Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLipnica Murowana
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-08-02
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Lipnica Murowana
  • Data publikacji ogłoszenia2019-07-25
  • Numer ogłoszenia578354-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 578354-N-2019 z dnia 2019-07-25 r.

Gmina Lipnica Murowana: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lipnica Murowana, krajowy numer identyfikacyjny 85166060200000, ul. Lipnica Murowana  44 , 32-724  Lipnica Murowana, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. +48146852100, e-mail k.zajac@lipnicamurowana.pl, faks +48146852102.
Adres strony internetowej (URL): www.lipnicamurowana.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.lipnicamurowana.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.lipnicamurowana.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy składać w formie pisemnej za pomocą operatora pocztowego, osobiście, za pomocą posłańca
Adres:
Urząd Gminy w Lipnicy Murowanej, 32-724 Lipnica Murowana 44

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana
Numer referencyjny: IWEiGP-ZP. 271.13.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana” 2. Zamówienie zostało podzielone na 3 części: Część 1 - Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Rajbrot: 1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 21,48 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Rajbrot, sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący Załącznik do umowy nr 7.1. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany został w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia . Część 2 - Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Lipnica Dolna, Lipnica Murowana; 1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 24,25 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Lipnica Dolna, Lipnica Murowana, Borówna sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący załącznik do umowy nr 7.2. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany została w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia . Część 3 - Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Borówna, Lipnica Górna: 1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 22,41 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Borówna i Lipnica Górna, Lipnica Murowana sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący załącznik do umowy nr 7.3. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany został w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 90620000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90630000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. Zamawiający może zwiększyć zamówienia podstawowe i udzielić zamówienia polegającego na odśnieżaniu i posypywaniu dróg o wartości stanowiącej 50 % zamówienia podstawowego, w przypadku gdy wystąpi konieczność dalszego wykonywania usług, a pula środków wynikających z umowy zostanie wyczerpana.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-04-30
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-11-01 2020-04-30

II.9) Informacje dodatkowe: Wykonawca zobowiązany jest do wykonania usług w okresie: od 1 listopada 2019 r. do 30 kwietnia 2020 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą minimalne poziomy zdolności tj.: 1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał minimum: jedną usługę polegającą na odśnieżaniu dróg o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł (doświadczenie to jest spełnieniem warunków dla części I, II i III);
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)

Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)




III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 20 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia w § 5 pkt 1-9 ust. w zakresie wskazanym w dz.VI.2 niniejszej specyfikacji. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, zgodne z załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących: 1. zdolności technicznej lub zawodowej: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Zobowiązanie innych podmiotów, o którym mowa w dz.VI.1. ust 3 SIWZ – na załączniku Nr 5 do SIWZ, (jeżeli dotyczy) 2. Pełnomocnictwo, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika podmiotów występujących wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art.23 ust. 1 i 2 ustawy lub w imieniu wykonawcy, (jeżeli ofertę i załączone do niej dokumenty podpisują osoby nieujawnione w rejestrze lub ewidencji, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa udzielone przez osobę/osoby ujawnioną w rejestrze lub ewidencji), pełnomocnictwo musi zawierać stwierdzenie, że upełnomocnieni są uprawnieni do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy lub podmiotów występujących wspólnie; 3. Wykaz dokumentów, które wykonawca zastrzega, jako niejawne dla innych uczestników postępowania i osób trzecich (poza członkami komisji przetargowej), stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. VI.5 Dokumenty podmiotów zagranicznych: 1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w dz.VI.2. ust. 1 przedkłada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o którym mowa w ust. 1) powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawione zgodnie z terminami określonymi powyżej w ust. 1.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Czas przystąpienia do realizacji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zmiana umowy możliwa będzie, gdy strony umowy wyrażą zgodną wolę w tym zakresie, w szczególności w przypadkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt. 2–6 ustawy, oraz w następujących przypadkach określonych w niniejszej specyfikacji: 1) wystąpią obiektywne okoliczności uniemożliwiające spełnienie przez Wykonawcę świadczenia określonego w umowie; w takich przypadkach Wykonawca i Zamawiający postanowią o zmianie przedmiotu zamówienia lub sposobu świadczenia albo terminu wykonania. 2) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizację umowy ze strony Wykonawcy lub ze strony Zamawiającego) lub nastąpi zmiana podwykonawcy, 3) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności termin wykonania przedmiotu umowy i wynagrodzenie lub sposób świadczenia może ulec zmianie zależnie od zaistniałej sytuacji. 4) wystąpi zmiana przepisów prawa, powodująca, że wykonanie zobowiązania wiąże się z rażąco wysokimi kosztami, wówczas dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia. 5) wystąpi zmiana stawki podatku VAT, wówczas dopuszczalna jest zmiana wynagrodzenia brutto, przy pozostawieniu, niezmienionej kwoty wynagrodzenia netto. 6) Jeżeli w realizacji umowy będą występować podwykonawcy, na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca może w trakcie realizacji umowy zmienić takiego podwykonawcę lub zrezygnować z niego pod warunkiem wykazania - przez Wykonawcę - Zamawiającemu, iż nowy podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniana warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-08-02, godzina: 10:45,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Otwarcie ofert nastąpi: Urząd Gminy Lipnica Murowana 32-724 Lipnica Murowana, Lipnica Murowana 44, sala Nr 5, I piętro w dniu 02.08.2019 r. o godz. 11:00 2. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Gmina Lipnica Murowana, 32-724 Lipnica Murowana 44; 2) kontakt z inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Lipnica Murowana, kontakt: odo@lipnicamurowana.pl *; 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Lipnica Murowana znak: IWEiGP-ZP.271.13.2019 / prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; 4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986), dalej „ustawa Pzp”; 5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa. 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 9) nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Rajbrot
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 21,48 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Rajbrot, sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący Załącznik do umowy nr 7.1. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany został w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia .
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90620000-9, 90630000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
czas przystapienia do realizacji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Lipnica Dolna, Lipnica Murowana
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 24,25 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Lipnica Dolna, Lipnica Murowana, Borówna sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący załącznik do umowy nr 7.2. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany została w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia .
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90620000-9, 90630000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
czas przystapienia do realizacji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 3 Nazwa: Odśnieżanie i posypywanie dróg piaskiem w miejscowości Borówna, Lipnica Górna
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1) Zamówienie obejmuje odśnieżanie dróg o długości około 22,41 km oraz ich posypywanie piaskiem na terenie Gminy Lipnica Murowana w miejscowości Borówna i Lipnica Górna, Lipnica Murowana sprzętem będącym w dyspozycji Wykonawcy w sezonie zimowym 2019/2020. Zakres prac określa wykaz dróg stanowiący załącznik do umowy nr 7.3. 2) Zakres usług obejmuje: a. Zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych. b. Posypywanie odśnieżonych dróg piaskiem zapewnionym przez Zamawiającego, składowanym (pod zadaszeniem) przez Wykonawcę przez okres sezonu zimowego. Istnieje możliwość wykonywania zamówienia przy użyciu użyczonych przez Gminę piaskarek zawieszonych symbol WTT 850/1200 DEXWAL przy czym koszty naprawy i konserwacji sprzętu Zamawiającego będzie ponosił Wykonawca, jako biorący w użyczenie. Umowa użyczenia stanowi załącznik do SIWZ. c. Gotowość do przystąpienia do odśnieżania i posypywania poprzez całodobowy telefoniczny dyżur na potrzeby wykonywania zimowego utrzymania dróg. d. Przystąpienie do odśnieżania i posypywania dróg na telefoniczne polecenie Wójta Gminy lub osoby upoważnionej przez Wójta lub na wniosek Wykonawcy po uzgodnieniu z Wójtem lub osobą upoważnioną przez Wójta. e. Przystąpienia do odśnieżania dróg każdorazowo nie później niż 90 minut po telefonicznym zgłoszeniu Wójta lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca, który zadeklaruje wcześniejsze niż wymagane przystąpienie do odśnieżania otrzyma punkty w kryterium oceny ofert. Sposób punktowania opisany został w rozdziale XIII niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90620000-9, 90630000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2020-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
czas przystapienia do realizacji 40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie skalniaka- Trzebinia
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania07-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie skalniaka. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: ZP/BZP/228/2019 Dostawa środków czystości w ramach potrzeb Politechniki Wrocławskiej
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI