Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobi

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKobiór
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2017-11-13
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Kobiór
  • Data publikacji ogłoszenia2017-10-27
  • Numer ogłoszenia608384-N-2017
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 608384-N-2017 z dnia 2017-10-27 r.

Gmina Kobiór: Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Oś priorytetowa: V. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów. Działanie: 5.2. Gospodarka odpadami. Poddziałanie: 5.2.1. Gospodarka odpadami ZIT
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kobiór, krajowy numer identyfikacyjny 27625770700000, ul. ul. Kobiórska  5 , 43210   Kobiór, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 2188182; 2188288; 2188529, e-mail gk@kobior.pl, faks 0-32 218 82 88.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.kobior.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.kobior.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna papierowa dostarczona osobiście, drogą pocztową lub kurierem
Adres:
Urząd Gminy Kobiór z siedzibą 43-210 Kobiór, ul. Kobiórska 5, sekretariat I piętro budynku

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór
Numer referencyjny: GP.271.61.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest inwestycja pn.: „Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór”. Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na dziewięć części: Część 1 – Wymiana pokrycia dwóch dachów wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach mieszkalnych Część 2 – Wymiana pokrycia siedmiu dachów i jednej elewacji wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach gospodarczych Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): dot. Części: 1 przedmiotu zamówienia: 45.26.26.60-5 Usuwanie azbestu 45.26.00.00-7 Roboty w zakresie wykonania pokryć i konstrukcji dachowych dot. Części 2 przedmiotu zamówienia: 45.26.26.60-5 Usuwanie azbestu 45.26.00.00-7 Roboty w zakresie wykonania pokryć i konstrukcji dachowych 45.32.00.00-6 Roboty izolacyjne 45.44.30.00-4 Roboty elewacyjne OPIS CZĘŚCI 1 ZAMÓWIENIA Charakterystyka obiektów i szacunkowa powierzchnia płyt azbestowo-cementowych objęta Częścią 1 przedmiotu zamówienia: 1. Budynek mieszkalny zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 55, dz. nr 1591/37. Dach budynku czterospadowy kryty na całości płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię płyt azbestowo-cementowych oszacowano na 250 m2. Budynek jest podpiwniczony i posiada 2 kondygnacje nadziemne oraz poddasze nieużytkowe. 2. Budynek mieszkalny zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Tuwima 12, dz. nr 1076/37. Dach budynku dwuspadowy kryty na całości płaskimi płytami azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię płyt azbestowo-cementowych oszacowano na 85 m2. Budynek przylega jednym bokiem do sąsiedniego budynku mieszkalnego (zabudowa bliźniacza), jest podpiwniczony i posiada 2 kondygnacje nadziemne oraz poddasze nieużytkowe. Zakres robót do wykonania w ramach Części 1 przedmiotu zamówienia:  rozbiórka i utylizacja pokrycia dachu z płyt azbestowo-cementowych  wykonanie pokrycia dachu z blachy powlekanej profilowanej  wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych  wykonanie izolacji z folii dachowej paroprzepuszczalnej (FWK) z tworzywa sztucznego  wymiana łacenia lub deskowania, wymiana części krokwi (lub innych elementów więźby dachowej wymagających wymiany).  niezbędne roboty wykończeniowe i naprawcze Ilość wyrobów zawierających azbest do zdjęcia w ramach Części 1 to około 335 m2 (3,68 Mg) OPIS CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA Charakterystyka obiektów i szacunkowa powierzchnia płyt azbestowo-cementowych objęta Częścią 2 przedmiotu zamówienia: 1. Budynek gospodarski zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Błękitnej 41, dz. nr 1322/82. Obiekt pełni rolę pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich oraz garażu wykorzystywanego do celów gospodarczych w rolnictwie i ogrodnictwie. Dach budynku dwuspadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 206 m2. 2. Budynek przynależny do budynku mieszkalnego, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 41, dz. nr 806/37. Obiekt pełni funkcję szopki z warsztacikiem, składzika na węgiel i materiały różne. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 34 m2. 3. Dwa budynki gospodarcze zlokalizowane w Kobiórze przy ul. Rodzinnej 16, dz. nr 766/10. Pierwszy obiekt pełni rolę garażu połączonego z pomieszczeniami gospodarczymi w tym z prowizoryczną kuchnią drugi obiekt wykorzystywany jest do celów gospodarczych w rolnictwie i ogrodnictwie. Dach pierwszego budynku dwuspadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 92 m2. Jest to budynek parterowy z poddaszem użytkowym. Dach drugiego budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 20 m2. Jest to niski budynek parterowy. 4. Budynek gospodarczy, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Wróblewskiego 131, dz. nr 1614/25. Obiekt pełni funkcję garażu przynależnego do budynku mieszkalnego. Elewacja wschodnia budynku garażowego wykonana jest z płyt falistych azbestowo-cementowych. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię elewacji z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 32,5 m2. 5. Budynek przynależny do budynku mieszkalnego, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Żołędziowej 27, dz. nr 347/75. Obiekt pełni funkcję garażu z pomieszczeniem gospodarczym. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 42 m2. 6. Budynek gospodarski zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Rodzinnej 76, dz. nr 1190/17. Obiekt pełni rolę pomieszczenia i wiaty na cele składowania sprzętu i materiałów ogrodniczych. Płytami falistymi azbestowo-cementowymi pokryte są dwie połacie dachu (jedna w całości a druga w części). W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 108 m2. 7. Budynek gospodarczy zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 54, dz. nr 1215/44. Obiekt pełni funkcję szopki na narzędzia i pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, na górze jest gołębnik. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 60 m2. Zakres robót do wykonania w ramach Części 2 przedmiotu zamówienia:  rozbiórka i utylizacja pokrycia dachu z płyt azbestowo-cementowych  rozbiórka i utylizacja płyt falistych azbestowo-cementowych z elewacji  wykonanie pokrycia dachu z blachy powlekanej profilowanej  wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych  wykonanie izolacji z folii dachowej paroprzepuszczalnej (FWK) z tworzywa sztucznego  wymiana łacenia lub deskowania, wymiana części krokwi (lub innych elementów więźby dachowej wymagających wymiany).  wykonanie izolacji płytami styropianowymi w odpowiednio dobranym systemie dociepleniowym dla ścian zewnętrznych  wykonanie tynku na elewacji  niezbędne roboty wykończeniowe i naprawcze Ilość wyrobów zawierających azbest do zdjęcia w ramach Części 2 to około 594,5 m2 (6,54 Mg) Łączny tonaż wyrobów zawierających azbest do usunięcia w ramach części 1 i części 2 to 10,22 Mg. Uwaga 1: Zaleca się, aby każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania dokonał wizji lokalnej miejsca budowy i jego otoczenia, zdobywając w ten sposób na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do właściwego przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. Z uwagi na ryczałtowy charakter zamówienia w ofercie należy uwzględnić wszystkie dodatkowe opłaty związane z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót. Uwaga 2: Wykonawca jest zobowiązany w trakcie realizacji zamówienia uzgadniać termin prowadzonych robót na poszczególnych nieruchomościach z ich właścicielami. Zamawiający przekaże Wykonawcy kontakt (m.in. nr telefonu) do właściciela po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Uwaga 3: Wykonawca ma obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy, z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa, prawidłowego oznakowania obszaru prac oraz właściwego zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa jak również zapewnić bezpieczny dojazd i wejście do budynków ich właścicielom. Uwaga 4: Do ceny oferty należy przyjąć roboty polegające na zdjęciu i utylizacji pokryć z wyrobów zawierających azbest oraz uzupełnienie rozebranych pokryć dachowych blachą powlekaną profilowaną, a w przypadku elewacji wykonanie tynku na warstwie ocieplenia. Wszelkie dodatkowe prace nie objęte zamówieniem wnioskowane przez właścicieli prywatnych budynków nie będą finansowane przez Gminę Kobiór. Uwaga 5: Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu szczegółowego wykazu ilości odpadów (wyrażonych w Mg) usuniętych z poszczególnych nieruchomości. Koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego przyjęcie odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych (karta przekazania odpadów). Do każdej karty przekazania odpadów Wykonawca ma obowiązek załączyć wykaz posesji, z których przekazano odpady wraz z ilością unieszkodliwionych odpadów. Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości, z której odebrano wyroby zawierające azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Dodatkowo kopie powyższych oświadczeń należy przekazać Zamawiającemu.

II.5) Główny kod CPV: 45262660-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45260000-7
45320000-6
45443000-4


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-05-11
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-05-11

II.9) Informacje dodatkowe: Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną, dwie lub wszystkie części stanowiące przedmiot zamówienia.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, tj.: a) posiadają zezwolenie (decyzję) na zbieranie odpadów o kodzie 17 06 01* i 17 06 05* b) posiadają zezwolenie (decyzję) na transport odpadów niebezpiecznych o kodzie: 17 06 01* i 17 06 05* Ww. warunek musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje jego spełnienie. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów ww. warunek musi być wykazany w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby. Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna spełnienie w/w warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że: a) posiada zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości minimum: 45.000,00 PLN dla Części 1 stanowiącej przedmiot zamówienia, 55.000,00 PLN dla Części 2 stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. w przypadku złożenia oferty na obie części będzie to kwota 100.000,00 PLN. b) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na łączną kwotę nie niższą niż: 45.000,00 PLN dla Części 1 stanowiącej przedmiot zamówienia, 55.000,00 PLN dla Części 2 stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. w przypadku złożenia oferty na obie części będzie to kwota 100.000,00 PLN. W przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w trakcie realizacji zamówienia (obowiązywania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego) Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający zawarcie nowej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na wymaganą kwotę wymienioną powyżej. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunku opisanego powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na PLN przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania. Ww. warunek musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje jego spełnienie. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów ww. warunek musi być wykazany w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej:  Dla części 1 przedmiotu zamówienia: prace polegające na usuwaniu wyrobów zawierających azbest w łącznej ilości nie mniejszej niż 4 Mg oraz jedno zadanie polegające na ułożeniu/wymianie pokrycia dachowego o powierzchni min. 200 m2. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca wykonał jedno zadanie obejmujące swoim zakresem zarówno usuwanie wyrobów zawierających azbest, jak i wykonanie pokrycia dachowego przy zachowaniu postanowień określonych powyżej.  Dla części 2 przedmiotu zamówienia: prace polegające na usuwaniu wyrobów zawierających azbest w łącznej ilości nie mniejszej niż 6 Mg oraz jedno zadanie polegające na ułożeniu/wymianie pokrycia dachowego o powierzchni min. 100 m2. Zamawiający dopuszcza, aby Wykonawca, składający ofertą na część 1 lub/i część 2 przedmiotu zamówienia, wykonał jedno zadanie obejmujące swoim zakresem zarówno usuwanie wyrobów zawierających azbest, jak i wykonaniu pokrycia dachowego przy zachowaniu postanowień określonych powyżej. Zamawiający informuje, że dla potrzeb spełniania warunku opisanego powyżej, jeżeli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający w celu przeliczenia waluty na PLN przyjmie średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień wszczęcia niniejszego postępowania. Ww. warunek musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje jego spełnienie. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów ww. warunek musi być wykazany w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby. Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania. b) Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca: Dla Części 1 przedmiotu zamówienia:  oświadczy, że dysponuje osobami które zostały/zostaną przeszkolone z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników, którzy w związku z wykonywanymi pracami są lub mogą być narażeni na działanie pyłu azbestu,  wykaże, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie kierownik robót posiadający odpowiednie uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2017 r. poz. 1332 ze zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi, z doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia. Dla Części 2 przedmiotu zamówienia:  oświadczy, że dysponuje osobami które zostały/zostaną przeszkolone z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników, którzy w związku z wykonywanymi pracami są lub mogą być narażeni na działanie pyłu azbestu,  wykaże, że w wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie kierownik robót posiadający odpowiednie uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca1994r. Prawo budowlane (Dz. U. 2017 r. poz. 1332 ze zm.) w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami budowlanymi, z doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, wystarczające do realizacji przedmiotu zamówienia. Uwaga: Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2014.1278 ze zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. 65 ze zm.). Jednocześnie zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U.2014.1946 ze zm.) „Obywatel państwa członkowskiego posiadający kwalifikacje zawodowe architekta, inżyniera budownictwa, który prowadzi zgodnie z prawem działalność w zakresie tego zawodu w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim ma prawo do tymczasowego i okazjonalnego wykonywania zawodu odpowiednio architekta, inżyniera budownictwa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej "świadczeniem usług transgranicznych", bez konieczności uznawania kwalifikacji zawodowych”. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zamawiający może wymagać, aby wykonawcy byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym posiadają siedzibę, określonych w załączniku XI do dyrektywy 2014/24/UE lub w załączniku VII do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/81/WE z dnia 13 lipca 2009 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania niektórych zamówień na roboty budowlane, dostawy i usługi przez instytucje lub podmioty zamawiające w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa i zmieniającej dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE (Dz. Urz. UE L 216 z 20.08.2009, str. 76, ze zm.), lub aby spełniali inne wymogi określone w tych załącznikach. Ww. warunek musi wykazać każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w zakresie, w którym wykazuje jego spełnienie. W przypadku Wykonawcy, który powołuje się na zasoby innych podmiotów ww. warunek musi być wykazany w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby. Nie wykazanie braku podstaw do wykluczenia skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12) ustawy Pzp. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp dotyczące wymogu zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań. 1. Zamawiający wymaga, aby czynności związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wykonaniem robót dekarskich w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). Wymaganie nie obejmuje zatem takich czynności jak kierowanie budową, kierowanie robotami, dostawy materiałów budowlanych i urządzeń. 2. W dniu podpisania umowy Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób wymienionych w ust. 1 na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). 3. Wykonawca, Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedstawić aktualne dokumenty potwierdzające, że przedmiot zamówienia w zakresie czynności związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wykonaniem robót dekarskich jest wykonywany przez osoby, o których mowa w ust.1, 2 będące pracownikami zatrudnionymi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). Do takiej weryfikacji niezbędne są następujące informacje: oznaczenie stron, rodzaj umowy, data zawarcia umowy i okres jej obowiązywania, wymiar czasu pracy, stanowisko pracownika (rodzaj wykonywanej pracy), miejsce wykonywania pracy. Wykonawca dokonuje odpowiedniej anonimizacji danych pracowników. Za wszelkie wynikłe szkody w przypadku nie dokonania anonimizacji lud dokonania wadliwej anonimizacji odpowiada wykonawca. 4. W przypadku niezatrudniania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w pełnym wymiarze czasu pracy osób, o których mowa w ust. 1, 2 lub nieprzedstawienia zamawiającemu na jego żądanie dokumentów wskazanych w ust. 2, 3 Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną określoną w § 11 ust. 6 umowy. 5. Zamawiający jest uprawniony do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 1, 2 w czasie trwania umowy. 6. Wykonawca odpowiedzialny jest za zapewnienie zgody na udostępnienie/wgląd w dane osobowe przez Zamawiającego w związku z realizacją niniejszej umowy zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy może zażądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia:  kopii uprawnień budowlanych lub dokumentów uprawniających do świadczenia usług transgranicznych dla osób określonych powyżej w pkt III.1.3) wraz z przedłożeniem aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,  umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,  dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wykonaniem robót dekarskich w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (zgodnie z powyższymi informacjami). W przypadku, gdy Zamawiający zażąda ww. dokumentów a Wykonawca do terminu zawarcia umowy ich nie dostarczy, zostanie to potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów: - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych powyżej. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Forma oświadczeń i dokumentów: Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy). Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Oświadczenie i/lub dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, zostanie wezwany do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów: a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane były wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty, b) Wykaz osób, skierowanych do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, c) Oświadczenie Wykonawcy, że dysponuje osobami, które zostały/zostaną przeszkolone z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników, którzy w związku z wykonywanymi pracami są lub mogą być narażeni na działanie pyłu azbestu, d) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, e) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej polegającej na realizacji robót budowlanych i posiadanego mienia przez cały okres realizacji zamówienia na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. W przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w trakcie obowiązywania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego, Wykonawca powinien przedłożyć Zamawiającemu polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający zawarcie nowej umowy ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, f) Zezwolenie (decyzję) na zbieranie odpadów o kodzie 17 06 01* i 17 06 05* g) Zezwolenie (decyzję) na transport odpadów niebezpiecznych o kodzie: 17 06 01* i 17 06 05* Forma oświadczeń i dokumentów: Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem (osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy). Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Oświadczenie i/lub dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca dołącza do oferty: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (załącznik nr 2) w zakresie wstępnego potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki w postępowaniu. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie i nie powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki w postępowaniu, musi wypełnić jedno oświadczenie. Wykonawca, który bierze udział samodzielnie lecz powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu oraz spełnia (w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby) warunki udziału w postępowaniu, zamieszcza w oświadczeniu informacje o tych podmiotach. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców ww. oświadczenie składa odrębnie każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców je wykazuje. Forma oświadczenia: Oświadczenie winno być złożone w oryginale, a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców składa odrębne oświadczenie. Oświadczenie sporządzone w języku obcym winno być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. b) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca, może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13)–22) i ust. 5 pkt 1). W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu: a) oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi Wykonawcami którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Załącznik do pisma z informacjami z otwarcia ofert), b) dokumenty lub informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej). Forma oświadczenia/dokumentów: Oświadczenie o którym mowa w pkt a) winno być złożone w oryginale, a dokumenty lub informacje o których mowa w pkt b) w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców podpisuje odrębne oświadczenie. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentu lub informacji dokonuje odpowiednio Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Oświadczenie i/lub dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Wykonawca zobowiązany jest przed zawarciem umowy do podpisania umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych. Uwaga: Zamawiający zastrzega, iż przed zawarciem umowy może zażądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, przedłożenia:  kopii uprawnień budowlanych lub dokumentów uprawniających do świadczenia usług transgranicznych dla osób określonych w pkt III.1.3) wraz z przedłożeniem aktualnych zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,  umowy regulującej współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza,  dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest oraz wykonaniem robót dekarskich w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (zgodnie z inf. dodatkowymi do punktu III.1.3). W przypadku, gdy Zamawiający zażąda ww. dokumentów a Wykonawca do terminu zawarcia umowy ich nie dostarczy, zostanie to potraktowane jako uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 3. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem niniejszego przepisu podlega unieważnieniu. 3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy poprzez: 1) zmianę wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie, w przypadku: a) wystąpienia ustawowej zmiany stawki podatku VAT, poprzez dostosowanie stawki podatku VAT do obowiązujących przepisów prawa; b) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; c) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2) zmianę terminu realizacji zamówienia gdy: a) wystąpią uzasadnione okoliczności zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy z powodu działania siły wyższej a w szczególności klęsk żywiołowych, powodzi, itp. b) wystąpią uzasadnione okoliczności zmiany terminów i zakresów realizacji poszczególnych etapów, określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym. 3) zmiany o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt 2) do 6) ustawy Pzp. 4. Strony ustalają następujące zasady wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 3 pkt 1): 1) wynagrodzenie o którym mowa w § 4 ust. 1 może zostać podwyższone lub obniżone na pisemny wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, zawierający w szczególności wyliczenie wynagrodzenia należnego Wykonawcy w związku ze zmianą oraz wykazanie (wraz z załączeniem dowodów) wpływu zmiany na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę; 2) kwota, o jaką może zostać zmienione wynagrodzenie, nie może być wyższa niż to wynika ze zmiany przepisów prawa, w szczególności: a) w przypadku zmiany o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. a, określona w umowie wartość brutto może ulec zmianie o wartość podwyższenia/obniżenia podatku od towarów i usług obliczonego przy zastosowaniu zmienionej stawki, b) w przypadku zmiany o której mowa w ust. 3 pkt 1) lit. b i c, wynagrodzenie określone w umowie może ulec zmianie o wartość podwyższenia/obniżenia obciążeń publicznoprawnych wynikających ze zmiany przepisów prawa, dotyczących wynagrodzeń osób biorących bezpośredni udział w realizacji przedmiotu zamówienia; Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
16. W przypadku, gdy wykonawca pragnie zastrzec, przed dostępem dla innych uczestników postępowania, informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz.1503 ze zm.), zastrzeżoną część oferty Wykonawca powinien oznaczyć w sposób nie budzący wątpliwości, iż stanowi ona zastrzeżoną tajemnicę przedsiębiorstwa np. umieścić ją w odrębnym (wydzielonym) opakowaniu oznaczonym napisem: „TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA – NIE UDOSTĘPNIAĆ”. Wykonawca w ofercie winien ponadto wykazać, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, tj. spełniają łącznie trzy warunki:  mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub posiadają wartość gospodarczą,  nie zostały ujawnione do wiadomości publicznej,  przedsiębiorca podjął wobec nich niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. W przypadku nie wykazania, nie później niż w terminie składania ofert, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, Zamawiający dokona odtajnienia zastrzeżonych informacji. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-11-13, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> oferta musi być sporządzona wjęzyku polskim
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Wymiana pokrycia dwóch dachów wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach mieszkalnych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest inwestycja pn.: „Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór”. Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na dziewięć części: Część 1 – Wymiana pokrycia dwóch dachów wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach mieszkalnych OPIS CZĘŚCI 1 ZAMÓWIENIA Charakterystyka obiektów i szacunkowa powierzchnia płyt azbestowo-cementowych objęta Częścią 1 przedmiotu zamówienia: 1. Budynek mieszkalny zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 55, dz. nr 1591/37. Dach budynku czterospadowy kryty na całości płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię płyt azbestowo-cementowych oszacowano na 250 m2. Budynek jest podpiwniczony i posiada 2 kondygnacje nadziemne oraz poddasze nieużytkowe. 2. Budynek mieszkalny zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Tuwima 12, dz. nr 1076/37. Dach budynku dwuspadowy kryty na całości płaskimi płytami azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię płyt azbestowo-cementowych oszacowano na 85 m2. Budynek przylega jednym bokiem do sąsiedniego budynku mieszkalnego (zabudowa bliźniacza), jest podpiwniczony i posiada 2 kondygnacje nadziemne oraz poddasze nieużytkowe. Zakres robót do wykonania w ramach Części 1 przedmiotu zamówienia:  rozbiórka i utylizacja pokrycia dachu z płyt azbestowo-cementowych  wykonanie pokrycia dachu z blachy powlekanej profilowanej  wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych  wykonanie izolacji z folii dachowej paroprzepuszczalnej (FWK) z tworzywa sztucznego  wymiana łacenia lub deskowania, wymiana części krokwi (lub innych elementów więźby dachowej wymagających wymiany).  niezbędne roboty wykończeniowe i naprawcze Ilość wyrobów zawierających azbest do zdjęcia w ramach Części 1 to około 335 m2 (3,68 Mg) Uwaga 1: Zaleca się, aby każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania dokonał wizji lokalnej miejsca budowy i jego otoczenia, zdobywając w ten sposób na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do właściwego przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. Z uwagi na ryczałtowy charakter zamówienia w ofercie należy uwzględnić wszystkie dodatkowe opłaty związane z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót. Uwaga 2: Wykonawca jest zobowiązany w trakcie realizacji zamówienia uzgadniać termin prowadzonych robót na poszczególnych nieruchomościach z ich właścicielami. Zamawiający przekaże Wykonawcy kontakt (m.in. nr telefonu) do właściciela po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Uwaga 3: Wykonawca ma obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy, z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa, prawidłowego oznakowania obszaru prac oraz właściwego zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa jak również zapewnić bezpieczny dojazd i wejście do budynków ich właścicielom. Uwaga 4: Do ceny oferty należy przyjąć roboty polegające na zdjęciu i utylizacji pokryć z wyrobów zawierających azbest oraz uzupełnienie rozebranych pokryć dachowych blachą powlekaną profilowaną, a w przypadku elewacji wykonanie tynku na warstwie ocieplenia. Wszelkie dodatkowe prace nie objęte zamówieniem wnioskowane przez właścicieli prywatnych budynków nie będą finansowane przez Gminę Kobiór. Uwaga 5: Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu szczegółowego wykazu ilości odpadów (wyrażonych w Mg) usuniętych z poszczególnych nieruchomości. Koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego przyjęcie odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych (karta przekazania odpadów). Do każdej karty przekazania odpadów Wykonawca ma obowiązek załączyć wykaz posesji, z których przekazano odpady wraz z ilością unieszkodliwionych odpadów. Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości, z której odebrano wyroby zawierające azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Dodatkowo kopie powyższych oświadczeń należy przekazać Zamawiającemu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45262660-5, 45260000-7

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-05-11
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Wymiana pokrycia siedmiu dachów i jednej elewacji wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach gospodarczych
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem zamówienia jest inwestycja pn.: „Kompleksowe unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobiór”. Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na dziewięć części: Część 2 – Wymiana pokrycia siedmiu dachów i jednej elewacji wraz z utylizacją wyrobów zawierających azbest na budynkach gospodarczych OPIS CZĘŚCI 2 ZAMÓWIENIA Charakterystyka obiektów i szacunkowa powierzchnia płyt azbestowo-cementowych objęta Częścią 2 przedmiotu zamówienia: 1. Budynek gospodarski zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Błękitnej 41, dz. nr 1322/82. Obiekt pełni rolę pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich oraz garażu wykorzystywanego do celów gospodarczych w rolnictwie i ogrodnictwie. Dach budynku dwuspadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 206 m2. 2. Budynek przynależny do budynku mieszkalnego, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 41, dz. nr 806/37. Obiekt pełni funkcję szopki z warsztacikiem, składzika na węgiel i materiały różne. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 34 m2. 3. Dwa budynki gospodarcze zlokalizowane w Kobiórze przy ul. Rodzinnej 16, dz. nr 766/10. Pierwszy obiekt pełni rolę garażu połączonego z pomieszczeniami gospodarczymi w tym z prowizoryczną kuchnią drugi obiekt wykorzystywany jest do celów gospodarczych w rolnictwie i ogrodnictwie. Dach pierwszego budynku dwuspadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 92 m2. Jest to budynek parterowy z poddaszem użytkowym. Dach drugiego budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 20 m2. Jest to niski budynek parterowy. 4. Budynek gospodarczy, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Wróblewskiego 131, dz. nr 1614/25. Obiekt pełni funkcję garażu przynależnego do budynku mieszkalnego. Elewacja wschodnia budynku garażowego wykonana jest z płyt falistych azbestowo-cementowych. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię elewacji z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 32,5 m2. 5. Budynek przynależny do budynku mieszkalnego, zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Żołędziowej 27, dz. nr 347/75. Obiekt pełni funkcję garażu z pomieszczeniem gospodarczym. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 42 m2. 6. Budynek gospodarski zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Rodzinnej 76, dz. nr 1190/17. Obiekt pełni rolę pomieszczenia i wiaty na cele składowania sprzętu i materiałów ogrodniczych. Płytami falistymi azbestowo-cementowymi pokryte są dwie połacie dachu (jedna w całości a druga w części). W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 108 m2. 7. Budynek gospodarczy zlokalizowany w Kobiórze przy ul. Olszewskiego 54, dz. nr 1215/44. Obiekt pełni funkcję szopki na narzędzia i pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich, na górze jest gołębnik. Dach budynku jednospadowy kryty płytami falistymi azbestowo-cementowymi. W wyniku przeprowadzonej inwentaryzacji powierzchnię pokrycia z wyrobów zawierających azbest oszacowano na 60 m2. Zakres robót do wykonania w ramach Części 2 przedmiotu zamówienia:  rozbiórka i utylizacja pokrycia dachu z płyt azbestowo-cementowych  rozbiórka i utylizacja płyt falistych azbestowo-cementowych z elewacji  wykonanie pokrycia dachu z blachy powlekanej profilowanej  wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych  wykonanie izolacji z folii dachowej paroprzepuszczalnej (FWK) z tworzywa sztucznego  wymiana łacenia lub deskowania, wymiana części krokwi (lub innych elementów więźby dachowej wymagających wymiany).  wykonanie izolacji płytami styropianowymi w odpowiednio dobranym systemie dociepleniowym dla ścian zewnętrznych  wykonanie tynku na elewacji  niezbędne roboty wykończeniowe i naprawcze Ilość wyrobów zawierających azbest do zdjęcia w ramach Części 2 to około 594,5 m2 (6,54 Mg) Uwaga 1: Zaleca się, aby każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania dokonał wizji lokalnej miejsca budowy i jego otoczenia, zdobywając w ten sposób na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do właściwego przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. Z uwagi na ryczałtowy charakter zamówienia w ofercie należy uwzględnić wszystkie dodatkowe opłaty związane z wykonywanymi robotami, a wynikającymi z zakresu robót. Uwaga 2: Wykonawca jest zobowiązany w trakcie realizacji zamówienia uzgadniać termin prowadzonych robót na poszczególnych nieruchomościach z ich właścicielami. Zamawiający przekaże Wykonawcy kontakt (m.in. nr telefonu) do właściciela po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Uwaga 3: Wykonawca ma obowiązek zapewnienia prawidłowej organizacji pracy, z zachowaniem wymagań bezpieczeństwa, prawidłowego oznakowania obszaru prac oraz właściwego zagospodarowania odpadów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa jak również zapewnić bezpieczny dojazd i wejście do budynków ich właścicielom. Uwaga 4: Do ceny oferty należy przyjąć roboty polegające na zdjęciu i utylizacji pokryć z wyrobów zawierających azbest oraz uzupełnienie rozebranych pokryć dachowych blachą powlekaną profilowaną, a w przypadku elewacji wykonanie tynku na warstwie ocieplenia. Wszelkie dodatkowe prace nie objęte zamówieniem wnioskowane przez właścicieli prywatnych budynków nie będą finansowane przez Gminę Kobiór. Uwaga 5: Wykonawca ma obowiązek przedłożyć Zamawiającemu szczegółowego wykazu ilości odpadów (wyrażonych w Mg) usuniętych z poszczególnych nieruchomości. Koszty ważenia wyrobów zawierających azbest ponosi Wykonawca. Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu dokumentu potwierdzającego przyjęcie odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych (karta przekazania odpadów). Do każdej karty przekazania odpadów Wykonawca ma obowiązek załączyć wykaz posesji, z których przekazano odpady wraz z ilością unieszkodliwionych odpadów. Wykonawca ma obowiązek przekazania właścicielowi nieruchomości, z której odebrano wyroby zawierające azbest pisemnego oświadczenia o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych. Dodatkowo kopie powyższych oświadczeń należy przekazać Zamawiającemu.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45262660-5, 45260000-7, 45320000-6, 45443000-4

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-05-11
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Kupię 20 ton ziemi - Ruda Śląska
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania28-03-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Kupię 20 ton ziemi.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI