Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi, budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoZambrów
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-02-02
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Zambrów
  • Data publikacji ogłoszenia2018-01-17
  • Numer ogłoszenia503999-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 503999-N-2018 z dnia 2018-01-17 r.

Gmina Zambrów: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi, budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Zambrów, krajowy numer identyfikacyjny , ul. ul. Fabryczna  3 , 18300   Zambrów, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. , e-mail rrg@ugzambrow.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.ugzambrow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://ug-zambrow.pbip.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
w wersji papierowej w formie przesyłki pocztowej, przesyłki kurierskiej lub dostarczenie bezpośrednio do urzędu
Adres:
Gmina Zambrów, ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, pokój nr 19

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi, budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów
Numer referencyjny: Rrg.271.2.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:
Nie
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
Zamawiający nie ogranicza liczby części zamówienia, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu Wykonawcy w przypadku wyboru jego oferty.


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi, budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów”. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części: 1) Część I: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi. a) Zakres przewidywanych prac obejmuje wykonanie następujących działów robót: Część I zamówienia obejmuje budowę budynku stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 118/3 i 118/8, położonych w obrębie miejscowości Łosie-Dołęgi, gmina Zambrów.  branża architektoniczna: budowa budynku Stacji Uzdatniania Wody, który posiada następujące parametry: Obiekt parterowy, wykonany w konstrukcji tradycyjnej murowanej z bloczków gazobetonowych, o wymiarach 15,35 x 8,55 m. Wysokość budynku w kalenicy 7,88 ÷ 8,08 m. Zakres prac obejmuje także utwardzenie dojazdu do projektowanego obiektu, wykonanie osadnika popłuczyn, zbiorników wyrównawczych oraz ogrodzenia wykonanego z paneli ogrodzeniowych stalowych ocynkowanych montowanych w systemowych podmurówkach betonowych. Powierzchnia użytkowa budynku to: 120,65 m2, powierzchnia zabudowy budynku: 142,20m2, a kubatura budynku to: 920,19 m3.  branża sanitarna: budowa stacji wodociągowej obejmującej: Studnie głębinowe: to dwa otwory głębinowe: istniejący o głębokości 70m i projektowany o głębokości studni 65 m. Do wykonania otworu należy użyć dwie kolumny rur Ø 508mm do głębokości 30m i Ø457mm do głębokości 65m. Wykonanie nowego pełnego uzbrojenia ujęcia wody polegającego na zainstalowaniu pomp głębinowych w istniejącej studni SW-1 oraz projektowanej studni SW-2. Filtr zostanie posadowiony na głębokości ok. 64,5m (na podsypce piaskowej). Obudowy studzienne należy zainstalować na podstawie wylanej z betonu - bezpośrednio na gruncie. Projektowana jest obudowa studzienna typu „Lange” z automatycznym ogrzewaniem awaryjnym, wyposażona w armaturę zaporowo - zwrotną i pomiarową oraz zabezpieczenie antywłamaniowe. Układ sprężonego powietrza wyposażony w 2 sprężarki śrubowe ze zbiornikami, przetworniki, rozdzielacz sprężonego powietrza z oprzyrządowaniem oraz napowietrzanie wody (mieszacz, aerator ciśnieniowy). Filtracja wody: Filtracja wody będzie się odbywała za pomocą 2 zestawów filtracyjnych. W pierwszym etapie inwestycji powstanie 1 zestaw filtracyjny składający się z dwóch zbiorników. Średnica wewnętrzna zbiornika zestawu to 1800mm. Wysokość części walcowej zbiornika wynosi 2850mm, pojemność całkowita zbiornika w zestawie to min.7,62m3, a powierzchnia filtracyjna zestawu – 2,54 m2. Płukanie złóż filtracyjnych: Układ płukania złóż filtracyjnych to płukanie powietrzne i wodne. Płukanie powietrzne odbędzie się za pomocą dmuchawy o wydajności 190,5 m3, natomiast płukanie wodne przy użyciu pompy płuczącej o wydajności 88,9 m3/h. Dezynfekcja wody: Dezynfekcja wody odbędzie się w stacji dozującej podchloryn sodu o wydajności maksymalnej 2,5 l/h. Przy stacji zamontowana będzie wentylacja mechaniczno-wywiewna o wydajności 79,55 m3/h. Zbiorniki wyrównawcze: Należy wykonać fundamenty pod zbiorniki wyrównawcze wraz z komorą zasuw – 2 kpl. (zarówno pod wykonywany zbiornik oraz pod zbiornik, który wykonany zostanie w II etapie). Zbiornik wyrównawczy będzie posiadał pojemności V = 300m3 – szt.1. Komorę zbiornika należy wykonać z blachy stalowej czarnej i kształtowników stalowych. Od wewnątrz komora zabezpieczona będzie żywicami poliestrowymi. Obudowa zbiornika wykonana z blachy ocynkowanej 0,5mm, izolacja termiczna styropian i wełna mineralna. Komora zasuw zabezpieczona termicznie przez zasypanie styropianem granulowanym. Zestaw hydroforowy: Projektuje się wykonanie zestawu hydroforowego o przepływie Q – 135 m3/h. Ilość pomp w zestawie hydroforowym to 4 szt. Łączna moc zainstalowana w zestawie wyniesie n = 4 x 11 kW. Przewody technologiczne i armatura: Przewody technologiczne i armaturę należy wykonać z rur i kształtek stalowych ze stali kwasoodpornej gatunku 0H18N9 łączonych przez spawanie w technologii TIG. W skład zestawu wejdą: przepustnice odcinające z napędem ręcznym, przepustnice z napędem pneumatycznym, zawory kulowe i przepływomierze elektromagnetyczne. Ogrzewanie budynku: Ogrzewanie budynku będzie realizowane za pomocą grzejników elektrycznych. Osuszanie powietrza za pomocą osuszacza o wydajności 235m3/h – szt.2.  branża elektryczna: W ramach prac elektrycznych należy wykonać: „WLZ” od złącza kablowego w linii ogrodzenia do budynku SUW, rozdzielnicę główną „RG”, zasilanie energetyczne i linię sterowniczą do studni głębinowych, instalacje odbiorcze elektryczne (oświetlenia ogólnego, oświetlenia wejścia, gniazd wtykowych ogólnego przeznaczenia, siły dla potrzeb technologicznych, instalację dla potrzeb ogrzewania), system ochrony od porażeń, instalację odgromową i połączenia wyrównawcze, szafy sterujące pracą stacji „SSUW”, spalinowego lądowego zespołu prądotwórczego z silnikiem wysokoprężnym i trójfazową prądnicą synchroniczną wraz z oprzyrządowaniem. Zadanie obejmuje także budowę instalacji zestawu 80 szt. ogniw fotowoltaicznych o mocy 20 kWp. Moduły fotowoltaiczne zainstalowane zostaną na konstrukcji nośnej. Prace obejmą również budowę linii energetycznej od baterii ogniw do budynku, przetwornic częstotliwości z wbudowanym filtrem wejściowym RFI z automatyczną pracą stycznikową. , instalacji ochrony odgromowej i przepięciowej instalacji fotowoltaicznej.  przebudowa rurociągów drenarskich, 2) Część II: Budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I. a) Zakres robót w ramach zadania: Budowa sieci wodociągowej w I Etapie obejmie swym zasięgiem działki o numerach ewidencyjnych 118/3, 142, 67 i 143, położone w obrębie Łosie-Dołęgi. W ramach prac wykonany zostanie nowy odcinek sieci wodociągowej w oparciu o rury z PE o długości ponad 840 m (od punktu 75 do punktu 87) w miejscowości Łosie-Dołęgi wraz z urządzeniami towarzyszącymi tj. zasuwy i hydranty przeciwpożarowe. 3) Część III: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów. a) Zakres robót w ramach zadania: W ramach prac zakłada się budowę sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej na działce o nr ewidencyjnym 404/2, położonej w obrębie Wola Zambrowska oraz działkach o numerach ewidencyjnych 209 i 200/3, położonych w obrębie Wola Zambrzycka. W ramach prac wykonany zostanie odcinek sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej o długości około 108 m wraz z urządzeniami towarzyszącymi. b) W ramach zamówienia Wykonawca winien prowadzić roboty budowlane w pasie drogowym (przejście pod drogą) za wiedzą i pod nadzorem gwaranta tj. firmy Bitum Sp. z o.o. 3. Szczegółowy zakres robót budowlanych i opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i STWiOR.

II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45231300-8
45200000-9
45231300-8
45252126-7
45112710-5
45233220-7
65111000-4
45311200-2
45311100-1
45317300-5
45332400-7
45232430-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2018-11-30
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2018-11-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa wymagań w w/w zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: a) Dla Części I zamówienia: W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 1 000.000,00 zł. b) Dla Części II zamówienia: W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 50.000,00 zł. c) Dla Części III zamówienia: W celu potwierdzenia spełniania powyższego warunku Wykonawca winien wykazać, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 20.000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Dla Części I zamówienia: W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać się, że: 1) wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie stacji uzdatniania wody o wartości minimum 1 000 000,00 zł każda. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien wykazać, że spełnia powyższy warunek. 2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia uprawnione do pełnienia funkcji kierownika budowy/kierowników robót posiadające uprawnienia budowlane w specjalnościach robót występujących w zamówieniu, będące podstawą do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiadające aktualne zaświadczenia wydane przez tą izbę. Zamawiający wymaga osób pełniących funkcję kierownika budowy i kierowników robót w następujących specjalnościach: - kierownika budowy, posiadającego uprawnienia budowlane lub inne wynikające z odrębnych przepisów w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, - kierownika robót, posiadającego uprawnienia budowlane lub inne wynikające z odrębnych przepisów w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, - kierownika robót, posiadającego uprawnienia budowlane lub inne wynikające z odrębnych przepisów w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. UWAGA: Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65). b) Dla Części II zamówienia: W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać się, że: 1) wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budową, rozbudową lub przebudową sieci wodociągowych o wartości minimum 200 000,00 zł każda. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien wykazać, że spełnia powyższy warunek. 2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia uprawnione do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, będące podstawą do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiadające aktualne zaświadczenia wydane przez tą izbę. UWAGA: Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65). c) Dla Części III zamówienia: W celu potwierdzenia warunku Wykonawca winien wykazać się, że: 1) wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie sieci kanalizacyjnej o wartości minimum 20 000,00 zł każda. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien wykazać, że spełnia powyższy warunek. 2) skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia uprawnione do pełnienia funkcji kierownika budowy posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, będące podstawą do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i posiadające aktualne zaświadczenia wydane przez tą izbę. UWAGA: Kierownik budowy oraz kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (tj. Dz.U z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 11 września 2014 roku w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65). INFORMACJA: Zamawiający informuje, iż w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej w zakresie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia uprawnionych do pełnienia funkcji kierownika budowy lub kierownika robót dla wszystkich 3 części zamówienia dopuszcza się, aby jedna osoba obejmowała więcej niż jedno stanowisko pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu należy przedłożyć następujące dokumenty: 1) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 3) oświadczenie wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 4) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, 5) Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 6) Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 7) oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 11 do SIWZ). 2. Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: a) ust. 1 pkt 1 SIWZ, składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) ust. 1 pkt 4 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1 lit a i b zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu 3) Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 1 pkt 1, składa dokument, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit a, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące okresu ważności tego dokumentu stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym przez Zamawiającego należy przedłożyć następujące dokumenty: 1) w zakresie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną w SIWZ (jeżeli jest to polisa, a w jej treści nie ma informacji o jej opłaceniu, należy dołączyć potwierdzenie opłacenia) odpowiednio w zależności od części zamówienia: - dla części I - w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. a triet 2 SIWZ, - dla części II – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. b triet 2 SIWZ, - dla części III – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. c triet 2 SIWZ, 2) w zakresie warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ). Wykaz robót oraz dowody, o których mowa powyżej, mają dotyczyć robót budowlanych określonych w SIWZ odpowiednio w zależności od części zamówienia: - dla części I - w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. a triet 3 ppkt 1 SIWZ, - dla części II – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. b triet 3 ppkt 1 SIWZ, - dla części III – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. c triet 3 ppkt 1 SIWZ, b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób, o których mowa powyżej, ma dotyczyć osób określonych w SIWZ odpowiednio w zależności od części zamówienia: - dla części I - w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. a triet 3 ppkt 2 SIWZ (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6a do SIWZ), - dla części II – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. b triet 3 ppkt 2 SIWZ (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6b do SIWZ)., - dla części III – w rozdziale V ust. 1 pkt 2 lit. c triet 3 ppkt 2 SIWZ (wzór wykazu stanowi załącznik nr 6c do SIWZ).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Inne dokumenty, które składają się na ofertę: 1) Wypełniony formularz ofertowy zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, podpisany przez osobę umocowaną, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust.1 ustawy Pzp w zakresie wskazanym przez zamawiającego potwierdzające, że wykonawca nie podlega wykluczeniu - wg wzoru załącznik nr 2 do SIWZ oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu - wg wzoru załącznik nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa powyżej. 3) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu powołuje się na zasoby innych podmiotów – wg wzoru załącznik nr 4 do SIWZ, 4) pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu wykonawcy składającego ofertę, gdy prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów do niej załączonych (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność przez notariusza), 5) pełnomocnictwo ustanawiające Pełnomocnika - gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego - w formie oryginału albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna wskazywać rodzaj uprawnień, do których upoważniony jest Pełnomocnik, tj. np. podpisanie oferty, potwierdzenie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, składanie oświadczeń woli i wiedzy itp. 6) oświadczenie o zatrudnieniu osób na podstawie umowy o pracę, 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium: a) dokument stwierdzający dokonanie wpłaty wadium przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, w formie kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy. b) potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art.45 ust.6 w postaci oryginału dokumentu dołączonego do oferty w osobnej kopercie, oznaczonej tak jak oferta z dopiskiem „wadium”, natomiast kopię dokumentu wadium, poświadczoną za zgodność z oryginałem załączyć do oferty.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1. Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: Część I 50 000,00 zł (słownie: piędziesiąt tysięcy złotych), Część II 6 000 zł (słownie: sześć tysięcy złotych), Część III 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). 2. Dopuszczalne formy wniesienia wadium: a) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Zambrowie nr rachunku: 94 8775 0009 0010 0100 0097 0002 z dopiskiem: - Część I „Wadium na część I pn. Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi”, - Część II „Wadium na część II pn. Budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I” - Część III „Wadium na część III pn. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancja bankowa, d) gwarancja ubezpieczeniowa, e) poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240), 3. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjęty zostanie termin wpływu środków finansowych na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w gwarancjach i poręczeniach nie może zawierać żadnych warunków do spełnienia przez Zamawiającego, oprócz przewidzianych ustawą Pzp. Zamawiający będzie uprawniony do żądania dokonania wpłaty wadium na jego konto w terminie 30 dni od daty dostarczenia pierwszego pisemnego żądania zapłaty. 6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 7. Wykonawcy biorący udział w przetargu otrzymują zwrot wadium na warunkach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena ofertowa brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego z uwzględnieniem warunków określonych we Wzorze umowy, stanowiącym odpowiednio załączniki nr 10a (część I), 10b (część II) lub 10c (część III) do SIWZ do SIWZ. 2. Zamawiający, zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, przewiduje możliwość zmiany treści zawartej Umowy, w przypadkach określonych we wzorze umowy. 3. Przyjmuje się, że zapisy umowy nie zakwestionowane przed złożeniem oferty zostaną przyjęte przez Wykonawcę bez zastrzeżeń w chwili jej podpisania. Zamawiający przewiduje możliwość zmian i uzupełnień postanowień zawartej umowy. Strony dopuszczają dokonywanie zmian treści umowy, w następujących okolicznościach: 1. Zamawiający przewiduje możliwość zmian i uzupełnień postanowień zawartej umowy. Strony dopuszczają dokonywanie zmian treści umowy, w następujących okolicznościach: 1) Dopuszcza się wprowadzenie zmian za zgodą Stron umowy, 2) Zmiany mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę, 3) Zmiany umowy, o których mowa w pkt 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Pzp, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ z uwzględnieniem art. 144 ustawy Pzp. 2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy pod rygorem nieważności. 3. Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia umownego terminu wykonania przedmiotu umowy: 1) w przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, na uzasadniony wniosek Wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, 2) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej oraz konieczności wprowadzenia przez projektanta korekt i uściśleń w rozwiązaniach projektowych, 3) konieczności wykonania robót dodatkowych zgodnie z art.144 ust.1 ustawy Pzp lub robót zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych z przyczyn zależnych od Zamawiającego lub organów administracji, 4) wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 2 (np. obfite i długotrwałe opady deszczu, utrudniające lub uniemożliwiające realizacje umowy,) 5) ujawnienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy niezidentyfikowanych przeszkód w gruncie, przeszkód konstrukcyjnych obiektów, których nie przewidział projektant i zamawiający, 4. W okolicznościach wymienionych w ust. 3 Strony ustalają nowe terminy umowne, z tym, że wielkość zmian musi być powiązana z przyczyną jaka ją spowodowała, a termin może ulec zmianie o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu. Okoliczności mogące spowodować zmianę terminu, muszą mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i zostać potwierdzone przez inspektora nadzoru. 5. Zmiany dotyczących zakresu w przedmiocie zamówienia: 1) powodem wprowadzenia zmian w zakresie i wartości umowy mogą być roboty zamienne lub zaniechane: a) wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe jeśli: - są korzystne dla zamawiającego na etapie realizacji umowy lub przyniosą korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy. - stały się konieczne na skutek ujawnienia przeszkód w gruncie, przeszkód konstrukcyjnych nieprzewidzianych w dokumentacji lub błędów w dokumentacji projektowej, - pozwolą osiągnąć obniżenie kosztów, lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych w dokumentacji projektowej, - wystąpiła niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej, - pojawienie się na rynku, części, materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy oraz kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy lub poprawy warunków bezpieczeństwa obiektu, b) zaniechanie robót jest możliwe, jeśli: - są następstwem zleconych robót dodatkowych, - nastąpiło ograniczenie zakresu prac objętych niniejszą umową, w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia. 6. Zamawiający określa następujące warunki zmian, o których mowa w ust. 5: 1) warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 5 pkt.1 lit. a jest złożenie wniosku przez Wykonawcę lub Zamawiającego, zawierającego opis propozycji zmian i uzasadnienie zmian. 2) wprowadzenie robót zamiennych lub dodatkowych wymaga uzgodnienia z autorem projektu lub Zamawiającym i może być powiązane ze zmianą wynagrodzenia umownego odpowiednio i proporcjonalnie. 3) wprowadzenie robót ograniczających zakres prac objętych umową, o których mowa w ust. 5 pkt. 1 lit. b powiązane jest ze zmianą wynagrodzenia umownego odpowiednio i proporcjonalnie. 7. Zmiany wynagrodzenia umownego są możliwe: 1) w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), 2) w przypadku konieczności wykonania dodatkowych robot budowlanych, o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 2 lub zmiany postanowień umowy w przypadku wystąpienia okoliczności o których mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 3 i 6. 8. Zamawiający określa następujące warunki zmian, o których mowa w ust. 7: 1) w przypadku zmiany stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto ulegnie zmianie stosownie do zmiany stawki podatku bez zmiany wynagrodzenia netto, 2) w przypadku zmiany zakresu świadczeń wykonawcy, o którym mowa w art. 144 ust. 1 pkt. 2, 3 i 6 wysokość zmiany wynagrodzenia umownego Wykonawcy ustalona zostanie odpowiednio i proporcjonalnie do zakresu zmiany świadczeń wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Oferty oraz wszelkie oświadczenia i zawiadomienia, dokumenty i inne informacje dołączone do niej są jawne i mogą być udostępniane w trybie art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert zastrzegł, że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacje zastrzeżone winny być w sposób trwały oddzielone i oznaczone jako część niejawna oferty. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa” lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-02-02, godzina: 09:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Budowa stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą w miejscowości Łosie-Dołęgi
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Część I zamówienia obejmuje budowę budynku stacji uzdatniania wody wraz z infrastrukturą towarzyszącą zlokalizowanej na działkach o numerach ewidencyjnych 118/3 i 118/8, położonych w obrębie miejscowości Łosie-Dołęgi, gmina Zambrów. Zakres przewidywanych prac obejmuje wykonanie następujących działów robót: - branża architektoniczna: budowa budynku Stacji Uzdatniania Wody, który posiada następujące parametry: Obiekt parterowy, wykonany w konstrukcji tradycyjnej murowanej z bloczków gazobetonowych, o wymiarach 15,35 x 8,55 m. Wysokość budynku w kalenicy 7,88 ÷ 8,08 m. Zakres prac obejmuje także utwardzenie dojazdu do projektowanego obiektu, wykonanie osadnika popłuczyn, zbiorników wyrównawczych oraz ogrodzenia wykonanego z paneli ogrodzeniowych stalowych ocynkowanych montowanych w systemowych podmurówkach betonowych. Powierzchnia użytkowa budynku to: 120,65 m2, powierzchnia zabudowy budynku: 142,20m2, a kubatura budynku to: 920,19 m3. - branża sanitarna: budowa stacji wodociągowej obejmującej: Studnie głębinowe: to dwa otwory głębinowe: istniejący o głębokości 70m i projektowany o głębokości studni 65 m. Do wykonania otworu należy użyć dwie kolumny rur Ø 508mm do głębokości 30m i Ø457mm do głębokości 65m. Wykonanie nowego pełnego uzbrojenia ujęcia wody polegającego na zainstalowaniu pomp głębinowych w istniejącej studni SW-1 oraz projektowanej studni SW-2. Filtr zostanie posadowiony na głębokości ok. 64,5m (na podsypce piaskowej). Obudowy studzienne należy zainstalować na podstawie wylanej z betonu - bezpośrednio na gruncie. Projektowana jest obudowa studzienna typu „Lange” z automatycznym ogrzewaniem awaryjnym, wyposażona w armaturę zaporowo - zwrotną i pomiarową oraz zabezpieczenie antywłamaniowe. Układ sprężonego powietrza wyposażony w 2 sprężarki śrubowe ze zbiornikami, przetworniki, rozdzielacz sprężonego powietrza z oprzyrządowaniem oraz napowietrzanie wody (mieszacz, aerator ciśnieniowy). Filtracja wody: Filtracja wody będzie się odbywała za pomocą 2 zestawów filtracyjnych. W pierwszym etapie inwestycji powstanie 1 zestaw filtracyjny składający się z dwóch zbiorników. Średnica wewnętrzna zbiornika zestawu to 1800mm. Wysokość części walcowej zbiornika wynosi 2850mm, pojemność całkowita zbiornika w zestawie to min.7,62m3, a powierzchnia filtracyjna zestawu – 2,54 m2. Płukanie złóż filtracyjnych: Układ płukania złóż filtracyjnych to płukanie powietrzne i wodne. Płukanie powietrzne odbędzie się za pomocą dmuchawy o wydajności 190,5 m3, natomiast płukanie wodne przy użyciu pompy płuczącej o wydajności 88,9 m3/h. Dezynfekcja wody: Dezynfekcja wody odbędzie się w stacji dozującej podchloryn sodu o wydajności maksymalnej 2,5 l/h. Przy stacji zamontowana będzie wentylacja mechaniczno-wywiewna o wydajności 79,55 m3/h. Zbiorniki wyrównawcze: Należy wykonać fundamenty pod zbiorniki wyrównawcze wraz z komorą zasuw – 2 kpl. (zarówno pod wykonywany zbiornik oraz pod zbiornik, który wykonany zostanie w II etapie). Zbiornik wyrównawczy będzie posiadał pojemności V = 300m3 – szt.1. Komorę zbiornika należy wykonać z blachy stalowej czarnej i kształtowników stalowych. Od wewnątrz komora zabezpieczona będzie żywicami poliestrowymi. Obudowa zbiornika wykonana z blachy ocynkowanej 0,5mm, izolacja termiczna styropian i wełna mineralna. Komora zasuw zabezpieczona termicznie przez zasypanie styropianem granulowanym. Zestaw hydroforowy: Projektuje się wykonanie zestawu hydroforowego o przepływie Q – 135 m3/h. Ilość pomp w zestawie hydroforowym to 4 szt. Łączna moc zainstalowana w zestawie wyniesie n = 4 x 11 kW. Przewody technologiczne i armatura: Przewody technologiczne i armaturę należy wykonać z rur i kształtek stalowych ze stali kwasoodpornej gatunku 0H18N9 łączonych przez spawanie w technologii TIG. W skład zestawu wejdą: przepustnice odcinające z napędem ręcznym, przepustnice z napędem pneumatycznym, zawory kulowe i przepływomierze elektromagnetyczne. Ogrzewanie budynku: Ogrzewanie budynku będzie realizowane za pomocą grzejników elektrycznych. Osuszanie powietrza za pomocą osuszacza o wydajności 235m3/h – szt.2. - branża elektryczna: W ramach prac elektrycznych należy wykonać: „WLZ” od złącza kablowego w linii ogrodzenia do budynku SUW, rozdzielnicę główną „RG”, zasilanie energetyczne i linię sterowniczą do studni głębinowych, instalacje odbiorcze elektryczne (oświetlenia ogólnego, oświetlenia wejścia, gniazd wtykowych ogólnego przeznaczenia, siły dla potrzeb technologicznych, instalację dla potrzeb ogrzewania), system ochrony od porażeń, instalację odgromową i połączenia wyrównawcze, szafy sterujące pracą stacji „SSUW”, spalinowego lądowego zespołu prądotwórczego z silnikiem wysokoprężnym i trójfazową prądnicą synchroniczną wraz z oprzyrządowaniem. Zadanie obejmuje także budowę instalacji zestawu 80 szt. ogniw fotowoltaicznych o mocy 20 kWp. Moduły fotowoltaiczne zainstalowane zostaną na konstrukcji nośnej. Prace obejmą również budowę linii energetycznej od baterii ogniw do budynku, przetwornic częstotliwości z wbudowanym filtrem wejściowym RFI z automatyczną pracą stycznikową. , instalacji ochrony odgromowej i przepięciowej instalacji fotowoltaicznej. - przebudowa rurociągów drenarskich.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45200000-9, 45210000-2, 45210000-2, 45231300-8, 45252126-7, 45112710-5, 45233220-7, 45233220-7, 65111000-4, 45311200-2, 45311100-1, 45317300-5, 45332400-7, 45232430-5

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena ofertowa brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Budowa sieci wodociągowej Długobórz Pierwszy, Stary Laskowiec, Rykacze, Łosie-Dołęgi etap I
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Budowa sieci wodociągowej w I Etapie obejmie swym zasięgiem działki o numerach ewidencyjnych 118/3, 142, 67 i 143, położone w obrębie Łosie-Dołęgi. W ramach prac wykonany zostanie nowy odcinek sieci wodociągowej w oparciu o rury z PE o długości ponad 840 m (od punktu 75 do punktu 87) w miejscowości Łosie-Dołęgi wraz z urządzeniami towarzyszącymi tj. zasuwy i hydranty przeciwpożarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45231300-8, 65111000-4

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-11-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena ofertowa brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Wola Zambrowska – Wola Zambrzycka, gm. Zambrów
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:W ramach prac zakłada się budowę sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej na działce o nr ewidencyjnym 404/2, położonej w obrębie Wola Zambrowska oraz działkach o numerach ewidencyjnych 209 i 200/3, położonych w obrębie Wola Zambrzycka. W ramach prac wykonany zostanie odcinek sieci kanalizacji sanitarnej ciśnieniowej o długości około 108 m wraz z urządzeniami towarzyszącymi. W ramach zamówienia Wykonawca winien prowadzić roboty budowlane w pasie drogowym (przejście pod drogą) za wiedzą i pod nadzorem gwaranta tj. firmy Bitum Sp. z o.o.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45000000-7, 45231300-8, 45311100-1

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-05-15
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena ofertowa brutto 60,00
okres gwarancji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę montaż okien - Łomża
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania20-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę montaż okien. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI