Modernizacja placów zabaw i miejsc rekreacji na terenie gminy Wielka Nieszawka

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja placów zabaw i miejsc rekreacji na terenie gminy Wielka Nieszawka
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWielka Nieszawka
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-08-27
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Wielka Nieszawka
  • Data publikacji ogłoszenia2019-08-12
  • Numer ogłoszenia585282-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 585282-N-2019 z dnia 2019-08-12 r.

Gmina Wielka Nieszawka: Modernizacja placów zabaw i miejsc rekreacji na terenie gminy Wielka Nieszawka
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Poddziałanie 19.2."Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objete Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wielka Nieszawka, krajowy numer identyfikacyjny 87111875000000, ul. Toruńska  12 , 87-165  Wielka Nieszawka, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. 56 6781212, 6781093, e-mail sekretariat@wielkanieszawka.pl, faks -.
Adres strony internetowej (URL): www.wielkanieszawka.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.wielkanieszawka.lo.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja placów zabaw i miejsc rekreacji na terenie gminy Wielka Nieszawka
Numer referencyjny: RIT.271.17.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja placów zabaw i miejsc rekreacji na terenie gminy Wielka Nieszawka Część I: Budowa Centrum Aktywności Fizycznej i Integracji w Małej Nieszawce przy ulicy Leśnej 1 oraz przebudowa dwóch placów zabaw w Cierpicach oraz w Małej Nieszawce przy ul. Topolowej Przedmiot zamówienia dla części I obejmuje wykonanie w szczególności: 1) Budowę placu zabaw w Małej Nieszawce, ul. Leśna dz. nr 247/1, poprzez wykonanie w szczególności: demontażu istniejących urządzeń placu zabaw, demontażu części kostki brukowej terenu utwardzonego i złożenie jej do odbioru przez Zamawiającego, wykonanie drenażu pod planowanym terenem placu zabaw z włączeniem do istniejącej studni, budowa nowego placu zabaw, ułożenie bezpiecznych nawierzchni odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 2) Przebudowę placu zabaw w Małej Nieszawce, ul. Topolowa dz. nr 11/15, poprzez wykonanie w szczególności: naprawy i wymiany urządzeń na placu oraz uzupełnienie placu zabaw o nowe urządzenia z demontażu na terenie GCK przy ul. Leśnej, odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 3) Przebudowę placu zabaw w Cierpicach, dz. nr 100/41, poprzez wykonanie w szczególności: wymiany urządzeń na placu oraz uzupełnienie placu zabaw o nowe urządzenia, odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 4) Przy przebudowie placu zabaw w Małej Nieszawce ul. Topolowa dz. nr 11/15 i Cierpicach dz. nr 100/41, należy przewidzieć wykonanie bezpiecznych nawierzchni w obrębie stref bezpieczeństwa urządzeń placów zabaw. 5) Parametry elementów wyposażenia placów zabaw mogą się różnić od wskazanych wielkości +/- 5%. Zamawiający dopuszcza wykonanie urządzeń ze stali ocynkowanej, malowanej proszkowej, zamiast przewidzianej w projekcie stali kwasoodpornej. 6) Zdemontowane urządzenia należy dostarczyć na teren PSZOK, przy siedzibie Zamawiającego. 7) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: a) projekty budowlane wykonane przez p. mgr inż. Arch. Annę Szulc, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ; b) Informacja uzupełniająca do dokumentacji w zakresie robót budowlano - montażowych będąca załącznikiem do niniejszej SIWZ. Część II: Rozbudowa placów zabaw i miejsc rekreacji. Przedmiot zamówienia dla części II obejmuje wykonanie: 1) Rozbudowę placu zabaw w Wielkiej Nieszawce przy ulicy Toruńskiej poprzez wbudowanie w pobliżu istniejącego placu zabaw urządzenia zwiększającego i poprawiającego kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci. Urządzenie ustawione zostanie na nawierzchni bezpiecznej. 2) Budowę placu rekreacyjnego w Małej Nieszawce przy ul. Topolowej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu pomiędzy budynkami urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: narciarz wolnostojący, ławeczka, masażer pleców stojący podwójny, drążki potrójne, prostownik nóg potrójny, stół betonowy do gry w szachy i chińczyka, stół betonowy do gry tenisa stołowego; w/w urządzenia zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego.. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni bezpiecznej w części północnej działki. 3) Rozbudowę placu zabaw w Cierpicach przy ulicy Szkolnej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: narciarz wolnostojący, ławeczka, masażer pleców stojący podwójny, drążki potrójne, prostownik nóg potrójny, stojak na rower; w/w urządzenia zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni trawiastej w części północnej działki. 4) Rozbudowę placu zabaw w Cierpicach przy ul. Długiej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu pomiędzy budynkami urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: huśtawkę wahadłową, zestaw street workout i stojak na rowery. Zamawiający informuje, że posiada huśtawkę wahadłową i zostaną ona przekazana Wnioskodawcy. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni na nawierzchni bezpiecznej. 5) Parametry elementów wyposażenia placów zabaw mogą się różnić od wskazanych wielkości +/- 5%. Zamawiający dopuszcza wykonanie urządzeń ze stali ocynkowanej, malowanej proszkowej, zamiast przewidzianej w projekcie stali kwasoodpornej. 6) Zdemontowane urządzenia należy dostarczyć na teren PSZOK, przy siedzibie Zamawiającego. 7) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: a) projekty budowlane wykonane przez p. mgr inż. Arch. Jacka Gawrońskiego, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ; b) Informacja uzupełniająca do dokumentacji w zakresie robót budowlano - montażowych 2. W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia odpowiadają wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawca, oferujący najkorzystniejszą ofertę, na żądanie Zamawiającego złoży karty techniczne wszystkich ofertowanych urządzeń wraz ze zdjęciem (wizualizacją) w kolorze i szczegółowym opisem oraz aktualne certyfikaty wydane przez akredytowane jednostki certyfikujące przy PCA. Roboty należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową, a także informacyjną uzupełniającą do dokumentacji w zakresie robót budowlano-montażowych będąca załącznikiem do niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca powinien obejrzeć miejsce robót w celu zgromadzenia wszelkich informacji, które mogą być potrzebne do prawidłowego przygotowania oferty. 4. W przypadku rozbieżności w dokumentacji projektowej wykonawca ma obowiązek wykonać dany element zgodnie z założeniami i celem projektu. 5. Zamawiający informuje, iż ewentualny przypadek opisania przedmiotu zamówienia przez: wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, za każdym razem oznacza sytuację przykładową i możliwe jest wówczas zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych. 6. Przez równoważność rozumie się osiągniecie tego samego celu, zbliżoną jakość, spełnienie przez parametry wszystkich wskazanych warunków. Oznacza to, że materiały lub rozwiązania techniczne opisane przez Zamawiającego nie muszą mieć cech identyczności, nie muszą one być takie same, lecz zbliżone, ale nie gorszej jakości, wytrzymałości oraz w zbliżonej kolorystyce wskazanej w dokumentacji 7. Zamawiający miał na celu określenie przedmiotu zamówienia za pomocą standardowych określeń technicznych, które są zwykle używane w danej dziedzinie, zrozumiałe dla osób trudniących się działalnością w danej branży. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania procedury odwróconej na podstawie art. 24aa ustawy Pzp. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia – roboty związane z montażem elementów placu zabaw, robotami ziemnymi, obsługą maszyn. 10. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy.

II.5) Główny kod CPV: 45112723-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111291-4
45233200-1
45112720-8


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-11-29
2019-11-29

II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia został zrealizowany do: Część I:do 29.11.2019 r.; Część II: do 29.11.2019 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a. Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia do kwoty - dla części I na kwotę co najmniej 400.000,00 zł brutto, - dla części II na kwotę co najmniej 50.000,00 zł brutto, *wykonawcy składający ofertę na więcej niż jedną część muszą spełniać powyższe warunki łącznie, tj. posiadać ubezpieczenie do kwoty stanowiącej sumę kwot przewidzianych dla części, na które jest składana oferta
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali roboty w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj. co najmniej jedną robotę w zakresie budowy lub przebudowy placu zabaw lub ogólnodostępnych miejsc rekreacji - dla części I o wartości minimum 400.000,00 zł brutto każde, - dla części II o wartości minimum 50.000,00 zł brutto każde b. Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia i posiadają odpowiednie uprawnienia, na stanowisku: a) kierownika budowy, posiadającego uprawnienia konstrukcyjno-budowlane do kierowania robotami budowlanymi; *uprawnienia być wydane na podstawie ustawy Prawo Budowlane i Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub inne odpowiednie wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 1202 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2018 r. poz. 2272).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4. 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wypełniony załącznik nr 5. 3) pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości: Część I: 10.000,00 zł, Część II: 3.000,00 zł

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
gwarancja 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp dopuszcza wprowadzenie zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy. Warunki zmian zostały określone w projekcie umowy § 15. Zmiany umowy nie mogą wykraczać poza zakres przedmiotu zamówienia określony w SIWZ.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-08-27, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Budowa Centrum Aktywności Fizycznej i Integracji w Małej Nieszawce przy ulicy Leśnej 1 oraz przebudowa dwóch placów zabaw w Cierpicach oraz w Małej Nieszawce przy ul. Topolowej
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia dla części I obejmuje wykonanie w szczególności: 1) Budowę placu zabaw w Małej Nieszawce, ul. Leśna dz. nr 247/1, poprzez wykonanie w szczególności: demontażu istniejących urządzeń placu zabaw, demontażu części kostki brukowej terenu utwardzonego i złożenie jej do odbioru przez Zamawiającego, wykonanie drenażu pod planowanym terenem placu zabaw z włączeniem do istniejącej studni, budowa nowego placu zabaw, ułożenie bezpiecznych nawierzchni odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 2) Przebudowę placu zabaw w Małej Nieszawce, ul. Topolowa dz. nr 11/15, poprzez wykonanie w szczególności: naprawy i wymiany urządzeń na placu oraz uzupełnienie placu zabaw o nowe urządzenia z demontażu na terenie GCK przy ul. Leśnej, odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 3) Przebudowę placu zabaw w Cierpicach, dz. nr 100/41, poprzez wykonanie w szczególności: wymiany urządzeń na placu oraz uzupełnienie placu zabaw o nowe urządzenia, odświeżenie istniejącej nawierzchni trawnika poprzez jej wyrównanie, wykoszenie i dosianie trawy, obsługę geodezyjną. 4) Przy przebudowie placu zabaw w Małej Nieszawce ul. Topolowa dz. nr 11/15 i Cierpicach dz. nr 100/41, należy przewidzieć wykonanie bezpiecznych nawierzchni w obrębie stref bezpieczeństwa urządzeń placów zabaw. 5) Parametry elementów wyposażenia placów zabaw mogą się różnić od wskazanych wielkości +/- 5%. Zamawiający dopuszcza wykonanie urządzeń ze stali ocynkowanej, malowanej proszkowej, zamiast przewidzianej w projekcie stali kwasoodpornej. 6) Zdemontowane urządzenia należy dostarczyć na teren PSZOK, przy siedzibie Zamawiającego. 7) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: a) projekty budowlane wykonane przez p. mgr inż. Arch. Annę Szulc, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ; b) Informacja uzupełniająca do dokumentacji w zakresie robót budowlano - montażowych będąca załącznikiem do niniejszej SIWZ. 2. W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia odpowiadają wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawca, oferujący najkorzystniejszą ofertę, na żądanie Zamawiającego złoży karty techniczne wszystkich ofertowanych urządzeń wraz ze zdjęciem (wizualizacją) w kolorze i szczegółowym opisem oraz aktualne certyfikaty wydane przez akredytowane jednostki certyfikujące przy PCA. Roboty należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową, a także informacyjną uzupełniającą do dokumentacji w zakresie robót budowlano-montażowych będąca załącznikiem do niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca powinien obejrzeć miejsce robót w celu zgromadzenia wszelkich informacji, które mogą być potrzebne do prawidłowego przygotowania oferty. 4. W przypadku rozbieżności w dokumentacji projektowej wykonawca ma obowiązek wykonać dany element zgodnie z założeniami i celem projektu. 5. Zamawiający informuje, iż ewentualny przypadek opisania przedmiotu zamówienia przez: wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, za każdym razem oznacza sytuację przykładową i możliwe jest wówczas zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych. 6. Przez równoważność rozumie się osiągniecie tego samego celu, zbliżoną jakość, spełnienie przez parametry wszystkich wskazanych warunków. Oznacza to, że materiały lub rozwiązania techniczne opisane przez Zamawiającego nie muszą mieć cech identyczności, nie muszą one być takie same, lecz zbliżone, ale nie gorszej jakości, wytrzymałości oraz w zbliżonej kolorystyce wskazanej w dokumentacji 7. Zamawiający miał na celu określenie przedmiotu zamówienia za pomocą standardowych określeń technicznych, które są zwykle używane w danej dziedzinie, zrozumiałe dla osób trudniących się działalnością w danej branży. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania procedury odwróconej na podstawie art. 24aa ustawy Pzp. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia – roboty związane z montażem elementów placu zabaw, robotami ziemnymi, obsługą maszyn. 10. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45112723-9, 45111291-4

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-11-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
gwarancja 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Rozbudowa placów zabaw i miejsc rekreacji.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiot zamówienia dla części II obejmuje wykonanie: 1) Rozbudowę placu zabaw w Wielkiej Nieszawce przy ulicy Toruńskiej poprzez wbudowanie w pobliżu istniejącego placu zabaw urządzenia zwiększającego i poprawiającego kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci. Urządzenie ustawione zostanie na nawierzchni bezpiecznej. 2) Budowę placu rekreacyjnego w Małej Nieszawce przy ul. Topolowej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu pomiędzy budynkami urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: narciarz wolnostojący, ławeczka, masażer pleców stojący podwójny, drążki potrójne, prostownik nóg potrójny, stół betonowy do gry w szachy i chińczyka, stół betonowy do gry tenisa stołowego; w/w urządzenia zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego.. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni bezpiecznej w części północnej działki. 3) Rozbudowę placu zabaw w Cierpicach przy ulicy Szkolnej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: narciarz wolnostojący, ławeczka, masażer pleców stojący podwójny, drążki potrójne, prostownik nóg potrójny, stojak na rower; w/w urządzenia zostaną przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni trawiastej w części północnej działki. 4) Rozbudowę placu zabaw w Cierpicach przy ul. Długiej poprzez wbudowanie na terenie istniejącego placu pomiędzy budynkami urządzeń zwiększających i poprawiających kondycję fizyczną dla dorosłych oraz średnich i dużych dzieci w szczególności: huśtawkę wahadłową, zestaw street workout i stojak na rowery. Zamawiający informuje, że posiada huśtawkę wahadłową i zostaną ona przekazana Wnioskodawcy. Urządzenia ustawione zostaną na nawierzchni na nawierzchni bezpiecznej. 5) Parametry elementów wyposażenia placów zabaw mogą się różnić od wskazanych wielkości +/- 5%. Zamawiający dopuszcza wykonanie urządzeń ze stali ocynkowanej, malowanej proszkowej, zamiast przewidzianej w projekcie stali kwasoodpornej. 6) Zdemontowane urządzenia należy dostarczyć na teren PSZOK, przy siedzibie Zamawiającego. 7) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: a) projekty budowlane wykonane przez p. mgr inż. Arch. Jacka Gawrońskiego, stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ; b) Informacja uzupełniająca do dokumentacji w zakresie robót budowlano - montażowych 2. W celu potwierdzenia, że oferowane urządzenia odpowiadają wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, Wykonawca, oferujący najkorzystniejszą ofertę, na żądanie Zamawiającego złoży karty techniczne wszystkich ofertowanych urządzeń wraz ze zdjęciem (wizualizacją) w kolorze i szczegółowym opisem oraz aktualne certyfikaty wydane przez akredytowane jednostki certyfikujące przy PCA. Roboty należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz dokumentacją projektową, a także informacyjną uzupełniającą do dokumentacji w zakresie robót budowlano-montażowych będąca załącznikiem do niniejszej SIWZ. 3. Wykonawca powinien obejrzeć miejsce robót w celu zgromadzenia wszelkich informacji, które mogą być potrzebne do prawidłowego przygotowania oferty. 4. W przypadku rozbieżności w dokumentacji projektowej wykonawca ma obowiązek wykonać dany element zgodnie z założeniami i celem projektu. 5. Zamawiający informuje, iż ewentualny przypadek opisania przedmiotu zamówienia przez: wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, za każdym razem oznacza sytuację przykładową i możliwe jest wówczas zastosowanie materiałów i rozwiązań równoważnych. 6. Przez równoważność rozumie się osiągniecie tego samego celu, zbliżoną jakość, spełnienie przez parametry wszystkich wskazanych warunków. Oznacza to, że materiały lub rozwiązania techniczne opisane przez Zamawiającego nie muszą mieć cech identyczności, nie muszą one być takie same, lecz zbliżone, ale nie gorszej jakości, wytrzymałości oraz w zbliżonej kolorystyce wskazanej w dokumentacji 7. Zamawiający miał na celu określenie przedmiotu zamówienia za pomocą standardowych określeń technicznych, które są zwykle używane w danej dziedzinie, zrozumiałe dla osób trudniących się działalnością w danej branży. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania procedury odwróconej na podstawie art. 24aa ustawy Pzp. 9. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia – roboty związane z montażem elementów placu zabaw, robotami ziemnymi, obsługą maszyn. 10. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 Pzp oraz postawienia zastrzeżeń, o których mowa w art. 36 a ust. 2 ustawy.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45112720-8, 45233200-1

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-11-29
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
gwarancja 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie projektu ogrodu oraz przybliżonego kosztu jego założenia- Szubin
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania20-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie projektu ogrodu oraz przybliżonego kosztu jego założenia. Obszar ok.2500 m2. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI