Modernizacja części budynku 1B na potrzeby Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Modernizacja części budynku 1B na potrzeby Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach realizacji zadania pn. Wieloletni program medyczny – rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy – tryb zaprojektuj i wybuduj
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2021-01-11
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyUniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy
  • Data publikacji ogłoszenia2020-12-23
  • Numer ogłoszenia767515-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 767515-N-2020 z dnia 23.12.2020 r.

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy: Modernizacja części budynku 1B na potrzeby Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach realizacji zadania pn. Wieloletni program medyczny – rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy – tryb zaprojektuj i wybuduj
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy, krajowy numer identyfikacyjny 00000132400037, ul. Jagiellońska  13-15 , 85-067  Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, państwo Polska, tel. +48525853698, e-mail zamowieniapubliczne@cm.umk.pl, faks +48525853692.
Adres strony internetowej (URL): www.cm.umk.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
uczelnia publiczna
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.cm.umk.pl (zakładka zamówienia publiczne)

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.cm.umk.pl (zakładka zamówienia publiczne)

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej (opatrzonej własnoręcznym podpisem),w języku polskim
Adres:
UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA W TORUNIU Collegium Medicum im. L. Rydygiera w Bydgoszczy ul. Jagiellońska 15 85-067 Bydgoszcz budynek F, pokój nr 56 (sekretariat Zastępcy Kanclerza ds. Collegium Medicum), II piętro.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja części budynku 1B na potrzeby Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach realizacji zadania pn. Wieloletni program medyczny – rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy – tryb zaprojektuj i wybuduj
Numer referencyjny: AKDR-01.263.3.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania w systemie zaprojektuj i wybuduj pn.: Modernizacja części budynku 1B na potrzeby Zakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach realizacji zadania pn. Wieloletni program medyczny – rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy – tryb zaprojektuj i wybuduj. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku 6 do SIWZ – Dokumentacja Techniczna.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
71000000-8
45215100-8
45215140-0
45300000-0
45310000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 300
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe: 1.Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: 300 dni od daty zawarcia umowy z zastrzeżeniem terminów określonych w §4 ust. 1 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca:-wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składaniaofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum jednąrobotę budowlaną wykonaną w systemie zaprojektuj i wybuduj o wartości co najmniej800.000,00 zł brutto polegającą na przebudowie lub remoncie (w rozumieniu zgodnym zdefinicjami zawartymi w ustawie Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 1333) budynkuużyteczności publicznej (w rozumieniu zgodnym z definicją zawartą w RozporządzeniuMinistra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakimpowinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn.zm.)) o powierzchni użytkowej min. 300 m2. lub -wykonał nie wcześniej niż w okresieostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie – minimum jedną robotę budowlaną o wartości conajmniej 800.000,00 zł brutto polegającą na przebudowie lub remoncie (w rozumieniuzgodnym z definicjami zawartymi w ustawie Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.1333) budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu zgodnym z definicją zawartą wRozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunkówtechnicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r.poz. 1065 z późn. zm.)) o powierzchni użytkowej min. 300 m2. oraz -wykonał nie wcześniejniż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – minimum jedną usługę projektowąpolegającej na opracowaniu projektu budowlanego i wykonawczego w zakresie przebudowylub remontu (w rozumieniu zgodnym z definicjami zawartymi w ustawie Prawo budowlane(t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) budynku użyteczności publicznej (w rozumieniu zgodnym zdefinicją zawartą w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. wsprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.)) o powierzchni użytkowej min. 300 m2.-dysponuje lub będzie dysponował osobą, która zostanie skierowana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnej za wykonanie dokumentacjiprojektowej: -min. 1 osoba, która musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowaniaw specjalności architektonicznej bez ograniczeń zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14, ust. 1 pkt.1) oraz art. 12 ust. 1 pkt. 1) Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333),-min. 1 osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w specjalnościkonstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 pkt. 2) orazart. 12 ust. 1 pkt. 1) Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), -min. 1osoba musi posiadać uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnejw zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeńzgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 pkt. 4) lit. c) oraz art. 12 ust. 1 pkt. 1) Ustawy prawobudowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), -min. 1 osoba , która musi posiadaćuprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci,instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych ikanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14, ust. 1 pkt. 4) lit. b) oraz art.12 ust. 1 pkt. 1) Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), -dysponuje lubbędzie dysponował osobą, która zostanie skierowana przez Wykonawcę do realizacjizamówienia publicznego, odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanymi: -min. 1osoba, która musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14, ust. 1 pkt. 2) orazart. 12 ust. 1 pkt.2 Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), -min. 1osoba, która musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymiw specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych ielektroenergetycznych zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14, ust. 1 pkt. 4) lit. c) oraz art. 12 ust. 1pkt. 2 Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333), -min. 1 osoba, która musiposiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościinstalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z art. 13 ust. 1 i art. 14 ust. 1 pkt. 4) lit. b) orazart. 12 ust. 1 pkt. 2 Ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) Zamawiającyokreślając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych,dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw EuropejskiegoObszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a orazinnych przepisów ustawy prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333) oraz ustawy ozasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UniiEuropejskiej (Dz.U. z 2020 r., poz. 220). Ponadto Zamawiający uzna spełnienie wyżejwymienionych wymagań, jeżeli osoby posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życieustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenieposiadania przygotowania zawodowego, odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia,do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnieniado pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostałanajwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie,aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpisu zwłaściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzeniabraku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy, 5) w przypadku, jeżeliWykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadachokreślonych w art. 22a ustawy Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tychpodmiotów dokumentów, wymienionych w pkt. 3.1) części VI SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta zostałanajwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie,aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: 2) wykazu robótbudowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ichrodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostaływykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostaływykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonanezgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami,o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzeczktórego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny oobiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – innedokumenty. Wzór Wykazu stanowi załącznik nr 7 do SIWZ, 3) wykaz usług wykonanych aw przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresieostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, datwykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniemdowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przezpodmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowychlub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterzewykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; wprzypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź innedokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniejniż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wzór Wykazu stanowi załącznik nr9 do SIWZ (w przypadku gdy wykonawca zrealizował roboty budowlane w systemiezaprojektuj i wybuduj, zgodnie z zapisami części V SIWZ pkt. 1.2) lit. c) tiret pierwszy, tonie składa przedmiotowego wykazu usług) 4) wykazu osób, skierowanych przezWykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych zakierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacjizawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności orazinformacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór Wykazu stanowi załączniknr 8 do SIWZ,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę warunków określonych w części VSIWZ oraz wykazania braku podstaw wykluczenia Wykonawca musi złożyć wraz z ofertąnastępujące oświadczenia i dokumenty: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie wzakresie wskazanym w Załączniku nr 2 do SIWZ oraz Załączniku nr 3 do SIWZ. Informacjezawarte w oświadczeniach stanowią odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawcanie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, 2) w przypadkuwspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowaw pkt. 1.1) części VI SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się ozamówienie. Oświadczenia mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniuoraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazujespełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, 3)Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania brakuistnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołujesię na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tychpodmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.1) części VI SIWZ, 4) zobowiązaniepodmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt. 4 oraz 7 części V SIWZ, jeżeli Wykonawcapolega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów. 2. Wykonawca w terminie 3 dni odzamieszczenia na stronie internetowej (www.cm.umk.pl – zakładka: zamówienia publiczne)informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (tj. informacji z otwarcia ofert) przekazujeZamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samejgrupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy. Wraz ze złożeniemoświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcąnie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzóroświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentówwymienionych w pkt. 3.1) części VI SIWZ - składa dokument lub dokumenty wystawionew kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające,odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony niewcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli w kraju, wktórym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 4części VI SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenieWykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji luboświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przedorganem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lubgospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcylub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w pkt. 4 części VI SIWZ stosuje się.6. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w pkt. 1.1) części VI SIWZ,oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania,oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przezZamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lubpoprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba żemimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień ofertaWykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.7. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwepełnomocnictwa, Zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym,chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłobyunieważnienie postępowania. 8. Zobowiązanie podmiotu trzeciego oraz dokumenty luboświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. wsprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy wpostępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2020r., poz. 1282), składane są woryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 9. Poświadczenia za zgodnośćz oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lubsytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniapublicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.10. Dokumenty lub oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju zdnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający odWykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2020r., poz. 1282)sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 11. Wprzypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, októrych mowa w pkt. 2-5 części VI SIWZ w formie elektronicznej pod określonymiadresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierasamodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.Jeżeli oświadczenia i dokumenty, o których mowa w zdaniu pierwszym są sporządzone wjęzyku obcym, wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ich tłumaczenia na językpolski. 12. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, októrych mowa w pkt. 2-5 części VI SIWZ, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego,w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającegozgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o którychmowa w art. 25 ust. 1 pkt. 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lubdokumentów, o ile są one aktualne. 13. Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZwystępuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzaniadokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć, że oświadczenia idokumenty te, sporządzone w postaci papierowej, powinny być opatrzone własnoręcznympodpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowaniaWykonawcy/podmiotu na zasobach lub sytuacji, którego Wykonawca polega, zgodnie zzasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby)upoważnioną (upoważnione) do reprezentowania Wykonawcy/podmiotu na zasadach lubsytuacji, którego Wykonawca polega na podstawie pełnomocnictwa. 14. PodpisyWykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalającyzidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej. 15. W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodnośćz oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy Wykonawcy, według zasad,o których mowa w pkt. 9, 13 oraz 14 części VI SIWZ oraz klauzula „za zgodność zoryginałem”. W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć zazgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźćsię na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron. 16.Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt. 13 części VI SIWZ w formie oryginału lub kopiipotwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty. 17.Wartości podane w dokumentach w walutach obcych, celem oceny spełnienia warunkuudziału w postępowaniu, zostaną przeliczone na złote wg kursu średniego danej waluty dozłotego, publikowanego w tabeli kursów średnich Narodowego Banku Polskiego (NBP),obowiązujących na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w BiuletynieZamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, NBP nieopublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednichprzeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww.informacje.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium przed upływem terminu (łącznie z podanągodziną) składania ofert wskazanego w pkt. 2 Części XI SIWZ (art. 45 ustawy) wwysokości 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych 00/100); w jednej z niżejwymienionych form: 1) pieniądzu – przelew na rachunek bankowy zamawiającego w BankuPekao S.A. w Warszawie O/Bydgoszcz nr 36 1240 6478 1111 0000 4947 8789, na dowodziewpłaty należy zaznaczyć: przetarg na „Modernizacja części budynku 1B na potrzebyZakładu Diagnostyki Laboratoryjnej w ramach realizacji zadania pn. Wieloletni programmedyczny – rozbudowa i modernizacja Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 im. dr. Jana Bizielaw Bydgoszczy – tryb zaprojektuj i wybuduj” (znak sprawy AKDR-01.263.3.2020), 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych,4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o którychmowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej AgencjiRozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299). 2. W przypadku wnoszeniawadium w formie pieniężnej Zamawiający zaleca, aby oryginał lub kopia (przygotowana zzastosowaniem postanowień pkt. 10 Części X SIWZ) dowodu wpłaty dołączony został dooferty. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej wniesienie w terminie nastąpiwówczas, gdy wskazany powyżej rachunek bankowy zamawiającego zostanie uznany kwotąwadium przed upływem terminu składania ofert (łącznie z podaną godziną), o którym mowaw pkt. 2 Części XI SIWZ. 3. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnejbeneficjentem musi być Zamawiający. Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentudołączony został do oferty, a jeżeli nie będzie to możliwe to oryginał dokumentu nie możebyć doręczony Zamawiającemu później niż do upływu terminu (łącznie z godziną), októrym mowa w pkt. 2 Części XI SIWZ. Przez doręczenie uznaje się złożenie oryginałudokumentu w kasie siedziby Collegium Medicum III p, czynnej w godzinach: Poniedziałek10:45 – 14:45 Wtorek 7:15 – 11:15 Środa 10:45 – 14:45 Czwartek 7:15 – 11:15 Piątek 10:45– 14:45 z zastrzeżeniem wskazanego w zdaniu poprzednim terminu (łącznie z godziną)przyjęcia dokumentu w dniu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formiegwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej Zamawiający wymaga, aby wystawionagwarancja była bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego. 5. Wykonawca, który wycofał swoją ofertę, a zabezpieczył ją wadium, powinien wystąpićdo Zamawiającego na piśmie o dokonanie zwrotu wadium w formie i wysokości, w której jewniósł. 6. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium zgodnie z przepisem art. 46 ustawy. 7.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy. 8. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostaniewniesione w sposób nieprawidłowy oferta wykonawcy zostanie odrzucona na podst. art. 89ust. 1 pkt. 7b) ustawy.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
okres gwarancji na roboty budowlane 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Oprócz okoliczności wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 2) – 6) Pzp, Zamawiający przewidujemożliwość dokonania zmiany Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie którejdokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie: 1) obniżenia wysokościWynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach wynikających z Umowy lub przepisów prawa, 2)zmiany strony Umowy, tj. Wykonawcy, w sytuacji wystąpienia sukcesji generalnej z mocyprawa, 3) zmiany terminu wykonana przedmiotu zamówienia określonego w § 4 ust. 1 pkt 3)Umowy wskutek: a) zaistnienia obiektywnej przyczyny technicznej lub b) zaistnienia zdarzenianiezależnego od Wykonawcy, którego Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności niemógł przewidzieć i nie jest w stanie uniknąć, uniemożliwiających terminowe wykonanieprzedmiotu zamówienia. 4) przedłużenia terminu wykonania przedmiotu zamówienia zpowodu rozszerzenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia lub koniecznościwykonania robót w oparciu o przepisy art. 67 Pzp, 5) przedłużenia terminu wykonaniaprzedmiotu zamówienia z powodu wywołanych niekorzystnymi warunkami atmosferycznymiprzeszkód lub utrudnień uniemożliwiających wykonanie aktualnie realizowanego zakresu robótprzy zastosowaniu dostępnych na rynku technologii lub powodujących, iż wykonanie aktualnierealizowanego zakresu robót może być zagrożone pogorszeniem jakości wykonywanegoelementu robót, 6) zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia lub zmiany wysokościwynagrodzenia, jeżeli powstanie konieczność zrealizowania przedmiotu zamówienia przyzastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych lub materiałowych niżwskazane w dokumentacji udostępnionej w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego, w szczególności: a) jeżeli zastosowanie rozwiązań przewidzianych wdokumentacji udostępnionej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego groziłobyniewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia, b) jeżeli koniecznośćzrealizowania przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu innych rozwiązańtechnicznych/technologicznych lub materiałowych wynikałaby ze zmiany obowiązującegoprawa, c) jeżeli wykonywanie robót budowlanych stosownie do rozwiązań przewidzianych wdokumentacji udostępnionej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznegouniemożliwiłoby montaż lub funkcjonowanie wyposażenia według jego przeznaczenia. 2.Dokonanie zmiany Umowy wymaga uprzedniego złożenia na piśmie prośby Wykonawcywskazującej zasadność wprowadzenia zmian lub przedłożenia propozycji zmiany przezZamawiającego i zgody Stron. 3. Jakiekolwiek zmiany Umowy wymagają pod rygoremnieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 11.01.2021, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wymianę drewnianych elementów w pruskim murze - Toruń
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wymianę drewnianych elementów w pruskim murze. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI