„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoStrzelce Krajeńskie
  • WojewództwoLubuskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-10-17
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Strzelce Krajeńskie
  • Data publikacji ogłoszenia2018-10-09
  • Numer ogłoszenia633676-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 633676-N-2018 z dnia 2018-10-09 r.

Gmina Strzelce Krajeńskie: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Strzelce Krajeńskie, krajowy numer identyfikacyjny 21096676300000, ul. Al. Wolności  48 , 66-500   Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 95 763 11 30, , e-mail urzad@strzelce.pl, , faks 957 633 294.
Adres strony internetowej (URL): www.strzelce.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
www.bip.strzelce.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urząd Miejski Aleja Wolności 48 66-500 Strzelce Krajeńskie, sekretariat (biuro nr 18 na I piętrze)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019” 1. Zimowe utrzymanie dróg gminnych polegające na zwalczaniu śliskości zimowej przy użyciu piasku i solanki wraz z odpłużeniem (własny sprzęt, ludzie itd.) oraz doraźne zimowe utrzymanie dróg gminnych wykonywane na wniosek Zamawiającego. 2. Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg: a) odśnieżanie dróg na całej szerokości jezdni, b) na jezdni zalega równa warstwa śniegu posypana środkami szorstkimi, zwłaszcza na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach, c) usuwanie i zwalczanie śliskości na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki), d) rozpoczęcie prac nie później niż po 1 godzinie po zakończeniu opadu, w przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 6:00 rano, a zakończenie nie później niż po 3-ciej godzinie po zakończeniu opadu. 3. Posiadanie telefonu komórkowego przez Wykonawcę z uwagi na wymaganą całodobową dyspozycyjność. 4. Zakładany czas odśnieżania drogi nie może przekraczać 4 godzin po ustaniu opadów z tym, że dopuszcza się po intensywnych opadach pozostawienie na jezdni cienkiej warstwy zajeżdżonego śniegu nie utrudniającego ruchu. 5. Przystąpienie do akcji zwalczania śliskości musi nastąpić najpóźniej w ciągu 2 godzin od zgłoszenia wykonanego przez osoby upoważnione ze strony Zamawiającego do kontaktowania się z Wykonawcą. 6. Lokalizacja robót ujęta jest na załączonych wykazach – mapach dróg, stanowiących jednocześnie załączniki do umowy. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo aktualizacji załączonego wykazu dróg objętych zimowym utrzymaniem. 8. Utrzymanie przejezdności dróg i ulic. 9. Zapewnienie koordynacji i nadzoru prowadzenia akcji zimowej na drogach gminnych. 10. Uzyskiwanie aktualnych informacji o stanie pogody ze stacji meteorologicznej Instytutu Meteorologicznego i Gospodarki Wodnej. 11. Zabezpieczenie gotowości sprzętu specjalistycznego wraz z obsługą gwarantującą bezawaryjne utrzymanie dróg. 12. W przypadku awarii sprzętu uniemożliwiającej prowadzenie akcji zimowej zapewnienie sprzętu zastępczego na swój własny koszt. 13. Zapewnienie odpowiednich warunków organizacyjnych umożliwiających realizację zadań wg ustalonego zakresu oraz przygotowanie niezbędnej potrzebnej ilości piasku, ciągłej łączności z Zamawiającym oraz składanie meldunków z prowadzonej akcji zimowej. 14. Podczas zimowego utrzymania dróg wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa oraz stanu technicznego sprzętu nie zagrażającego zdrowiu i życiu ludzkiemu. 15. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 16. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków wynikających z nieprawidłowej realizacji zamówienia. 17. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia wykazu/dziennika, w którym będzie odnotowywał rodzaj akcji prowadzonej w danej dobie. Wykaz/dziennik musi zawierać rubrykę na wpis Sołtysa danego Sołectwa potwierdzający, że usługa została wykonana zgodnie z przyjętymi standardami. 18. Doba rozumiana jest jako czas od godz. 00:01 do godz. 24:00 danego dnia. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania: 1. Materiałów do likwidacji śliskości na drogach - środki uszorstniające: a) drobnoziarnisty piasek oraz ich mieszaniny, b) mieszanka piasku z domieszką soli. 2. W zakresie potencjału technicznego - wymagania sprzętowe: a) samochód samowyładowczy o ładowności 5 – 10 t - 1 szt. b) ładowarka – 1 szt. c) piaskarka z pługiem odśnieżającym o szerokości 2 – 2,5m – 1szt d) pług wirnikowy – 1 szt. e) pługopiaskarka – 1 szt. f) UNIMOG – 1szt lub inny pojazd spełniający parametry techniczne: - długość przedniego lemiesza pługa 3,0 m - zamontowana piaskarka na pojeździe - możliwość montażu pługa wirnikowego – 1szt. z zapewnieniem jednoczesnej pracy minimum 2 jednostek sprzętowych. Jeżeli powyższy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby, w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z treścią art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych. Wszelkie rozwiązania pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe lub cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczących minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów dostępne w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych lub cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów lub cech użytkowych wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach/cechach użytkowych lub lepszych. W zakresie potencjału osób zdolnych do wykonywania zamówienia: a) dysponować osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia do kierowania pojazdami. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga aby wszystkie prace fizyczne, których realizacja polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, były wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Wykonawca zatrudni co najmniej 1 osoby na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia; w przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

II.5) Główny kod CPV: 90620000-9
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90630000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług tj.: a) odśnieżaniu dróg na całej szerokości jezdni, b) na jezdni zalega równa warstwa śniegu posypana środkami szorstkimi, zwłaszcza na skrzyżowaniach, zakrętach, wzniesieniach, c) usuwaniu i zwalczaniu śliskości na bieżąco w miarę zaistniałych potrzeb (opady śniegu, mżawki), d) rozpoczęciu prac nie później niż po 1 godzinie po zakończeniu opadu, w przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 6:00 rano, a zakończenie nie później niż po 3-ciej godzinie po zakończeniu opadu. w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2019-04-30

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy oraz załączników, stanowiących integralną część umowy dla swej ważności wymagają pisemnego aneksu. 2. W sprawach nieuregulowanych umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 3. Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w Umowie. Zmiana Umowy dopuszczalna będzie w granicach wyznaczonych przepisami Pzp, w tym art. 144 ust. 1 Pzp oraz określonych w niniejszej Umowie. 4. Poza przypadkami określonymi w Umowie, zmiany Umowy będą mogły nastąpić w następujących okolicznościach: 1) zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej; 2) zaistnienia, po zawarciu Umowy, przypadku siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy, i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności; 3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia Stron; 4) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony. 3. Rozstrzyganie sporów wynikłych przy wykonywaniu niniejszej umowy strony umowy zgodnie poddają właściwemu sądowi powszechnemu w Strzelcach Kraj. 4. Zakazuje się cesji wierzytelności wynikającej z niniejszej Umowy bez zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-10-17, godzina: 13:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1 Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019 (standard IV)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:W I kolejności zimowego utrzymania (standard IV) objęte są drogi gminne, po których kursują autobusy komunikacji zbiorowej oraz autobusy szkolne w przyjętym standardzie jezdnia jest odśnieżona na całej szerokości i posypywana na całej szerokości. Przyjęcie takich standardów odśnieżania dróg gminnych podyktowane jest zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczonym i oszczędnym gospodarowaniem środkami finansowymi Gminy. STANDARD IV 1. Jezdnia odśnieżona na całej szerokości. 2. Jezdnia posypana na całej długości. Usługodawca zobowiązany jest przystąpić do prowadzenia akcji czynnej w ciągu maksymalnie 1 godziny od momentu otrzymania polecenia od Zamawiającego. V. Termin wykonania zamówienia. 1. Termin świadczenia usług od 01 listopada 2018r. do 30 kwietnia 2019r. 2. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu, o którym mowa w ust. 1 w sytuacjach, których nie można było przewidzieć z chwilą wszczęcia niniejszego postępowania, w szczególności: 1) wystąpienia niesprzyjających warunków klimatycznych, 2) z powodu siły wyższej. VI. Wykaz dróg na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie przeznaczonych do zimowego utrzymania w sezonie 2018/2019. Lp. Miejscowość Opis i nr ewidencyjne działek Długość w km Drogi gminne - I kolejność odśnieżania (IV standard) 1. Bronowice –Wielisławice –Wilanów IV standard Droga gminna łącząca miejscowości: Bronowice – Wielisławice – Wilanów; działki nr ew. 56, 148/1, 148/2, 148/3, 123/2, 123/1, 166/3, 166/5, 166/2, 166/4, 166/1 w Wilanowie również dojazd do bud. nr 4 i 9 5,600 2. Brzoza IV standard Brzoza: droga przez wieś od i do drogi krajowej nr 22 (pętla), oraz drogi we wsi; działki nr ew. 257/2, 257/6, 253/2, 255, 257/5, 215/1, 269, 261/6, 211/1 3,600 3. Lipie Góry IV standard Lipie Góry: drogi we wsi ul. Czereśniowa (dz. nr ew. 244), Ludowa (dz. nr ew. 215), Ogrodowa (dz. nr ew. 237 i 238), Słoneczna (dz.nr ew. 215), Lipowa (dz. nr ew. 236), Klonowa (dz. nr ew. 214), Krótka (dz. nr ew. 232/21), Zakątek (dz. nr ew. 230), Leśna (w tym dojazd do bazy SKR, dz. nr ew.205); 4,000 4. Machary IV standard Machary: od drogi powiatowej w kierunku wsi oraz pętla we wsi; działki nr ew. 145/5,257,145/4 1,000 5. Małe Osiedle IV standard Małe Osiedle: zjazd z drogi krajowej nr 22 dojazd do nieruchomości zabudowanych nr 1, 2, 3 i pozostałych; działka nr ew. 296 0,300 6. Ogardy IV standard Ogardy: zjazd z drogi powiatowej k/kościoła w kierunku szkoły (dz. nr ew. 115), dalej wyjazd górą powyżej boiska sportowego (dz. nr ew. 125) na drogę powiatową k/budynku nr 13, od drogi powiatowej k/budynku nr 11 (dz. nr ew. 205) w kierunku budynków nr 65 (pałac) i bud. nr 67 i 68, oraz dojazd do budynku nr 69 (dz. nr ew. 189/10); osiedle mieszkaniowe po PGR (dz. nr ew. 189/19 i dr. 189/15), droga dz. nr ew. 31 dojazd do budynku 43 i 43a (za starym cmentarzem w lewo przy skręcie na Choszczno) 1,700 7. Ogardzki Młyn IV standard Ogardy – Ogardzki Młyn (dz. nr ew. 224/23, 224/33 i 205) 2,500 8. Piastowo IV standard Piastowo: od tabliczki z nazwą miejscowości Strzelce Krajeńskie do końca Piastowa; działka nr ew. 287/1 oraz dr. dojazd do budynku nr 5(dz. nr ew. 288/40) 0,700 9. Pielice IV standard Pielice: Pielice Kolonia dz. nr ew. 58 (dojazd do bud. nr 3), Pielice – wieś, droga przez wieś dz. nr ew. 44/4 i 43 (w tym dojazd do budynku nr 24 i 25) 1,000 10. Strzelce Klasztorne IV standard Strzelce Klasztorne: od ul. Gdańskiej przez wieś do drogi powiatowej (dz. nr ew. 1/129), dojazd do bud. nr 4,3,2,1 (dz. nr ew. 1/67), droga dojazdowa do bud. nr 6c i 6d (dz. nr ew. 1/106 i 1/114) 1,300 11. Tuczno IV standard Tuczno: ul. Parkowa (cała od skrzyżowania z ul. Krótką/Szkolną w tym zabudowania na kolonii – dz. nr ew. 2/15, 2/44, 2/52, 16/35 - Kolonia), ul. Słoneczna (dz. nr ew. 1/156) ; 0,800 12. Wełmin IV standard Wełmin: strona prawa DK droga przez wieś, od i do drogi krajowej nr 22 z wjazdem k. stacji nadawczej (działki nr ew. 221, 177/3, 217/2, 219, 222, 223, 245) oraz droga I zjazd z drogi krajowej – dojazd do nieruchomości nr 1 i 2 (dz. nr ew. 96/9 i 100/340; droga II zjazd z dr. krajowej – dojazd do nieruchomości nr 4 i 5 (dz. nr ew. 100/6), strona lewa DK - droga do nieruchomości nr 40 (dz. nr ew. 230) 3,600 Razem drogi I kolejności zimowego utrzymania – IV standard 26,100
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90620000-9, 90630000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
Cena 60,00
Czas akcji (przystąpienie do akcji zwalczania śliskości od zgłoszenia wykonanego przez osoby upoważnione ze strony Zamawiającego) 30,00
Czas reakcji Wykonawcy w celu podstawienia sprzętu zastępczego w sytuacji awarii sprzętu wyznaczonego do realizacji usługi 10,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2 Nazwa: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Strzelce Krajeńskie w sezonie 2018/2019 (standard V)
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: CZĘŚĆ II W II kolejności zimowego utrzymania (standard V) odśnieżanie prowadzone jest na całej szerokości jezdni, natomiast posypywanie tylko na skrzyżowaniach, zakrętach, odcinkach o pochyleniach >4% i innych miejscach wskazanych przez zarządcę drogi. Przyjęcie takich standardów odśnieżania dróg gminnych podyktowane jest zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ograniczonym i oszczędnym gospodarowaniem środkami finansowymi Gminy. STANDARD V 1. Jezdnia odśnieżona na całej szerokości. 2. Jezdnia posypana na: a) skrzyżowaniach z drogami, b) zakrętach, c) odcinkach o pochyleniach > 4%, d) innych miejscach ustalonych przez zarządcę drogi . Usługodawca zobowiązany jest przystąpić do prowadzenia akcji czynnej w ciągu maksymalnie 1 godziny od momentu otrzymania polecenia od Zamawiającego. V. Termin wykonania zamówienia. 1. Termin świadczenia usług od 01 listopada 2018r. do 30 kwietnia 2019r. 2. Dopuszcza się możliwość zmiany terminu, o którym mowa w ust. 1 w sytuacjach, których nie można było przewidzieć z chwilą wszczęcia niniejszego postępowania, w szczególności: 1) wystąpienia niesprzyjających warunków klimatycznych, 2) z powodu siły wyższej. Drogi gminne – II kolejność odśnieżania (V standard) Bobrówko V standard Bobrówko – ul. Wesoła (dz. nr ew. 105/1), drogi wewnętrzne na osiedlu przy ul. Choszczańskiej 9, 11, 13, 15 dz. nr ew. 117/288; 117/287; 117/289); ul. Sosnowa (dz. nr ew. 98/2), zjazd z ul. Choszczańskiej do bud. nr 12 (dr. dz. nr ew. 103); zjazd z ul. Choszczańskiej do bud. nr 18, 20,22 (dr. dz. nr ew. 122/55); Bronowice V standard Bronowice – dr. dz. nr ew. 183 zjazd z drogi powiatowej skrzyżowanie z drogą gminną nr ew. 185 (Kasztanowa) w kierunku zabudowań nr 31, 32, 33, 34, 35; dr. dz. nr ew. 58 wjazd po prawej stronie dr. powiatowej dojazd do bud. nr 27a i 20, dr. dz. nr ew. 60 po prawej stronie dr. powiatowej z wjazdem przy bud. nr 13, dojazd do bud. nr 14, 15, 17, 19 (pętla); dr. dz. nr ew. 199/3 na wysokości bud. nr 20, dr. dz. nr ew. 200; 199/14 dojazd do bud. nowobudowanego za bud, nr 20; dr. dz. nr ew. 63 i 168 wjazd w prawo z dr. powiatowej przy bud. nr 3, dojazd do bud. nr 4b i 2b (Pytlos i Rosiński); dr. dz. nr ew. 190, lewa strona dr. powiatowej, dojazd do bud. nr 36 (były PGR); Buszów V standard Buszów: droga do SKR-u (zjazd z drogi wojewódzkiej k/kościoła) – działka nr ew.176/2,droga na Kolonii (wjazd przy nieruchomości nr 16 do końca drogi do nr 20), działka nr ew. 343; dr. dz. nr 347 dojazd do bud. nr 60; dr. dz. nr ew. 342 (dr. Kasztanowa) dojazd do bud. nr 65 Czyżewo V standard Czyżewo: zjazd z drogi powiatowej na drogę brukową do budynku nr 1 i drogi wewnętrzne z wyjazdem na drogę powiatową; działki nr ew. 5/123, 5/3 Danków V standard Danków: drogi we wsi po lewej i prawej stronie drogi wojewódzkiej, na wysokości zabudowań. Po prawej stronie drogi wojewódzkiej: dr. działka nr ew. 184 (k/kościoła w kierunku świetlicy); dr. dz. nr ew. 188/2 i 188/1 (pętla dojazd do bud nr 11, 12 , 29, 28, 26); dr. dz. nr ew. 186 dojazd do bud. nr 24 i 25; dr. dz. nr ew. 185 (dojazd do bud. nr 27); dr. dz. nr ew. 187 dojazd do budynków nr 13, 14 i 15; dr. dz. nr ew. 112/4, 25/13 i 210/3 dojazd do bud. 19 i 17; Po lewej stronie drogi wojewódzkiej: dr. dz. nr ew. 222/2; dr. dz. nr ew. 190/2 dojazd do budynków nr 7,6,5, 5a- g; dr. dz. nr ew. 194 dojazd do zabudowań nr 44, 46 oraz 2 i 3; dr. dz. nr ew. 189 i 193 dojazd do bud. nr 4 i 4a Długie V standard Długie: ul. Kurowska dz. nr ew. 13,53 i 15 od zjazdu z drogi krajowej nr 22 do osiedla VERZU-EKO, w wiosce: ul. Turystyczna (dz. nr ew. 14 do zabudowań nr 5, 6 i Ośr. Br. Krystyna), ul. Czereśniowa (dz. nr ew. 12 - na wysokości zabudowań nr 30, 26 i 4; dr. dz. nr ew. 295 (w dół za Ośr.Br. Krystyna); Gardzko V standard Gardzko: droga wokół stawku (dz.nr ew. 460 i 459 dojazd do nr 25, 26, 26a i 26b); dr. dz. nr ew. 462 i 438 od nieruchomości nr 28-38 i 40-48 (Kościelna na całej długości); dr. dz. nr ew. 465 (Wiśniowa)od budynku nr 57 dalej 51-56; dr. dz. nr ew. 496 do budynków nr 71,71a,71b,71c; dr. dz. nr ew. 469 (droga do Hinz zjazd z dr. powiatowej w dół przy bud. nr 74); dz. dr. nr ew. 484 przy budynku nr 69 w prawo do budynku nr 69 B i dalej do nieruchomości w budowie. Golczewice Golczewice: wjazd od dr. powiatowej Gardzko – Zwierzyn na dr. gminną (dz. nr ew. 623, 608/10) Gilów V standard Gilów: dz. nr ew. 23 i 27 od drogi powiatowej w kierunku sklepu i dalej do nieruchomości nr 21; Lubicz V standard Lubicz: od drogi powiatowej na wysokości budynku byłej szkoły (bud. nr 14) dr. dz. nr ew. 193/1 i 226 do nieruchomości nowo zabudowanej nr 20a na wysokości boiska; oraz od drogi powiatowej dr. dz. nr ew. 193/2 i 191 dojazd do bud. nr 32 – 41b; dalej działka nr ew. 196, dojazd do bud. nr 44 i 45 oraz do bud. nr 65 - 71; dr. dz. nr ew. 197, dojazd do bud. nr 46 i 47; dr. dz. nr ew. 192, dojazd do bud. nr 40 - 43; dr. dz. nr ew. 214/42 dojazd z drogi powiatowej do bud. nr 52 i 54; dr. działki nr ew. 190/1 dojazd do bud. nr 57- 61 Licheń V standard Licheń: dz. nr ew. 44 od drogi krajowej nr 22 w kierunku Pielic do budynku nr 24, na rozwidleniu działka nr 49 dojazd do budynku 22 i 22a, dalej dz. nr ew. 54 dojazd do bud. nr 20 i 21; dz. nr ew. 26/7 i 26/110 dojazd do nieruchomości zabudowanej budynkiem wielorodzinnym nr 33; dz. nr ew. 175 dojazd do bud. nr 16, 16a, 15, 14 i 14 b; dz. nr ew. 25 dojazd do bud. nr 41,42,43a; dz. nr ew. 161 droga do świetlicy; Przyłęg V standard Przyłęg: strona prawa DK dr. działka nr ew. 16/2 zjazd z drogi krajowej - dojazd do nieruchomości nr 27, nr 29 i dalej do osady Pieńkowice (Przyłęg 23); strona lewa DK dr. działka nr ew. 71 dojazd do bud. Nr 21, 21a, 19; działka nr ew. 64, bud. nr 26, 25,24,24a,23,23a-e; Sidłów V standard Sidłów: dr. dz. nr ew. 117/5 od zjazdu (k/krzyża) z drogi powiatowej do wyjazdu na drogę powiatową (k/budynku magazynowego) (tzw. pętla) oraz dr. dz. nr ew. 117/30 i 117/144 droga z dojazdem do świetlicy i do bud. nr 4,5,6,; dr. dz. nr ew. 117/67 dojazd do budynku nr 14 i budynków w budowie. Sokólsko V standard Sokólsko: drogi po prawej i lewej stronie drogi powiatowej – dz. nr ew. 42/21 wjazd przy bud. nr 28 i dalej 26, 27 i 27a i 27E; działka nr ew. 173 k/kościoła i 194 dojazd do bud. nr 10,11,12, dr. dz. nr ew. 172/1 wjazd z drogi powiatowej za przystankiem PKS do bud. nr 17 i 16; dr. dz. nr ew. 181 i 175 pętla za stawem wyjazd k/ świetlicy dojazd do bud. nr 6,7,8; Wielisławice V standard Wielisławice: dz. nr ew. 146 zjazd z drogi asfaltowej k/ krzyża na byłe osiedle PGR-u k/lasu; dr. dz. nr ew. 153 dojazd do bud. nr ew. 50 i 49 ; droga gruntowa dz. nr ew. 159 od drogi asfaltowej dojazd do bud. nr 23, droga gruntowa dz. nr ew. 158 - dojazd do posesji nr 20, 21,22; dz. nr ew. 155/7 i 157/7 do nieruchomości nr 24; dz. nr ew. 155/6 i 151/35 dojazd do bud. nr. 32; Sławno V standard Sławno: droga dz. nr ew.130/2 od drogi powiatowej do nieruchomości zabudowanej nr 8, dz. nr ew. 159 dojazd do świetlicy Droga. Brzoza - Sławno Droga Brzoza - Sławno – dz. nr. ew. 275 obr. Brzoza i 138 obr. Sławno, Żabicko Żabicko – dr. dz. nr ew. 46 dojazd do świetlicy i kaplicy Razem drogi II kolejności zimowego utrzymania – V standard
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 90620000-9, 90630000-2

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2019-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium Znaczenie
cena 60,00
Czas akcji (przystąpienie do akcji zwalczania śliskości od zgłoszenia wykonanego przez osoby upoważnione ze strony Zamawiającego) 30,00
Czas reakcji Wykonawcy w celu podstawienia sprzętu zastępczego w sytuacji awarii sprzętu wyznaczonego do realizacji usługi 10,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę odbiór do skupu okien PVC z demontażu -Żary
  • Lokalizacja zlecenialubuskie
  • Data dodania23-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę odbiór do skupu okien PVC z demontażu w mieszkaniu w bloku. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI