Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach:...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSochaczew
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-10-25
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyWójt Gminy Sochaczew
  • Data publikacji ogłoszenia2018-10-16
  • Numer ogłoszenia635914-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 635914-N-2018 z dnia 2018-10-16 r.

Wójt Gminy Sochaczew: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 Oś priorytetowa IV Przejście na gospodarkę niskoemisyjną działanie IV.1 odnawialne Żródła Energii
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Tak

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Podmiot
Gmina Nowa Sucha NIP 8371693792, Nowa Sucha 59A, 96-513 Nowa Sucha, tel. 46 861 20 51, Wójt Gminy Nowa Sucha
Gmina Teresin NIP 8371695437, ul. Zielona 20, 95-515 Teresin, tel. 46 861 38 15, Wójt Gminy Teresin
Gmina Rybno NIP 8371692261, ul. Długa 20, 96-514 Rybno, tel. 46 861 14 38, Wójt Gminy Rybno

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Wójt Gminy Sochaczew, krajowy numer identyfikacyjny 000546710, ul. Warszawska  115 , 96-500   Sochaczew, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 46 8642625, 8462600, , e-mail gminasochaczew@sochaczew.org.pl, , faks 46 8642602.
Adres strony internetowej (URL): http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.gmina.e-sochaczew.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie operator pocztowy osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy Sochaczew, ul. Warszawska 115, 96-500 Sochaczew

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” oraz Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II
Numer referencyjny: D.271.22.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
2


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego dla inwestycji podzielonej na 2 części, w tym: a. Cześć I pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin” b. Cześć II pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II” 2. Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działania promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na których montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych problemów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót bu-dowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzają-cych zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budowlanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wystąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbędnymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: - sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrotnie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. - licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, - sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: - zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, - wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane, - zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodzeniem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosztów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym

II.5) Główny kod CPV: 71520000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71248000-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych. Zamówienie takie przewidziane jest w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego. Zamówienie takie musi być zgodne z jego przedmiotem. Całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości i stanowić będzie nie więcej niż 20 % zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Dla części I i części II Zamawiający nie określa warunków do spełnienia przez Wykonawcę w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Dla części I i części II Zamawiający nie określa warunków do spełnienia przez Wykonawcę w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Dla Części I : 3.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą się w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie należytym wykonaniem usługi kierowania/nadzoru inwestorskiego nad zadaniami polegającymi na montażu instalacji wykorzystujących OZE, tj.: a. instalacji nie mniej niż 10 kolektorów słonecznych do wspomagania produkcji CWU - łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach, b. instalacji nie mniej niż 10 automatycznych kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa- łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach, c. o łącznej mocy instalacji fotowoltaicznych montowanych w systemie ON - GRID na budynkach lub konstrukcjach wolnostojących o mocy minimum 50 kW - łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach, d. o łącznej mocy instalacji pomp ciepła minimum 50 kW - łącznie we wszystkich wykaza-nych przez Wykonawcę zadaniach. 3.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w realizacji zamówienia wezmą udział: a) Inspektor nadzoru (specjalność instalacyjna elektryczna) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektroenergetycznych, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego b) Inspektor nadzoru (specjalność instalacyjna cieplna) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzenia ciepłownicze, wodno - kanalizacyjne, gazowe, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego. c) Inspektor nadzoru branży budowlanej – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego d) Inspektor nadzoru ( specjalność telekomunikacyjna ) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego. Dla Części II : 3.1 O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą się w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie należytym wykonaniem usługi kierowania/nadzoru inwestorskiego nad zadaniami polegającymi na montażu instalacji wykorzystujących OZE, tj: a. instalacji nie mniej niż 10 kolektorów słonecznych do wspomagania produkcji CWU – łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach b. instalacji nie mniej niż 10 automatycznych kotłów centralnego ogrzewania opalanych biomasą z automatycznym podawaniem paliwa - łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach c. o łącznej mocy instalacji fotowoltaicznych montowanych w systemie ON - GRID na budynkach lub konstrukcjach wolnostojących o mocy minimum 100 kW - łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach d. o łącznej mocy instalacji pomp ciepła minimum 100 kW- łącznie we wszystkich wykazanych przez Wykonawcę zadaniach . 3.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że w realizacji za-mówienia wezmą udział: a) Inspektor nadzoru (specjalność instalacyjna elektryczna) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń elektroenergetycznych, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego b) Inspektor nadzoru (specjalność instalacyjna cieplna) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzenia ciepłownicze, wodno - kanalizacyjne, gazowe, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego. c) Inspektor nadzoru branży budowlanej – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie do-świadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego d) Inspektor nadzoru ( specjalność telekomunikacyjna ) – jedna osoba posiadająca co najmniej 3 letnie doświadczenie w kierowaniu/nadzorowaniu robót, uprawnienia bez ograniczeń lub równoważne do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, przynależność do właściwej miejscowo izby samorządu budowlanego Dla cz. I i Cz. II : 3.3.Wykonawca zgodnie z art. 22a ust.1 ustawy Pzp może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3.5.Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od Wykonawcy dokumentów określonych w par.5 pkt. 1-4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia ( Dz.U.z 27 lipca 2016r poz.1126)
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda w szczególności: a. wykazu usług, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; b. wykazu osób, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ,, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowa-nie/nadzorowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. W odniesieniu do Wykonawcy, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz do Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający żądać będzie dokumentów określonych odpowiednio w par.7 i par.8 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 27 lipca 2016 r, poz. 1126). W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Zamawiający może żądać od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1–9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 27 lipca 2016 r, poz. 1126). Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu dotyczące Wykonawcy i innych pod-miotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w zdaniu poprzednim składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publiczne-go (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i formularze: a. wypełniony formularz ofertowy dla części I i/lub II sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, b. oświadczenia wymienione w rozdziale VI pkt. 1-4 niniejszej SIWZ, c. wykaz usług , według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, d. wykaz osób, według wzoru stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ e. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeśli dotyczy, sporzą-dzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ , f. pełnomocnictwo, do reprezentowania i podpisania dokumentacji ofertowej, jeśli Wykonawca jest reprezentowany niezgodnie z zapisem we właściwym rejestrze lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, g. pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum, w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wyboru ich oferty jako najkorzystniejszej. 2. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. 3. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 4. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, dla części I lub/i części II , z jedno-znacznie opisaną propozycją cenową. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzuce-nie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 6. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści niniejszej SIWZ. 7. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Wszystkie strony oferty powinny zostać kolejno ponumerowane i spięte w sposób trwały. 9. Oferta powinna zawierać spis treści. 10. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 11. Oświadczenie Wykonawcy w zakresie RODO.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
czas reakcji na wezwanie zamawiającego 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możli-wość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 1. Zmiany osobowe a) zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, według polityki kadrowej Wykonawcy b) Zmiana osób podanych w ofercie wykonawcy przy pomocy, których Wykonawca re-alizuje przedmiot umowy nie wymaga aneksu do umowy. Zmiana jest możliwa na osoby spełniające wymogi SIWZ , a dla dokonania zmiany niezbędne jest uzyskanie zgody Za-mawiającego na zaproponowaną osobę. 2. Pozostałe zmiany spowodowane następującymi okolicznościami: a) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ; b) zmiana obowiązującej stawki VAT; c) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz wykonawcy. d) rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy. f) zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 §1 Kodeksu cywilne-go. g) gdy zaistnieje inna okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkująca nie-możliwością wykonania lub należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ. W przypadku pkt. 3.b zmiana stawki VAT dotyczyć będzie ceny oferty, w części, jakiej dotyczą te zmiany przepisów. W przypadku pkt..3.c zmiany dostosują sposób rozliczeń lub płatności do wymogów zmienionych w umowie. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 3. Strony postanawiają, iż dokonają w formie pisemnego aneksu zmiany wynagrodzenia w wypadku wystąpienia którejkolwiek ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. zmiany: a. stawki podatku od towarów i usług, b. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. 5. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian o których mowa w ust. 1. 6. W wypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 lit. a) wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni się, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Za wyjątkiem sytuacji o której mowa w ust. 1 lit. a), wprowadzenie zmian wysokości wy-nagrodzenia wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o wysokości dodatkowych koszów wynikających z wprowadzenia zmian, o których mowa w ust 1 litera b) i c). Wszystkie powyższe postanowienia w punktach 4, 5 i 6. stanowią katalog zmian na które Za-mawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do Zamawiającego. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) b) zmiany danych teleadresowych, c) udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych d) udzielenie zamówień uzupełniających w zakresie wskazanym w SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-10-25, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> w języku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin”
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działania promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na których montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych problemów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów bu-dzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót bu-dowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarnie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budow-lanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budowlane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budowlanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wystąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbędnymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: - sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrotnie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. - licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, - sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: - zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, - wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane, - zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodzeniem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosztów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego dotyczący realizacji nadzorowanych inwestycji określają Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) oraz 4 Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowią załączniki do SIWZ
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71248000-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
czas reakcji na wezwanie zamawiającego 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Pełnienie nadzoru inwestorskiego dla projektu pn. „Odnawialne Źródła Energii w gminach: Sochaczew, Nowa Sucha, Rybno i Teresin – etap II”
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Usługa ma być świadczona dla inwestycji polegających na realizowanej w ramach 2 etapów modernizacji układów technologicznych służących do ogrzewania budynków, podgrzewu ciepłej wody użytkowej oraz zasilania budynków energią elektryczną na budynkach mieszkalnych oraz budynkach użyteczności publicznych w Gminach Sochaczew, Nowa Sucha, Teresin, Rybno. Wszystkie modernizowane systemy będą wykorzystywać odnawialne źródła energii. W ramach nadzorowanych inwestycji przewidziano również przeprowadzenie działań informacyjno-promocyjnych przybliżających mieszkańcom tematykę odnawialnych źródeł energii, ich znaczenia dla środowiska, najnowsze technologie OZE, prowadzone będą działa-nia promocyjne w zakresie OZE i ogólnie ochrony środowiska. Zakres usługi (pełnienie obowiązków Inspektora Nadzoru) obejmuje: 1. reprezentowanie Zamawiającego na budowie w zakresie sprawowania kontroli zgodności inwestycji z projektem, decyzjami, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej, tj. z przepisami i zasadami prawa polskiego i Unii Europejskiej a także udzielanymi na ich podstawie wytycznymi, w szczególności dotyczącymi procedur i standardów realizacji inwestycji współfinansowanych ze środków UE, 2. dokładne zapoznanie się z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą robót i rzetelne egzekwowanie zapisów przedmiotowych dokumentów a w szczególności: 3. nadzór nad terminowością realizacji zadania w zakresie dotrzymania terminów umownych zakończenia etapów zadania i całości zadania, 4. kontrola wszelkich dokumentów wymaganych od Wykonawcy robót koniecznych do odbioru. 5. Inspektor upoważniony jest do prowadzenia wizyt na każdej z nieruchomości na których montowane urządzenia, ilość wizyt na jednej nieruchomości będzie uzależniona od potrzeb wynikających z prowadzonych prac montażowych, ewentualnych problemów itp. 6. Do obowiązków Inspektora nadzoru inwestorskiego należy pełny zakres czynności zgodnych z: przepisami art. 25-27 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz w zakresie i w sposób określony we wzorze umowy, stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Do obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego należeć będzie w szczególności: 1. zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami budowlanymi zgodnie z prawem, w szczególności z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r., Prawo budowlane oraz ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 roku o wyrobach budowlanych, 2. sprawdzenie i ocena dokumentacji projektowej na etapie realizacji umowy o roboty budowlane, 3. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z kontraktem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 4. sprawdzanie, weryfikacja i akceptacja dokumentów przedkładanych przez wykonawców robót budowlanych, egzekwowanie zgodności opracowania dokumentów z wymogami Zamawiającego zawartymi w dokumentacji przetargowej na roboty budowlane oraz zasadami wiedzy technicznej 5. podejmowanie decyzji o dopuszczeniu do użycia materiałów i wyrobów proponowanych przez Wykonawcę do wbudowania posiadających odpowiednie dokumenty potwierdzające parametry zgodne z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, jak również atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, itp. potwierdzające dopuszczenia stosowania tych wyrobów/materiałów w budownictwie, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie 6. kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów przed wbudowaniem oraz uporządkowania miejsc po zakończeniu robót, polecanie wykonawcy przeprowadzenia dodatkowych badań materiałów budzących wątpliwości co do ich jakości, sprawdzenie kwalifikacji osób zatrudnionych przez wykonawców robót budowlanych, 7. sprawdzenie czy używane przez wykonawców robót budowlanych urządzenia posiadają odpowiednie świadectwa i certyfikaty wymagane umową o roboty budowlane, sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych, sprawdzanie zgodności i autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które wykonawcy robót budowlanych są odpowiedzialni zgodnie z warunkami podpisanej z nimi umowy, w razie konieczności przeprowadzanie inspekcji oraz uczestniczenie podczas badań w miejscach wytwarzania elementów, komponentów oraz materiałów, kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP żądanie wstrzymywania robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z za-mówieniem lub przepisami BHP 8. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad (protokolarie),żądanie od wykonawców robót, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie życia lub zdrowia bądź spowodować znaczne straty materialne (za zgodą Zamawiającego), 9. weryfikowanie robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających w zakresie ich zasadności oraz w zakresie finansowym i rzeczowym, jeżeli wystąpi konieczność ich wykonania i zostaną one zgłoszone, udzielanie bieżących konsultacji i doradztwa technicznego Zamawiającemu, wydawanie wykonawcom robót, a w przypadkach określonych w umowie za zgodą Zamawiającego, poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy (jeśli dotyczy), w zakresie: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykona-nia prób lub badań, także odkrycia robót lub elementów zakrytych, przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzenia robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, nadzór nad próbami, w tym wystawianie lub potwierdzanie wystawionych przez Wykonawców świadectw prowadzonych prób, 10. akceptacja wymaganej dokumentacji powykonawczej robót, 11. udział w czynnościach odbiorowych robót oraz kompletnych instalacji budowlanych (w tym UDT oraz inne niezbędne przy realizacji przedmiotu umowy) oraz uczestniczenie w przekazaniu ich do użytkowania poprzez skompletowanie dokumentów oraz współpracę z Zamawiającym w otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, 12. usługi w zakresie kontroli wykonawców robót budowlanych w zakresie terminów realizacji obowiązków wynikających z zawartej umowy na roboty budow-lane, aspektów technicznych realizacji umowy, jakości robót, stosowanych urządzeń i ich prawidłowego funkcjonowania, 13. odbiór od Wykonawcy robót budowlanych, weryfikacja i przekazanie Zamawiającemu kompletu dokumentacji powykonawczej, 14. sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenia w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru końcowego gotowego obiektu budowlanego oraz udział w powołanych przez Zamawiającego komisjach odbiorowych, 15. doradzanie Zamawiającemu w czasie realizacji projektu w kwestiach technicznych związanych z całościowym zarządzaniem inwestycjami, organizowanie (wraz z Koordynatorem), a także uczestniczenie i prowadzenie w zakresie wynikającym z charakteru piastowanej funkcji narad koordynacyjnych odbywających się w czasie realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, z Wykonawcą, podwykonawcami, dalszymi podwykonawcami, dostawcami w celu nadzorowania i koordynowania przebiegu i jakości realizacji umowy o roboty budowlane, 16. regularne przekazywanie informacji do Koordynatora w sprawach związanych z inwestycją, w tym kwestii dotrzymywania lub opóźnień w dotrzymywaniu harmonogramu realizacji, związanych z inwestycjami postępowań administracyjnych i wszelkich innych procesów mających wpływ na kontrolę postępu realizacji inwestycji objętych zakresem rzeczowym projektu, analizowanie i ocena problemów powstających podczas wykonywania robót budowlanych a także związanych z tym ewentualnych roszczeń zgłaszanych przez wykonawców, oraz rekomendowanie rozwiązań zapobiegających sporom lub opóźnieniom, 17. niezwłoczne informowanie Koordynatora o wszelkich nieprawidłowościach w postępie robót, sposobie ich wykonywania lub dostrzeżonych odstępstwach od zakładanej jakości robót, jak również o wszystkich problemach zaistniałych lub mogących zaistnieć wraz z propozycją sposobów ich rozwiązywania lub działań korygujących mających na celu usuwanie problemów, 18. proponowanie sposobu postępowania w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych, dodatkowych lub uzupełniających, 19. dokonywanie oceny zaawansowania robót budowlanych realizowanych przez wykonawcę, w tym weryfikacja dokumentów rozliczeniowych potwierdzających zakres wykonanych robót budowlanych wraz z koniecznymi do rozliczenia załącznikami, 20. egzekwowanie obowiązku opracowania przez wykonawców robót stosownych instrukcji eksploatacji oraz konserwacji urządzeń i instalacji, a także dostarczenia tych dokumentów w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiające-go, jak również przeprowadzenia szkoleń personelu wyznaczonego do dalszej eksploatacji obiektu, jego instalacji i urządzeń, 21. realizacja do dnia zakończenia obowiązywania umowy o roboty budowlane uprawnień Zamawiającego, w tym z tytułu gwarancji i rękojmi w zakresie ujawnionych wad obiektu, a także udział (w charakterze eksperta) w egzekwowaniu roszczeń wobec wykonawców robót, w zakresie ujawnionych wad. 22. przekazywanie Koordynatorowi wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonywania obowiązków, 23. działanie zgodnie z dokumentacją projektową i nadzorowanie przestrzegania jej zapisów przez wszystkich uczestników procesu budowlanego, 24. opracowanie opinii dotyczących ewentualnych wad uznanych za nie nadające się do usunięcia oraz ewentualne rekomendowanie obniżenia wynagrodzenia wykonawców robót z określeniem utraty wartości robót budowlanych i kwot obniżonego wynagrodzenia za te roboty, 25. konsultowanie we własnym zakresie rozwiązań w zakresie branży budowlanej oraz elektrycznej lub sanitarnej niezbędnymi do wykonania instalacji, z osobą posiadającą odpowiednie doświadczenie oraz uprawnienia wymagane polskim prawem i warunkami umowy w zakresie branży budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (jeśli wystąpi taka konieczność) lub w zakresie branży elektroenergetycznej w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (jeśli wystąpi taka konieczność). 26. zachowanie poufności informacji objętych tajemnicą handlową lub zawodową, według wytycznych Zamawiającego lub obowiązujących przepisów prawa w ty zakresie, 27. monitorowanie i stosowanie się do wszelkich zmian dotyczących przepisów, zasad, wytycznych i innych dokumentów związanych z realizacją umowy o roboty budowlane i bezzwłocznie pisemnie przekazywanie Zamawiającemu niezbędnych informacji i dokumentów dotyczących tych zmian, 28. zapewnienie - w sytuacji nieobecności jakiegokolwiek eksperta wynikającej z okresu urlopowego, choroby lub innych wypadków losowych - zastępstwa krótkoterminowego na okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji inwestycji; zastępstwo takie musi być uzgodnione i zaaprobowane na piśmie przez Zamawiającego. 29. Inspektor Nadzoru winien dysponować sprzętem i innymi środkami niezbędnymi do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, w tym co najmniej: - sprzętem komputerowym i drukarskim, który zagwarantuje sprawne przetwarzanie dokumentów papierowych na elektroniczne (i odwrotnie) oraz zapewni bieżącą bezpieczną archiwizację dokumentów i wszelkich treści w postaci elektronicznej. - licencjonowanym oprogramowaniem, które zapewni współpracę oraz wymianę informacji i treści technicznych z wszystkim uczestnikami procesu budowlanego, - sprzętem zapewniającym łączność z uczestnikami przedsięwzięcia tj.: telefonem komórkowym, internet. 30. Inspektor nadzoru nie ma prawa: - zwolnić wykonawcy robót budowlanych z jakichkolwiek zobowiązań lub odpowiedzialności wynikających z umowy o roboty budowlane, - wyrażać zgody na ograniczenie zakresu robót budowlanych lub prze-kazania robót budowlanych wykonawcy innemu, iż ten, który został wybrany w drodze zamówienia publicznego i z którym została podpisana umowa o roboty budowlane, - zawierać w imieniu Zamawiającego umów z wykonawcami robót i innymi podmiotami. 31. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru wskazane w ofercie winno obejmować wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym m.in.: wynagrodzeniem personelu, zorganizowaniem i utrzymaniem biura, pracy sprzętu, kosztów przejazdu i transportu, oraz inne opłaty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, jak i uwzględniać zysk inspektora. 32. Wynagrodzenie Inspektora nadzoru jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Szczegółowy opis wymagań Zamawiającego dotyczący realizacji nadzorowanych inwestycji określają Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) oraz 4 Programy Funkcjonalno-Użytkowe (PFU) stanowią załączniki do SIWZ
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 71520000-9, 71248000-8

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
czas reakcji na wezwanie zamawiającego 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję brygady tynkarzy gipsowych - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję brygady tynkarzy gipsowych. Praca na dużych inwestycjach. Rozliczenia dwutygodniowe. Po okresie próbnym rejestracja, może być też własna działalność. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI