Budowa Centrum Organizacji Pozarządowych z siedzibą Ochotniczej Straży Pożarnej.

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Budowa Centrum Organizacji Pozarządowych z siedzibą Ochotniczej Straży Pożarnej.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoCegłów
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-03-15
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Cegłów
  • Data publikacji ogłoszenia2018-02-28
  • Numer ogłoszenia524919-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 524919-N-2018 z dnia 2018-02-28 r.

Gmina Cegłów: Budowa Centrum Organizacji Pozarządowych z siedzibą Ochotniczej Straży Pożarnej.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Cegłów, krajowy numer identyfikacyjny 71158263500000, ul. ul. Kościuszki  4 , 05319   Cegłów, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 025 579 59 48, 025 759 59 39, e-mail ugceglow@wp.pl, faks 025 759 59 38.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.ceglow.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.ceglow.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.ceglow.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa Centrum Organizacji Pozarządowych z siedzibą Ochotniczej Straży Pożarnej.
Numer referencyjny: IZP.271.7.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku Centrum Organizacji Pozarządowych z siedzibą Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z instalacjami wewnętrznymi, podziem-nego zbiornika gazu płynnego o poj. 4850l wraz z instalacja gazową, parkingu liczą-cego 14 miejsc postojowych dla samochodów osobowych z drogami manewrowymi i przebudową fragmentu drogi na działkach nr ew. 546/1, 546/2 i 603, instalacji oświetlenia terenu, wewnętrznej linii zasilającej i zmianę usytuowania skrajnego słupa linii oświetlenia ulicznego na działkach nr ew. 546/1, 546/2, 603, 546/3, 605/8 w miej-scowości Cegłów gm. Cegłów, budowa przyłącza wodociągowego, przyłącza kanali-zacji sanitarnej, przyłącza kanalizacji deszczowej z separatorem na działkach nr ew. 546/1, 546/2, 603 i 546/3, przebudowie odcinka kanalizacji deszczowej w ul. Kolejo-wej, obiektów małej architektury (stojak rowerowy, kosze), budowa przyłącza teleko-munikacyjnego i kanału technologicznego pod przyłącze telekomunikacyjne na działkach nr ew. 603, 546/2, 546/1 w miejscowości Cegłów. Demontażu istniejącej na działkach ew. nr 546/2, 546/1 wewnętrznej napowietrznej linii energetycznej 0,4kV Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej stanowiących załączniki nr do SIWZ Budynek murowany wyposażony w instalację wod.-kan., elektryczną, c.o., wentylację grawitacyjną, wentylację mechaniczną wywiewno-nawiewną, wewnętrzna gazową i teletechniczną, alarmową. Obiekt przeznaczony jest na budynek użyteczności publicznej. Ilość kondygnacji – 2. Kubatura - 3 611m3. Powierzchnia zabudowy - 612,31m2, Powierzchnia całkowita - 759,81 m2. Powierzchnia użytkowa - 680,67m2. Wysokość budynku – 7,44m. Dłu-gość - 28,51m. Szerokość - 22,04m. Stropodach spadek 3% i 5% Ławy fundamentowe wylewane z betonu wibrowanego klasy C20/25(B25) zbrojone. Ściany fundamentowe murowane z bloczków betonowych gr. 24. Słupy wy-lewane z betonu klasy C20/25(B25) zbrojone. Ściany zewnętrzne z gazobetony 24cm klasa gęstości 600 + wełna mineralna lambda max. 0,04 [W/mk] (ściany oddzielenia przeciwpożarowego niepalne REI 60) i styropian EPS70 lambda max. 0,04 [W/mk]. Współczynnik nie większy niż U=0,18(W/m2k). Ściany zewnętrzne garażu na samo-chody strażackie konstrukcja stalowa zabezpieczonej do klasy R60 poprzez malowa-nie farbami ogniochronnymi z mocowaną płytą warstwową z rdzeniem z wełny mine-ralnej gr. 12cm. Współczynnik nie większy niż U=0,34(W/m2k)-pom. z temp. we-wnętrzną ti<8°. W zbliżeniu poniżej 4,00m od granicy działki i jako ściana oddzielenia p. pożarowego płyta warstwowa EI60. Ściany wewnętrzne konstrukcyjne z gazobeto-ny gr.24cm na zaprawie cementowo – wapiennej lub kleju. Współczynnik nie większy niż U=0,64(W/m2k). Ścianki działowe gr. 12 cm murowane z gazobetonu na zaprawie cementowo - wapiennej. Strop żelbetowy wylewany wg. projektu konstrukcyjnego. Strop na konstrukcji stalowej wg. projektu konstrukcyjnego. Na wszystkich ścianach konstrukcyjnych w poziomie stropów należy wylać wieńce. Nadproża prefabrykowane z belek typu "L19/N" i żelbetowe wylewane. Klatka schodowa żelbetowa wylewana. Słupy żelbetowe. Belki i nadproża żelbetowe. Konstrukcję garażu na wozy strażackie jako konstrukcja stalowa. Konstrukcja zabezpieczona ppoż do R60 poprzez malowa-nie farbami ogniochronnymi. Płyta posadzki w pomieszczeniu garażu - płyta żelbeto-wa grubości 20cm, z betonu klasy C25/30 (B30), zbrojoną stalowym zbrojeniem roz-proszonym typu 50/1, dozowanym w ilości 25kg/m3. Komin wentylacji grawitacyjnej murowany z ceramicznych pustaków kominowych typu P i PO o wymiarach 19x19x24 cm na zaprawie cem.-wap. marki 3 MPa. Omurowanie gazobetonem gr. 12cm, powy-żej warstw stropodachu ocieplone wełną mineralną gr.12cm, a nad kominem wyko-nać czapkę i zabezpieczyć ją obróbką blacharską. Wywiewki pionów kanalizacji sani-tarnej wyciągnąć ponad komin i zabezpieczyć wywiewką systemową . Po wykonaniu kominów wykonać pomiary ciągu w przewodach, w stanie surowym i wykończenio-wym. Pozostałe czerpnie i wyrzutnie i rzędne przejścia wg. projektów branżowych. Komin spalinowy systemowy z pustaków wykonanych z betonu lekkiego, z wkładem z rury ceramicznej, przystosowany do spalin z kotłów odprowadzania spalin z kondensacyjnych i niskotemperaturowych opalanych gazem, płyta przykrywająca zakończona stożkiem wylotowym. Ściany zewnętrzne wełna mineralna lambda max. 0,04 [W/mk] i styropian EPS 70 lambda max. 0,04 [W/mk] gr.15cm (miejscowo 26cm). Współczynnik nie większy niż U=0,18(W/m2k). Podłoga na gruncie ocieplona 10cm styropian EPS 200 lambda max. 0,04 [W/mk]. Współczynnik nie większy niż U=0,25(W/m2k) oprócz garażu na samo-chody strażackie gdzie współczynnik nie większy niż U=0,63(W/m2k). Ściany ze-wnętrzne płyta warstwowa z rdzeniem z wełny mineralnej gr. 12cm, z mikroprofilowa-niem, kolor RAL 7015 od zewnątrz, od środka RAL 9010, z mocowaniem ukrytym, montowana poziomo, płyta od środka wykończona poliestrem, od zewnątrz blacha ocynkowana + poliester. Współczynnik nie większy niż U=0,34(W/m2k). Ściany fun-damentowe 12cm styropian EPS 300. Stropodach wełna mineralna gr.24cm. Współ-czynnik nie większy niż U=0,15 (W/m2k). Stropodach nad garażem płyta dachowa wykończona membraną z włókna szklanego impregnowana masą bitumiczną, wy-kończenie wewnątrz blacha stalowa, powlekana cynkiem wykończona poliestrem, wypełnienie pianka poliizcyjanurowa gr. 20,75cm o współczynniku nie większym niż U=0,19 (W/m2k). Izolacja pionowa bitumiczna np. dysperbit, oraz styropian EPS gr. 12cm dodatkowo należy odseparować grunt od fundamentu membraną kubełkową wytłoczeniami skierowanymi w stronę ściany fundamentowej. Izolacja pozioma 2x papa termozgrzewalna posadzka na gruncie oraz folia w płynie w pomieszczeniach łazienek. Izolacja pozioma fundamentów 2x papa termozgrzewalna. Paroizolacja po-między wełną mineralną a blacha trapezową i stropem żelbetowym. Izolacja stropoda-chu papa asfaltowa wierzchniego krycia wodochronna na osnowie z włókniny polie-strowej zgrzewalna + papa podkładowa asfaltowa, samoprzylepna do klejenia z wełną mineralną i płytą dachową Krawędzie attyki , parapetów, gzymsów z blachy powlekanej. Okna z PCV i alumni-niowe. Okna PCV min. 5-komorowe. Współczynnik przenikania ciepła max.1,1 W/m2K. Drzwi zewnętrzne z PCV oraz aluminiowe, typowe, min. 4-komorowe. Współczynnik przenikania ciepła max.1,5 W/m2K. Drzwi garażowe - brama segmentowa z przetło-czeniem, z napędem mechaniczny i ręcznym. Segmenty stalowe ocynkowane og-niowo, wypełnienie z pianki PU, malowane w kolorze RAL 3000 na zewnętrz, w kolo-rze RAL 9002. Przeszklenie typu sandwich, rama z tworzywa sztucznego, szyba z tworzywa sztucznego , 33mm, z powłoką odporną na zarysowania. Prowadzenie z równoważeniem ciężaru poprzez mechanizm sprężyn skrętnych. Napęd osiowy z samohamującą precyzyjnie przekładnią ślimakową. Napęd mocowany kołnierzowo wyposażony w rozryglowanie konserwacyjne. Sterowanie mikroprocesorowe, regulowane ograniczenie siły i elektroniczny sterownik położenia bramy i za pomocą pilota. Ze sterownikiem samonadzorującym zabezpieczeniem krawędzi zamykającej poprzez czujniki optyczne. SZT. 3, wym. 400x450cm. Z drzwiami przejściowymi bez progu wystającego, min. szer. większego skrzydła w świetle ościeżnicy 90cm, otwierane na zewnątrz z wkładką patentową. Docieplenie ścian elewacji budynku metodą lekko-mokrą systemową na bazie styropianu EPS 70 i wełny mineralnej z tyn-kiem silikonowym. Opaska wokół budynku szer. 60cm na podsypce piaskowej z kostki brukowej z obrzeżami gr. 8cm. Schody zewnętrzne z kostki brukowej różno formatowej (śrutowanej) gr.8cm układana na podsypce z suchego betonu gr.12cm B-7,5, tłuczeń gr. 20cm. Tynki wewnętrzne kat.II z gładzią gipsową. Wykończenie ścian wewnętrznych – malowanie farbami akrylowo-lateksowymi ( w kuchni i łazienkach farbami zmywalnymi) oraz płytki ceramiczne układane na klej. Posadzki – gres układany na klej z wykonaniem cokolika z płytki cokołowej z której wykonana jest posadzka o wysokości 10cm. Klasa antypoślizgowości min.R10. W ga-rażu posadzka wykonana metodą suche na mokre z utwardzaczem metaliczno-krzemowym ok. 4kg/m2 i zaimpregnowana impregnatem do posadzek betonowych. Sufit podwieszany systemowy 60 x 60 cm, mineralny, standardowy z ukrytym pane-lem, w sanitariatach, zmywalni i kuchni przeznaczony do pomieszczeń mokrych. Drzwi wewnętrzne stalowe, aluminiowe, płycionowe, do łazienek z otworami wentyla-cyjnymi lub z podcięciem. Wszystkie przeszklenia w drzwiach wykonać ze szkła bez-piecznego. Wszystkie drzwi otwierające są na drogę ewakuacyjną z samozamyka-czem. Parapety wewnętrzne z konglomeratu, szerokość parapetów dobrać w zależno-ści od typów grzejników jakie będą zainstalowane w pomieszczeniach. W łazienkach z oknami wykończenie z glazury bez parapetów. Wyłaz dachowy. Balustrada scho-dów wewnętrznych ze stali nierdzewnej, słupki i poręcz Ø42,4mm, pręty Ø12mm. Słupki mocowane do schodów. Uwaga: W przypadku rozbieżności w sprawie wskaźników termoizolacyjności stosować nie większe niż określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny od-powiadać budynki i ich usytuowanie. Śmietnik miejsce utwardzone kostką brukową na podbudowie z betonu, ogrodzone siatką ażurową z słupkami systemowymi Ogrodzenie śmietnika ażurowe panelowe z drutu 5mm ocynkowane ogniowo i malowane w kolorze RAL 7024 o rozmiarze oczek 50x200mm. Siatka rozpięta na słupkach o profilu zamkniętym kwadratowym 60x54mm o wys.173cm ponad poziom terenu. Słupki rozstawione osiowo co 250cm i zakotwio-ne w terenie na głębokość ok.50cm. Słupek zabezpieczony od góry dekielkiem typo-wym ogrodzeniowym. Kolor słupków RAL 7024. Słupki zakotwić i wypoziomować w stopie betonowej z betonu C-12 o wymiarach 25x25cm i zagłębieniu 50cm. Cokół pre-fabrykowany betonowy. stopa nośna, w formie graniastosłupa z wpustami na płyty cokołowe i gniazdem montażowym, płyta cokołowa prefabrykowana. Całkowita dłu-gość ogrodzenia ok.11mb. Przewiduje się stanowisko na kosze z zamykanymi otwo-rami wrzutowymi z możliwością ich segregacji. Ilość pojemników 2x150l. dostarczone przez Wykonawcę w ramach wynagrodzenia ryczałtowego. Projektuje się wykonanie utwardzeń ciągów komunikacyjnych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej ograniczonych krawężnikiem betonowym 15x30x100cm, parkingów prostopadłych o wym. 2,3x5,0m, - 13 szt. oraz miejsce dla niepełnosprawnych o wym. 3,6x5,0m - 1 szt. Projektuje się również zjazd o szer. 5m i uzupełnienie nawierzchni jezdni wzdłuż przedmiotowych działek. Odwodnienie powierzchniowe poprzez odpowiednie ukształtowanie spadków podłużnych i poprzecznych do proj. kratek ściekowych w granicach działki. Na odcinkach objętych opracowaniem przewidziano nawierzchnię z kostki brukowej betonowej ograniczoną krawężnikiem betonowym 15x30x100cm. Wydzielenie miejsc parkingowych należy wykonać poprzez użycie różnych kolorów kostki brukowej. Zaleca się na parkingach i zjeździe użyć kostki koloru czerwonego, wydzielenia miejsc z kostki szarej oraz pozo-stałe ciągi komunikacyjne z kostki brukowej koloru szarego. Dopuszcza się również w podbudowie zasadniczej zamianę częściową kruszywa łamanego na warstwę z betonu klasy B10. Konstrukcja nawierzchni: kostka brukowa betonowa – gr. 8cm, podsypka cementowo - piaskowa 1:4 – gr. 3-5cm, podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie – gr. 25cm, warstwa odsączająca żwirowa – gr. 15cm, wyrównanie i profilowanie terenu z pospółki. Rozdzielnica główna zlokalizowana w pomieszczeniu magazynu o numerze 1.13 z której będą zasilone trzy podrozdzielnie w pom. nr 1.14, 1.19, oraz jedna rozdzielnia na piętrze w pomieszczeniu 2.7. Rozdzielnia główna będzie wyposażona w rozłącz-nik główny DPX z wyzwalaczem wzrostowym WW230V pełniącego rolę głównego wyłącznika prądu. W budynku projektuje się instalacje jako podtynkową bądź układaną na korytkach kablowych w miejscach umożliwiających takie wykonanie z wykorzystaniem przewo-dów typu YDYpżo o izolacji 750V. Obwody instalacji oświetleniowej należy wykonać przewodami typu YDYpżo 2,3,4 x 1,5mm2 o izolacji 750V. Obwody gniazd wtynkowych należy wykonać przewodami typu YDYpżo 3x2,5mm2 o izolacji 750V. W pomieszczeniu wielofunkcyjnym, szatni, w strefach komunikacyj-nych, rozmieszczono gniazda wtykowe zwykłe; w zależności od przeznaczenia po-mieszczenia i konstrukcji ścian: podtynkowe IP20 i podtynkowe bryzgoszczelne IP44 w pobliżu umywalek. Poszczególne obwody gniazd zabezpieczone są wyłącznikami różnicowoprądowymi oraz wyłącznikami nadprądowymi. W celu zasilenia obiektu należy z projektowanego złącza ZKP wyprowadzić kabel elektroenergetyczny typu YKXS 4x25mm2 do rozdzielni głównej o obciążalności 128A. Kable elektroenergetyczne nN należy układać w ziemi na głębokości 0,8m na podsypce piaskowej o grubości warstwy 0,10m. Zasypać nasypką piaskową o grubo-ści warstwy 0,10m, następnie gruntem rodzimym o małej frakcji warstwą o grubości 0,15m. Ułożyć folię kalandrowaną grubości 0,50mm i szerokości 0,30m koloru niebie-skiego. Dosypać wykop gruntem rodzimym zagęszczając co 0,20m. Na kablach zasto-sować oznaczniki kablowe z tworzywa sztucznego koloru niebieskiego z napisami tłoczonymi termicznie. Wszystkie montowane źródła światła mają być energooszczędne – ledowe, przezna-czone do budynków użyteczności publicznej przeznaczone do intensywnego użyt-kowania. Oprawy typu B l i B3 oprawa lastrowa montowana do sufitu podwieszanego bądź bezpośrednio do sufitu, Pmin. Oprawy = 60W, oprawa powinna spełniać wy-mogi typu, jasność świecenia min 80 [lm/W), kąt świecenia min. 140°, żywotność po-wyżej 50 000h, jasność min. 3000[lm), temperatura światła pomiędzy 4000 - 4700K, Oprawa typu B4 - oprawa liniowa Led hermetyczna montowana bezpośrednio do su-fitu, Pmin. Oprawy 60W, oprawa powinna spełniać wymogi typu, jasność świecenia min 80[1m/W], kąt świecenia min. 120°, żywotność powyżej 50000h, jasność świece-nia min. 3000[lm], temperatura światła pomiędzy 4000-4700K, Oprawa typu B5 - plafon wewnętrzny LED min. 20W IP40, zasilanie 230V, kąt świe-cenia 115-125, żywotność 50000h, gwarancja min. 2 lata, temp. światła 4000- 4500[K], jasność 3500[lm). Oprawa typu B6 - plafon zewnętrzny LED min. 20W IP44, zasilanie 230V, kąt świe-cenia 115-125, żywotność 50 000h, gwarancja min. 2 lata, temp. światła 4000- 4500[K], jasność 3500[lmJ. Oprawa typu B7 - kinkiet LED Pmin. Oprawy 16W, oprawa powinna spełniać wymogi typu, jasność świecenia min 60 [lm/W], kąt świecenia min. 120°, żywotność powyżej 50 000h, jasność min. 1200[lm], światło żółte Oprawa typu B8 -lampa ostrzegawcza koloru pomarańczowego, napięcie zasil 230V, Pmin. oprawy 40W, IP55 Oprawa typu B9 - kinkiet LED dwukierunkowy Pmin. Oprawy 15W, zasil 230V Listwa ledowa do podświetlenia sufitu w Sali wielofunkcyjnej napięcie 230V, 60 - 70 diód na metr, wodoodporna IP68, moc ok. 4,5W/mb, temperatura światła 2800- 3300K, wydajność świetlna 50[lm/W], kąt świecenia 1200,jasność 240 [lm] Wartości średniego natężenia oświetlenia Em w pomieszczenia technicznych i wie-lofunkcyjnych przeznaczonych na pobyt ludzi - 500 lx, na stanowiskach komputero-wych - 500 lx, w pomieszczeniach socjalnych - 200 lx, w pomieszczeniach sanitar-nych i pomocniczych - 200 lx, w strefach komunikacyjnych - 100 lx, w magazynie - 200 Ix. Stopień ochrony opraw: IP20 w pomieszczeniach biurowych, w komunikacji, strefach magazynach, IP44 w pomieszczeniach sanitarnych, garażu kuchni. Do zapewnienia oświetlenia na wypadek awarii zasilania oświetlenie awaryjne na oprawach oświetlenia z modułem awaryjnym lub wyłącznie oprawy ewakuacyjne o podtrzymaniu min. 3h, wyposażone w funkcje monitoringu, rozmieszczone w strefach komunikacyjnych i innych. Natężenie oświetlenia awaryjnego powinno spełniać na-stępujące wymagania: 2lx w osi drogi ewakuacyjnej, 5lx przy urządzeniach p.poż: hydranty, gaśnice, główny wyłącznik prądu, punkty pierwszej pomocy. Ochrona przed przepięciami atmosferycznymi zredukowanymi i łączeniowymi na po-ziomie rozdzielnicy głównej: ochronnik In=15kA; Ups <1,5 kV (klasa C, III) Jako system od porażeń przyjęto samoczynne wyłączenie napięcia dla układu TNC-S. Maksymalny czas wyłączenia napięcia w obwodach instalacji odbiorczej w przy-padku uszkodzenia izolacji wynosi 0,4 s. W instalacji odbiorczej w/w ochrona realizo-wana będzie w oparciu o zastosowane wyłączniki nadmiarowoprądowe, wyłączniki różnicowo-prądowe o prądzie wyzwolenia I~ = 30mA. Wszystkie części przewodzące dostępne należy przyłączyć do przewodu ochronnego PE. Wszystkie kable i przewo-dy powinny posiadać żyłę ochronną PE koloru żółtozielonego połączoną z zaciskiem PE rozdzielni c oraz częściami metalowymi zasilanych urządzeń. Przewód ochronny nie może być w żadnym miejscu instalacji zabezpieczony i rozłączany za pomocą łączników. Natomiast przewód neutralny N nie może być uziemiony ani łączony z przewodem ochronnym PE od miejsca rozdzielenia funkcji przewodu ochronno-neutralnego PEN. Dopuszczalne czasy samoczynnego wyłączenia napięcia w układzie TN-S wy-noszą 0,4s dla warunków normalnych oraz 0,2s dla warunków zwiększonego za-grożenia porażeniem. Przewody powinny posiadać izolację na napięcie 750V. W celu uruchomienia syreny alarmowej w pokoju dyżurnego należy zamontować Zintegrowany System Alarmowania i Ochrony Ludności w pom. 2.2. - Dyżurka. Sys-tem (stacja bazowa) ma sterować syreną alarmową, powiadamianiem sms na telefony oraz bramami garażowymi. Dodatkowo możemy uruchomić syrenę alarmową za po-mocą przycisku uruchomienia zlokalizowanego na wschodniej ścianie budynku po-między bramami garażowymi obok przycisku ppoż. Cały zestaw stacji bazowej ma za-wierać moduł kodera/dekodera, układ sterowania radiotelefonem dowolnego typu, układ do współpracy z komputerem oraz wyświetlacz i manipulator umożliwiający ręczne sterowanie system. Dodatkowo w pokoju dyżurnego będzie zamontowany wi-deodomofon a przed głównym kamera z przyciskiem przywołania. Zestaw powinien być wyposażony w ultra płaski monitor słuchawkowy LCD 4", wysoką rozdzielczość ekranu, płynna regulacja parametrów ekranu, z możliwością podłączenia 2 kamer monitorujących (1 - przy drzwiach wejściowych 2, jako rezerwa), z kolei panel ze-wnętrzny kamery musi być wyposażony w kamerę kolorową, wandaloodporną obu-dowę, możliwość obserwacji w nocy, odporna na szkodliwe działanie czynników ze-wnętrznych, e1ektrozaczep nie wymaga dodatkowego zasilania. W pomieszczeniu wielofunkcyjnym nr 1.1 należy zamontować gniazdo RTV do podłą-czenia telewizora. Do gniazda należy doprowadzić kablem koncentryczny sygnał z anteny zewnętrznej zlokalizowanej na dachu budynku. W budynku projektuje się instalację komputerową rozprowadzoną po pomieszczenia w których będą przebywały osoby które będą mogły skorzystać z dostępu do Internetu. Szafę rakową należy zlokalizować w pomieszczeniu 1.13 w pobliżu rozdzielni głów-nej. Przewody od szafy rakowej prowadzić p/t lub w korytach kablowych jeśli jest taka możliwość. Wykorzystać kable typu UTP min cat. 6" należy zachować odpowiedni promień gięcia kabla UTP (8 razy średnica) końce kabli zaterminować w gniazdach RJ-45 i na panelach zgodnie z kodem kolorowym ElA/TrA 568B. Szafę Rack 19" na-leży wyposażyć w zasilacz bezprzerwowy do którego należy doprowadzić zasilanie 230V, otwieranie frontowo i z boku, drzwi frontowe wykonane z przydymionego szkła, zdejmowane panele boczne, szafa wykonana z wysokiej jakości stali, profile montażowe o gr. 2,0mm pozostałe części ze stali o gr. 1,2mm, szafa powinna być wy-posażona w kółka i nóżki do szafy, szafa powinna mieć możliwość zamontowania wentylatora. Pomiar zabudowanego kabla UTP wykonać za pomocą podręcznego te-stera umożliwiającego przeprowadzenie testów dynamicznych kabli i kanałów UTP w zakresie częstotliwości do 100MHz. Na dachu wykonać siatkę zwodów poziomych drutem stalowym ocynkowanym o średnicy 8mm. Przewody odprowadzające, z pręta FeZn fi 8 mm , prowadzić na uchwytach dystansowych. W celu zapewnienia właściwej rezystancji uziemienia należy wykonać uziom otokowy / fundamentowy z bednarki 30x4 mm. Rezystancja uziemienia nie powinna być większa od 10 n. Nad powierzchnię wyprowadzić sta-lowe marki z płaskownika FeZn 30x4 mm dla wykonania złącz kontrolnych i podłą-czenia szyn wyrównawczych. Na dachu w pobliżu kominów oraz central wentyla-cyjnych zamontować maszty odgromowe o wysokości 3,0m ze stali ocynkowanej ogniowo montowanych bezpośrednio do połaci dachowej. W celu prawidłowego oświetlenia terenu należy zamontować słupy o okrągłym prze-kroju i wysokości 5m, grubość ścianki 4mm, wagę do 70 kg, możliwość montażu oprawy oświetleniowej z przekrojem 60mm. Cała konstrukcja powinna być malowana proszkowo zgodnie z wcześniej uzgodnionym kolorem. W słupie stalowym należy zamontować złącze słupowe czterotorowe z ilością gniazd - l szt. w klasie ochronno-ści II, stopniem ochrony IP54, napięciem znamionowym izolacji 500V, napięcie uda-rowe wytrzymywane 6kV, prądem znamionowym 80A, z możliwością podłączenia trzech kabli do max. przekroju 4x35mm2. W złączu słupowym należy zamontować wkładkę topikową Bi-Wts 2A (tabliczkę bezpieczeństwa). Słupy oświetleniowe należy posadowić na fundamentach przewidzianych do danego typu słupa. Na słupach na-leży zamontować oprawy w technologii LED o mocy od 40W do 60W dodatkowo oprawa oświetleniowa musi posiadać stopień szczelności IP 66, posiadać stopień ochrony na uderzenia IK 08. Dana oprawa powinna mieć możliwość montażu w układzie pionowym i poziomym na wysięgniki o przekroju 60mm. Dostęp eksploata-cyjny do oprawy powinien odbywać się bez narzędziowo, korpus oprawy powinien być wykonany z lekkich stopów, oprawa powinna zapewniać optymalny rozsył świa-tła i szklany hartowany klosz .. Zasilanie poszczególnych słupów oświetleniowych należy wykonać w sposób jedno-fazowy jednak za pomocą kabla typu YKY 5x4mm2 pozostałe dwie żyły pozostawić jako rezerwy dla przyszłych urządzeń. Projektowaną sieć kablową oświetlenia ulicz-nego należy zasilić z projektowanej rozdzielni głównej zlokalizowanej w pomiesz-czeniu nr 1.13 W budynku należy zamontować instalację alarmową w której skład wchodzi: manipu-latory, centrala alarmowa, czujniki ruchu, sygnalizatory OA, czujniki wibracyjne. Wszystkie dostarczane urządzenia wyposażenia muszą pochodzić z linii produktów profesjonalnych, przeznaczonych do intensywnego użytkowania, przeznaczone do obiektów użyteczności publicznej. Instalacje sanitarne, elektryczne, gazowe, niskoprądowe zgodnie z opisami w projek-tach branżowych. Wykonawca będzie zobowiązany w ramach wynagrodzenia ryczałtowego opracować instrukcję p.pożarową, projekt organizacji ruchu oraz zakupić i zamontować znaki drogowe. Instalacja zimnej i ciepłej wody: Woda zimna przeznaczona na cele bytowo-gospodarcze będzie doprowadzona z sieci wodociągowej. Wodomierz sprzężony (Dn50) wraz z zaworem antyskażeniowym typu EA będzie zamontowany w garażu. Dobrano wodomierz sprzężony ze względu na nasadę do napełniania wodą wozów strażac-kich. Ciepła woda użytkowa przygotowywana będzie w kotłowni za pomocą zasobnika c.w.u. umieszczonego obok kotła. Zastosować regulację pogodową źródła ciepła, uwzględniając priorytet c.w.u. Wysokość zainstalowania podejść do ba-terii w zależności od zastosowanej armatury. Zaprojektowano instalację wody zimnej z rur BOR Plus PN 20 z polipropylenu typ 3. Instalację wody ciepłej z rur z polipropyle-nu typ 3 stabilizowanego wkładką aluminiową. Przewody prowadzić należy pod po-sadzką oraz w bruzdach ścian (podejścia do baterii) w rurze ochronnej karbowanej (typu peschel). Przewody wody ciepłej, zimnej i cyrkulacyjne będą układane w war-stwach izolacyjnych posadzek. Przewody należy prowadzić w otulinie cieplnej o gru-bości 6mm. Przewody wody prowadzone w posadzce w warstwie styropianu należy prowadzić tak, aby unikać skrzyżowań rur, w miejscu skrzyżowania się rur wody z ru-rami wody lub c.o. nastąpi ugięcie rur Peschla oraz miejscowe podebranie warstwy betonu. Powstałe w ten sposób puste miejsca należy wypełnić granulatem styro-pianowym. Nie dopuszcza się stosowania innych materiałów jak np. piasek. W miej-scach przejścia przewodów wody przez ściany i stropy należy je prowadzić w tulejach ochronnych producenta rur z uszczelnieniem np. elastyczną poliuretanową masą uszczelniającą. Podczas zalewania rur betonem, powinny one pozostać pod ciśnie-niem minimum 3 bary (zalecane 6 bar). Podyktowane to jest możliwością mechanicz-nego uszkodzenia rur w fazie wykonywania prac budowlanych. Wydłużenia termicz-ne przewodów rozprowadzających będą kompensowane przez ich układ. rasy robót zanikowych instalacji muszą być zinwentaryzowane w dokumentacji powykonawczej i przekazane użytkownikowi obiektu. Po zmontowaniu instalacji należy ją przepłukać i poddać próbie na ciśnienie 0,9 MPa, Woda do celów p.poż. jest pobierana z instalacji wody zimnej i doprowadzana bezpośrednio do hydrantu Ø25 znajdującego się na kondygnacji parteru. Przewody wykonane są z rur stalowych podwójnie ocynkowa-nych. Kanalizacja sanitarna będzie odbierać ścieki z przyborów sanitarnych i odprowadzać do sieci kanalizacji sanitarnej znajdującej się na działce sąsiedniej. Instalację bytową wykonano z przewodów PVC. Piony kanalizacyjne prowadzone będą w szachtach, odejścia od przyborów skryte w bruzdach ściennych pod tynkiem. Piony odpowietrza-ne będą rurami wychodzącymi ponad dach. U podstawy pionów przewiduje się rewi-zje kanalizacyjne. Piony odprowadzające wodę deszczową z dachu projektuje się wy-konać z rur np. HDPE z łączeniami rur przy pomocy elektromufy (zgrzewane elektrooporowo). Zamontować wpusty wody deszczowej na dachu wyposażone w samoregulujący element grzejny. Woda z garażu będzie odprowadzona do kanalizacji deszczowej poprzez separator umieszczony na zewnętrz budynku. Przejścia przez ściany i stropy wykonać w tulei osłonowej producenta rur. Należy zastosować podwójne zabezpieczenie mocowań kanalizacji sanitarnej przy przejściu pionu w poziom. Zgodnie z warunkami ochrony pożarowej przejścia rur niepalnych (stalowych) pomiędzy strefami pożarowymi należy wykonać jako gazoszczelne wg BN-8976-50 z uszczelnieniem masą ognioodporną o odporności ogniowej El120. Maksymalna odległość od pionu kanalizacji do ustępu powinna wynosić 1,0 do 1,5m. Ścieki sanitarne będą odprowadzane z budynku 3 przykanalikami Ø160. Zaprojektowano instalację centralnego ogrzewania wodną dwururową, pompową w systemie rozdzielaczowym, zasilaną z kotłowni usytuowanej na parterze budynku. Źródłem ciepła będzie kocioł na gaz płynny. Parametry pracy instalacji grzejnikowej 75/55 oC. Zapotrzebowanie ciepła na cele c.o. dla budynku 29,5 kW. Cała instalacja grzejnikowa z rur wielowarstwowych z osłoną antydyfuzyjną Połączenie przewodów polietylenu sieciowanego z wkładką aluminiową z zaworami lub innymi elementami gwintowanymi wykonać przy pomocy złączek zaciskowych. Wszystkie przewody roz-prowadzające do grzejników prowadzić jako jeden przewód (bez połączeń w podło-dze) od rozdzielaczy do właściwych grzejników. Przewody należy prowadzić łagod-nymi łukami w celu uzyskania samokompensacji. Unikać prowadzenia przewodów w linii prostej. Przewody rozprowadzające należy prowadzić na stropach w warstwie izolacyjnej, pion w bruździe ściennej w izolacji ter-micznej. W celu ochrony przed siłami tnącymi oraz zabezpieczenia przed niekontro-lowanym powstaniem punktu stałego przejścia przez przegrody należy wykonać w ru-rach osłonowych z PVC, PP, PE lub stali o średnicy dwukrotnie większej od nominal-nej średnicy przewodu. Wolną przestrzeń należy wypełnić materiałem nieagresyw-nym, elastycznym lub pozostawić pustą. Rura ochronna powinna być dłuższa od grubości ściany lub stropu o minimum 2cm. Grzejniki stalowe płytowe, kompaktowe z wkładką termostatyczną z podłączeniem dolnym kątowym – zawór zespolony, głowice termostatyczne. Zaprojektowano instalację ciepła technologicznego zasilającą nagrzewnice central wentylacyjnych zasilane z projektowanej kotłowni gazowej zlokalizowanej na parterze budynku. Parametry pracy instalacji 75/55 0C, zapotrzebowanie ciepła dla nagrzewnic w centra-lach 11,8 kW Przewiduje się podłączenie budynku do podziemnej butli gazowej (propan) o pojemności 4850 l poprzez wybudowanie: - przyłącza gazowego średniego ciśnienia, - punktu redukcyjnego - instalacji gazowej. Bazę do gazyfikacji stanowi projektowany zbiornik na gaz propan o pojemności 4850 l. Projektuje się zbiornik podziemny o pojemności 4850 l. Zbiornik gazu płynnego jest usytuowany na płycie fundamentowej. Wymiary płyty dla zbiornika 4850l 1,2x4,0m. Na terenie wokół zbiornika nie wolno gromadzić, składować materiałów łatwopalnych oraz przedmiotów utrudniających naturalny przepływ powietrza. Instalacja winna być wyposażona w gaśnicę proszkową o masie środka gaśniczego minimum 6kg. Zbior-nik wykonany jest jako cylindryczny i jest wykonany zgodnie z dyrektywą PED/97/23/EC oraz normami zharmonizowanymi. Wykonany jest z blachy stalowej węglowej o dużej wytrzymałości ciśnieniowej, pokrytych wysokiej jakości powłoką la-kierniczą zabezpieczającą zbiornik przed korozją. Grubość płaszcza wynosi 5,85 mm, ciśnienie robocze 1,56MPa, ciśnienie próby 2,05MPa. Powłoki te spełniają wymaga-nia odporności na przebicia prądem o napięciu 14kV. Zbiornik podziemny wyposażo-ny jest w kopułę (studzienkę) z tworzywa lub blachy umożliwiająca dostęp do armatu-ry. Projektuje się przyłącze z rur polietylenowych PE. Łączone na kształtki polietyle-nowe elektrooporowe klasy PE80 o wskaźniku płynięcia MFI-019 SDR-11. Rury i kształtki musza posiadać atest dopuszczający do stosowania w gazownictwie wydane przez IGNIG w Krakowie. Do budowy przyłącza gazowego powinny być zastosowane rury z polietylenu o średnicy gęstości PE-MD powyżej 930kg/m3. Przyłącze zakoń-czone jest szafką gazową z układem redukcyjno – pomiarowym umieszczonym na ścianie budynku. Przyłącze zakończone będzie w szafce kurka głównego zaworem sferycznym. W odległości 0,5m przed szafką następuje zmiana materiału rury PE na rurę stalową, czarną bez szwu typ B wg PN-80/H-7420 łączonej za pomocą spawania. Powyższą zmianę wykonuje się za pomocą złączki adaptacyjnej rurowej PE/stal. Od-cinki rur stalowych powinny być izolowane izolacją polietylenową. Odcinek rurociągu ponad terenem zabezpieczyć rurą osłonową. Na całej długości przyłącza należy uło-żyć przewód miedziany w izolacji DY grubości 1,5mm2, umocowany do rury taśmą samoprzylepną. Końce przewodu zamocować do śruby uchwytu mocującego sztycę. Szafka kurka głównego spełnia również rolę punktu pomiaru potencjału. Trasę przy-łącza należy oznakować zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku skrzy-żowań i zbliżeń należy na gazociąg nałożyć rurę osłonową, zgodnie z przepisami. W rejonie kolizji z sieciami prace należy prowadzić w sposób ręczny, a po odsłonięciu kolizyjnego uzbrojenia należy go zabezpieczyć. Projektuje się wykonać rury osłonowe z rur PE –szeregu SDR 17,6 poliuretanowe. Możliwe jest odstąpienie od wykonania zasilania budynku z podziemnej butli ga-zowej w zamian podłączenie do sieci gazowej wykonanej w pasie drogowym uli-cy Kolejowej. Instalacja nawiewno-wywiewna N1W1 obsługiwać będzie pomieszczenia na parterze budynku (sala wielofunkcyjna). Ilości powietrza: Vn1 = 2040m3/h, Vw1 = 1810m3/h. Do przygotowania i usuwania powietrza dobrano centralę wentylacyjną. W skład ze-stawu wchodzą następujące sekcje: filtry, wymiennik krzyżowy, nagrzewnica wodna, wentylatory. Centrala wentylacyjna będzie umieszczona na dachu budynku. Centralę należy zamówić wraz z automatyką, a jej rozruch powierzyć autoryzowanemu serwi-sowi producenta. Czerpanie powietrza świeżego odbywać się będzie poprzez zlokali-zowana w ścianie. Powietrze zużyte wyprowadzane będzie poprzez wyrzutnię zinte-growaną z centralą. Do poszczególnych pomieszczeń powietrze rozprowadzane bę-dzie kanałami blaszanymi układanymi w przestrzeni pomiędzy stropem właściwym, a sufitem podwieszonym. Przewody i kształtki wentylacyjne projektuje się z blachy sta-lowej ocynkowanej, łączenia na nasuwki. Do nawiewu i wywiewu powietrza zastosowano anemostaty oraz kratkę na-wiewną na kanale. Zawory regulowane będą za pomocą przepustnic regulacyjnych na kanałach przyłączeniowych. Anemostaty wyposażone są w skrzynki rozprężne i przepustnice regulacyjne. Podejścia do elementów zakańczających instalację zapro-jektowano przy pomocy przewodów elastycznych typu „flex”. Wywiew z pomieszczeń WC w na parterze realizowany będzie poprzez wentylator kanałowy. Powietrze zużyte wyprowadzane będzie poprzez wyrzutnię dachową. Wy-wiew z pomieszczeń WC w foyer na parterze realizowany będzie poprzez wentylator kanałowy. Powietrze zużyte wyprowadzane będzie poprzez wyrzutnię dachową. Wy-wiew z pomieszczenia zaplecza garażu realizowany będzie poprzez wentylator ścienny. Wywiew z pomieszczenia garażu – wyciąg spalin Zaprojektowano Szynowy wyciąg spalin z elektromagnetycznym mocowaniem ssawki dla pojazdów z dolnym układem wydechowym typu EMS. EMS - System wyciągu spalin skonstruowany w oparciu o profil aluminiowy przeznaczony jest dla pojazdów ratowniczo-gaśniczych, gdzie wymagana jest pełna gotowość pojazdów do szybkiego wyjazdu z garażu. Sys-tem ten pozwala na obsługę pojazdów posiadających rurę wydechową z boku. Szyna EMS jest montowana wzdłuż stanowisk wyjazdowych i obsługuje jeden pojazd ratow-niczo gaśniczy. Do sprawnego działania systemu wymagane jest ciągłe zasilanie energią elektryczną. Kotłownia gazowa zlokalizowana będzie na parterze budynku. Źródłem ciepła dla celów c.o. c.t. i c.w.u. będzie kocioł gazowy kondensacyjny wyposażony w modulo-wany palnik gazowy. Parametry kotła: Znamionowa obciążenie cieplne – 50,0 kW, Ciśnienie max. – 4,0 bar, Temperatura max. – 850C, Pojemność wodna – 4,7 dm3 Dostarczone urządzenia elektryczne winny być klasy energetycznej min A, A+ Przyłącze wodociągowe do budynku zaprojektowano z rur PE-HD PN10 (SDR-17) o średnicy DN90 i długości 6,5m. Włączenie wykonać za pomocą trójnika na istnieją-cym wodociągu DN160 na działce nr 546/2. Na przyłączu w odległości ok 0,5 m za po-łączeniem projektuje się zasuwę do odcinania projektowanego przyłącza. Należy za-stosować „dużą” żeliwną skrzynkę uliczną z kołnierzem i pokrywą okrągłą. Skrzynkę uliczną obetonować bloczkiem o wymiarach min. 0,5x0,5m. Miejsce usytuowania oznaczyć tabliczką informacyjną wg. PN-86/B-09700. Na przyłączu w pasie drogowym przewidzieć armaturę z żeliwa sferoidalnego Pomiar zużycia wody, będzie się odby-wał projektowanym wodomierzem sprzężonym dla wody zimnej DN50. Przejście przez ścianę budynku wykonać w tulei uszczelnianej. Rury wodociągowe należy układać na głębokości ok. 1,8 m na 10cm podsypce piaskowej. Nad rurami PEHD PN 10 na wysokości 0.30 m należy układać taśmę ostrzegawczą lokalizacyjną koloru niebie-skiego o szerokości 200 mm z zatopioną wkładką metalową. Rurociągi z PE układać na wyprofilowanym (zgodnie z projektem) podłożu z gruntu rodzimego, zwracając szczególną uwagę by nie naruszać podłoża przy głębieniu wykopu, oraz by podłoże nie zawierało gród i kamieni. W przypadku stwierdzenia podłoża skalistego, zbitych iłów, należy stosować podsypkę piaskową grub. 10 cm, z jednoczesnym jej zagęszczaniem. Przed zasypaniem rurociągu wykonać warstwę ochronną o wys. 30 cm ponad wierzch rury, na której ułożyć taśmę ostrzegawczą z folii z wkładem metalicznym. Warstwę ochronną wykonać z piasku lub gruntu rodzimego o ile tworzą go grunty piaszczyste bez grud i kamieni. Zasypanie rurociągu wykonać w trzech etapach: - wykonać warstwę ochronną rurociągu z wyłączeniem złączy, -wykonać próbę szczelności i uzupełnić warstwę ochronną na połączeniach, - zasypać wykop po powierzchni terenu. Po wykonaniu robót montażowych wykonać próby szczelności i wytrzymałości projektowanego odcinka sieci wodociągowej zgodnie z PN-81-/B- 10725. Próbę ciśnieniową hydrauliczną wykonać ciśnieniem próbnym p=1,0 MPa. Przewody z rur PE dokładnie przepłukać. W przypadku stwierdzenia, że woda z płukanego rurociągu nie odpowiada pod względem bakteriologicznym warunkom wody do picia, konieczna jest dezynfekcja. Dezynfekcje przewodu przeprowadza się wodą chlorowaną (pochloryn wapnia lub sodu zawierający 50 mg Cl2/dm3 wody), przy czasie kontaktu 24h. Pozostałość chloru w wodzie po tym okresie powinna wynosić 10 mg Cl2/dm3. Po przeprowadzeniu dezynfekcji rurociąg należy ponownie dobrze przepłukać czystą wodą i wykonać analizę bakteriologiczną. Ścieki sanitarne z projektowanego budynku będą odprowadzane grawitacyjnie do ist-niejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Należy się włączyć do kanalizacji poprzez istnie-jącą studnię zaworową. Należy przebudować istniejącą studzienkę zaworową S1- nowa rzędna dna 165,28. Przyłącza kanalizacyjne należy wykonać z rur PVC ø160mm klasy S, łączonych na uszczelki gumowe. Rury układać w suchym wykopie. Zastosować rury z litego PVC o klasie sztywności obwodowej SN8, dopuszczone do stosowania w budownictwie. Przejścia przez ściany studzienek w uszczelnieniu sznurem białym nasączonym pokostem lnianym lub w tulei ochronnej. Na kanalizacji projektuje się studnię rewizyjną ø425. Przejścia przez ściany wykonać w tulejach uszczelniających. Roboty ziemne należy wykonać jako wąskoprzestrzenne wykona-ne mechanicznie. Kanalizację układać na piasku rodzimym lub w razie potrzeby na podsypce z piasku gr 15cm lub gruntu rodzimego zbliżonego do piasku. Pozostałą część wykopu zasypać gruntem rodzimym z jednoczesnym zagęszczaniem. W miejscach o przykryciu grun-tem poniżej 1,0 m ponad rurę (dopuszczalne na terenach zielonych, bez ruchu koło-wego) należy w takim przypadku ocieplić łupkami poliuretanowym o grubości 6cm za-bezpieczonego folią PEHD gr. 1,5mm. Wody opadowe z powierzchni dachowej oraz z terenu działki zostaną odprowadzone do rowu na działce nr 335/1. Odcinek kanalizacji o średnicy DN400 od rowu do istnie-jącej studzienki kanalizacji deszczowej należy przebudować. Odcinek kanalizacji od punktu 2 do 2’ o długości 40 m należy przebudować na rurę DN 250. Wody opadowe z płaszczyzny dachowej odprowadzone będą rurami spustowymi do projektowanej kanalizacji deszczowej. Rynny powinny być zaopatrzone w dolnej części na wysoko-ści 0,5m od powierzchni terenu w otwory rewizyjne do usuwania części stałych, które wraz z wodą deszczową dostaną się do przewodu spustowego. Wpusty deszczowe kołnierzowe D400 na terenie działki wykonać na studzienkach. Wpusty połączyć ze studzienkami rewizyjnymi rurami kanalizacyjnymi ø200PVC. Przyłącza kanalizacyjne należy wykonać z rur PVC ø200, ø250, ø400 mm klasy S, łączonych na uszczelki gumowe. Rury układać w suchym wykopie. Zastosować rury z litego PVC o klasie sztywności obwodowej SN8, dopuszczone do stosowania w budownictwie. Na kana-lizacji projektuje się studnie rewizyjne i połączeniowe ø425, ø600 PVC. Na kanalizacji projektuje się studnię rewizyjną i połączeniową ø1000 betonową. Studnie przykryć pokrywami na studziennymi z włazami żeliwnymi typu ciężkiego. Wewnątrz studni obsadzić stopnie złazowe żeliwne rozstawione co 30cm. Projektowane studzienki ø425 i ø600 wykonać na kinecie inspekcyjnej z PP lub równoważną. Studzienkę przykryć pokrywą żeliwną typu ciężkiego na stożku betonowym. Kanalizację układać w gotowym suchym wykopie na podsypce piaskowej gr. 0,15m wykonanym koparką chwytakową. Wykopy wykonać jako wąskoprzestrzenne. Po ułożeniu kanalizacji, pierwszą 30cm warstwę zasypki wykonać z piasku lub gruntu zbliżonego do tej gra-nulacji. Pozostałą część wykopu zasypać gruntem rodzimym z jednoczesnym zagęsz-czaniem. Rzędne oraz głębokości przedstawiono na przekroju podłużnym kanału. Ponieważ woda odprowadzana będzie do kanalizacji deszczowej z parkingów samo-chodowych należy zastosować urządzenie podczyszczającą wodę (separator). Do-brano koalescencyjny separator substancji ropopochodnych żelbetowy z by-pass`em wyposażony w układ poboru próbek oczyszczonych o przepływie nominalnym 3l/s z osadnikiem 600l i średnicy 1300mm. UWAGA: Prace będą prowadzone na terenie na którym były magazyny oraz waga na-jazdowa w związku z tym w trakcie prac ziemnych można natrafić na pozostałości ścian i ław fundamentowych. Ze względu na prowadzenie prac na działce graniczą-cej z terenami kolejowymi zachodzi przypuszczenie, że można natrafić przy granicy działek na niezainwentaryzowane elementy sieci uzbrojenia terenu. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia zakresu robót z jakiegokolwiek powodu (umowne prawo odstąpienia od umowy) maksymalnie o 20% lub ich przerwania w przypadku zmniejszenia środków finansowych, lub ich braku w toku realizacji inwestycji, bez roszczeń finansowych ze strony Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy oraz za zabezpieczenie przerwanych robót, bez prawa dochodzenia innych roszczeń.

II.5) Główny kod CPV: 45216100-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45260000-7
45421000-4
45450000-6
45400000-1
45330000-9
45332300-6
45332000-3
45331000-6
45331210-1
45333000-0
45331110-0
45332200-5
45342000-6
45111291-4
45310000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: do 50% wartości zamówienia
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-12-31

II.9) Informacje dodatkowe: do dnia 31 grudnia 2018r. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać pozwolenie na użytkowanie części budynku tj: garażu na 4 wozy strażackie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 2 500 000 złotych. b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę w wysokości minimum 1 000 000 zł
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca a)wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty polegające na budowie lub przebudowie obiektu kubaturowego o wartości nie mniejszej niż 1 500 000 miliona złotych brutto. b)dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi  - o najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z art. 12, art. 12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zo-stały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub od-powiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o za-sadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65)  - co najmniej 1 (jedną) osobą posiadającą uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z art. 12, art. 12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obsza-ru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65)  - co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodnie z art. 12, art. 12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1332) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub od-powiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o za-sadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016r. poz. 65).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4)dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu - jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego o których mowa w pkt. 3 p.pkt. 1), 2) i 3).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robo-ty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty ( zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr. 5 do SIWZ) 2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wy-konania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. ( zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr. 6 do SIWZ) 3) oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy ( zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr. 6 do SIWZ) 4) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert 5) dokumenty potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 60 000,00zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy)

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
gwarancja 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Wszelkie zmiany umowy pod rygorem nieważności wymagają formy pisemnej. 2.Strony dopuszczają możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty : 1)w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i usług; w takim przypadku ulegnie zmianie wynagrodzenie ryczałtowe w kwocie brutto, z uwzględnieniem obowiązującej stawki podatku VAT; 2)w przypadku zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 14 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być Zamawiający lub Wykonawca; 3)w przypadku zmiany: a) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2015 r. poz. 2008), b)zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta nie wpłynie na termin wykonania zamówienia, natomiast spowoduje zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. 3.w przypadkach określonych w § 11 ust. 2 i 3 umowy, co do zmniejszenia zakresu robót i obniżenia wynagrodzenia umownego o wartość robót zaniechanych; 4.odnośnie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn nie wynikających ze zwłoki Wykonawcy, w szczególności: 1)w razie zaistnienia zdarzeń o charakterze działania siły wyższej, przez którą strony rozumieją klęski żywiołowe, stan wyjątkowy, działania terrorystyczne, strajk powszechny, nowe akty prawne lub decyzje właściwych władz, a także działania lub zaniechania działania organów państwowych, samorządowych lub osób trzecich uniemożliwiających terminową realizację zamówienia, o okres nie przekraczający czasu trwania przeszkody w wykonaniu zamówienia, 2)w przypadku określonym w § 11 ust. 3 umowy o okres wykonania rozwiązań zamiennych. 5.Ponadto przewiduje się możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, a dotyczących w szczególności zakresu rzeczowego robót, terminu ich wykonania, należnego wynagrodzenia umownego, sposobu wykonywania i odbioru robót, gdy są one następstwem niemożliwej do przewidzenia: 1)konieczności zrealizowania robót przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych niż wynikające z dokumentacji technicznej, w sytuacji gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem robót albo ze względu na zmiany przepisów prawa lub zmiany w dokumentacji technicznej narzucone lub wprowadzone przez uprawnione organy administracji publicznej, 2)konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji technicznej z przyczyn niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, 3)konieczności zmiany materiałów, urządzeń, instalacji wskazanych w dokumentacji technicznej, w sytuacji ich niedostępności na rynku spowodowanej zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem ich z rynku, 4)przyjętej w dokumentacji technicznej technologii lub sposobu wykonania robót, gdy roboty nie mogą być realizowane, w szczególności ze względu na nie zinwentaryzowane istniejące uzbrojenie podziemne lub inne nieprzewidziane w dokumentacji technicznej projektowej przeszkody, 5)wystąpienia uzasadnionej konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót; 6)wstrzymania wykonywania robót przez uprawnione organy lub zaistnienia przy-czyn niezależnych od Wykonawcy i Zamawiającego, w szczególności takich jak: a)znaleziska archeologiczne, skutkujące wstrzymaniem robót lub koniecznością wykonania robót dodatkowych, nie ujętych w przedmiocie zamówienia; b)znaleziska z czasów wojen: uzbrojenie, niewypały, niewybuchy, pojedyncze lub masowe groby; c)wystąpienie w trakcie realizacji umowy nie zainwentaryzowanego istniejące-go uzbrojenia podziemnego, kolizji technicznych; d)warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonywanie lub prawidłowe wykonywanie robót, zgodnie z konieczną do przestrzegania technologią lub sposobem ich wykonywania; e)konieczność wykonania badań archeologicznych 7)wystąpienia siły wyższej. 6.Zakres zmian postanowień umowy, wywołanych przyczynami, o których mowa w ust. 3, powinien być odpowiedni do wywołującej je przyczyny, pod względem rzeczowym, czasowym i finansowym.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-03-15, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę remont sztachet drewnianych- Raszyn
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania05-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę remont sztachet drewnianych. Ogrodzenie ma 18 lat, w tym czasie były 2 remonty. Ok 120 mb ogrodzenia. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI