rozebrać na końcu. Przy rozbiórce lukarn należy zachować szczególną ostrożność przy demontażu krążyn, które po impregnacji są przewidziane do ponownego montażu. Podobnie deskowanie podłóg należy zdemontować i po impregnacji oraz ewentualnym uzupełnieniu przeznaczyć do ponownego montażu.Oględziny, badania i konserwacja dachówkiDachówki po demontażu należy w pierwszej kolejności oczyścić mechanicznie z zaprawy i porostów oraz posortować według typów dachówki A i B Dachówki typu C nie będą przeznaczone do wykorzystania. Następnie należy przeprowadzić oględziny i ocenę makroskopową dachówek. Podczas oględzin odrzuceniu będą podlegały dachówki posiadające:- pęknięcia lub zarysowania,- odpryski o średnicy przekraczającej 10mm,- uszkodzenia lub ubytki noska (zaczepu).Odrzucić należy również dachówki posiadające miejsca łuszczenia się powierzchni, gdyż świadczy to o utracie mrozoodporności. Spośród zachowanych dachówek należy losowo wybrać po dziesięć sztuk każdego typu (A i B) celem przeprowadzenia badania nośności na zginanie. Nośność dachówek zgodnie z normą PN-EN 1304 nie powinna być mniejsza niż 600N. Badanie należy zlecić akredytowanemu laboratorium specjalizującemu się w badaniu materiałów budowlanych (np.: laboratorium badawcze Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej). Po przeprowadzeniu wszystkich badań Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków zadecyduje o wyborze dachówki do ponownego ułożenia. Braki będzie trzeba uzupełnić materiałem wykonanym na zamówienie - imitującym dachówki oryginalne. Dachówki przeznaczone do ponownego wykorzystania należy oczyścić z glonów i porostów środkami chemicznymi i zabezpieczyć hydrofobowym impregnatem silanowo-siloksanowym Przed zastosowaniem środków czyszczących i impregnujących należy przeprowadzić próbę na pojedynczych dachówkach. Preparaty nie mogą powodować odbarwień, zmiany koloru czy połysku. W przypadku wątpliwości rozstrzygająca będzie opinia konserwatora.Zabezpieczenie ścianW trakcie oględzin nie stwierdzono istotnych pęknięć ścian zewnętrznych. Woda deszczowa spowodowała jednak znaczne ubytki spoin w górnej części zachodniego narożnika oraz w koronie zachodniej ściany szczytowej. Ubytki te należy uzupełnić zaprawą do kamienia naturalnego z uzupełnieniem większych ubytków kamieniem łamanym. Na ścianach bocznych konieczne jest przemurowanie uszkodzonych i zniszczonych odcinków gzymsu okapowego. Przed przemurowaniem konieczne będzie częściowe skucie pozostałości uszkodzonych gzymsów. Przemurowania należy wykonać z pełnej cegły odtwarzając konstrukcję zachowanych fragmentów. Odcinki wymagające przemurowania oznaczono na rysunkach elewacji.Zabezpieczenie drewnianej konstrukcjiW trakcie oględzin stwierdzono porażenie elementów konstrukcji korozją biologiczną – zarówno przez owady (techniczne szkodniki drewna) jak i grzyba domowego. Oszacowano, że około 50% elementów zostało dotkniętych w większym lub mniejszym stopniu. Należy się jednak liczyć z wykryciem większej ilości porażonych elementów w trakcie oględzin po rozebraniu pokrycia dachu i deskowania podłóg. Po zdjęciu dachówek i obłacenia oraz rozebraniu podłóg należy dokonać dokładnych oględzin elementów drewnianej konstrukcji dachu i stropów. Za porażone należy uznać elementy z widocznymi otworami wylotowymi, które wydają głuchy dźwięk przy ostukiwaniu albo posiadają owocniki lub wykwity grzyba domowego. Elementy dotknięte korozją biologiczną należy oczyścić mechanicznie do zdrowego drewna przez struganie. Elementy porażone w III stopniu (na głębokość ponad 3cm) należy wymienić w całości. Na elementach porażonych w mniejszym stopniu należy po oczyszczeniu wykonać wzmocnienia z desek. W przypadku częściowego porażenia elementu, tylko na pewnym odcinku (np. krokwie czy belki) dopuszczalne jest sztukowanie elementów. Łączenia elementów sztukowanych można dokonywać wyłącznie na podporach (w miejscach podparcia na płatwiach czy słupach). W przypadku wymiany całych elementów należy odtworzyć ich oryginalne połączenia ciesielskie, wzorując się na zachowanych częściach i połączeniach. Stosowanie metalowych elementów łączących jest dopuszczalne jeżeli nie będą one widoczne. Na rzutach zaznaczono elementy zniszczone w stopniu wymagającym ich wymiany oraz porażone (zauważone ogniska korozji biologicznej) i wymagające szczegółowego badania w celu określenia dalszego sposobu postępowania z nimi. Nie można jednak wykluczyć wykrycia kolejnych ognisk korozji po rozebraniu pokrycia dachu i podłóg. W trakcie oględzin wstępnie oszacowano, że około 30% elementów wymaga strugania i około 20% wymiany. Jednak z uwagi na ograniczoną dostępność i zakres oględzin dla celów sporządzenia przedmiaru przyjęto, że około 60% elementów będzie wymagało strugania i około 40% będzie wymagało wymiany. Po oczyszczeniu i wykonaniu niezbędnych wzmocnień oraz wymianie zniszczonych elementów, całą drewnianą konstrukcję budynku należy zaimpregnować środkami przeciw owadom i grzybom domowym oraz zabezpieczającymi do I stopnia zapalności (NRO). Przy impregnacji należy stosować środki bezbarwne.Pokrycie dachuPrzed ułożeniem nowego pokrycia należy zamocować na końcach krokwi haki do mocowania rynien, a na kalenicy łaty na wspornikach pod montaż gąsiorów. Następnie na dachu ułożyć wiatroizolację z folii paroprzepuszcalnej, przybić kontrłaty i łaty. Na północnej połaci dachu, w miejscach lukarn usunąć folię i zamocować krążyny czołowe i pośrednie oraz wykonać deskowanie. Krążyny czołowe należy mocować symetrycznie między krokwiami, ok. 6cm powyżej 5 łaty nad podłogą. Krążynę pośrednią należy mocować cztery łaty wyżej, przy czym łaty w lukarnie między krążyną czołową a pośrednią należy wyciąć. Deskowanie winno sięgać kolejne cztery łaty wyżej (do 12 łaty nad podłogą). Lokalizacje lukarn w poziomie pokazano na rys. 12 (przekrój podłużny). Na deskowaniu ułożyć folię i zamocować łaty (listwy). Otwory okien dachowych należy zabezpieczyć siatką drucianą przed dostępem ptaków i drobnych ssaków (kuny, łasice, itp.). Wszystkie elementy drewniane przed wbudowaniem należy zaimpregnować podobnie jak konstrukcję dachu. Na obłaceniu zamocować obróbki z blachy na okapach. Nowe pokrycie należy ułożyć „w koronkę” z dachówki wykonanej na wzór wskazany przez konserwatora. Jeżeli będzie to możliwe, należy również wykorzystać zachowane oryginalne dachówki. Na kalenicy zakończyć pokrycie gąsiorami mocowanymi na spinki. Minimum 4 rzędy dachówek przy kalenicy, okapach i przy szczytach należy przybić do łat. W pozostałych częściach połaci należy mocować minimum co piątą dachówkę w każdym rzędzie. Dokładny rodzaj i typ zastosowanej dachówki należy uzgodnić z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków, Delegaturą w Jeleniej Górze po przeprowadzeniu oględzin i badań zdemontowanej dachówki Niewykorzystane dachówki oryginalne należy złożyć we wskazanym przez Inwestora magazynie.Montaż pozostałych instalacji na dachuPo ułożeniu pokrycia dachu należy na wcześniej przygotowanych wspornikach zamocować rynny z blachy cynkowo-tytanowej i rury spustowe. Wyloty rur spustowych na północnej ścianie winy być skierowane tak, by odprowadzać wodę na boki budynku, umożliwiając jej spływ w dół zbocza poza obrysem budynku. Dodatkowo wzdłuż ścian szczytowych ułożyć prefabrykowane koryta odwadniające. Na kalenicy i przy krawędziach szczytowych zamocować nowe wsporniki instalacji odgromowej i przewody odgromowe. Przewody z naroży sprowadzić po ścianie i podłączyć do istniejących złączy kontrolnych.Szczegółowy zakres prac określony został w projekcie umowy, projekcie wykonawczym, przedmiarze robót, STWiOR,. Wymieniona dokumentacja stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji i znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.kowr.gov.pl w zakładce przedmiotowego postępowania

II.5) Główny kod CPV: 45260000-7
Dodatkowe kody CPV:


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 1683671,43
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:  12   lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
12

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie;
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Niniejszy warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:1) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał przynajmniej dwie roboty budowlane w zakresie, remontów dachów z oknami w postaci „wolego oka” na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków na kwotę (brutto) przynajmniej 1 milion złotych każda. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców wykaże się całym wymaganym doświadczeniem. Zamawiający nie uzna warunku za spełniony, jeżeli wszyscy uczestnicy w sumie wykażą się wymaganym doświadczeniem, ale żaden z nich indywidualnie go nie wykaże.2) dysponuje osobami, skierowanymi do realizacji zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje tj:a) przynajmniej jedną osobą, która będzie realizowała przedmiot umowy, w szczególności będzie odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno – budowlanej lub innej wymaganej prawem, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wskazana osoba winna wykazać się co najmniej 2 letnią praktyką zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z zapisami § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych b) Zgodnie z zapisami § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych – kierować robotami budowlanymi oraz wykonywać nadzór inwestorski przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków mogą osoby, które odbyły co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków – Zamawiający będzie weryfikował doświadczenie zawodowe kierownika robót na podstawie załączonego do oferty wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. c) Zamawiający określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. 2008 r., Nr 63, poz. 394),W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie lub łącznie spełnią warunek.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)






III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
3 Dokumenty na potwierdzenie zdolności technicznej lub zawodowej3.1 Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy Pzp, tj:1) wykazu robót budowlanych potwierdzającego wykonanie przynajmniej dwóch robót budowlanych w zakresie, remontów dachów z oknami w postaci „wolego oka” na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków na kwotę (brutto) przynajmniej 1 milion złotych każda, zrealizowanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj. a) przynajmniej jedną osobą, która będzie realizowała przedmiot umowy, w szczególności będzie odpowiedzialna za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży konstrukcyjno – budowlanej lub innej wymaganej prawem, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. Wskazana osoba winna wykazać się co najmniej 2 letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków zgodnie z zapisami § 24 ust. 2 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych.b) Zamawiający będzie weryfikował doświadczenie kierownika budowy na podstawie wypełnionego wykazu opisującego doświadczenie kierownika budowy.3.2 Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.4. Dokumenty, o których mowa w ust. 3.1, należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje wykonawca albo podmiot trzeci albo wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca -odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
CENA 60,00
TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 16,00
GWARANCJA-RĘKOJMIA 24,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Charakter oraz warunki zmiany umowy określono w załączniku nr 7 do SIWZ - projekt umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-05-08, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1.1 Zamawiający wybierze jako najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów obliczoną jako sumę punktów uzyskanych w kryterium "CENA", „TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA”, „GWARANCJA- RĘKOJMIA”, 1.2 Zamawiający jako najkorzystniejszą uzna ofertę Wykonawcy, która będzie przedstawiać najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert określonych w niniejszej SIWZ wyliczonych zgodnie ze wzorem:S (suma ilości punktów przyznanych badanej ofercie) = C (uzyskana ilość punktów w kryterium „CENA”) + T (uzyskana ilość punktów w kryterium „TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA”)+ G (uzyskana ilość punktów w kryterium „GWARANCJA-REKOJMIA”)kryterium „CENA” – waga 60%kryterium „TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” – waga 16%kryterium „GWARANCJA-RĘKOJMIA” – waga 24%1.3 W kryterium „CENA” wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 pkt. Najwyższą ilość punktów uzyska oferta zawierająca najniższą cenę, pozostałe oferty proporcjonalnie mniej. Zamawiający przyjmie do obliczeń cenę oferty podaną w Formularzu oferty. Liczba punktów dla poszczególnych ofert zostanie wyliczona według następującego wzoru:C (uzyskana ilość punktów w kryterium „CENA”) = Cn (najniższa cena spośród ofert podlegających ocenie/ Cb (cena badanej oferty) x 60 pkt1.4 W kryterium „TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 16 pkt:Zaproponowany w ofercie termin realizacji zamówienia będzie podlegał ocenie w następujący sposób . Termin realizacji zamówienia – 10 miesięcy i krócej – 16 pkt.Termin realizacji zamówienia – 11 miesięcy – 8 pkt.Termin realizacji zamówienia – 12 miesięcy – 0 pkt.Oferty w których zaproponowano termin realizacji zamówienia dłuższy niż maksymalny wymagany (12 miesięcy) podany w Części I pkt 5 niniejszej SIWZ, będą podlegały odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, gdyż treść oferty nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przypadku nie wpisania przez Wykonawcę terminu realizacji zamówienia w formularzu ofertowym, Zamawiający przyjmie do oceny termin realizacji zamówienia w wielkości 12 miesięcy. Zamawiający zastrzega, iż za wykonanie przedmiotu umowy w terminie dłuższym niż zaoferowany zostaną naliczone kary umowne. 1.5 W kryterium „GWARANCJA-RĘKOJMIA” Wykonawca może uzyskać maksymalnie 24 pktZaproponowany w ofercie okres gwarancji-rękojmi będzie podlegał ocenie w następujący sposób. Za każdy dodatkowy miesiąc ponad wymagane minimum 3 lata (36 miesięcy) przyznawany będzie 1 punkt Przykład Gwarancja-rękojmia 3 lata (36 miesięcy) – 0 pkt.Gwarancja-rękojmia 4 lata (48 miesięcy) – 12 pkt.Gwarancja- rękojmia 5 lat (60 miesięcy) i więcej – 24 pkt.Oferty w których zaproponowano gwarancję-rękojmie poniżej 3 lat (36 miesięcy) będą podlegały odrzuceniu jako niezgodnie z SIWZ. W przypadku nie wpisania przez Wykonawcę terminu udzielonej gwarancji-rękojmi, Zamawiający przyjmie do oceny ofert okres udzielonej gwarancji-rękojmi w wymiarze 3 lat (36 mc).
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę sprzątanie biura, 2 x w miesiącu po 2 godz. - Bielany Wrocławskie
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania13-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę sprzątanie biura, 2 x w miesiącu po 2 godz. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI