R.I.271.8.2022.RN - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej podciśnieniowej oraz budowa...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
R.I.271.8.2022.RN - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej podciśnieniowej oraz budowa sieci wodociągowej w miejscowości Poźrzadło i Czyste, gmina Łagów
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁagów
  • WojewództwoLubuskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-15
  • ZamawiającyGMINA ŁAGÓW
  • Data publikacji ogłoszenia2022-05-27
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00182220
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
R.I.271.8.2022.RN - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej podciśnieniowej oraz budowa sieci wodociągowej w miejscowości Poźrzadło i Czyste, gmina Łagów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁAGÓW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770480

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Spacerowa 7

1.5.2.) Miejscowość: Łagów

1.5.3.) Kod pocztowy: 66-620

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@lagow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/uglagow/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

R.I.271.8.2022.RN - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej podciśnieniowej oraz budowa sieci wodociągowej w miejscowości Poźrzadło i Czyste, gmina Łagów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-579b1006-dd98-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00182220

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-05-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024576/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.3 Budowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz budowa sieci wodociągowej w miejscowości Poźrzadło i Czyste, gmina Łagów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod
adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty
elektronicznej.
2) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Pani Katarzyna Lutyńska, email: drogi@lagow.pl
3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania z miniPortalu w treści niniejszej SWZ. Dane postępowanie
można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony
głównej z zakładki Postępowania.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 17.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Łagów z siedzibą w Urzędzie Gminy Łagów jest Wójt Gminy
Łagów, ul. Spacerowa 7, 66-220 Łagów, e-mail: sekretariat@lagow.pl;
2) administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować poprzez email: iod@itmediagrup.pl lub
pisemnie na adres siedziby administratora;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu prowadzenia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek
prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
8) Posiada Pan/Pani:
 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych, przy czym skorzystanie z
prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników;
 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania wodniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie
ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: R.I.271.8.2022.RN

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamówienie obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej w systemie podciśnieniowym o długości 8,7 km wraz ze stacją
podciśnieniową oraz budową sieci wodociągowej o długości 2,7 km wraz ze Stacją Uzdatniania Wody.
Sieć wodociągowa
Projektowana sieć wodociągowa w Poźrzadle i istniejąca sieć w osadzie Czyste zasilane będą wodą uzdatnioną z
projektowanej stacji uzdatniania wody w Poźrzadle. Rozwiązania technologiczne stacji uzdatniania wody obejmuje projekt
wykonawczy nr 121/T/13-PW-P3.
Wodociągi poprowadzono od SUW zlokalizowanej na działce nr 76/2 w północno-wschodniej części Poźrzadła w kierunku
południowym wzdłuż drogi do m. Czyste i na zachód zasilając środkową część Poźrzadła oraz odcinek na północ
przekraczając drogę krajową. Rurociągi wodociągowe przebiegają w pasach drogowych dróg powiatowych i gminnych,
zasadniczo w poboczu, poza jezdnią, w przypadku braku takiej możliwości w jezdni.
Projektowany wodociąg przewidziano do ułożenia we wspólnym wykopie z projektowanym rurociągiem podciśnieniowym i
tłocznym kanalizacji sanitarnej, a na odcinku między Poźrzadłem i Czyste we wspólnym wykopie z rurociągiem wody
nieuzdatnionej prowadzonym z ujęcia wody w Czystym do projektowanej stacji uzdatniania wody w Poźrzadle.
Trasę projektowanej sieci wodociągowej przedstawiona jest na rysunkach: Projekt zagospodarowania terenu - Poźrzadło -
arkusz 2 z 15, arkusz 3 z 15, arkusz 4 z 15, arkusz 5 z 15 (nr 121/T/13-PB/P-PZ-02, 03, 04, 05)
Lokalizacja przyłączy została uzgodniona z właścicielem przyłączanej posesji. W przypadku budynków wielorodzinnych,
bloków i instytucji przewidziano studnie wodomierzowe.
Współrzędne charakterystycznych punktów projektowanego wodociągu i przyłączy przedstawione są na poszczególnych
rysunkach profili.
Sieć kanalizacyjna
Sieć kanalizacyjną zaprojektowano zasadniczo w systemie podciśnieniowym. Rurociągi podciśnieniowe z północy, zachodu
i południa (z miejscowości Czyste) będą odprowadzać ścieki do projektowanej stacji podciśnieniowej zlokalizowanej na
działce nr 76/2 w Poźrzadle. Na terenie stacji podciśnieniowej przewidziano pompownie końcową (Pp2), do której
odprowadzane będą ścieki z systemu podciśnieniowego i ścieki doprowadzane rurociągiem tłocznym odbierane z
kompleksu Nevada, z pompowni końcowej ścieki będą przetłaczane rurociągiem tłocznym o długości ok. 5,3 km w kierunku
oczyszczalni ścieków w Gronowie, do włączenia do istniejącego rurociągu tłocznego przed oczyszczalnią (w drodze, na dz.
1-119).
Docelowo przewidziana jest (w ramach innego zadania) wymiana istniejącego rurociągu tłocznego (PE Dz75) na rurociąg o
większej średnicy.
Rurociągi zlokalizowano w pasach drogowych, zasadniczo poza jezdnią, w poboczu drogi, a w przypadku braku takiej
możliwości w jezdni.
Trasa projektowanej sieci kanalizacyjnej przedstawiona jest na rysunkach: Projekt zagospodarowania terenu - Poźrzadło
arkusze: od arkusz 1 z 15 do arkusz 15 z 15 (nr 121/T/13-PB/P-PZ-01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15).
Współrzędne charakterystycznych punktów projektowanej kanalizacji i przyłączy przedstawione są na poszczególnych
rysunkach profili.
Odbiór ścieków z kompleksu "Nevada" przewidziano poprzez pompownię (Pp1) oddzielnym rurociągiem tłocznym PE o
średnicy Dz110 poprowadzonym bezpośrednio do pompowni końcowej na terenie stacji podciśnieniowej. Ponadto ze
względu na brak możliwości odebrania ścieków kanalizacją podciśnieniową z budynku na dz. nr 70 w Poźrzadle za rzeką
Pliszka zaprojektowano odbiór do pompowni (Pd1), z której rurociągiem tłocznym po przekroczeniu rzeki będą włączone do
systemu kanalizacji podciśnieniowej. Głównymi elementami kanalizacji podciśnieniowej są:
1. studzienki zaworowe z komorą zaworową, pneumatycznymi zaworami podciśnieniowymi oraz ich sterownikami,
2. rurociągi podciśnieniowe,
3. stacja podciśnieniowa (ze zbiornikiem podciśnieniowym, pompami próżniowymi, pompami tłocznymi ścieków,
wyposażeniem w aparaturę kontrolno-pomiarową, orurowaniem technologicznym, instalacjami zasilającymi, sterowniczymi,
monitoringowymi)
Szczegółowe rozwiązania technologiczne stacji podciśnieniowej zamieszczone są w projekcie wykonawczym nr 121/T/13-
PW-P5.
W podciśnieniowych instalacjach kanalizacyjnych wykorzystuje się różnicowe ciśnienie powietrza do transportu ścieków.
Zasady działania kanalizacji podciśnieniowej są następujące:
4. ścieki grawitacyjnie odpływają z budynku do studni zaworowej (kanalizacja grawitacyjna, od budynku do studzienki
zaworowej nie jest objęta niniejszym projektem),
5. z chwilą, gdy ścieki osiągną z góry ustaloną objętość w komorze studni zaworowej ciśnienie hydrostatyczne uruchamia
sterownik pneumatyczny; sterownik automatycznie otwiera zawór podciśnieniowy, który łączy instalację podciśnieniową ze
studzienką zbiorczą, gdy zawór jest otwarty, ścieki są zasysane do kanału,
6. następnie ścieki są zasysane przez sieć odbiorczą i docierają do stacji podciśnieniowej,
7. w stacji podciśnieniowej ścieki gromadzą się wewnątrz zbiornika podciśnieniowego, skąd są pompowane do pompowni
końcowej (Pp2, obok zbiornika podciśnieniowego).
System podciśnieniowy charakteryzuje się ułożeniem rurociągów w gruncie w formie profilu pilastego ze spadkiem w
kierunku przepływu i uskokami w górę, dzięki czemu nie trzeba zagłębiać rurociągów
i ogranicza się problem odwadniania wykopów.
Kanały podciśnieniowe zaprojektowano z minimalnym spadkiem 0,2 % pomiędzy standardowymi podniesieniami (uskokami)
wynoszącymi 0,2 m; 0,3 m; 0,45 m, które przewidziano do zastosowania z gotowych kształtek.
Montowane uskoki na przewodach mają na celu zapobieganie cofaniu się ścieków. Załamania na trasie przewidziano do
wykonania z kolanek o kącie nie większym niż 45°, natomiast załamanie 90° za pomocą dwóch kolan 45°, zmianę trasy
prowadzenia rurociągów o 60o przewidziano do wykonania z dwóch kolanek 30o. Podłączenia do kolektora stosowane są w
odległościach nie mniejszych jak 2 m od uskoku. Na kolektorach co ok. 100 m i na końcówkach sieci zamontowane będą
rury inspekcyjne zakończone korkiem i skrzynką uliczną.
We wspólnym wykopie z rurociągiem podciśnieniowym przewidziano ułożenie kabli systemu monitoringu sieci, nad rurą w
obsypce piaskowej rurociągu.
Sieć kanalizacji podciśnieniowej wyposażona zostanie w następujące uzbrojenie:
• studzienki zaworowe,
• rury inspekcyjne,
• zawory odcinające,
• instalację monitoringu kanalizacji podciśnieniowej.
System monitoringu monitoruje każdą studnię zaworową. Z każdej studni można przesłać sygnały:
– jednostka zaworowa jest otwarta i zablokowana w tym położeniu,
– wysoki poziom ścieków w studni (np. wskutek zatkania lub awarii jednostki zaworowej)
– awaria modułu sygnałowego
Wszystkie sygnały są sumowane jako zbiorczy alarm, alarmy przesyłane są w czasie rzeczywistym do sterownika PLC w
szafie zasilająco - sterowniczej stacji podciśnieniowej.
Podłączenie studni zaworowych do sieci monitoringu musi być wykonane przez dostawcę technologii kanalizacji
podciśnieniowej.
Szczegółowe rozwiązania monitoringu stacji podciśnieniowej i kanalizacji podciśnieniowej zamieszczono w projekcie
wykonawczym nr 121/T/13-PW-P7.
SUW
Przyjęto jednostopniowy system pompowania. Pompa głębinowa kierująca wodę do sieci będzie sterowana łącznikiem
ciśnieniowym na hydroforze głównym.
Projektuje się układ technologiczny składający się z następujących elementów:

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję firmy do wykonania elewacji
  • Lokalizacja zlecenialubuskie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję firmy do wykonania elewacji Miejsce realizacji: Dolny Śląsk i woj.lubuskie. Budynki użyteczności publicznej. Termin rozpoczęcia prac do ustalenia Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI