Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadań inwestycyjnych pn. Zadanie 1 - Budowa...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadań inwestycyjnych pn. Zadanie 1 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Osiedlu Zawiszów w Świdnicy, Zadanie 2 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”, Zadanie 3 - Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŚwidnica
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówienia
  • Rodzaj zamawiającegoadministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków24/03/2017
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyPrezydent Miasta Świdnicy
  • Data publikacji ogłoszenia2017-03-13
  • Numer ogłoszenia2017/2017/41845
TREŚĆ PRZETARGU

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

http://www.swidnica.bip-gov.info.pl

Ogłoszenie nr 41845 - 2017 z dnia 2017-03-13 r.
Świdnica: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadań inwestycyjnych pn. Zadanie 1 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Osiedlu Zawiszów w Świdnicy, Zadanie 2 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”, Zadanie 3 - Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Prezydent Miasta Świdnicy, krajowy numer identyfikacyjny 57958900000, ul. ul. Armii Krajowej  49, 58100   Świdnica, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 748 562 850, e-mail mbp@um.swidnica.pl, faks 748 523 110.
Adres strony internetowej (URL): www.swidnica.bip-gov.info.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
nie
www.swidnica.bip-gov.info.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub doręczenie osobiste.
Adres:
Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Wydział Zamówień Publicznych i Przetargów, pok.124, I p.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w ramach zadań inwestycyjnych pn. Zadanie 1 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Osiedlu Zawiszów w Świdnicy, Zadanie 2 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”, Zadanie 3 - Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy
Numer referencyjny: P-30/III/17
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie

II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest Usługa polegająca na pełnieniu nadzoru inwestorskiego w ramach zadań inwestycyjnych pn. 1) Zadanie 1 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego na Osiedlu Zawiszów w Świdnicy, 2) Zadanie 2 - Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”, 3) Zadanie 3 - Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy 2. Zadania, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski: 1) Zadanie 1 - polega na budowie ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 980 mb wraz z oświetleniem ulicznym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski stanowi dokumentacja projektowa sporządzona w maju 2016 r. przez BIURO PROJEKTÓW I REALIZACJI INWESTYCJI „PROGRESS”, mgr inż. Mariusz Szyrner, z siedzibą: ul. Lipowa 23, 58-173 Roztoka, obejmująca: a) Projekt budowlany b) Projekt wykonawczy - branża drogowa, c) Projekt wykonawczy - branża elektryczna, d) Projekt stałej organizacji ruchu, e) Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót wszystkich branż, f) Opinię geotechniczną z dokumentacją a badań podłoża gruntowego 2) Zadanie 2 - polega na budowie ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 988 mb wraz z oświetleniem ulicznym, oraz przebudowie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 35. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski stanowi dokumentacja projektowa sporządzona w lipcu 2016 r. przez ko projekty Katarzyna Chojnacka, z siedzibą: ul. Wieczorna 25/3, 53-026 Wrocław, obejmującej n/w opracowania: a) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża drogowa, w tym: - Projekt budowlany i wykonawczy, - Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót, b) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża elektryczna, w tym: - Projekt budowlany i wykonawczy, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, c) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża sanitarna, w tym: - Projekt budowlany i wykonawczy, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, d) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża teletechniczna, w tym: - Projekt budowlany i wykonawczy, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, e) Projekt przebudowy sygnalizacji świetlnej oraz przestawienia latarni oświetlenia ulicznego w obszarze DK35, w tym: - Projekt budowlany i wykonawczy, - Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót f) Projekt przebudowy oświetlenia ulicznego w obrębie skrzyżowania z DK35, w tym: - Projekt budowlany i Wykonawczy, - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, - Wytyczne do planu BIOZ 3) Zadanie 3 - polega na budowie ciągu pieszo-rowerowego o długości ok. 366 mb wraz z oświetleniem ulicznym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane, nad którymi będzie sprawowany nadzór inwestorski stanowi dokumentacja projektowa sporządzona w maju 2016 r. przez BIURO PROJEKTÓW I REALIZACJI INWESTYCJI „PROGRESS”, mgr inż. Mariusz Szyrner, z siedzibą: ul. Lipowa 23, 58-173 Roztoka, obejmująca: a) Projekt budowlany (PB) b) Projekt wykonawczy (PW) - branża drogowa ETAP I, c) PW - branża drogowa ETAP II, d) PW - branża sanitarna – kanalizacja deszczowa, e) PW - branża sanitarna – likwidacja kolizji, f) PW - branża elektryczna, g) PW - branża elektryczna – likwidacja kolizji SN, h) Projekt stałej organizacji ruchu, i) Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót – wszystkich branż. j) Projekt docelowej organizacji ruchu, k) Opinia geotechniczna 3. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 4 powyżej , stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ dostępna jest pod następującymi linkami: Dla Zdania 1: http://um.swidnica.pl/ftpum/pub/przetargi/zalaczniki-Zawiszow.zip Dla Zadania 2: http://um.swidnica.pl/ftpum/pub/przetargi/zalaczniki-Lukasinskiego.zip Dla Zadania 3: http://um.swidnica.pl/ftpum/pub/przetargi/zalaczniki-Korczaka zip 4. Nadzór inwestorski pełniony będzie w specjalnościach: 1) Zdanie 1 a) inżynieryjnej drogowej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych 2) Zdanie 2 a) inżynieryjnej drogowej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, 3) Zdanie 3 a) inżynieryjnej drogowej, b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych. 5. Zamawiający nie dopuszcza pełnienia funkcji inspektora nadzoru przez jedną osobę w więcej niż jednej specjalności. Koordynatorem czynności branżowych inspektorów nadzoru będzie inspektor nadzoru branży drogowej. 6. Zamawiający, na czas realizacji przedmiotu umowy, udostępni Wykonawca następujące dokumenty: 1) kopie decyzji zrid, 2) dokumentację projektową - 1kpl. Dla każdego zadania 7. Nadzór inwestorski prowadzony będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i należytą starannością w jego wykonywaniu. 8. Strony ustalają, że do obowiązków Wykonawcy w ramach realizacji przedmiotu umowy należy pełnienie nadzoru inwestorskiego w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 roku poz.290 z późn. zm.) oraz przepisów wykonawczych. W szczególności Wykonawca będzie reprezentował inwestora na budowie oraz zobowiązany będzie do: 1) zapoznania się z kompletną dokumentacją projektową powierzoną w ramach przedmiotu zamówienia, warunkami terenowymi i uzbrojeniem terenu inwestycji; 2) załatwienia wszelkich spraw formalno-prawnych związanych z rozpoczęciem, prowadzeniem i zakończeniem robót; stwierdzenia i poświadczenia terminu zakończenia robót; 3) uczestnictwa w przekazywaniu placu budowy wykonawcom robót budowlanych, 4) sprawowania kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zamawiającego, w tym: a) reprezentowania Zamawiającego na budowie przez sprawowanie systematycznej i bieżącej kontroli zgodności jej realizacji przez wykonawców/podwykonawców robót budowlanych z dokumentacją projektową, wydanymi decyzjami zrid, umowami o roboty budowlane, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy technicznej, w szczególności kontroli stanu zaawansowania robót, potwierdzania zakresu faktycznie wykonanych robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia wykonawcy robót; b) sprawdzania jakości wbudowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków Wykonawcy będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawców robót budowlanych atestów i certyfikatów wyrobów i materiałów przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności - zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie; c) sprawdzenia zgodności wbudowywanych materiałów z projektem oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, z wymogami technologicznymi, instrukcjami producentów, z polskimi normami, itp. d) sprawdzania i odbioru zrealizowanych robót budowlanych w tym robót ulegających zakryciu lub zanikających, a także uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych; e) przygotowania i udziału w czynnościach odbioru końcowego wykonanego obiektu budowlanego i przekazania go do użytkowania; f) sprawdzania kompletności przedstawionych przez Wykonawców dokumentów i zaświadczeń wymaganych przez Zamawiającego i niezbędnych do przeprowadzenia odbioru; g) potwierdzania zakresu faktycznie wykonanych robót oraz potwierdzania usunięcia stwierdzonych wad, a także na żądanie Zamawiającego, kontrolowania rozliczeń budowy (robót) od strony ilościowej, tzn. w zakresie zgodności rachunków (faktur) wystawionych przez Wykonawcę, z tym co rzeczywiście zostało wykonane, h) kontroli prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót), w czasie każdorazowego pobytu na budowie Wykonawca ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia bytności poprzez dokonanie stosownego zapisu; i) kontroli terminowości wykonywania robót z obowiązującym harmonogramem; j) bieżącej weryfikacji dokumentacji technicznej (projekt, SSTWiOR) i zgłaszania ewentualnych uwag, k) kontroli przestrzegania przez wykonawców/podwykonawców robót budowlanych przepisów dotyczących ochrony środowiska, BHP; kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu. 5) uczestniczenia na wezwanie Zamawiającego w naradach koordynacyjnych i technicznych organizowanych przez Zamawiającego minimum raz w tygodniu, 6) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o: a) konieczności wykonania robót dodatkowych czy zamiennych, b) problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy; c) pojawiających się na placu budowy podwykonawcach Wykonawców; d) wszystkich zdarzeniach mających wpływ na realizację umowy o roboty budowlane oraz dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych, e) uszkodzeniach lub zniszczeniach majątku Zamawiającego w toku realizacji prac z winy wykonawców robót lub czynników zewnętrznych, 7) rozstrzygania w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem Zamawiającego wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora dokumentacji projektowej; 8) opiniowania na piśmie zasadności wniosków, protokołów konieczności oraz kosztorysów ofertowych w sprawie zmiany technologii, materiałów i urządzeń, wykonania robót uzupełniających, zamiennych, zaniechanych lub dodatkowych, w terminie do 5 dni od daty otrzymania wniosku, 9) współpracy z projektantem, w tym do egzekwowania usunięcia ewentualnych usterek w dokumentacji projektowej, 10) w przypadku wystąpienia zmian w dokumentacji projektowej (np. roboty zamienne, dodatkowe) dokonywania każdorazowo aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego, stanowiącego załącznik do umowy o roboty Budowlane, 11) bieżącego informowania Zamawiającego o wystąpieniu wad/usterek/braków i egzekwowania od kierownika budowy ich usunięcia przez Wykonawców; egzekwowania dokonania poprawek bądź poprawnego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie, 12) nadzorowania i pisemnego informowania Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą prace budowlane; 13) egzekwowania od wykonawców robót budowlanych przypisanych mu obowiązków wobec podwykonawców w zakresie koordynacji robót, bezpieczeństwa itp. 14) wstrzymania budowy w razie stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji inwestycji do czasu ich usunięcia; 15) udziału na wezwanie Zamawiającego w przeglądach gwarancyjnych i nadzoru nad usunięciem stwierdzonych w ich trakcie wad, usterek i braków; przeglądy gwarancyjne będą wykonywane nie rzadziej niż raz w roku. Wykonawca jest także zobowiązany do stawiennictwa się w terminie i miejscu wyznaczonym przez Zamawiającego lub użytkownika, na każde zawiadomienie otrzymane przez Zamawiającego lub użytkownika; Wykonawca w sytuacji ujawnienia się wad fizycznych w okresie gwarancji udzielonej przez Wykonawcę na roboty budowlane będzie zobowiązany do czynności związanych z opisem powstałej szkody, jej oszacowaniem, określeniem przyczyn zaistniałych wad oraz kontaktów w tym zakresie z Wykonawcą robót budowlanych. Nie wyklucza to odpowiedzialności Wykonawcy za wady fizyczne nadzorowanych robót budowlanych chyba, że udowodni on należytą staranność przy wykonywaniu obowiązków wynikających z niniejszej umowy. 16) organizowania prac związanych z nadzorem w sposób nie powodujący zbędnych przerw w realizacji robót budowlanych; 17) zapewnienie nadzoru inwestorskiego w postaci osób posiadających stosowne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach jak w ust. 4, 9. Wykonawca będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji robót; 2) zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót budowlanych, 3) wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy o roboty budowlane zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą robót budowlanych, 10. Wykonawca, w przypadku konieczności będzie wnioskować o: 1) wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej; 2) przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego Inspektora; 3) zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej, w przypadku gdy Wykonawca robót budowlanych nie usunie ich w wyznaczonym terminie; 4) zmianę terminu wykonania robót określonemu w umowie o roboty budowlane, kiedy zmiana taka nie wynika z winy czy zaniedbań Wykonawcy robót budowlanych; 11. Szczegółowe rozwiązania organizacyjne: 1) Wykonawca będzie świadczył Usługę częściowo osobiście a częściowo za pośrednictwem osób trzecich pełniących tą funkcję. 2) Wykonawca odpowiada za działania i zaniechania osób trzecich realizujących Usługę jak za własne działania i zaniechania. Wszystkie osoby świadczące usługę mają posiadać stosowne uprawnienia oraz niezbędną wiedzę do jej świadczenia. 3) Wykonawca lub osoba wyznaczona przez Wykonawcę do pełnienia funkcji koordynatora (o ile nie jest nim Wykonawca) jest zobowiązana do: a) bycia dostępną od poniedziałku do piątku w godz. od 730 do 1800 pod podanym przez Wykonawcę Usługi nr telefonu, b) pobytu na budowie i dokonywania kontroli robót budowlanych realizowanych w ramach Usługi nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu; niezwłocznie po podpisaniu umowy Wykonawca i Zamawiający ustalą dzień tygodnia w którym odbywać się będą stałe narady koordynacyjne (Rady Budowy), na których obecność koordynatora jest wymagana, c) dokonywania kontroli robót budowlanych realizowanych w ramach Usługi na każde dodatkowe wezwanie Zamawiającego lub kierownika budowy - w takim przypadku osoba pełniąca funkcję koordynatora będzie zobowiązana do stawienia się na placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego w czasie nie dłuższym niż 3 godziny od wezwania, d) składania w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie pisemnych wyjaśnień, informacji, sprawozdań bądź też uzupełnienia dokumentów, e) zapewnienia na każde wezwanie koordynatora, Zamawiającego lub kierownika budowy - pobytu na placu budowy inspektorów branż - nie później niż w dniu następnym od daty wezwania, 4) koordynator ma obowiązek powiadamiać każdorazowo Zamawiającego o przybyciu na plac budowy zarówno swoim jak i innych inspektorów branżowych telefonicznie, ponadto każdy pobyt koordynatora/inspektora branżowego na budowie musi być odnotowany w dzienniku budowy. Przez pobyt na budowie Zamawiający uznaje potwierdzoną wpisem do dziennika budowy obecność koordynatora nadzoru inspektorskiego na każdej z 3 budów (niezależnie od czasu trwania tej obecności), w godzinach pomiędzy 800 – 1500. Uwaga: W przypadkach, kiedy Zamawiający zdecyduje o przerwaniu robót budowlanych, np. w związku z niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi (ciągłe intensywne opady, powódź, wichury, itp. ), nagłymi awariami infrastruktury (długotrwałe przerwy w dostawie prądu, zalania), pobyty koordynatora na budowie mogą zostać wstrzymane. O przerwie w pobytach każdorazowo decyduje Zamawiający, o czym powiadamia pisemnie koordynatora. Przez wezwanie rozumie się powiadomienie koordynatora/inspektora nadzoru o konieczności przybycia na budowę telefonicznie, co zostanie każdorazowo potwierdzone faksem bądź e-mailem. UWAGA ! W przypadku gdy wezwanie do przyjazdu na budowę wpłynie do Wykonawcy/koordynatora nadzoru inwestorskiego do godz. 1200 osoba pełniąca funkcję koordynatora nadzoru inwestorskiego stawi się na budowie w tym samym dniu jednak nie później niż w ciągu 3 godzin od wezwania. Jeśli wezwanie otrzyma po godz. 1200 osoba pełniąca funkcję koordynatora nadzoru inwestorskiego stawi się na budowie w dniu następnym, jednak nie później niż do godz. 900. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie inwestycji w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. W przypadku podpisania przez Gminę Miasto Świdnica umowy o dofinansowanie, Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań, w tym organizacyjnych, w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ, wykonania przedmiotu umowy.

II.5) Główny kod CPV: 71520000-9

II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 56500
Waluta:
PLN
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 30/11/2017

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: a1 dysponuje n/w osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie bez ograniczeń, wykształcenie wyższe oraz minimum 3 - letnią praktykę zawodową w pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalnościach: - inżynieryjnej drogowej - jedna osoba przewidziana do pełnienia funkcji inspektora nadzoru robót drogowych oraz koordynatora kierującego zespołem nadzoru inwestorskiego, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - jedna osoba przewidziana do pełnienia funkcji inspektora nadzoru robót elektrycznych i elektroenergetycznych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - jedna osoba przewidziana do pełnienia funkcji inspektora nadzoru robót sanitarnych, - instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych - jedna osoba przewidziana do pełnienia funkcji inspektora nadzoru robót teletechnicznych Nie dopuszcza się w ramach powyższego warunku pełnienia funkcji inspektora nadzoru w więcej niż jednej specjalności. Przez uprawnienia należy rozumieć: uprawnienia wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 poz. 290 ze zm.) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych państwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. – Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016, poz. 65). a2 posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy pełnił nadzór inwestorski przy realizacji: - dwóch inwestycji branży drogowej polegających na budowie, rozbudowie lub przebudowie elementów drogi publicznej takich jak: jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, parkingi, zjazdy, itp. na terenie miejskim o wart. min. 1.500.000,00 złotych brutto łącznie, - dwóch inwestycji branży elektrycznej polegających na budowie oświetlenia ulicznego w warunkach miejskich, o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 złotych brutto łącznie, Przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz osób odpowiedzialnych za pełnienie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi (zgodnie z rozdz. VI ust.1 pkt 2a1 ), wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, 2) wykaz robót budowlanych, nad którymi Wykonawca sprawował nadzór inwestorski w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których był wykonywany nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi, z załączeniem dowodów określających, że nadzór inwestorski wykonany był należycie,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
5. Ponadto każdy Wykonawca musi do oferty dołączyć: 1) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 4 do SIWZ.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
nie

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena ofertowa brutto60
Ilość dodatkowych pobytów koordynatora na budowie w ciągu tygodnia25
Czas dojazdu do budowy 15

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wzór umowy, stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ.

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany treści Umowy, wyłącznie na zasadach określonych w SIWZ, w szczególności w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy. 2. Zmiany postanowień zawartej Umowy, o których mowa w ust. 1 mogą nastąpić między innymi w następujących przypadkach: 1) w przypadku zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy (od daty wejścia w życie przepisów określających zmianę), w tym w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, zmiana wynagrodzenia będzie dotyczyła tylko tej części, która pozostała do wykonania 2) wystąpienia siły wyższej, pod pojęciem, której rozumie się wszystkie zdarzenia zewnętrzne niemożliwe do przewidzenia i niemożliwe do zapobieżenia przez strony umowy, a zaistniałe po zawarciu umowy, w szczególności takie jak: wojny, działania wojenne, inwazje, terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe, rozruchy, z wyjątkiem tych, które są ograniczone wyłącznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiającego, działania sił przyrody, w tym huragany lub powodzie. 3) w przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z części zakresu przedmiotu zamówienia - zmniejszenie wynagrodzenia o wartość niewykonanych prac; 4) w przypadku zmiany terminu wykonania Umowy: a) na skutek konieczności wprowadzenia zmian zakresu przedmiotu zamówienia, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, b) na skutek konieczności zmiany terminu realizacji Umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Robót Budowlanych c) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, pod warunkiem, że działania te nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, 4) w przypadku zmian: a) w składzie osób zdolnych do wykonania zamówienia na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowiska, b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego, na skutek: powierzenia podwykonawcom innej części usług niż wskazana w ofercie Wykonawcy, - zmiany podwykonawcy na etapie realizacji usług, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, c) w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych. 4. Zamawiający przewiduje również możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie zamówienia lub/i umowy na roboty budowlane; 5. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnego aneksu do umowy, pod rygorem nieważności. 6. Wszelkie zmiany do umowy możliwe są wyłącznie po uzyskaniu pisemnej akceptacji Zamawiającego i muszą być uzasadnione prawidłową realizacją przedmiotu umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 24/03/2017, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
NAJNOWSZE ZLECENIE
  • Lokalizacja zlecenia
  • Data dodania
  • Zleceniodawca
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI