BUDOWA MIEJSCA POSTOJU POJAZDÓW W LEŚNICTWIE ZACISZE ODDZ. 15-b

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
BUDOWA MIEJSCA POSTOJU POJAZDÓW W LEŚNICTWIE ZACISZE ODDZ. 15-b
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRybnik
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2023-10-11
  • ZamawiającyPAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE "LASY PAŃSTWOWE" NADLEŚNICTWO RYBNIK
  • Data publikacji ogłoszenia2023-09-26
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00414667
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA MIEJSCA POSTOJU POJAZDÓW W LEŚNICTWIE ZACISZE ODDZ. 15-b

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO LEŚNE "LASY PAŃSTWOWE" NADLEŚNICTWO RYBNIK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272536161

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 36

1.5.2.) Miejscowość: Rybnik

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-200

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 422 37 48

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rybnik@katowice.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rybnik.katowice.lasy.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA MIEJSCA POSTOJU POJAZDÓW W LEŚNICTWIE ZACISZE ODDZ. 15-b

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf1927fd-5c80-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00414667

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.rybnik.katowice.lasy.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.josephine.proebiz.com

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tym w szczególności
składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji
odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza
dostępnego na platformie JOSEPHINE https://josephine.proebiz.com/pl/ oraz
poczty elektronicznej z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie
przy użyciu platformy JOSEPHINE https://josephine.proebiz.com/pl/. We
wszelkiej korespondencji Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem
postępowania wskazanym w SWZ.
2. Zamawiający będzie również komunikować się z Wykonawcami za pomocą
poczty elektronicznej, email rybnik@katowice.lasy.gov.pl.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów
elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z
platformy Josephine https://josephine.proebiz.com/pl/ stanowiącym załącznik nr
9 do SWZ.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem platformy Josephine
https://josephine.proebiz.com/pl/ wynosi 500 mb.
5. Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej złożenia na platformie
Josephine https://josephine.proebiz.com/pl/ Za datę przekazania wniosków,
zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych
kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na adres poczty elektronicznej Zamawiającego wskazany w pkt 8.10
pkt. b) SWZ lub złożenia na platformie Josephine https://josephine.proebiz.com.
6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z
dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452 ze zm.) określa niezbędne
wymagania techniczne umożliwiające pracę na platformie Josephine
https://josephine.proebiz.com/pl/ tj.
- Podłączenie do internetu;
- Zainstalowana jedna z następujących przeglądarek internetowych: Microsoft
Internet Explorer wersja 11.0 lub wyższa, Mozilla Firefox wersja 13.0 lub wyższa
lub Google Chrome;
7. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub
oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem poczty
elektronicznej, na wskazany w pkt 2 adres email.
Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub
oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem platformy
JOSEPHINE https://josephine.proebiz.com/pl/ jako załączniki.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z
wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020 poz. 2415 ze zm.) z późn.zm.).
Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi
być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 31.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452 ze zm.).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Dotyczy w szczególności:
- wykonawcy będącego osobą fizyczną,
- wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność
gospodarczą,
- pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną (np. dane osobowe
zamieszczone w pełnomocnictwie),
- członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną (np. dane
osobowe zamieszczone w informacji z KRK),
-osoby fizycznej skierowanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie
danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. administratorem danych osobowych jest Zamawiający tj. Nadleśnictwo Rybnik z
siedzibą 44-200 Rybnik, ul. Kościuszki 36, tel. 32/ 422-37-48, który posiada
inspektora ochrony danych osobowych. W sprawach związanych z ochroną
danych osobowych proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych.
2. dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie tegoż zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie podstawowym
3. odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 72 ustawy z
dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz.
1605 z póź.zm.), dalej „ustawa PZP”.
4. dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa oraz wewnętrzną instrukcja kancelaryjną Zamawiającego.
5. obowiązek podania danych osób fizycznych bezpośrednio dotyczących tegoż
zamówienia jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP,
związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP.
6. w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych, decyzje nie będą
podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
7. Osoby fizyczne posiadają:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do swoich danych osobowych
dotyczących,
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych,
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których
mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących narusza przepisy
RODO,
8. Osobie fizycznej nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych
osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art.
6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: S.270.6.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej zgodnie z
wymaganiami zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz pozyskanie
wszelkich niezbędnych dokumentów koniecznych do uzyskania pozwolenia na
budowę lub prawomocnego zgłoszenia robót inwestycji pn.: "Budowa miejsca
postoju pojazdów w Leśnictwie Zacisze, oddz. 15-b” oraz pełnienie nadzoru
autorskiego w toku realizacji budowy. Wykonanie robót obejmujących wykonanie
200 stanowisk postojowych o wymiarach 2,30m x 5,00m wraz z drogą
manewrową. Zakłada się zabudowę warstwy konstrukcyjnej podbudowy z
kruszywa sortowanego gr. minimum 20 cm oraz warstwę nawierzchni gr. min. 5
cm z kruszywa sortowanego, na wyprofilowanym podłożu doprowadzonym do
nośności G1. Pobocze wokół miejsca postoju pojazdów należy wyprofilować z
materiału pozyskanego z korytowania.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71355000-1 - Usługi pomiarowe

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wykonawca zobowiązany jest podać na formularzu oferty (załącznik nr 1 do
SWZ) łączną cenę za wykonanie całego przedmiotu zamówienia.
2. Cena oferty musi być podana w PLN cyfrowo i słownie, w wartości netto i brutto,
z wyodrębnieniem należnego podatku VAT. Cena może być tylko jedna.
3. Cena oferty jest ceną ryczałtową.
4. Kosztorys ofertowy (dostarczony Zamawiającemu przed podpisaniem umowy)
należy sporządzić metodą kalkulacji uproszczonej
5. Metoda kalkulacji uproszczonej polega na obliczeniu ceny kosztorysowej jako
sumy iloczynów ustalonych jednostek przedmiarowych i ich cen jednostkowych, z
uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT) – według formuły:
Ck = L x Cj + PV
Ck oznacza cenę kosztorysową,
L oznacza liczby ustalonych jednostek przedmiarowych,
Cj oznacza ceny jednostkowe dla ustalonych jednostek przedmiarowych,
PV oznacza podatek od towarów i usług (VAT).

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:
a) art. 108 ust. 1 ustawy PZP oraz art. 7 ust. 1 o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) (przesłanki
obligatoryjne wykluczenia),
b) art. 109 ust.1 pkt. 1 – 10 ustawy PZP (fakultatywne przesłanki
wykluczenia), tj. Zamawiający wykluczy Wykonawcę:
- który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym
mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed
upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności
należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie
w sprawie spłaty tych należności;
- który naruszył obowiązki w dziedzinie ochrony środowiska, prawa socjalnego
lub prawa pracy:
 będącego osobą fizyczną skazanego prawomocnie za przestępstwo
przeciwko środowisku, o którym mowa w rozdziale XXII Kodeksu
karnego lub za przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących
pracę zarobkową, o którym mowa w rozdziale XXVIII Kodeksu
karnego, lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach
prawa obcego,
 będącego osobą fizyczną prawomocnie ukaranego za wykroczenie
przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko
środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu,
ograniczenia wolności lub karę grzywny,
 wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o
naruszeniu obowiązków wynikających z prawa ochrony środowiska,
prawa pracy lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli
wymierzono tą decyzją karę pieniężną;
- jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego,
wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w
spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie
skazano za przestępstwo lub ukarano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 2
lit. a lub b;
- w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego
aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego
działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego
rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach
miejsca wszczęcia tej procedury;
- który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co
podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku
zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub
nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za
pomocą stosownych dowodów;
- jeżeli występuje konflikt interesów w rozumieniu art. 56 ust. 2, którego nie
można skutecznie wyeliminować w inny sposób niż przez wykluczenie
wykonawcy;
- który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie
nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie
wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w
sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do
wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania
zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
- który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził
zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega
wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, co
mogło mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w
postępowaniu o udzielenie zamówienia, lub który zataił te informacje lub nie
jest w stanie przedstawić wymaganych podmiotowych środków dowodowych;
- który bezprawnie wpływał lub próbował wpływać na czynności
zamawiającego lub próbował pozyskać lub pozyskał informacje poufne,
mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje
wprowadzające w błąd, co mogło mieć istotny wpływ na decyzje
podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie
zamówienia.
2) na podstawie art. 112 ust. 2 pkt 4 spełniają warunki udziału dotyczące
zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli
wykaże, że
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, zrealizował jedną
robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym
stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł
brutto, w zakresie realizacji robót drogowych zakończonych, tj. remont, lub
przebudowa, lub odbudowa, lub budowa dróg (w tym placów) o nawierzchni
ulepszonej lub nieulepszonej. (Zamawiający nie wymaga wykazania realizacji
robót w formule zaprojektuj i wybuduj).
UWAGA
1) Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie
dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej,
2) Wykonawca może się powołać na doświadczenie zdobyte przy realizacji
robót w ramach konsorcjum, tylko w takim zakresie, w jakim rzeczywiście
roboty te sam wykonał.
3) W przypadku konsorcjum przynajmniej jedna z firm musi spełnić warunek
wymieniony w pkt. 2 ust a.
b) dysponuje co najmniej jedną osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika
Budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej. Zamawiający uzna warunek
posiadania uprawnień budowlanych poprzez przedstawienie osób posiadających
uprawnienia budowlane w specjalnościach inaczej nazwanych, lecz wyłącznie
takich, które uprawniają do wykonywania tych samych czynności, do których
uprawniają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalności inżynieryjnej drogowej. Przez uprawnienia budowlane rozumie się
uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie, wydane na podstawie Prawa Budowlanego albo odpowiadające im
inne ważne uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących
przepisów. Wskazane przez Wykonawcę osoby, bez względu na kraj ich
pochodzenia i miejsce zamieszkania, muszą spełniać wymogi określone w art.
12a ustawy Prawo Budowlane. Zamawiający może, na każdym etapie
postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli
zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne
przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na
realizację zamówienia.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie na zasadach określonych
w art. 58 PZP wykonawcy muszą łącznie wykazać spełnienie warunków
uczestnictwa, o których mowa w pkt. 1 ppkt. 2, natomiast brak podstaw do
wykluczenia, o których mowa w pkt. 1 ppkt 1, każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienia musi wykazać samodzielnie.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego
zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub
zawodowych, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim
stosunków prawnych.
4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności
techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania
warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą, wobec tego
podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109
ust. 1 pkt. 1 i 4 ustawy PZP.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów,
jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji, których te
zdolności są wymagane.
Do oferty wykonawca dołącza stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty,
jeżeli uprawnienie do podpisania ofert nie wynika z dokumentów rejestrowych. W
przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo
do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do podpisania oferty i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego.
5. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia działając na podstawie art. 274
ust.1 wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia
następujących podmiotowych środków dowodowych tj.:
a) wykazu robót budowlanych (załącznik nr 7) wykonanych nie wcześniej niż
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których
roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te
roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o
tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są
poświadczenia lub referencje bądź inne dokumenty wystawione przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
b) wykazu osób (załącznik nr 8), skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie w zakresie wskazanym w załącznikach nr 3 i 4 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że
wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w
jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza
informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym
mowa w pkt.1.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców
oświadczenie, o którym mowa w punkcie 1, składa każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w
którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej a mający
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub mający
siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - składa dokumenty zgodnie z
§ 7 Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii 1 z dnia 23 grudnia
2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów
lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. 2020
poz. 2415 z późn.zm.).
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
na zasadach określonych w art. 118 ustawy PZP, musi udowodnić
Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia
publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami
gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. W tym celu wykonawca
przedkłada Zamawiającemu wraz z ofertą pisemne zobowiązanie podmiotu
trzeciego (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), określające w
szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy
wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
publicznego;
4) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w
odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących
wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie w zakresie wskazanym w załącznikach nr 3 i 4 do SWZ.
Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że
wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu.
2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w
jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza
informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 1.
Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw
wykluczenia zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym
mowa w pkt.1.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców
oświadczenie, o którym mowa w punkcie 1, składa każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w
którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 6.000,00 zł
(sześć tysięcy 00/100 złotych).
2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt
2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tj. 2020 poz. 299 ze zm.).
3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy
zamawiającego – BNP Paribas Bank Polska S.A. nr: 24 2030 0045 1110 0000
0042 0750. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku
zamawiającego.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca
przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci
elektronicznej.
5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób
reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego
(upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony
w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną
pieczątką lub czytelny, z podaniem imienia i nazwiska. Z treści gwarancji winno
wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez
zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty
zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98
ust. 6 ustawy PZP.
6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały czas związania z ofertą.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego
wykonania umowy na sumę stanowiącą 5 % całkowitej zaoferowanej ceny
zgodnie z SWZ.
2. Kwota pozostawiona na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady
będzie wynosiła 30% wysokości zabezpieczenia.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w
kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c. gwarancjach bankowych;
d. gwarancjach ubezpieczeniowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.
4. Jeżeli zabezpieczenie będzie wniesione w formie innej niż pieniężna, to z
dokumentów stanowiących zabezpieczenie musi jednoznacznie wynikać, że
służy ono pokryciu wszelkich roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy, w tym ewentualnych kar umownych. Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy, we wszystkich formach przewidzianych w pkt.
14.2. musi zabezpieczać roszczenia wynikające z niewykonania bądź
nienależytego wykonania umowy w taki sam sposób. Zabezpieczenie wniesione
w formie innej niż pieniężna nie może zabezpieczać roszczeń Zamawiającego w
sposób mniej korzystny, niż jakby miało to miejsce w przypadku wniesienia
zabezpieczenia w pieniądzu. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w
formie gwarancji lub poręczenia musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne
na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza
możliwości uzależnienia wypłaty kwot z gwarancji lub poręczenia od
przedłożenia jakichkolwiek dodatkowych dokumentów, poświadczenia podpisu
przez osoby trzecie, bądź spełnienia jakichkolwiek warunków, poza
oświadczeniem Zamawiającego, iż żądana kwota jest należna z tytułu
niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy. Zamawiający musi być
uprawniony w przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego
zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności
dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu,
zmienić formę na zabezpieczenie w pieniądzu, przez wypłatę kwoty z
dotychczasowego zabezpieczenia.
5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę
na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
6. Zabezpieczenie w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek
bankowy Zamawiającego wskazany w pkt. XIII.3. niniejszej SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP, przewiduje możliwość
dokonania zmiany postanowień umowy, w następujących zakresach:
1) ceny ofertowej
a) w przypadku rezygnacji z części zamówienia wynikającej z zaistnienia
okoliczności powodującej, że wykonanie jej nie leży w interesie publicznym;
b) w przypadku zmiany:
- stawki podatku od towarów i usług,
- wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art.
2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za
pracę,
- zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne,
- zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych
planach kapitałowych, jeżeli w/w zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania
zamówienia przez Wykonawcę.
Jeżeli zaktualizuje się którakolwiek z w/w w pkt b) podstaw do zmiany
wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu
szczegółową kalkulację zmiany wysokości swojego wynagrodzenia, opartą o
przesłanki wymienione w pkt b) jw. Zamawiający może żądać od Wykonawcy
dodatkowych wyjaśnień w zakresie odnoszącym się do przedstawionej kalkulacji,
w tym w szczególności wyjaśnień, których celem jest jednoznaczne i
wyczerpujące wykazanie, w jaki sposób zmiany przepisów, o których mowa w
art. 142 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, wpłynęły na koszt
wykonania zamówienia.
2) terminu wykonania przedmiotu umowy:
a) w przypadku wstrzymania robót budowlanych w wyniku działania siły wyższej,
potwierdzonego wpisem do dziennika budowy przez inspektora nadzoru, o ile
czas wstrzymania robót i ich zakres będzie skutkować wydłużeniem terminu
wykonania zamówienia;
b) w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, a w
szczególności w przypadku istotnych błędów w dokumentacji projektowej,
aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny, zawieszenia przez
Zamawiającego wykonania robót, wyjątkowo niekorzystnych warunków
klimatycznych itp.;
c) w przypadku wstrzymania robót przez Zamawiającego z powodu niekorzystnych
warunków atmosferycznych (np. duże opady deszczu, śniegu, niskie temperatury, wysoki poziom wody gruntowej), które uniemożliwiają należyte
wykonanie umowy;
- w powyższych przypadkach nowy termin wykonania zamówienia ustali
Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą uwzględniając zaistniałe okoliczności;
3) sposobu realizacji zamówienia wynikającej ze zmian w obowiązujących
przepisach prawa bądź wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu
umowy;
4) zmiany osób wyznaczonych przez Zamawiającego i Wykonawcę do
nadzorowania i kontaktów roboczych w trakcie realizacji – osoby wyznaczone i
wpisane do umowy jako osoby nadzorujące lub współpracujące w zakresie
realizacji przedmiotu zamówienia mogą być zmienione zarówno przez
Zamawiającego i Wykonawcę. Jeśli osoby te winny spełniać określone
wymagania to strony to potwierdzą w sposób przewidziany w SWZ. Jeżeli osoby
te nie muszą spełniać określonych wymagań to ich zmiana może nastąpić po
uprzednim pisemnym, skutecznym zawiadomieniu strony przeciwnej. Powyższa
zmiana będzie wymagała pisemnego poinformowania i zgody Zamawiającego.
5) Zamawiający dopuszcza zmianę Podwykonawców - podmiotów trzecich, na
zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków
udziału w postępowaniu pod warunkiem, że kolejny Podwykonawca lub sam
Wykonawca wykaże spełnianie warunków,
6) gdy Wykonawcą jest konsorcjum firm, Zamawiający dopuszcza zmianę podmiotu
wchodzącego w skład konsorcjum, pod warunkiem, że nowy podmiot
przystępujący do konsorcjum lub podmioty pozostałe po ustąpieniu jednego z
konsorcjantów, spełniają warunki udziału w postępowaniu i nie zachodzą w
stosunku do nich podstawy do wykluczenia, oraz gdy zmiana taka nie pociąga za
sobą innych istotnych zmian umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-11 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: www.josephine.proebiz.com

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-11 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuje ekipy lub zatrudnię pracowników do prac wykończeniowych - Katowice
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania17-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zakres prac: malowanie, szpachlowanie, gładzie, zabudowy g/k. Inwestycje to budynki mieszkalne oraz użyteczności publicznej. Praca na terenie Katowic i okolic. Termin rozpoczęcia pracy do ustalenia. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI