Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoDobrzany
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-11-05
  • ZamawiającyGmina Dobrzany
  • Data publikacji ogłoszenia2021-10-21
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00240742
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Dobrzany

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685674

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Staszica 1

1.5.2.) Miejscowość: Dobrzany

1.5.3.) Kod pocztowy: 73-130

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński

1.5.7.) Numer telefonu: 915620202

1.5.8.) Numer faksu: 915620204

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@dobrzany.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dobrzany.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-16660914-3254-11ec-a3fb-0a24f8cd532c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00240742

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003683/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://dobrzany.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem -
Platformy Marketplanet znajdującej się pod adresem: https://dobrzany.ezamawiajacy.pl zwanej dalej
Platformą. Szczegółowe informacje dotyczące przyjętego w postępowaniu sposobu komunikacji,
znajdują się w SWZ.
Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z
Instrukcją korzystania z Platformy zakupowej. Instrukcja została zamieszona także bezpośrednio na
ww. Platformie.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Każdy
Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty spowoduje odrzucenie
wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.
2. Oferta wraz z załącznikami musi zostać sporządzona w języku polskim.
3. Zasady rejestracji na platformie:
1) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie
https://dobrzany.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl Wykonawca po wybraniu opcji
„przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie
zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca
zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego: podaje adres e-mail, ustawia hasło, następnie
powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”,
2) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający
zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w
postaci elektronicznej,
3) Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje o
możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem
telefonu podanym w ww. potwierdzeniu,4. Zasady przygotowania i złożenia oferty za pośrednictwem platformy:
1) po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia oferty w postępowaniu. Komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w
formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy w zakładce „Korespondencja z wykonawcami”. Za
datę przekazania zawiadomień oraz informacji przyjmuje się ich datę wczytania do systemu,
2) wyjaśnienia – wniosek o wyjaśnienie treści SWZ należy przesłać za pośrednictwem Platformy w
zakładce „ZADAJ PYTANIE”,
3) w celu zadania pytania Zamawiającemu, Wykonawca klika lewym przyciskiem myszy klawisz
„ZADAJ PYTANIE”. Powoduje to otwarcie okna, w którym należy uzupełnić wszystkie dane
Wykonawcy, temat i treść/przedmiot pytania, po wypełnieniu wskazanych pól wraz z wymaganym
kodem weryfikującym z obrazka wykonawcy klika klawisz „POTWIERDŹ” Wykonawca uzyskuje
potwierdzenie wysłania pytania poprzez komunikat systemowy „PYTANIE WYSŁANE”,
4) treść pytań (bez ujawniania źródła zapytania) wraz z wyjaśnieniami bądź informacje o dokonaniu
modyfikacji SWZ, Zamawiający przekaże Wykonawcom za pośrednictwem platformy,
5) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami
korzystania z platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania
teleinformatycznego platforma zakupowa tel. +48 22 576 22 23, e-mail:
oneplace.admin@marketplanet.pl
6) do upływu terminu składania ofert Wykonawca może zmienić lub wycofać ofertę. Sposób
postępowania w przypadku zmiany lub wycofania oferty w systemie został opisany w Instrukcji
korzystania z platformy

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny w zakresie RODO określa Rozdział
II Specyfikacji Warunków Zamówienia

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ewentualne ograniczenia stosowania RODO zostały
określone w Rozdziale II Specyfikacji Warunków Zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.25.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi gminnej w miejscowości Grabnica dz. nr 11 obręb Grabnica (droga publiczna gminna) i dz. nr 21/1 obręb Grabnica (droga publiczna powiatowa nr 1748Z), Gmina Dobrzany.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45112500-0 - Usuwanie gleby

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45232000-2 - Roboty pomocnicze w zakresie rurociągów i kabli

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 250 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214
ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp tj. w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia
podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług polegającego na powtórzeniu podobnych robót
budowlanych.
2. Przewidywana wielkość zamówienia - do 100.000,00 zł netto.
3. Zakres zamówienia musi być zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego, tj. roboty
budowlane powinny dotyczyć obiektu budowlanego objętego zamówieniem podstawowym i być
podobne do robót objętych zamówieniem podstawowym.
4. Zamówienie będzie udzielone na warunkach będących wynikiem negocjacji z Wykonawcą, warunki
te nie powinny być jednak mniej korzystne dla Zamawiającego niż warunki zamówienia podstawowego,
chyba że w momencie prowadzenia negocjacji zaistnieją okoliczności, których nie można było
przewidzieć w czasie udzielania zamówienia podstawowego, które uniemożliwią uzgodnienie
warunków nie gorszych niż określone do realizacji zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert
będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgadnie z zasadami arytmetyki. Za
ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszy bilans ceny oraz
pozostałych kryteriów oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - zamawiający nie stawia warunku w
powyższym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów - zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - zamawiający nie stawia warunku w powyższym
zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej - wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: w
okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną,
polegającą na budowie lub przebudowie drogi zawierającej w swoim zakresie wykonanie
nawierzchni bitumicznej, wartość roboty powinna wynosić co najmniej 500.000,00 zł. (pięćset
tysięcy złotych) netto.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wymagane podmiotowe środki dowodowe:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej u niezależnie
od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej
niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu
Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej
Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy,
wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem
składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem
zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub
opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub
opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych
należności;
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 3 i 4, składa dokument lub dokumenty wystawione
w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: 1) nie
otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie
zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się
on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca
wszczęcia tej procedury, 2) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat
lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, 3) dokumenty, o których mowa w pkt 1 i 2
powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w ust. 2 należy postąpić zgodnie z opisem zawartym w Rozdziale X ust.
6 Specyfikacji Warunków Zamówienia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wymagane podmiotowe środki dowodowe to:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy
te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli
Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – załącznik
nr 4 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie wymaga

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym – zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SWZ.
2. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) kosztorys ofertowy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ;
3) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
4) pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XII ust. 1. w przypadku oferty składanej wspólnie
(jeżeli dotyczy),
5) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
6) dowód wniesienia wadium;
7) odpowiednie pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) tj. w przypadku gdy oferta nie została podpisana
przez osobę uprawnioną do reprezentacji Wykonawcy określoną w odpowiednim rejestrze lub
innym dokumencie właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 12.000,00 zł (dwanaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto nr 44 1020 4867 0000 1302 0007 9913 z dopiskiem w przelewie: ”Wadium w postępowaniu na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Grabnica w Gminie Dobrzany”.
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowa na rachunku bankowym.
5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Obowiązkiem Wykonawcy jest dbałość o właściwy, odpowiednio wczesny termin dokonania przelewu.
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
9) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, bez potwierdzenia tych okoliczności,
10) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
11) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
12) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą, w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer postępowania.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Umocowanie winno być załączone do oferty zgodnie z Rozdziałem XIV ust. 5 pkt 5 oraz ust. 4
SWZ.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
wykonają poszczególni wykonawcy. 4. Podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak
podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający przewiduje, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, możliwość
dokonywania zmian postanowień niniejszej umowy, w zakresie:
1) zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku:
a) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego, z tym zastrzeżeniem,
że wartość netto wynagrodzenia wykonawcy nie zmieni się, a wartość brutto wynagrodzenia
zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów;
b) zmiany sposobu przeprowadzenia robót, koniecznością wykonania robót dodatkowych nie
objętych projektem, ograniczeniem zakresu robót lub wprowadzeniem robót zamiennych,
Wykonawca wykona wycenę robót wynikających ze zmiany sposobu prowadzenia robót oraz
robót zamiennych w formie kosztorysu, na podstawie cen jednostkowych zawartych w
kosztorysie ofertowym, a jeśli taka cena nie występuje w kosztorysie ofertowym, metodą
wskazana poniżej, przy zastosowaniu następujących elementów cenotwórczych wskazanych w
dostępnych publikacjach na rynku np. Sekocenbud, Orgbud, Wacetob aktualnych na dzień
sporządzenia wyceny:
stawka roboczogodziny „R” – średnia dla woj. zachodniopomorskiego,
koszty pośrednie „Kp” – średnie dka woj. zachodniopomorskiego,
zysk kalkulacyjny „Z” (R+S+Kp) – średnie dla woj. zachodniopomorskiego,
nakłady rzeczowe – w oparciu o Katalogi Nakładów Rzeczowych KNR,
ceny jednostkowe sprzętu i materiałów (łącznie z kosztami zakupu) będą przyjmowane według
średnich cen rynkowych, a w przypadku braku ceny materiałów i sprzętu zostaną przyjęte na
podstawie ogólnie dostępnych katalogów, w tym cen na stronach internetowych, ofert
handlowych itp.
2) zmiany zakresu i sposobu realizacji świadczenia, w przypadku:
a) ryzyka, że zastosowanie przewidzianych rozwiązań będzie groziło niewykonaniem, wadliwym
wykonaniem zadania lub koniecznością poniesienia kosztów niewspółmiernych do przedmiotu
zamówienia,
b) konieczności wykonania zadania z zastosowaniem innych rozwiązań technicznych lub
materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa,
c) niedostępności materiałów przyjętych w dokumentacji technicznej np. przez zaprzestanie
produkcji,
d) zastosowania robót zamiennych tj. wykonania prac przy zastosowaniu innych technologii,
które nie będą powodowały istotnej zmiany do dokumentacji projektowej, wartość robót
zamiennych nie może przekroczyć 15 % wartości całkowitej umowy.
3) zmiany terminu realizacji, w przypadku:
a) gdy wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, które będą miały wpływ na
przedłużenie terminu wykonania przedmiotu niniejszej umowy;
b) gdy w toku wykonywania robót ziemnych wystąpi konieczność usunięcia niewybuchów i
niewypałów, prowadzenia badań archeologicznych itp. i będzie to miało wpływ na termin
realizacji robót podstawowych;
c) gdy w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym
charakterze, w tym stany wyjątkowe, klęski żywiołowe, stany zagrożenia epidemicznego, stany
epidemii, warunki pogodowe uniemożliwiające terminową realizację robót - pomimo dołożenia
przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane terminowo;
d) gdy wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie
robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w
dokumentacji, nastąpi odmowa wydania przez organ administracji lub inne podmioty
wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę;
e) gdy wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji robót, w szczególności odkrycie nie
zinwentaryzowanych obiektów czy elementów instalacji podziemnej, odkrycie wadliwie
wykonanych robót przez poprzednich wykonawców, i będzie to miało wpływ na termin
wykonania przedmiotu niniejszej umowy.
2. Podstawą dokonania zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3 będzie protokół konieczności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-05 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://dobrzany.ezamawiajacy.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-05 10:10

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-04

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wyrównanie zagospodarowanie terenu 32x25m pod trawnik - Gajęcki Ług
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wyrównanie zagospodarowanie terenu 32x25m pod trawnik. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI