Innowacyjna i kompleksowa koncepcja rozwoju bioróżnorodności miejskiej dla samorządów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Innowacyjna i kompleksowa koncepcja rozwoju bioróżnorodności miejskiej dla samorządów w Europie - odbudowa ekosystemu wodnego Miasta Łodzi. Przywrócenie miastu cieku Lamus.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŁódź
  • WojewództwoŁódzkie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-01-09
  • ZamawiającyMiasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich
  • Data publikacji ogłoszenia2023-12-22
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00570772
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Innowacyjna i kompleksowa koncepcja rozwoju bioróżnorodności miejskiej dla samorządów w Europie - odbudowa ekosystemu wodnego Miasta Łodzi. Przywrócenie miastu cieku Lamus.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Łódź - Zarząd Inwestycji Miejskich

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 364429563

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 175

1.5.2.) Miejscowość: Łódź

1.5.3.) Kod pocztowy: 90-447

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zim.uml.lodz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://zim.lodz.bip-e.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Innowacyjna i kompleksowa koncepcja rozwoju bioróżnorodności miejskiej dla samorządów w Europie - odbudowa ekosystemu wodnego Miasta Łodzi. Przywrócenie miastu cieku Lamus.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5196a31b-9fce-11ee-953e-c2ea26915e21

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00570772

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt pilotażowy „Innowacyjny i kompleksowy pomysł na rozwój różnorodności biologicznej w miastach dla samorządów w Europie - odbudowa miejskiego ekosystemu wodnego miasta Łodzi”

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5196a31b-9fce-11ee-953e-c2ea26915e21

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej za pośrednictwem e-mail: zamowienia@zim.uml.lodz.pl. Dokumenty zamówienia dostępne są pod adresem: https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/14949,Innowacyjna-i-kompleksowa-koncepcja-rozwoju-bioroznorodnosci-miejskiej-dla-samor.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: [numeracja zgodna z SWZ]:
18.5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
18.6. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
18.7. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
18.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej np. w treści wiadomości e-mail (lub w treści „Formularza do komunikacji”).
18.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
18.10. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem e-mail: zamowienia@zim.uml.lodz.pl lub za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
18.10.1. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia /podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
18.10.2. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt otrzymania przesłanego za pośrednictwem e-mail pisma lub dokumentu lub wiadomości.
18.10.3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy posługują się numerem sprawy: ZIM-DZ.2621.19.2023.
[więcej informacji w SWZ]

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem danych osobowych jest Zarząd Inwestycji Miejskich, siedziba, Łódź ul. Piotrkowska 175, tel. 42 272 62 80, e-mail: zim@zim.uml.lodz.pl, reprezentowany przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich.
2) W sprawach ochrony danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem ochrony danych: e-mail: iod@zim.uml.lodz.pl. Dane dotyczące inspektora podane są na stronie internetowej: zim.lodz.bip-e.pl.
3) Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w związku z pełnieniem przez Dyrektora Zarządu Inwestycji Miejskich obowiązków kierownika zamawiającego w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego na rzecz Miasta Łodzi w związku z realizacją zadań powierzonych jednostce na podstawie zarządzenia Nr 429/2022 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 3 marca 2022 r. w sprawie powierzenia Zarządowi Inwestycji Miejskich realizacji zadań inwestycyjnych oraz udzielenia pełnomocnictwa do reprezentowania
Miasta Łodzi jako inwestora zadań inwestycyjnych ze zm. w związku z § 3 statutu Zarządu Inwestycji Miejskich stanowiącego załącznik do uchwały Nr XXVI/650/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 9 marca 2016 r. w sprawie utworzenia i nadania statutu dla jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Inwestycji Miejskich (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 1431 ze zm.), w tym między innymi niniejszego postępowania. (...)
Ciąg dalszy w SWZ, rozdział XV ust. 1 pkt 4 i następne oraz ust. 2.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZIM-DZ.2621.19.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wydobycie fragmentu cieku Lamus z kanalizacji i wyeksponowanie go w Parku im. płk. Jana Kilińskiego (dalej: Park im. J. Kilińskiego), wraz z rewaloryzacją parku i stworzeniem przestrzeni o nowych funkcjach: rekreacyjnej połączonej z edukacyjną, oraz budowa kanalizacji deszczowej w ulicach: Pl. Zwycięstwa, Targowej, Tymienieckiego i Tylnej, oraz opracowanie projektu budowy kanalizacji deszczowej w ul. Kilińskiego.
Odkrycie cieku Lamus będzie pionierskim na skalę kraju działaniem łączącym rozwiązania techniczne z wykorzystaniem nisko nakładowych rozwiązań bliskich naturze (Nature Based Solution - NBS) oraz udziałem biotechnologii ekohydrologicznych. To przykład zapewnienia dobrostanu, obecnemu i przyszłym pokoleniom, dzięki zrównoważonemu korzystaniu z zasobów biosfery, co wpisuje się w strategię ONZ „Sustainable Development Goals” oraz „The European Green Deal” Komisji Europejskiej.
2. Niniejszy projekt pilotażowy ma na celu renaturyzację rzeki Lamus w Łodzi, co wiąże się z odłączeniem jej od systemu kanalizacyjnego i włączeniem jej do przestrzeni publicznej, przy jednoczesnym wykorzystaniu do jej zasilania wód opadowych i roztopowych z pobliskich nieruchomości i dachów. Dodatkowo planowane jest nawadnianie zieleni w parkach oraz skierowanie wód opadowych do doliny rzeki Jasień w celu napełnienia nimi stawu retencyjnego. Ponadto projekt uwzględni oczyszczanie wód opadowych (np. za pomocą sekwencyjnego systemu sedymentacji i biofiltracji) oraz monitorowanie poziomu wilgotności gleby i wód gruntowych. W projekcie pilotażowym wykorzystane zostaną prototypy słupków, które stanowią innowacyjne rozwiązanie w dziedzinie mikroretencji wody. Wybrane podejście ma charakter eksperymentalny, a planowane działania mają na celu zapewnienie innowacyjnego i kompleksowego pomysłu rozwoju różnorodności biologicznej w miastach dla samorządów lokalnych w Europie.
3. Inwestycja obejmuje teren Parku im. J. Kilińskiego przy skrzyżowaniu ulic Kilińskiego i Tymienieckiego oraz drogi, w których budowana będzie kanalizacja deszczowa.
4. Projekt zakłada stworzenie unikatowego na skalę miasta parku, a sposób użytkowania parku ma być podporządkowany przepływowi wody. W związku z powyższym planuje się następujące działania:
- odkrycie cieku Lamus w centralnej części parku,
- zastosowanie Sekwencyjnego Systemu Sedymentacyjno-Biofiltracyjnego (SSSB) zapewniającego w naturalny sposób oczyszczanie wody w odkrytym korycie,
- zastosowanie na terenie parku rozwiązań Nature Besed Solution (NBS), takich jak: niecka retencyjna i zielona ściana, mających na celu zmniejszenie odpływu wód opadowych do kanalizacji miejskiej i poprawienie retencji wód w miejscu ich opadu,
- wzbogacenie bioróżnorodności poprzez wprowadzenie do szaty roślinnej gatunków przystosowanych do siedlisk wodnych i ekotonowych (np. hydrofity) oraz zróżnicowanie roślinności niskiej poprzez nowe nasadzenia dostosowane do stanowisk słonecznych, zalewowych, cienistych.
5. Inwestycja obejmuje również budowę systemu odprowadzania wody opadowej na potrzeby obsługi ulic: Pl. Zwycięstwa, Targowej, Tylnej z wpięciem w kanał cieku Lamus i przygotowanie projektu budowy systemu odprowadzania wody opadowej na potrzeby obsługi ulicy Kilińskiego z wpięciem w kanał rzeki Jasień.
6. Przedsięwzięcie polega na opracowaniu pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami i decyzjami, realizację robót budowlanych oraz nadzór autorski. Zakłada się podział przedsięwzięcia następująco:
ZADANIE 1 A – Rewaloryzacja Parku im. J. Kilińskiego – dokumentacja projektowa.
ZADANIE 1 B – Rewaloryzacja Parku im. J. Kilińskiego – realizacja robót.
ZADANIE 2 A – Odkrycie cieku Lamus – dokumentacja projektowa.
ZADANIE 2 B – Odkrycie cieku Lamus – realizacja robót.
ZADANIE 3 A – Budowa kanalizacji deszczowej służącej obsłudze drogi w ulicach: Pl. Zwycięstwa, Targowej, Tylnej, Tymienieckiego, Kilińskiego – dokumentacja projektowa.
ZADANIE 3 B – Budowa kanalizacji deszczowej służącej obsłudze drogi w ulicach Pl. Zwycięstwa, Targowej, Tylnej, Tymienieckiego – realizacja robót.
7. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia w Programie Funkcjonalno-Użytkowym wraz z załącznikami (PFU) opracowanym przez BZB Projekt, Biuro Zarządzania w Budownictwie ul. Piotrkowska 55, 90-413 Łódź (OPZ) stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ oraz wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45111300-1 - Roboty rozbiórkowe

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45112330-7 - Rekultywacja terenu

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych

45120000-4 - Próbne wiercenia i wykopy

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych

45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni

45236000-0 - Wyrównywanie terenu

45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej

45244000-9 - Wodne roboty budowlane

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne

71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów

71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi

71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

71420000-8 - Architektoniczne usługi zagospodarowania terenu

71540000-5 - Usługi zarządzania budową

71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

77300000-3 - Usługi ogrodnicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług/robót budowlanych, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp do 20% wartości zamówienia podstawowego.
Przewidywane zamówienia obejmować będą prace projektowe, nadzór autorski, roboty budowlane wraz z zakupem, dostawą i montażem urządzeń, w zakresie przewidzianym w zamówieniu podstawowym.
Zamówienie zostanie udzielone na podstawie negocjacji z dotychczasowym Wykonawcą, na warunkach określonych w umowie podstawowej.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości i rękojmia na wykonany przedmiot umowy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

[numeracja zgodna z SWZ]:
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
3.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
3.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali:
3.4.1.1. jedną (1) dokumentację projektową obejmującą rewaloryzację lub przebudowę lub rewitalizację parku i/lub terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej – w mieście o liczbie mieszkańców powyżej 400 000 (słownie: czterystu tysięcy), o wartości opracowania co najmniej 600 000,00 (sześćset tysięcy 00/100) PLN brutto;
3.4.1.2. jedną (1) usługę z zakresu architektury krajobrazu polegającą na zagospodarowaniu terenu/ów zieleni i/lub rewaloryzacji i/lub rewitalizacji parku i/lub terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej – o powierzchni co najmniej 2 ha, o wartości prac z zakresu architektury krajobrazu co najmniej 500 000,00 (słownie: pięćset tysięcy 00/100) PLN brutto;
3.4.1.3. jedną (1) robotę budowlaną obejmującą swoim zakresem budowę lub przebudowę parku i/lub terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej – o powierzchni co najmniej 2 ha i o wartości robót w zakresie wskazanym w warunku co najmniej 5 000 000,00 (słownie: pięć milionów 00/100) PLN brutto.
3.4.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
3.4.2.1. jedną osobą na stanowisko Kierownika Projektu, posiadającą tytuł zawodowy magistra (lub równorzędny/równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) oraz doświadczenie w kierowaniu co najmniej 5 (słownie: pięcioma) projektami w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, w tym przynajmniej 2 (słownie: dwoma) projektami inwestycyjnymi, z których przynajmniej jedna inwestycja miała wartość co najmniej 5 000 000,00 (słownie: pięciu milionów 00/100) PLN brutto;
3.4.2.2. jedną osobą na stanowisko Eksperta ds. architektury i urbanistyki, posiadającą tytuł zawodowy magistra (lub równorzędny/równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) i uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz doświadczenie zawodowe przy realizacji co najmniej 1 (jednego) projektu budowlanego na obszarze zabudowy śródmiejskiej, łączącego w sobie co najmniej 3 (słownie: trzy) funkcje spośród takich jak publiczne, rekreacyjne, środowiskowe, dla miasta o liczbie mieszkańców powyżej 400 000 (słownie: czterystu tysięcy), w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert;
3.4.2.3. jedną osobą na stanowisko Eksperta ds. architektury krajobrazu, posiadającą tytuł zawodowy magistra (lub równorzędny/równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) oraz doświadczenie zawodowe przy sporządzaniu dokumentacji projektowej i realizacji planów zagospodarowania terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej, w co najmniej 2 (słownie: dwóch) projektach, w tym przynajmniej 1 (słownie: jednym) projekcie dotyczącym rewaloryzacji i/lub rewitalizacji parku o powierzchni co najmniej 2 ha (słownie: dwóch) hektarów i przynajmniej 1 (słownie: jednym) projekcie dotyczącym zagospodarowania terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej – o powierzchni co najmniej 2 ha (słownie: dwóch) hektarów, w okresie ostatnich 5 (słownie: pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert;
3.4.2.4. jedną osobą na stanowisko Eksperta / specjalisty ds. ekohydrologii, posiadającą tytuł zawodowy magistra (lub równorzędny/równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) oraz doświadczenie zawodowe przy co najmniej 1 (jednym) projekcie z zakresu ekohydrologicznych rozwiązań bliskich naturze i rozwiązań systemowych w gospodarce wodnej, w przedmiocie procesów zlewniowych i zależności między procesami hydrologicznymi a biologicznymi;
3.4.2.5. jedną osobą na stanowisko Eksperta / specjalisty ds. projektów budowli hydrotechnicznych, posiadającą tytuł zawodowy magistra (lub równorzędny/ równoważny w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) i uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej do projektowania bez ograniczeń (uzyskane po 2014 roku) lub w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (uzyskane przed 2014 rokiem) oraz doświadczenie zawodowe przy sporządzeniu dokumentacji projektowej w zakresie budowli hydrotechnicznej/ych na terenie parku i/lub terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej;
3.4.2.6. jedną osobą na stanowisko Kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczenie w roli kierownika budowy lub robót co najmniej jednego zadania w zakresie budowy i/lub przebudowy i /lub rozbudowy terenu/ów zieleni i/lub terenu/ów zieleni urządzonej na terenie nieruchomości lub części nieruchomości lub zespołu nieruchomości, będących zabytkiem nieruchomym;
3.4.2.7. jedną osobą na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, mającą doświadczenie w roli kierownika robót co najmniej jednego zadania polegającego na remoncie lub budowie lub przebudowie lub rozbudowie drogi;
3.4.2.8. jedną osobą na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności hydrotechnicznej bez ograniczeń (uzyskane po 2014 roku) lub w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (uzyskane przed 2014 rokiem) oraz doświadczenie w roli kierownika robót w zakresie inżynierii hydrotechnicznej, co najmniej jednego zadania polegającego na remoncie lub budowie lub przebudowie lub rozbudowie budowli hydrotechnicznej/ych;
3.4.2.9. jedną osobą na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń oraz doświadczenie w roli kierownika robót co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub rozbudowie lub przebudowie sieci i/lub instalacji i/lub urządzeń telekomunikacyjnych na terenie parku i/lub terenu/ów zieleni urządzonej;
3.4.2.10. jedną osobą na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń oraz doświadczenie w roli kierownika robót co najmniej jednego zadania polegającego na budowie lub przebudowie lub rozbudowie sieci kanalizacji deszczowej w pasie drogowym drogi publicznej w mieście, zlokalizowanej na terenie nieruchomości lub części nieruchomości lub zespołu nieruchomości, będących zabytkiem nieruchomym;
3.4.2.11. jedną osobą na stanowisko Kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowalnymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz doświadczenie w roli kierownika robót co najmniej jednego zadania polegającego na remoncie lub budowie lub przebudowie lub rozbudowie sieci i/lub instalacji i/lub urządzeń elektrycznych i/lub elektroenergetycznych na terenie parku i/lub terenu/ów zieleni urządzonej, będących nieruchomością/ami lub częścią nieruchomości lub zespołem nieruchomości, będących zabytkiem nieruchomym.
3.4.3. Przez pojęcia:
3.4.3.1. „budowa”, „przebudowa”, „remont” rozumie się pojęcia zdefiniowane w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
(...)
[więcej informacji w SWZ]

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu (wzór) – wg zał. nr 10 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy - wg zał. nr 11 do SWZ (wzór);
2) Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wg zał. nr 12 do SWZ (wzór);
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg zał. nr 13 do SWZ (wzór).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

a) Przystępując do postępowania wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 197.000,00 zł (słownie złotych: sto dziewięćdziesiąt siedem tysięcy 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
b) Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych i poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
c) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na rachunek bankowy prowadzącego postępowanie w Banku PEKAO S.A, nr konta: 76 1240 1037 1111 0011 0925 1836.
d) Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego zamawiającego.
e) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć jako załącznik do zaszyfrowanej zgodnie z zapisami rozdziału VIII SWZ oferty wykonawcy.
f) Dokument, o którym mowa w lit. e) musi być podpisany podpisem elektronicznym przez gwaranta/ poręczyciela.
W treści poręczenia lub gwarancji winna znaleźć się nazwa postępowania tj. „Innowacyjna i kompleksowa koncepcja rozwoju bioróżnorodności miejskiej dla samorządów w Europie - odbudowa ekosystemu wodnego Miasta Łodzi. Przywrócenie miastu cieku Lamus” oraz numer referencyjny postępowania: ZIM-DZ.2621.19.2023.
g) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna).
h) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
i) Zwrot wadium nastąpi zgodnie z art. 98 Pzp. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w Formularzu ofertowym dane umożliwiające Zamawiającemu zwrot wadium:
• nr rachunku bankowego (w przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu) lub
• adres email gwaranta/poręczyciela (w przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia).
W przypadku braku wskazania powyższych informacji zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek z którego dokonano wpłaty wadium, a w przypadku gwarancji lub poręczenia na adres email uzyskany ze strony internetowej gwaranta lub poręczyciela
j) Zamawiający zatrzyma wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia następować będzie za pośrednictwem lidera (pełnomocnika), o którym mowa w pkt. 1.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, każdy z wykonawców wraz z ofertą składa oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 6 do SWZ (wzór).
4. Spółka cywilna, jest kwalifikowana jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dlatego jej wspólnicy zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty. Ponadto, każdy ze wspólników spółki cywilnej zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu wg zał. nr 6 do SWZ (wzór).
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (wspólnicy spółki cywilnej) składają wraz z ofertą oświadczenie o zakresie wykonania zamówienia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – wg zał. nr 7 do SWZ (wzór).
6. Wszyscy wykonawcy składający wspólną ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy od wszystkich wykonawców łącznie lub od każdego z osobna.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie ze wzorem Umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-09 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-09 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-07

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowienia-publiczne/14949,Innowacyjna-i-kompleksowa-koncepcja-rozwoju-bioroznorodnosci-miejskiej-dla-samor.html
2. Termin wykonania zamówienia: 20 (dwadzieścia) miesięcy od dnia zawarcia umowy, w tym:
a) dla Zadania 1A, termin jego zakończenia Strony ustalają na 6 miesięcy od dnia podpisania Umowy;
b) dla Zadania 2A, termin jego zakończenia Strony ustalają na 9 miesięcy od dnia podpisania Umowy;
c) dla Zadania 3A, termin jego zakończenia Strony ustalają na 9 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie ocieplenia - Lutomiersk
  • Lokalizacja zleceniałódzkie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie ocieplenia. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI