Przebudowa wew. instalacji WZ, CWU i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa wew. instalacji WZ, CWU i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem układu dezynfekcji obiegu CW i przebudową rezerwowego zbiornika wody w budynku SP ZOZ SUB MSWiA w Kudowie-Zdroju
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKudowa-Zdrój
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
  • Termin składania wniosków2022-03-11
  • ZamawiającySAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE "BRISTOL" MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KUDOWIE-ZDROJU
  • Data publikacji ogłoszenia2022-02-18
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00061321
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa wew. instalacji WZ, CWU i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem układu dezynfekcji obiegu CW i przebudową rezerwowego zbiornika wody w budynku SP ZOZ SUB MSWiA w Kudowie-Zdroju

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ SANATORIUM UZDROWISKOWE "BRISTOL" MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI W KUDOWIE-ZDROJU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890450627

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Okrzei 1

1.5.2.) Miejscowość: Kudowa-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-350

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@sankud.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sankud.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa wew. instalacji WZ, CWU i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem układu dezynfekcji obiegu CW i przebudową rezerwowego zbiornika wody w budynku SP ZOZ SUB MSWiA w Kudowie-Zdroju

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf04c8bb-9085-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00061321

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030789/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa wewnętrznych instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem układu dezynfekcji obiegu ciepłej wody i przebudową rezerwowego zbiornika wody.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://sankud.pl/bip2020/p,37,aktualne-przetargi

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
a) miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/,
b) ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal ;
c) zamawiający dopuszcza komunikacje za pomocą maila: przetragi@sankud.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Instrukcji użytkownika z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej - ePUAP.Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Instrukcji użytkownika.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych środków dowodowych oraz
innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert i wniosków):1) w postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż składane wraz z ofertą), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, lub ID postępowania); 2) zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@sankud.pl ;3) dokumenty elektroniczne, składane są przez wykonawcę za pośrednictwem
„Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w pkt 2 adres email. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zawiera załącznik nr 10 do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-2375/03/DAG/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres robót przewidzianych dla Etapu II obejmujący segment B2 i C budynku :
1) przebudowa wewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej;
2) przebudowa wewnętrznej instalacji wodociągowej wody zimnej i ciepłej wody użytkowej oraz cyrkulacji - poziomy i piony;
3) częściowa wymiana podejść pod urządzenia sanitarne;
4) montaż zaworów regulacyjnych pod-pionowych dla cyrkulacji;
5) montaż układu dezynfekcji obiegu ciepłej wody użytkowej;
6) przebudowa zbiorników rezerwowych zimnej wody ZB1 i ZB2;
7) częściowa przebudowa armatury i rurarzu w hydroforni.
2. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w dokumentacji:
1) projekt budowlano - wykonawczy przebudowy wewnętrznych instalacji wody zimnej, ciepłej wody użytkowej i instalacji kanalizacji sanitarnej z wykonaniem układu dezynfekcji obiegu ciepłej wody poprzez jonizację wody jonami miedzi i srebra i przebudową rezerwowych zbiorników wody ZB1 i ZB2 w budynku SP ZOZ Sanatorium Uzdrowiskowego "BRISTOL" MSWiA w Kudowie-Zdroju, ul. Okrzei 1 – Segment B2 i C Etap II ;
2) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
3) przedmiar robót;
4) rysunki i opis.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-09

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium: cena i kryterium: okres gwarancji.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Warunki udziału w postępowaniu.
1) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące (art. 112 ust. 2 ustawy Pzp):
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
d) zdolności technicznej lub zawodowej.
3. Określenie warunków udziału w postępowaniu:
1) zdolności technicznej lub zawodowej. Za spełnienie warunku zamawiający uzna:
a) wykonanie przez wykonawcę dwóch robot budowlanych w tym sanitarnych, o wartości brutto nie mniejszej niż 450.000,00 zł każda, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
b) dysponowanie osobą skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialną za kierowanie robotami instalacji sanitarnych, posiadającą uprawnienia instalacyjno-sanitarne, będącą członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.
2) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
2) w przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna), każdy z członków konsorcjum (wspólników spółki cywilnej) składa dokumenty wymienione w pkt. 1;
3) w przypadku polegania przez wykonawcę na zasobach podmiotu trzeciego, podmiot ten przedkłada dokument wymieniony w pkt. 1;
4) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu – zgodnie z zał. nr 7 do SWZ;
5) jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz wykonanych przez wykonawcę dwóch robot budowlanych w tym sanitarnych, o wartości brutto nie mniejszej niż 450.000,00 zł każda, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane – sporządzony wg. zał. nr 5 do SWZ,
b) dowody poświadczające, że te roboty budowlane wskazane przez wykonawcę w wykazie zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Wykonawca nie jest zobowiązany do przedłożenia dokumentów, które dotyczyłyby zamówień wykonanych na rzecz zamawiającego;
c) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialną za kierowanie robotami w zakresie instalacji sanitarnych, posiadającą uprawnienia instalacyjno-sanitarne – zał. nr 6 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Pzp zamawiający wymaga wniesienia przez każdego wykonawcę wadium w kwocie: 28.000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

6. Wspólnie ubieganie się (art. 58 ust. 1 ustawy Pzp).
1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia;
2) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy;
3) przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie;
4) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy – wzór oświadczenia stanowi zał. nr 9 do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Mając na uwadze postanowienia art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający w treści ogłoszenia o zamówieniu lub SWZ, dopuszcza możliwość zmiany umowy:
1) strony dopuszczają możliwość przedłużenia terminu wykonania umowy w przypadku:
a) zaistnienia siły wyższej;
b) okoliczności wpływających na utrudnienia wykonania robót, a które są niezależne od wykonawcy.
2) zamawiający dopuszcza zmiany na stanowisku kierownika robót pod warunkiem, że osoba
przewidziana do pełnienia ww. funkcji musi posiadać kwalifikacje co najmniej równe osobie wymienionej w umowie i ofercie wykonawcy;
3) wykonania robót zamiennych, przez co rozumie się roboty, elementy robót konieczne z punktu widzenia zmian projektowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy;
4) zmiany stawki podatku VAT w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT;
5) zmiany formy prawnej zamawiającego.
2. Zmiany umowy muszą być każdorazowo zatwierdzane przez zamawiającego w porozumieniu z projektantem i nie mogą powodować podwyższenia ceny.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-11 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przez e-PUAP za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany i wycofania oferty lub wniosku dostepnego na e-PUAP.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-11 11:20

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Na podstawie art. 281 pkt. 3 zamawiający przewiduje możliwość ograniczenia liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji, stosując kryteria oceny ofert. Jeżeli liczba wykonawców, którzy złożą oferty będzie większa niż 3 Zamawiający ograniczy liczbę wykonawców, których zaprosi do negocjacji. W takiej sytuacji Zamawiający zaprosi do negocjacji trzech wykonawców, których oferty zostały najwyżej ocenione.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wymianę sieci wykonanych z rur azbestowo-cementowych - Legnica
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania17-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wymianę sieci wykonanych z rur azbestowo-cementowych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI