III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
5.1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy: 5.1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) zdolności technicznej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi uprawnienia i doświadczenie zawodowe odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną im powierzone, tj.: 1) inspektorem nadzoru branży budowlanej – posiadającym: uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2018.2272), minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie nadzorowania robót budowlanych, doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego przy budowie, odbudowie, nadbudowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu kubaturowego w technologii tradycyjnej murowanej, w stanie wykończonym, o wartości inwestycji co najmniej 4.000.000,00 zł. brutto każda, oraz zakończonych, tj. doprowadzonych przy udziale osoby wykazującej doświadczenie co najmniej do wystawienia protokołu odbioru końcowego; 2) inspektorem nadzoru branży elektrycznej – posiadającym: uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2018.2272), minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie nadzorowania robót elektrycznych, doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w zakresie branży elektrycznej przy budowie, odbudowie, nadbudowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu kubaturowego w technologii tradycyjnej murowanej, o wartości inwestycji co najmniej 4.000.000,00 zł. brutto każda, oraz zakończonych, tj. doprowadzonych przy udziale osoby wykazującej doświadczenie co najmniej do wystawienia protokołu odbioru końcowego; 3) inspektorem nadzoru branży sanitarnej – posiadającym: stosowne uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2018.2272), minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie nadzorowania robót instalacyjnych, doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na sprawowaniu nadzoru inwestorskiego w zakresie branży sanitarnej przy budowie, odbudowie, nadbudowie, rozbudowie lub przebudowie obiektu kubaturowego w technologii tradycyjnej murowanej, o wartości inwestycji co najmniej 4.000.000,00 zł. brutto każda, oraz zakończonych, tj. doprowadzonych przy udziale osoby wykazującej doświadczenie co najmniej do wystawienia protokołu odbioru końcowego; 4) inspektorem branży drogowej – posiadającym: uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej lub odpowiadające im uprawnienia wydane osobie będącej obywatelem państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2018.1202 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2018.2272), minimum 3 letnie doświadczenie w zakresie nadzorowania robót drogowych, doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu co najmniej dwóch robót polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie drogi, placu lub chodników, o wartości robót 70.000,00 zł. brutto każda, oraz zakończonych, tj. doprowadzonymi przy udziale osoby wykazującej doświadczenie co najmniej do wystawienia protokołu odbioru końcowego. Wszystkie wymienione osoby należy wskazać w Załączniku nr 7 – Wykaz osób. b) zdolności zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: 2 usługi polegające na pełnieniu funkcji inwestora zastępczego dla inwestycji o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia, tzn. dla robót budowlanych polegających na budowie, odbudowie, nadbudowie, rozbudowie lub przebudowie obiektów kubaturowych w technologii tradycyjnej murowanej wraz z instalacjami wewnętrznymi, w stanie wykończonym, o wartości inwestycji co najmniej 4.000.000,00 zł. brutto każda. Wykonawca winien załączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Potwierdzenie powyższego nastąpi w Załączniku nr 8 do SIWZ – Wykaz usług. Dokumenty potwierdzające wykonanie tych usług powinny wskazywać, że pełnienie funkcji inwestora zastępczego miało miejsce dla inwestycji o wartości co najmniej 4.000.000,00 zł. brutto. W przypadku pełnienia funkcji inwestora zastępczego dla obiektów o mieszanym charakterze (obiektów kubaturowych w technologii tradycyjnej murowanej wraz z instalacjami wewnętrznymi, w stanie wykończonym oraz innych) wymagane dane co do wartości inwestycji (4.000.000,00 zł. brutto) powinny być wykazane co do części nadzoru nad obiektami kubaturowymi w technologii tradycyjnej murowanej wraz z instalacjami wewnętrznymi, w stanie wykończonym. Zamawiający nie uzna spełnienia warunku udziału w postępowaniu, jeśli Wykonawca przedstawi na potwierdzenie spełniania tego warunku sumę wartości nadzorowanych obiektów na kilku inwestycjach. 5.2. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej dotyczący wykonanych usług, musi być spełniony: 5.2.1. przez Wykonawcę samodzielnie, 5.2.2. przez jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie, 5.2.3. w przypadku Wykonawców występujących wspólnie, samodzielnie przez jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
6.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów: 6.4.4. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 6.4.5. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 6.4.6. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Pzp, 6.4.7. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia z postępowania: 5) o braku wydania wobec Wykonawcy prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, a w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności, 6) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne, 9) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U.2018.1445 ze zm.).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
6.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów: 6.4.1. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych - uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, zgodnie z treścią Załącznika nr 7 do SIWZ, 6.4.2. wykazu wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, zgodnie z treścią Załącznika nr 8 do SIWZ, 6.4.3. dowodów określających czy usługi wykazane w Załączniku nr 8 zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
10.13.1. załącznik nr 1 – Formularz Oferty; 10.13.2. załącznik nr 2 – Oświadczenie w trybie art. 25a ustawy Pzp dot. wykluczenia; 10.13.3. załącznik nr 3 – Oświadczenie w trybie art. 25a ustawy Pzp dot. warunków udziału; 10.13.4. oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, udzielonego osobom podpisującym ofertę, o ile ich prawo do reprezentowania Wykonawcy nie wynika wprost z odpisu właściwego rejestru, ewidencji lub statutu (jeśli dotyczy); 10.13.5. oryginał pełnomocnictwa lub poświadczona notarialnie kopia, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (jeśli dotyczy). Pełnomocnik może być umocowany do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy; 10.13.6. załącznik nr 4 – zobowiązanie w trybie art. 22a ust. 2 Pzp w zakresie zdolności technicznej (jeśli dotyczy); 10.13.7. załącznik nr 5 – zobowiązanie w trybie art. 22a ust. 2 Pzp w zakresie zdolności zawodowej (jeśli dotyczy).