Budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie - Mediateka Prawobrzeże...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie - Mediateka Prawobrzeże wraz z dostawą i montażem wyposażenia
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSzczecin
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
  • Termin składania wniosków2021-09-27
  • ZamawiającySzczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.
  • Data publikacji ogłoszenia2021-08-23
  • Numer ogłoszenianull
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie - Mediateka Prawobrzeże wraz z dostawą i montażem wyposażenia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811015666

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bohaterów Getta Warszawskiego 1a

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 70-302

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.7.) Numer telefonu: 91 461 36 92

1.5.8.) Numer faksu: 91 430 91 45

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://stbs.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Szczecińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o.

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811015666

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Bohaterów Getta Warszawskiego 1a

1.11.4.) Miejscowość: Szczecin

1.11.5.) Kod pocztowy: 70-302

1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.11.9.) Numer telefonu: 91 430 91 00

1.11.10.) Numer faksu: 91 430 91 45

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@stbs.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.stbs.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie - Mediateka Prawobrzeże wraz z dostawą i montażem wyposażenia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fea0882b-03da-11ec-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00156690

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp/stbs

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje odbywa się, z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy PZP, wyłącznie poprzez ich złożenie na Portalu e-Usług Smart PZP (zwanej dalej: „Platformą”).
2) Adres Platformy: https://portal.smartpzp.pl/stbs
3) Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, e-mailem) nie będzie brana pod uwagę.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenia o jakich mowa w Rozdziale VI SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020r., poz. 2415) i wymagane zapisami SWZ składa się w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
3) W celu złożenia oferty wykonawca zobowiązany jest założyć na Platformie konto użytkownika, jednocześnie wprowadzając do Platformy swój podmiot. Rejestracja na Platformie dostępna jest po kliknięciu przycisku „Załóż konto”. Szczegółowe informacje dot. sposobu wykonania ww. czynności znajdują się w „Instrukcji użytkownika Wykonawcy Portalu e-Usług SmartPZP”, dostępnej na stronie Platformy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/stbs w zakładce „e-learning”.
4) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie, ani logowania do Platformy.
5) Komunikacja wykonawcy z zamawiającym w postępowaniu odbywa się za pośrednictwem posiadanego na Platformie konta Użytkownika Zewnętrznego. Dotyczy to w szczególności: przekazywania dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań i wniosków w ramach postępowania.
6) Zadawanie pytań przez wykonawców odbywa się w zakładce „Zadaj pytanie”.
7) Po otwarciu ofert, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami (w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje), odbywa się za pośrednictwem Platformy, w zakładce „Korespondencja”.
8) Zasady korzystania z Platformy zostały opisane w Regulaminie korzystania z Portalu e-Usług SmartPZP oraz Instrukcji użytkownika Wykonawcy Portalu e-Usług SmartPZP.
9) Maksymalny rozmiar pojedynczych plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 100 MB. Za pośrednictwem Platformy można przesłać wiele pojedynczych plików lub plik skompresowany do archiwum (ZIP) zawierający wiele pojedynczych plików.
10) W zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) wykonawca dołącza do Platformy uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny):
a) dokumenty w formacie „pdf” należy podpisywać tylko formatem PAdES;
b) zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, wtedy należy użyć formatu XAdES.
11) Dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB w formatach .png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg. Inne formaty można przesłać, korzystając z archiwum np.: .zip lub .rar.
UWAGA: Wymagania techniczne i organizacyjne zostały szczególowo opisane w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: Tp 32/DI/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej w Szczecinie – Mediateka Prawobrzeże wraz dostawą i montażem wyposażenia.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie „pod klucz” wielofunkcyjnego budynku składającego się z trzech segmentów połączonych wspólną komunikacją, z częściowym podpiwniczeniem, o powierzchni użytkowej 2.054,27 m2, wykonanie niezbędnej infrastruktury towarzyszącej i zagospodarowania terenu, w tym budowy miejsc postojowych oraz przebudowy chodnika w pasie drogowym przy ul. M. Dąbrowskiej – J. Iwaszkiewicza, dostawę i montaż wyposażenia oraz elementów identyfikacji wizualnej, realizację wszelkich prac i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotowego zamówienia, w zakresie rzeczowym ujętym w:
1) projektach budowlanych i wykonawczych, przedmiarach robót, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (ST) zawartych w opracowaniach projektowych:
a) dokumentacja projektowa pn.: „Miejska Biblioteka Publiczna wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Marii Dąbrowskiej – Jarosława Iwaszkiewicza w Szczecinie” opracowana przez Autorską Pracownię Projektową Architekt Karol Barcz z siedzibą w Szczecinie i KABU STUDIO Kamila Buczkowska z siedzibą w Szczecinie, listopad 2019 r.,
b) dokumentacja projektowa pn.: „Budowa miejsc postojowych oraz przebudowa chodnika w pasie drogowym przy ul. Marii Dąbrowskiej – Jarosława Iwaszkiewicza w Szczecinie w ramach inwestycji Miejska Biblioteka Publiczna wraz z zagospodarowaniem terenu przy ul. Marii Dąbrowskiej – Jarosława Iwaszkiewicza w Szczecinie”, opracowana przez Autorską Pracownię Projektową Architekt Karol Barcz z siedzibą w Szczecinie, sierpień 2019 r.,
c) dokumentacja projektowa pn.: „System identyfikacji wizualnej dla obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej – Mediateka Prawobrzeże” przy ul. Marii Dąbrowskiej – Jarosława Iwaszkiewicza w Szczecinie”, opracowana przez Autorską Pracownię Projektową Architekt Karol Barcz z siedzibą w Szczecinie, sierpień 2021 r.,
2) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

32415000-5 - Sieć ethernet

32420000-3 - Urządzenia sieciowe

32421000-0 - Okablowanie sieciowe

32422000-7 - Elementy składowe sieci

32423000-4 - Gniazda sieciowe

32424000-1 - Infrastruktura sieciowa

32425000-8 - Sieciowy system operacyjny

32426000-5 - Sieciowy system publikacji

32427000-2 - System sieciowy

32429000-6 - Sprzęt sieci telefonicznej

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45113000-2 - Roboty na placu budowy

45212330-8 - Roboty budowlane w zakresie bibliotek

45232200-4 - Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych

45314310-7 - Układanie kabli

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 508 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres obowiązywania rękojmi i gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają poniżej określone warunki udziału w postępowaniu (zgodnie z art. 57 pkt 1) oraz art.112 ust. 2 ustawy PZP), dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże się:
a) przychodem ze sprzedaży towarów i usług:
- za rok 2018 - nie niższym niż 10 000 000 zł
- za rok 2019 - nie niższym niż 10 000 000 zł
- za rok 2020 - nie niższym niż 10 000 000 zł
b) wskaźnikiem zadłużenia do 0,8
Wskaźnik zadłużenia = Zobowiązania ogółem / Aktywa ogółem
Obliczenie wskaźnika zostanie wykonane według powyższego wzoru i na podstawie danych z rachunków zysków i strat oraz bilansu za rok 2018, 2019 oraz 2020, tj. za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
Na potrzeby obliczenia wskaźnika zadłużenia z pozycji zobowiązań ogółem (zobowiązania i rezerwy na zobowiązania) wyłącza się rozliczenia międzyokresowe długoterminowe.
Warunek w lit. a) i lit. b) uzna się za spełniony jeżeli wykonawca wykaże jednocześnie:
- przychody ze sprzedaży towarów i usług za każdy rok (2018, 2019 oraz 2020) – nie niższe jak wskazane w lit. a,
- spełnienie wskaźnika w lit. b według powyższego wzoru (do wzoru podstawiana jest suma danych z rachunków zysków i strat oraz bilansu za rok 2018, 2019 oraz 2020),
- spełnienie wskaźnika w lit. b według powyższego wzoru i na podstawie danych z rachunku zysków i strat oraz bilansu za rok 2020.
Wyjaśnienie: w przypadku składania oferty wspólnej (np. umowa konsorcjum):
- przychody wykazywane przez poszczególnych członków konsorcjum mogą być zsumowane
- składowe wzoru wskazanego w lit. b należy rozumieć następująco – zarówno w liczniku jak i mianowniku wzoru należy wykazać sumę odpowiednich wartości z bilansów oraz rachunków zysku i strat wszystkich podmiotów wchodzących w skład konsorcjum. Wszystkie wskaźniki wyliczone w taki sposób muszą spełniać warunki SWZ.
W przypadku składania oferty wspólnej warunek w lit. a) i lit. b) zostanie uznany przez Zamawiającego za spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać go łącznie.
c) posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert, w wysokości jak niżej:
a. wykonawca posiada środki finansowe w wysokości nie niższej niż 2 500 000 zł
albo
b. wykonawca posiada zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 2 500 000 zł
albo
c. łączna wysokość posiadanych środków finansowych Wykonawcy oraz zdolność kredytowa Wykonawcy jest nie niższa niż 2 500 000 zł.
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada minimalne wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) dysponuje lub będzie dysponować:
- kierownikiem budowy, tj. osobą posiadającą wykształcenie wyższe, uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, przynależną do izby inżynierów budownictwa oraz posiadającą minimum czteroletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy przy realizacji minimum trzech robót budowlanych, polegających na budowie kompletnego obiektu kubaturowego, w zakresie wielobranżowym (tj. wykonanie robót konstrukcyjno-budowlanych, instalacji sanitarnych i elektrycznych), w tym minimum jednej roboty budowlanej polegającej na budowie obiektu o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1000 m2;
- kierownikami robót, tj. osobami posiadającymi wykształcenie minimum średnie, przynależność do izby inżynierów budownictwa, uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w następujących specjalnościach:
- konstrukcyjno-budowlanej z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy - minimum jednego kierownika robót;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy – minimum jednego kierownika robót;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy – minimum jednego kierownika robót,
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy – minimum jednego kierownika robót,
- inżynieryjnej drogowej z minimum trzyletnim doświadczeniem na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy - minimum jednego kierownika robót;
W przypadku oferty wspólnej ww. warunki Wykonawcy mogą spełniać łącznie.
b) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
- co najmniej 2 roboty budowlane polegające na budowie obiektów kubaturowych o wartości brutto co najmniej 5 mln zł każda. W ramach tych dwóch robót, Wykonawca wskaże jedną robotę budowlaną najważniejszą, polegającą na budowie budynku/budynków użyteczności publicznej o łącznej wartości brutto co najmniej 5 mln zł.
W przypadku gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona była w walucie obcej, Wykonawca przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zwanego dalej „postępowaniem”, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
b) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
c) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
d) jeżeli jest to niezbędne - oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a. art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c. art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d. art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e. art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odnośnie do naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
f. art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy.
e) zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 2 ppkt 5 lit. a)-d), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) sprawozdania finansowego albo jego części, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami prawa kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio z opinią o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających przychody oraz umożliwiających obliczenie wskaźników – za okres ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy – za ten okres.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
2) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
3) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.
4) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
5) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby może być zastąpione innym podmiotowym środkiem dowodowym potwierdzającym, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
6) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, według pkt 5 wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Uwaga! Ww. oświadczenie należy złożyć w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

a) zestawienie zgodnie z załącznikiem nr 1a do SWZ (załącznikiem nr 1 do formularza oferty) rozwiązań równoważnych spełniające wymagania zamawiającego określone w Rozdziale XIX pkt 8 SWZ – jeżeli wykonawca przewiduje ich zastosowanie oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności);
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci składają wspólnie ww. dokumenty.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Na podstawie art. 107 ust. 2 ustawy PZP, jeżeli wykonawca nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne (zestawienie zgodnie z załącznikiem nr 1a do SWZ rozwiązań równoważnych spełniających wymagania Zamawiającego określone w Rozdziale XIX pkt. 8 SWZ) zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie z zastrzeżeniem art. 107 ust. 3 ustawy PZP.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty wymagane przez zamawiającego, które należy złożyć składając ofertę:
1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; ;
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 2);
4) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców.
5) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ;
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6) oświadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, według pkt. 10 wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
Uwaga! Ww. oświadczenie należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
7) oświadczenie według pkt 6 wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz nazwy ewentualnych podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców)
Uwaga! W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie.
8) podmiotowe środki dowodowe:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ). Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby może być zastąpione innym podmiotowym środkiem dowodowym potwierdzającym, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu;
Uwaga! Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
b) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy, według pkt 5 wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
Uwaga! Ww. oświadczenie należy złożyć w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia.
9) przedmiotowe środki dowodowe:
a) zestawienie zgodnie z załącznikiem nr 1a do SWZ (załącznikiem nr 1 do formularza oferty) rozwiązań równoważnych spełniające wymagania zamawiającego określone w Rozdziale XIX pkt 8 SWZ – jeżeli wykonawca przewiduje ich zastosowanie oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności);
W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia wykonawcy ci składają wspólnie ww. dokumenty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wadium należy wnieść w wysokości 180.000,00 zł (słownie: sto osiemdziesiąt tysięcy złotych)

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
2. Pełnomocnictwo dla pełnomocnika, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wszelką korespondencję w postępowaniu zamawiający kieruje do pełnomocnika.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 – 3.
5. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający na podstawie art.455 ustawy PZP przewiduje możliwość zmian postanowień do umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w okolicznościach i na warunkach wymienionych poniżej:
1) zamianie terminu wykonania przedmiotu niniejszej Umowy;
2) zmianie w zakresie materiałów, parametrów technicznych, technologii wykonania robót budowlanych, sposobu i zakresu wykonania przedmiotu umowy;
3) zmianie wynagrodzenia;
4) zmianie osób, o których mowa w § 7 oraz pozostałe dopuszczone zmiany.

Wszystkie okoliczności wymienione w paragrafie 24 projektu umowy stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
2. W przypadku, gdy Wykonawca wystąpi z inicjatywą zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany będzie wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Zgoda na zmianę albo rezygnację z podwykonawcy, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu musi mieć formę pisemną ale nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3. Strony mają prawo do wprowadzenia zmian do umowy dotyczących zmiany zakresu prac powierzanych przez Wykonawcę podwykonawcom wskazanych w ofercie cenowej. Zgoda na zmianę zakresu prac musi mieć formę pisemną ale nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
4. Zamawiający w szczególnie uzasadnionych przypadkach i na warunkach ustalonych przez Zamawiającego wyrazi zgodę na zawarcie umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcom, których wynagrodzenie przekracza wynagrodzenie Wykonawcy za zlecany zakres prac. Zgoda taka musi mieć formę pisemną ale nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
Szczegółowo możliwości zmian postanowień umowy zostały opisane w Rozdziale XIX projektu umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-27 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/stbs

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-27 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Gmina Miasto Szczecin z siedzibą w Szczecinie przy Placu Armii Krajowej 1 na podstawie umowy o zastępstwo Inwestorskie nr WK/NW/U/81/2021, CRU nr 21/0001508 z dnia 26.05.2021 r. pełnienie funkcji Inwestora zastępczego przy realizacji inwestycji pn. "Budowa obiektu filii Miejskiej Biblioteki Publicznej - Mediateka Prawobrzeże"
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie 300 m2 regipsów - Szczecin
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania03-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie 300 m2 regipsów. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI