Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rusinów
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRusinów
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-03-30
  • ZamawiającyGmina Rusinów
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-11
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00082668
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rusinów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rusinów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223965

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Żeromskiego 4

1.5.2.) Miejscowość: Rusinów

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-411

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.7.) Numer telefonu: 48 6727022

1.5.8.) Numer faksu: 48 6727022 wew. 26

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@rusinow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.rusinow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rusinów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-566514f9-a10b-11ec-baa2-b6d934483bfb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082668

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00021637/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Rusinów (okres 1,5 roku)

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.rusinow.pl/m,107,zamowienia-publiczne-i-przetargi.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl; ePUAPu dostępnego pod adresem https://epuap.gov.pl/wps/portal, adres
skrzynki Zamawiającego: /ya2vwq395g/SkrytkaESP oraz skrzynki e-mail: hanna.kobylka@rusinow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim, w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.rusinow.pl/m,107,zamowieniapubliczne-
i-przetargi.html oraz za pośrednictwem platformy https://miniportal.uzp.gov.pl;
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl; ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal, adres skrzynki Zamawiającego: /ya2vwq395g/SkrytkaESP (maksymalny rozmiar plików przesyłany za pośrednictwem ePUAP wynosi 150 MB) oraz skrzynki email: hanna.kobylka@rusinow.pl (pojemność jednej wiadomości na skrzynce – 20 MB).
Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto na ePUAP. Za datę przekazania dokumentów i oświadczeń przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub
skrzynkę e-mail.
Dokumenty i oświadczenia Wykonawca składa w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Jeżeli oryginał dokumentu oświadczenia nie zostały sporządzone w postaci dokumentu elektronicznego, Wykonawca może sporządzić i przekazać elektroniczną kopię posiadanego dokumentu lub oświadczenia. W przypadku przekazywania przez Wykonawcę elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia, opatrzenie jej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez Wykonawcę jest równoznaczne z poświadczeniem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia za zgodność z oryginałem.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Gmina Rusinów reprezentowana przez Wójta Gminy Rusinów, z siedzibą w Rusinowie, ul. Żeromskiego 4, 26-411 Rusinów, tel. 48 67 27 022, e-mail: gmina@rusinow.pl;
 inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy Rusinów jest Pani Elżbieta Walasik, e-mail: e.walasik@rusinow.pl;
Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
 odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;
 Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
 obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiadają Państwo:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych ;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Państwa narusza przepisy RODO;
 nie przysługuje Państwu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.3.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów zbieranych selektywnie oraz odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, popiołu i żużlu, odpadów zielonych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy z terenu Gminy Rusinów i zagospodarowanie odebranych odpadów, zapewniając osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.) oraz obowiązującymi aktami wykonawczymi i zasadami wiedzy technicznej.
Zakres usługi obejmuje zbiórkę odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej i z PSZOK zgodnie z wymogami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz.U. z 2021 r. poz. 906) i ich zagospodarowanie:
1) Odpadów zmieszanych ( kod 20 03 01) – gromadzonych w pojemnikach lub workach w kolorze czarnym z napisem „ZMIESZANE”, w tym popiół i żużel z palenisk domowych (10 01 01) oraz tekstylia (20 01 11):
- odpady komunalne (zmieszane) wytworzone w gospodarstwach domowych gromadzone będą w pojemnikach o pojemności min. 240 l na gospodarstwo i w workach o pojemności co najmniej 120 l.
2) Odpadów zbieranych selektywnie w kolorowych workach o pojemności co najmniej 120 l:
- metalu i tworzywa sztucznego, w tym również styropian opakowaniowy (kod odpadu 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 20 01 39, 20 01 40) - gromadzonego w workach o kolorze żółtym z napisem „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE”,
- szkła, opakowań szklanych bezbarwnych i kolorowych ( kod odpadu 15 01 07, 20 01 02) - gromadzonego w workach o kolorze zielonym z napisem „SZKŁO”,
- papieru i tektury ( kod odpadu 20 01 01, 15 01 01 ) – gromadzonego w workach o kolorze niebieskim z napisem „PAPIER”,
- odpadów biodegradowalnych ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów (kod odpadu 20 02 01, 20 01 08) – gromadzonych w workach o kolorze brązowym z napisem „BIO”,
- inne niewymienione frakcje zbierane w sposób selektywny.
3) Odpadów z PSZOK (zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny – 20 01 36, 20 01 23*, 20 01 35*; meble i inne odpady wielkogabarytowe – 20 03 07; zużyte opony – 16 01 03; odpady budowlane i rozbiórkowe – 17 01 01, 17 01 07, 17 09 04; tekstylia i odzież – 20 01 11; przeterminowane leki i chemikalia – 20 01 32; styropian i ondulina – 17 06 04; odpadowa papa – 17 03 80; bioodpady zawierające odpady zielone – 20 01 08 oraz odpady segregowane wymienione w §3 ust. 3.1.2. pkt 2. odpady niebezpieczne, odpady powstające w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, niekwalifikujące się do odpadów medycznych w szczególności igieł i strzykawek oraz odpady zmieszane wymienione w §3 ust. 3.1.2. pkt 1.
Wykonawca ma obowiązek dostarczyć na własny koszt worki na odpady komunalne, w systemie 1:1, czyli nie mniej niż 1 szt. pozostawioną za jedną sztukę odebraną, pojemniki na odpady komunalne, przez cały okres trwania umowy w dniach odbioru worków lub pojemników napełnionych z tym, że po raz pierwszy ma to nastąpić przed pierwszym dniem obowiązywania umowy.
Wykonawca zobowiązuje się zastąpić worki (czarne) pojemnikami na odpady zmieszane o pojemności nie mniejszej niż 240 litrów, w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy. Wykonawca dostarczy pojemniki na koszt własny.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-07-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

10.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące (art. 112 ust. 2 ustawy Pzp).
10.2. Warunki w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym (art. 113 ustawy Pzp): Opis spełnienia warunków:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełnienia warunków w tym zakresie. Zamawiający nie dokona oceny spełnienia tego warunku w postępowaniu.
10.3. Warunki w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów (art. 114 ustawy Pzp):
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:
- specjalne uprawnienia (koncesja, zezwolenie, licencje), z których będzie wynikać, że może prowadzić działalność w zakresie objętym niniejszym zamówieniem, tj.:
a) wpis do Rejestru Działalności Regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Rusinów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Wykonawca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zobowiązany będzie do uzyskania wpisu do rejestru w Gminie Rusinów nie później niż w dniu składania oferty w sprawie zamówienia publicznego;
b) posiada wpis do BDO rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami;
c) posiada aktualne zezwolenie odpowiedniego organu na zbieranie odpadów komunalnych, w tym niebezpiecznych odpadów komunalnych (art. 42 ust. 1 i art. 43 ust. 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 779 ze zm.);
d) jest wpisany do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1893 ze zm.).
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający będzie oceniał:
1) Wykonawca złożył dokumenty wymagane dla potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – spełnia,
2) Wykonawca nie złożył dokumentów wymaganych dla potwierdzenia spełnienia warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – nie spełnia.
10.4. Warunki w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej [art. 115 ustawy Pzp]
Warunek: Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
- dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 200 000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy).
Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający będzie oceniał:
1) Wykonawca złożył dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 200000,00 zł – spełnia;
2) Wykonawca nie złożył dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 200000,00 zł lub wykonawca złożył w/w dokumenty, lecz z dokumentów tych nie będzie wynikało, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 200 000,00 zł – nie spełnia.
10.5. Warunki w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej [art. 116 ustawy Pzp]
Warunek: Wykonawca posiada zdolności techniczne lub zawodowe do realizacji zamówienia jeżeli:
a) wykaże, że wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych zmieszanych i/lub segregowanych w ilości co najmniej 500 Mg w sposób ciągły przez minimum 12 miesięcy, w okresie ostatnich trzech lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, - wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert należycie wykonał co najmniej jedno zamówienie w zakresie odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i/lub segregowanych na kwotę brutto nie mniejszą niż 500 000,00 zł (słownie złotych: pięćset tysięcy).
Wykaz wykonanych usług należy sporządzić zgodnie ze wzorem załącznika nr 6 do SWZ i dostarczyć na wezwanie Zamawiającego.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane w załączonym wykazie usługi zostały wykonane należycie. Dokumentami tymi są: poświadczenia, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia wystawionego przez odbiorców na rzecz których realizował usługi składa oświadczenie.
10.6. Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym – zdolność techniczna i zawodowa, Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował niżej podanymi, w pełni sprawnymi narzędziami i urządzeniami technicznymi, w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami.
Wykonawca musi wykazać, że dysponuje:
a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu drogowego, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu drogowego (wykaz sprzętu należy przedstawić na wezwanie na własnym formularzu).
10.7. Wykonawca musi dysponować bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której odbiera te odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SWZ.
10.8. Wykonawca musi dysponować na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SWZ.
10.9. Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna spełnienie tego warunku w oparciu o treść złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych aktualnych na dzień ich złożenia tj.:
1) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – szczegóły pkt 10.5. SWZ (sporządzić wg wzoru druku stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji i dołączyć na wezwanie Zamawiającego).
2) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje:
a) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
b) co najmniej 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
Wszystkie ww. pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu (dołączyć wykaz w/w sprzętu na wezwanie Zamawiającego – na własnym formularzu).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy dołączyć:
1. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o braku podstaw do wykluczenia z postępowania oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu odpowiednio na dzień składania ofert należy złożyć w postaci dokumentu elektronicznego pod rygorem nieważności, podpisanego podpisem elektronicznym weryfikowalnym za pomocą ważnego kwalifikowalnego certyfikatu lub równoważnego środka, spełniającego wymagania dla tego rodzaju podpisu (załącznik nr 3).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy Wykonawca.
3. Zobowiązanie innego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w przypadku polegania Wykonawcy na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (należy złożyć w postaci elektronicznej i opatrzyć elektronicznym kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – załącznik nr 4).
4. Pełnomocnictwo – upoważnienie osób podpisujących ofertę, jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z odpisu z właściwego rejestru Wykonawcy, wówczas do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców ubiegających się o zamówienie, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać takie pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Dokument pełnomocnictwa musi być sporządzony w postaci elektronicznej – załącznik nr 5.
5. Dowód wniesienia wadium (jeśli jest wymagane), oryginał w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz.
6. Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w wysokości min. 200000,00 zł.
7. Dokumenty dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej określone w pkt 10.3. SWZ.
8. Wszystkie dokumenty składane wraz z ofertą powinny być aktualne na dzień ich złożenia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
3. Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Nr rachunku: 56 9145 1053 3200 2378 2000 0017
z dopiskiem „Wadium do postępowania na odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Rusinów” – nr postępowania ZP.271.3.2022.
5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt.1 ustawy Pzp.
7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3), co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana;
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zamawiający dopuszcza składanie ofert przez dwóch lub więcej Wykonawców w ramach tzw. wspólnej oferty, pod warunkiem spełnienia następujących wymagań.
2. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
a) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców,
b) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi udzielić pełnomocnictwa w tym samym zakresie.
3. Wykonawca składający ofertę wspólną nie może złożyć w jednym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego odrębnej oferty własnej lub drugiej oferty wspólnie z innym Wykonawcami. Jeśli tak się stanie to wszystkie oferty z udziałem tego Wykonawcy zostaną odrzucone.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeśli jest wymagane). Dla Zamawiającego nie są wiążące w tym zakresie wzajemne uregulowania umowne pomiędzy Wykonawcami. Zamawiający może żądać wykonania zamówienia w całości od któregokolwiek z Wykonawców, od kilku lub od wszystkich łącznie.
5. Oświadczenia, formularze, dokumenty sporządzone wzorach, składa i opisuje w imieniu wszystkich Wykonawców, Pełnomocnik lub wszyscy Wykonawcy.
6. Kopie dokumentów załączone do oferty muszą być opisane „za zgodność z oryginałem” i podpisane przez Wykonawcę, Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców.
7. Wszelka korespondencja w sprawie postępowania będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać na formularzu oferty.
8. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej umowy.
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
1) ustawowej zmiany wysokości stawek podatków, gdy zmiana ta spowoduje zmianę wynagrodzenia. Zmiana dotyczyć będzie wyłącznie wynagrodzenia należnego za okres po wejściu w życie zmiany,
2) zmiany wynagrodzenia, w przypadku wzrostu wysokości opłat niezależnych od instalacji komunalnych i od Wykonawcy, ponoszonych powszechnie na rzecz organów ochrony środowiska, powyżej 20% w stosunku do stawek dotychczas obowiązujących (uwzględniając, że instalacja komunalna do której odwożone są odpady jest najkorzystniejsza cenowo); Zmiana dotyczyć będzie wyłącznie wynagrodzenia należnego za okres po wejściu w życie zmian, na pisemny, uzasadniony i udokumentowany wniosek Wykonawcy; Sposób rozliczenia dodatkowego wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu o przekazane przez Wykonawcę karty odpadów oraz dowody opłat ponoszonych przez Wykonawcę na rzecz instalacji komunalnych.
3) zaistnienia siły wyższej, przez którą strony uznają zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od stron:
a) którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy,
b) którego strony nie mogły uniknąć, ani któremu strony nie mogły zapobiec, przy zachowaniu należytej staranności,
4) zmiany oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i /lub/ Wykonawcy,
5) regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
6) zmian korzystnych dla Zamawiającego lub gdy konieczność wprowadzenia zmian wynikać będzie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
7) zmiany rachunku bankowego Wykonawcy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-30 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę pod rygorem nieważności za pomocą „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego na plarformie miniPortal

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-30 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

8.1. Oferta powinna obejmować wszystkie koszty składające się na realizację zamówienia.
8.2. Wykonawcy przedstawiają oferty zgodne z wymaganiami SWZ na formularzu o treści zgodnej z załącznikiem nr 1 do SWZ.
8.3. Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej w języku polskim. Dokumenty wchodzące w skład oferty muszą być czytelne. Dokumenty sporządzone w innym języku niż język polski winne być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. Oferta należy podpisać przez osobę uprawnioną do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych Wykonawcy.
8.3.1. Wszystkie strony oferty oraz wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, powinny być parafowane przez osobę uprawnioną.
8.3.2. Strony oferty należy podpisać przez osobę uprawnioną.
8.3.3. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
8.3.4. Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. Do upływu terminu składania ofert Wykonawca może wycofać ofertę.
8.3.5. Wykonawca składa ofertę pod rygorem nieważności za pomocą „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego w miniPortalu w terminie do dnia 30 marca 2022 r. do godz. 10.00. Formularz do zaszyfrowania ofert jest dostępny dla Wykonawców w miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na której prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
8.3.6. Do oferty należy dołączyć druk formularza oferty w postaci elektronicznej lub formie elektronicznej opatrzonej elektronicznym kwalifikowanym podpisem, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP).
8.3.7. Sposób złożenia oferty, w tym jej zaszyfrowanie opisany jest w instrukcji użytkownika, na stronie https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf
8.3.8. Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”. Sposób zmiany i wycofania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej na stronie https://moniportal.uzp.gov.pl
Po upływie terminu na składanie ofert nie jest możliwe dokonanie jej zmiany lub wycofania.
8.3.9. Jeżeli dokumenty elektroniczne przekazane za pomocą środków komunikacji elektronicznej zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1913 ze zm.), co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępnione innym uczestnikom postępowania niż Zamawiający, Wykonawca powinien złożyć je w osobnym pliku wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia: „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresować do jednego pliku archiwum (ZIP).
NAJNOWSZE ZLECENIE
Szukam płyty poliwęglanowej w kolorze antracyt - Milanówek
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania12-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Szukam płyty poliwęglanowej w kolorze antracyt o wymiarach 3,15 x 150, bądź 3 sztuki 105x150. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI