„Budowa zespołu budynków gospodarstwa rolnego składająca się z : Etap I budowa trzech...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Budowa zespołu budynków gospodarstwa rolnego składająca się z : Etap I budowa trzech budynków mieszkalnych”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSzczecin
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
  • Termin składania wniosków2022-11-03
  • ZamawiającyCentralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych Stacja Doświadczalna Oceny Odmian w Szczecinie Dąbiu
  • Data publikacji ogłoszenia2022-10-19
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00400462
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Budowa zespołu budynków gospodarstwa rolnego składająca się z :
Etap I budowa trzech budynków mieszkalnych”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Centralny Ośrodek Badania Odmian Roślin Uprawnych Stacja Doświadczalna Oceny Odmian w Szczecinie Dąbiu

1.3.) Oddział zamawiającego: SDOO Szczecin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 30163140800126

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Goleniowska 56a

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-847

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 502141882

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: l.gawlik@szczecin.coboru.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szczecin.coboru.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

rejestracja i badanie odmian roślin uprawnych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Budowa zespołu budynków gospodarstwa rolnego składająca się z :
Etap I budowa trzech budynków mieszkalnych”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99d0343b-4f20-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00400462

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00050865/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Budowa trzech budynków mieszkalnych - Nowe Linie - Etap I

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://szczecin.coboru.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szczecin.coboru.gov.pl/
miniportal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu platformy miniPortal
https://miniportal.uzp.gov.pl/ platformy ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, musi posiadać konto na platformie ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na platformie ePUAP ma dostęp do formularzy:
Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz Formularz do
komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z
systemu miniPortal dostępnym pod adresem internetowym
https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) dostępnych pod
adresem internetowym https://www.gov.pl/web/gov/warunki-korzystania .
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, akceptuje warunki korzystania z platformy miniPortal, określone w
Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz zobowiązuje się korzystając
z platformy miniPortal przestrzegać postanowień tego regulaminu.
17
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych
formularzy: Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz
Formularz do komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów
elektronicznych, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp,
podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych
oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w
postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na platformę ePUAP.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna
niż oferta
Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
dedykowanego Formularza do komunikacji dostępnego na platformie ePUAP
oraz udostępnionego przez platformę miniPortal. Korespondencja przesłana za
pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji
związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się
numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania z platformy miniPortal).
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą
poczty elektronicznej, email: l.gawlik@szczecin.coboru.gov.pl
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów
lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza
do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość
składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email:
l.gawlik@szczecin.coboru.gov.pl. Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub
oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020
poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23
grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
(Dz.U. z 2020 poz. 2415).
10.Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny
sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
11.Zamawiający dla ułatwienia potencjalnym Wykonawcom złożenie oferty
zamieszcza na stronie internetowej instrukcję.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://szczecin.coboru.gov.pl/

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest COBORU Stacja
Doświadczalna Oceny Odmian w Szczecinie Dąbiu.
• w sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z
Inspektorem Ochrony Danych, kontakt pisemny za pomocą poczty elektronicznej
na adres e-mail: iod@hannawata.pl
•Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich
przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur
udzielania zamówień publicznych spoczywający na Zamawiającym;
XVI. Projektowane postanowienia umowy
XVII. Informacje o środkach ochrony prawnej
30
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art.
74 ustawy Pzp;
•Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy
Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio
Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy
Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
•Posiada Pan/Pani:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana
dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana
danych osobowych, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania lub
uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie nie-zgodnym
z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników.
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa
w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma
zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania
ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub
państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych
do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza
przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku
informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których
dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym
31
postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego
udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń,
o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/ZS/01/10/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 4351403,84 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

etap I budowa trzech budynków mieszkalnych - Nowe Linie

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin realizacji

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały
one określone 2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
1. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w
postępowaniu. O udzielenie przedmiotowego zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie;
1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają środki
finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100.000,00 zł
(słownie złotych: sto tysięcy 00/100).
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności
technicznej lub zawodowej:
1.4.1. doświadczenia:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia
łącznie następujące warunki:
1) w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał
należycie m.in. jedną robotę budowlaną polegającą na budowie budynku
mieszkalnego o powierzchni co najmniej 100 m2
.
Zamawiający wymaga, aby wykazana robota budowlana zrealizowana
zastała na podstawie zawartej 1 umowy o robotę budowlaną. Nie
dopuszcza się łączenia kilku umów, w celu wykazania spełnienia
warunku udziału w postępowaniu.
1.4.2. osób zdolnych do realizacji zamówienia:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do
realizacji zamówienia osobę:
1) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania budową lub innymi
robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej
bez ograniczeń, bądź też odpowiadające im uprawnienia budowlane
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów
umożliwiające wykonywanie funkcji kierownika budowy w zakresie
objętym dokumentacją projektową,
2) posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierowania robót
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
10
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych bez ograniczeń, bądź też odpowiadające
im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji
kierownika budowy w zakresie objętym dokumentacją projektową,
3) posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia funkcji kierowania robót
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, bądź też
odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające wykonywanie funkcji
kierownika budowy w zakresie objętym dokumentacją projektową,
Zamawiający dopuszcza łączenie specjalności wskazanych wyżej przez jedną osobę.
W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje
równoważne do ww. zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art.
12 a ustawy Prawo budowlane oraz w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej. W przypadku osób, które są obywatelami państw
członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw
członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw
członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów
budownictwa, osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia
budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli:
- nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie,
równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień
budowlanych do kierowania robotami budowlanymi oraz posiadają odpowiednią
decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o
uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób
wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa, dotyczące
świadczenia usług transgranicznych.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego.
2.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia
publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są
zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka
korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z
pełnomocnikiem.
2.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada
11
uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia
są wymagane.
2.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na
zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
2.4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2.2 i 2.3, Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni Wykonawcy – załącznik nr 4 do SWZ.
3. Udostępnienie zasobów.
3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu na zasadach opisanych w art. 118-123 ustawy Pzp, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Podmiot, na zasoby
którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie
art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy oraz na podstawie
art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach
podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty
budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3.3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek
dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
3.4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust.
3.3, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami
udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów
oraz określa, w szczególności:
1)zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2)sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów
podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3)czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego
Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu
dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
12
3.5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada
solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub
ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek
nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów
podmiot ten nie ponosi winy.
3.6. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty
udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja
finansowa lub ekonomiczna pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę
spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie
zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały
przewidziane względem Wykonawcy.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: ) wykazu robót budowlanych określonych w Dziale IV pkt. 1.4.1.
wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 10 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przed upływem
terminu składania ofert, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty
budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,
na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli
Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (Wzór - Załącznik nr 5
do SWZ),
2) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami (Wzór - Załącznik nr 6 do
SWZ),
3) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub
zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3
miesiące przed jej złożeniem, na kwotę co najmniej
100.000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy 00/100).
15
4) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109
ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed
jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem
terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 50.000,00 PLN (słownie zł.:
pięćdziesiąt tysięcy 00/100).
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą określony w rozdziale XI
SWZ.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97
ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego:
COBORU SDOO w Szczecinie Dąbiu
Bank: Bank Gospodarstwa Krajowego
Nr rachunku: 73 1130 1088 0001 3111 6520 0005 z dopiskiem na blankiecie
przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: „Etap I
budowa trzech budynków mieszkalnych”
Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium,
które w oznaczonym terminie znajduje się na ww. rachunku bankowym
Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na ww. rachunku
bankowym.
5. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, Wykonawca zobowiązany
jest wnieść przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w formie
oryginalnego elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji
bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem
elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego
(np. e- gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest
złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
6. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, Wykonawca zobowiązany
jest złożyć dokument wadialny (np. e-gwarancję bankową lub
ubezpieczeniową) za pośrednictwem platformy miniPortal.
7. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania
wynikające z ustawy Pzp, w szczególności określać bezwarunkowy,
nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w
przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres
związania ofertą, określony w niniejszej SWZ. Musi być wykonalne na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
8. Beneficjentem wniesionego wadium jest: COBORU SDOO w Szczecinie
Dąbiu, Goleniowska 56a, 76-847 Szczecin.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w
szczególności wskazanie:
14
- postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego dotyczy,
- wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie
zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni Wykonawcy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wszelkie zmiany Umowy muszą być dokonywane z zachowaniem wymogów
wynikających z przepisów Prawa zamówień publicznych.
2. Wszelkie zmiany Umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem
nieważności.
3. Określając warunki dokonania zmiany Umowy, sporządza się Protokół
konieczności, biorąc pod uwagę w szczególności:
1) opis zmiany,
2) uzasadnienie zmiany,
3) koszt zmiany i sposób jego wyliczenia,
4) wpływ zmiany na wysokość wynagrodzenia,
5) czas wykonania zmiany,
6) wpływ zmiany na termin zakończenia Umowy.
4. Oprócz zmian dopuszczalnych ustawą Prawo Zamówień Publicznych (o
których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 i ust. 2) Zamawiający działając zgodnie
z art. 455 ust 1 ustawy Pzp przewiduje możliwość zmiany postanowień
zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z
okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podanych warunków
ich wprowadzenia:
1) Zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu wykonania przedmiotu
zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie ma lub będzie miało
wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia w przypadku:
a) jeśli pojawiły się okoliczności natury obiektywnej, których nie można
było przewidzieć w chwili zawierania Umowy, uniemożliwiające
dotrzymanie terminu wykonania określonego w Umowie;
b) jeśli dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie okazało się
niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności
Wykonawca, w tym wstrzymania realizacji
Przedmiotu Umowy przez Zamawiającego;
c) jeśli w toku realizacji Umowy pojawiła się konieczność wykonania
robót lub prac nieprzewidzianych w Umowie i których Wykonawca nie
był w stanie przewidzieć przy dochowaniu należytej staranności, a bez
wykonania których prawidłowe wykonanie
Przedmiotu Umowy jest niemożliwe lub co najmniej utrudnione;
d) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych w postaci
trwających powyżej
4 dni:
temperatury poniżej 0o C,
opadów śniegu, gradu lub deszczu, uniemożliwiających
prowadzenie robót
budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywania
odbiorów;
e) wystąpienia sił wyższych i klęsk żywiołowych (np. huragan, powódź,
trzęsienie ziemi, zbyt wysokie lub zbyt niskie temperatury powietrza
oraz warunki atmosferyczne uniemożliwiające zachowanie wymogów
technologicznych, bunty, niepokoje, strajki, okupacje budowy przez
osoby trzecie nie związane z Wykonawcą, nowe obostrzenia
wynikające ze stanu zagrożenia epidemiologicznego lub stanu
epidemii, decyzje odpowiednich władz uniemożliwiających
prowadzenie robót lub pozostałych działań itp.) niezależnych od
Zamawiającego i Wykonawcy, uniemożliwiających wykonanie
Przedmiotu Umowy w ustalonym w Umowie terminie;
f) ograniczenia w dostępie do terenu objętego robotami;
g) ograniczenia lub braku materiałów budowlanych niezbędnych do
wykonania umowy,
h) konieczności wykonania robot dodatkowych określonych w art. 455
ust. 1 pkt 3 Pzp oraz robót zwiększających zakres zamówienia na
podstawie art. 455 ust. 2 Pzp.,
i) w przypadku wykrycia poważnych wad dokumentacji projektowej na
etapie wykonywania Umowy, które będą miały istotny wpływ na
wykonywanie przedmiotu Umowy – gdy okoliczność ta wpłynęła na
konieczność zmiany wynagrodzenia, wymogów w zakresie odbioru
robót, terminu wykonania i innych okoliczności powstałych w związku
z zaistniałą wadą dokumentacji projektowej i zmiany te będą
konieczne, gdyż kontynuacja wykonania Umowy groziłaby
powstaniem Obiektu obarczonego wadą.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-03 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: epuap:/SDOOSZCZECIN/SkrytkaESP

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-03 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wyrównanie zagospodarowanie terenu 32x25m pod trawnik - Gajęcki Ług
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wyrównanie zagospodarowanie terenu 32x25m pod trawnik. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI