BUDOWA (DOJAZDU POŻAROWEGO) DROGI POŻAROWEJ NR 21 W LEŚNICTWIE KAMIENNA ETAP II

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
BUDOWA (DOJAZDU POŻAROWEGO) DROGI POŻAROWEJ NR 21 W LEŚNICTWIE KAMIENNA ETAP II
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoPasieka
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
  • Termin składania wniosków2022-03-31
  • ZamawiającyNADLEŚNICTWO MIASTKO
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-16
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00087832
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA (DOJAZDU POŻAROWEGO) DROGI POŻAROWEJ NR 21 W LEŚNICTWIE KAMIENNA ETAP II

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO MIASTKO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770528319

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 14a

1.5.2.) Miejscowość: Pasieka

1.5.3.) Kod pocztowy: 77-200

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski

1.5.7.) Numer telefonu: 59 857 32 01

1.5.8.) Numer faksu: 59 857 22 64

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: miastko@szczecinek.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://miastko.szczecinek.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Gospodarka Leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

BUDOWA (DOJAZDU POŻAROWEGO) DROGI POŻAROWEJ NR 21 W LEŚNICTWIE KAMIENNA ETAP II

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2f6925bc-a433-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00087832

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy SmartPZP (dalej – „Platforma”). Wszelkie ośw, wnioski, zawiad oraz inf, przekazywane za pośrednictwem Platformy, przekazywane są w zakładce „Korespondencja”. Dopuszcza się również korespondencję za pomocą poczty elektr email: miastko@szczecinek.lasy.gov.pl.Sposób sporządzenia i przekazywania inf oraz wymagań techn dla dok elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania inf oraz wymagań techn dla dok elektr oraz środków komunikacji elektr w post o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452).Za datę wpływu ośw, ofert, wniosków, zaświadczeń oraz inf przyjmuje się datę ich przekazania do Platformy. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy. W celu skorzystania z Platformy konieczna jest rejestracja Wykonawcy pod adresem:https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko po kliknięciu na przycisk „Załóż konto”. Zamawiający, informuje, że Platforma jest kompatybilna ze wszystkimi podpisami elektr. Do przesłania dok i złożenia oferty nie jest niezbędne posiadanie certyfikatu kwalifikowanego. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100 MB. Ofertę oraz oświadczenia, składane na podstawie art. 125 ust. 1 PZP (sporządzane wg wzorów stanowiących odpowiednio załącznik nr 3A i 3B do SWZ), sporządza się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektr) lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. przesyłane dokumenty powinny być załączone w formie plików w formacie odpowiednio . png, .jpg, .jpeg, .gif, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .odt, .ods, .odp, .odf, .pdf, .zip, .rar, .7zip, .txt, .ath, .xml, .dwg, .xades, .tar, .7z, .eml, .msg,wymagania sprzętowe dla Wykonawcy: przeglądarka intern Mozzilla Firefox ver.65 i późniejsze, Google Chrome ver.66 i późniejsze lub Opera ver.58 i późniejsze, Microsoft Edge ver18 i późniejsze, Internet Explorer 11, lista zalecanych przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera. Zalecane jest używanie najnowszych wersji przeglądarek, system oper Windows 7 i późniejsze,zainstalowane środowisko Java w wersji min. 1.8 (jre),w przypadku przeglądarek Opera, Chrome i Firefox należy doinstalować dodatek do przeglądarki Szafir SDK Web,oprogramowanie SzafirHost w systemie operacyjnym, stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniej niż 1Mb/s, komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 3GB RAM, procesor 1500MHz lub lepszy, jeden z systemów operac Linux Kernel4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 - lub ich nowsze wersje, zainstalowany program Acrobat Reader lub inny umożliwiający obsługę formatów .pdf. Pozostałe wymagania tech i organizacyjne wysyłania i odbierania dok elektr, elektr kopii dok i oświadczeń oraz inf przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy. Wszelkie inf stanowiące tajemnicę przedsięb w rozumieniu ustawy z dnia 16kwietnia1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsięb”. w zależności od formatu kwalifikowanego podpisu (PAdES, XAdES) i jego typu (zewn, wewn) wykonawca dołącza do Platformy uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewn): dokumenty w formacie „pdf” należy podpisywać tylko formatem PAdES, Zam dopuszcza podpisanie dok w formacie innym niż „pdf”, wtedy należy użyć formatu XAdES Pełen opis w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art.13 ust.1 i2 rozporządzenia Parlamentu Europ i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zam informuje, iż administr danych osobowych jest Nadleśnictwo Miastko. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Monikę Jędro, z którym w sprawach dot przetwarzania danych osob można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektrj pod adresem iod@comp-net.pl lub telefonicznie pod numerem 796 400 922.Zam przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postęp o udzielenie zam publ w sposób gwarantujący zabezp przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. Zam udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze śr ochrony prawnej, o których mowa w dziale IXPZP, do upływu terminu do ich wniesienia. Do przetw danych osob, o których mowa w art. 10 RODO mogą być dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetw takich danych są obowiązane do zachowania ich w poufności Dane osobowe przetwarzane będą na podst art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z prowadz niniejsz postęp o udziel zam publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie ziszczą się przesłanki określone w art. 255-256 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publ oraz jej realizacji, a także udokument postęp o udzielenie zam i jego archiwizacji.Odbiorcami danych osob będą osoby lub podmioty, którym dok postępa zostanie udostępniona w oparciu o przepisy PZP, a także na podstawie ustawy o dostępie do informacji publ.Dane osob pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postęp o udzielenie zam publ będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postęp o udzielenie zam publ, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie zam publ.
Dane osob pozyskane w związku z prowadz niniejszego postęp o udzielenie zam mogą zostać przekazane podmiotom świadczącym usługi doradcze, w tym usługi prawne, i konsultingowe, Osoba, której dotyczą pozyskane w związku z prowadz niniejszego postęp dane osob, ma prawo:1)dostępu do swoich danych osobowych – zgodnie z art. 15RODO, przy czym w sytuacji, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art.15ust.1-3RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku Zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty bieżącego bądź zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;do sprostowana swoich danych osobo–zgodnie z art.16RODO, przy czym skorzystanie z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osob o którym mowa w art. 16RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników;do żądania od Zam – jako administr, ograniczenia przetwarzania danych osob z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art.18 ust.2RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze śr ochr prawnej lub w celu ochr praw innej osoby fiz lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publ UE lub państwa członk; prawo to nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postęp o udzielenie zam publo;wniesienia skargi do Prezesa UODO w przypadku uznania, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy o ochr danych osob, w tym przepisy RODO.Obowiązek podania danych osob jest wymog ust określ w przepisach PZP, związanym z udziałem w postęp o udziel zam publ; konsekwencje niepodania określ danych określa PZP. Pozostałe informacje w SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.1.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 938880,03 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia
Budowa (dojazdu pożarowego) drogi pożarowej nr 21 w leśnictwie Kamienna etap II odcinek 5+800 - 3+400 km (o długości 2 + 400 km) o nawierzchni z żelbetowych płyt wielootworowych o wymiarach 100 x 75 x 12,5 cm, układanych dwuśladowo.
Przedmiot Umowy obejmuje w szczególności:
1. Budowa dalszego odcinka istniejącej drogi leśnej nr 21 o odcinek 2,40 km o nawierzchni z żelbetowych płyt wielootworowych w układzie dwuśladowym i odcinkami w układzie pełnym na podbudowie odcinającej z pospółki;
2. Szerokość korony drogi 5,0 m, szerokość jezdni 3,00 m, pobocza o szerokości 1,0 m nawierzchnia z kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5;
3. Zjazdy i mijanki z nawierzchnią z kruszywa łamanego o frakcji 0/31,5;
4. Przebudowę zjazdu z drogi krajowej na drogę leśną.
5. Przepusty z rur PEHD.
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi dokumentacja techniczna (załącznik nr 1 do SWZ) tj.:
a) dokumentacja projektowa;
b) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych;
c) kosztorys nakładczy.
Załączony do SWZ kosztorys nakładczy robót nie determinuje zakresu zamówienia. Wykonawca we własnym zakresie powinien zweryfikować i ustalić, czy zachodzi konieczność wykonania innych robót budowlanych niż określone w kosztorysie nakładczym oraz czy podane ilości są prawidłowe. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, zgodnie z technologią robót określaną w SWZ oraz Dokumentacji Projektowej i STWIORB.

UWAGA! Dokumentacja techniczna (oprócz kosztorysu nakładczego) przedstawia budowę całego odcinka drogi, natomiast postępowanie obejmuje wykonane jedynie odcinka o długości 2,40 km.
3.Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie teren Nadleśnictwa Miastko - leśnictwo Kamienna droga leśna pożarowa (dojazd pożarowy) nr 21 odcinek 2,40 km, dz. nr 238, 257, 278, 279/2, 278, 293, 294 obręb Biskupice gm. Biały Bór, dz. nr 239/1, 258/1, 279/3 obręb Drężno gm. Szczecinek.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 1 do SWZ oraz projekcie umowy stanowiącym zał. nr 4 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:1)Cena (C) - 60 %,2)Okres gwarancji (G) - 40 %.Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w formularzu oferty (załącznik nr 2 do SWZ).
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
W ramach kryterium „okres gwarancji”(G) ocena ofert zostanie dokonana w następujący sposób:
Sposób obliczenia punktów dla kryterium okres gwarancji jakości:
a. Kryterium gwarancji jakości na całość zamówienia będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanego w formularzu ofertowym okresu gwarancji jakości.
b. Maksymalną liczbę punktów jaką można uzyskać w tym kryterium to 40 punktów.
c. Najkrótszy możliwy okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego to 36 miesięcy liczonych od daty końcowego odbioru robót. Najdłuższy oceniany w ramach kryterium okres gwarancji to 60 miesięcy. Jeżeli Wykonawca zaproponuje dłuższy okres gwarancji niż 60 miesięcy, do oceny oferty w przedmiotowym kryterium zostanie przyjęty 60 miesięczny okres gwarancji jakości.
d. Wykonawca może zaproponować okres gwarancji jakości w pełnych miesiącach. Jeżeli wykonawca wpisze okres gwarancji krótszy niż 36 miesięcy to przygotuje ofertę niezgodnie z SWZ co skutkować będzie odrzuceniem oferty.
e. W przypadku nie wypełnienia w formularzu ofertowym stosownej rubryki Zamawiający uzna, że wykonawca deklaruje najkrótszy tj. 36 miesięczny okres gwarancji jakości.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów w/w kryteriach oceny ofert.Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1.W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. zdolności ekonomicznej.
Warunek w odniesieniu do sytuacji finansowej zostanie uznany za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej.
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie drogi o nawierzchni utwardzonej betonowej, bitumicznej lub z płyt wielootworowych o wartości nie mniejszej niż 470 000,00 zł brutto.
b) Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
a) co najmniej 1 szt. walca wibracyjnego lub statycznego min. 7,5 ton masy własnej,
b) co najmniej 1 szt. równiarki samojezdnej,
c) co najmniej 1 szt. koparki kołowej o pojemności łyżki powyżej 0,25 m3,
d) co najmniej 1 szt. samochodu samowyładowczego o ładowności min. 5 ton,
e) co najmniej 1 szt. wibratora płytowego lub ubijaka,
f) co najmniej 1 szt. rozkładarki pospółki/kruszywa.
c) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:
a) co najmniej 1 osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń.
Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza uprawnienia wydane na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących aktów prawnych. Dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane z dnia 07.07.1994 r. (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2351 ze zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.).
2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9SWZ.
3.Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W związku z powyższym, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 7.1. ppkt 3) i 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1. i 6.3. SWZ względem Wykonawcy.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając na podstawie art. 116 ust. 2 PZP w zw. z art. 266 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art.274 ust.1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:a)informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie: (a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 PZP, (b) art. 108 ust. 1 pkt 4 PZP, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego - sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,b) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej gr kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi załącznik nr 6doSWZ),c)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem, Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,e)odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4) PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,f)oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w: a) art. 108 ust. 1 pkt 3 PZP, b) art.108 ust.1 pkt 4 PZP dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego, c) art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji, d) art. 108 ust. 1 pkt 6 PZP, e)art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, odnośnie naruszenia obowiązków dotyczących płatności podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.), f) art. 109ust. 1 pkt 8 i 10PZP - wzór oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 PZP w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 10 doSWZ.Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, działając na podstawie art. 274 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 9.2. lit. a)SWZ, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
b) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (wzór wykazu wykonanych robót budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Okres wyrażony w latach, o którym mowa wyżej, liczy się wstecz od dnia w którym upływa termin składnia ofert.
c) dowodów określających, że wskazane przez Wykonawcę roboty budowlane na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie doświadczenia zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
d) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SWZ),
e) wykaz urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (wzór wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 9 do SWZ),
Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga od Wykonawców przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

a) formularz Oferty (sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ) sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
b) Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z wymaganiami określonymi w rozdziale 15 SWZ, sporządzony pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
c) oświadczenia, sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 3A i załącznik 3B do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu składającego oświadczenie, złożone przez:
 Wykonawcę,
 Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
d) jeżeli wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby – do oferty należy załączyć także oświadczenia, sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi odpowiednio załącznik nr 3C i załącznik 3D do SWZ, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby/osób upoważnionych do reprezentacji podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na zasadzie określonej w art. 118 w zw. z art. 266 PZP,
e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów zgodnie z pkt 9.4. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; (niewiążący wzór zobowiązania do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
f) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy/podmiotu udostępniającego zasoby jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa w zdaniu poprzednim, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca/podmiot udostępniający zasoby dostarczy dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
g) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP, jeżeli w imieniu Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 PZP - działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w pkt 13.4. lit f) SWZ, sporządzone w sposób określony w pkt 9.18.-9.22 SWZ,
h) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 PZP – z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (na formularzu oferty zał. nr 2 do SWZ).
i) wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej).
Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 9 000,00 zł
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BNP Paribas Bank Polska S.A. nr rachunku: 23 2030 0045 1110 0000 0093 6420 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Budowę (dojazdu pożarowego) drogi pożarowej nr 21 w leśnictwie Kamienna etap II”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 11.2. ppkt 2)-4) należy przekazać Zamawiającemu wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy, lub nie będzie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
7. Zamawiający zwraca wadium na zasadach uregulowanych w art. 98 ust. 1 - 5 PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum): 1) w formularzu oferty należy wskazać firmy(nazwy) wszystkich Wyk wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;2)oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania;3)Oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 PZP, tj. oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3A do SWZ) oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3B do SWZ) składa każdy z wyk. Ośw te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie war udziału w post. Ośw wyk wspólnie ubiegających się o udziel zam, o których mowa wyżej powinny zostać złożone wraz z ofertą pod rygorem nieważności, w for elektr (tj. opatrzonej kwalif podpisem elektr) lub w postaci elektr opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osob.4)dok, o których mowa w pkt 9.3.SWZ obowiązany będzie złożyć każdy z wyk wspólnie ubieg się o udziel zam5) wszyscy Wyk wspólnie ubiegający się o udziel zam będą ponosić odpowiedz solidarną za wyk umowy;6) Wyk wspólnie ubieg się o udziel zam wyznaczą spośród siebie Wyk kierującego (lidera), upoważ do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów; 7)Zam może w ramach odpowiedz solidarnej żądać wyk umowy w całości przez lidera lub od wszystkich Wyk wspólnie ubieg się o udziel zam łącznie lub każdego z osobna.8)Zam informuje o treści przepisu art.117ust.3PZP, zgodnie z którym w odniesieniu do war dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.W związku z powyższym Wykonawca jest zobowiązany załączyć do oferty podmiotowy środek dowodowy w postaci oświadczenia, z którego wynika, które roboty bud wykonają poszczególni Wyk. Wzór stosownego oświadczenia został zawarty w formularzu Oferty stanowiącym załącznik nr 2SWZ i Zam zaleca złożyć to ośw właśnie w tym formularzu. W przypadku Wyk wykonujących działalność w formie spółki cywilnej post dot. oferty Wyk wspól ubieg się o udziel zam (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia dok, o którym mowa w pkt 9.3.SWZ należy zał:1zaświadczenia właściwego naczelnika US potwierdz że Wyk nie zalega z opł podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1) PZP, wyst nie wcześniej niż 3m-ce przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opł podat lub opłat wraz z zaśw, Zam żąda złożenia dokumentów potwierdzające, że przed upływem term składania ofert Wyk dokonał płatności należnych podatk lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności, oraz 2 zaśw albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZUS lub KRS potwierdzającego, że Wyk nie zalega z opł składek na ubez społ lub zdrow, w zakresie art. 109ust.1pkt1PZP, wyst nie wcześniej niż 3 m-ce przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zam żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wyk dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP, Zam. przewiduje możliwość dokon. zmian Umowy:1)Przedm. Umowy poprzez zmianę zakresu robót bud. przewidz. do wyk. w ramach niniejszej Umowy w przypadku:a) konieczności wyk. robót zamienn.lub dodatk., których wyk. ma na celu prawidłowe zrealiz. Przedm. Umowy, a konieczność ich wykonania wynika z wad dok. proj.,b)konieczności wyk.robót zamienn. lub dodatk. niezb. do prawidłowego wyk. Przedm. Umowy, które nie zostały przewidziane w dok. proj. przekazanej przez Zam.,c) zmiany dok. proj.wykonane z inicjatywy Zam. ze względu na stwierdzone wady, co spowoduje konieczność wyk. robót zamienn. lub dodatk.;d) zmiany decyzji admin., na podstawie których prowadzone są roboty bud. objęte Umową, powodujące zmianę dotychczasowego zakresu robót przewidzianego w dok.proj., 2) Przedm. Umowy, w szczególności zmiana sposobu wyk. Przedm. Umowy, zakresu robót, lokalizacji robót w sytuacji: a) wystąpienia innych war. geologicznych,geotechn., hydrolog. niż te wskazane przez Zam. w dok.projek., powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania Przedm. Umowy;b) wystąpienia na terenie bud.niewybuchów, niewypałów, znalezisk archeolog. lub innych niezinwentaryz. obiek., które uniemożliwiają lub utrudniają wyk. robót 3) technologii wyk. robót lub mater. przewidzianych w dok. proj. w przypadku niedostępności odpow. surowców lub mater. na rynku bud. albo zaniechania produkcji mater. przewidzianych w dok. proj., co utrudnia możliwość wykonania Przedmiotu Umowy.4) terminu wyk. Umowy w przypadku:a) wystąpienia niemożliwych do przewidzenia niekorzys. war. atmosf. uniemożl. prowadzenie prac, w których niemożliwe jest prowadz. robót bezpiecznie pod względem BHP, w sposób prawidłowy, zgodny z umówioną technologią lub zasadami sztuki bud. b) opóźnienia innych inwestycji lub robót bud.prowadzonych przez Zam.lub innych zamawiających, które to inwestycje lub roboty kolidują z wyk. robót objętych Umową,c) opóźnienia Zam. w wyk. jego zobowiązań wynikających z Umowy lub przepisów powsz.obowiązującego prawa, co uniemożliwia terminowe wyk. Umowy przez Wyk, d)opóźnienia organów admin. publ.w wydaniu decyzji admin., uzgodnień lub innych aktów admin.e) opóźnienia w uzyskaniu wymaganych uzgodnień, opinii, aprobat od podmiotów trzecich, f)wstrzymania wyk.Umowy przez Zam. z przyczyn nieleżących po stronie Wyk., o ile takie działanie powoduje, że nie jest możliwe wyk. Umowy w dotychczas ustalonym terminie, g)wystąpienia na terenie budowy niewybuchów, niewypałów lub znalezisk archeologicznych, które wymagały wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę; h) wystąpienia awarii na terenie budowy, za którą odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, skutkującej koniecznością wstrzymania wykonania robót budowlanych przez Wykonawcę, i) wystąpienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiekt. w stosunku do danych wynikających z dok.proj. przekazanej przez Zam., co spowodowałowstrzymanie wyk. robót bud., zmianę dok. proj. lub wyk. robót dodatk. lub zamiennych, j)wystąpienia okoliczności uprawniających do zmiany Przedm.Umowy, o których mowa powyżej,jeżeli okoliczności te mają wpływ na termin wyk. Umowy, k) wystąp. war. siły wyż., które uniemożl. wyk. Umowy w dotychczas ustalonym terminie.W szczególności pożaru, zalania,wojny, zamieszek, epidemii,pandemii i innych klęsk żywiołowych, l) terminu realizacji Przedm.Umowy w przypadku przedłużającej się procedury udzielenia zamówienia publicznego o czas niezbędny do wyk. robót stanowiących przedm. Umowy, przy czym każda zmiana terminu wykonania Przedm. Umowy może nastąpić tylko o czas niezbędny do wyk. robót stanowiących przedm.Umowy, nie dłużej jednak niż o okres trwania okoliczności będących podstawą zmianyoraz ich następstw. 5) zmiana wys. wynagrodz.Wyk.y w przypadku a)konieczności wyk. robótdodatk., zamienn. lub innychb)zmiany techn. lub mater. c)spełnienia się innychokolicz.uprawniających do zmiany Umowy.Pełen i szczegółowy opis w SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-31 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: za pośrednictwem Platformy (SmartPZP), https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-31 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Pełen i szczegółowy opis warunków zamówienia dostępny jest na stronie
https://portal.smartpzp.pl/nadlesnictwo.miastko
NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukuję ekipy do prac budowlanych i remontowych - Słupsk
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania16-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Poszukuję ekipy do prac budowlanych i remontowych. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI