Odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGrajewo
  • WojewództwoPodlaskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-12-05
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Grajewo
  • Data publikacji ogłoszenia2018-11-27
  • Numer ogłoszenia653947-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 653947-N-2018 z dnia 2018-11-27 r.

Gmina Grajewo: Odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grajewo, krajowy numer identyfikacyjny 45066972000000, ul. ul. Komunalna  6 , 19-200   Grajewo, woj. podlaskie, państwo Polska, tel. 862 723 000, e-mail uggrajewo@onet.pl, faks 862 723 000.
Adres strony internetowej (URL): www.gminagrajewo.pl
Adres profilu nabywcy: www.gminagrajewo.pl
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.gminagrajewo.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Nie
http://bip.ug.grajewo.wrotapodlasia.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemnie wersja papierowa (osobiście, posłaniec, operator pocztowy)
Adres:
Gmina Grajewo, ul. Komunalna 6, 19-200 Grajewo

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo
Numer referencyjny: R.271.1.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: I. Przedmiot zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia: odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo w okresie od 01 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2021 r. 2) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z uchwałą Nr 246/XLII/18 Rady Gminy Grajewo z dnia 27 września 2018 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grajewo (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2018 r. poz. 3956). 3) Charakterystyka gminy Grajewo: Obszar gminy Grajewo wynosi 30 813 ha, z czego 10 237 ha powierzchni stanowią lasy. Szacuje się że ok. 10% stanowi zabudowa kolonijna. W skład gminy Grajewo wchodzi 51 miejscowości. Nazwy miejscowości: 1) Białaszewo, 2) Białaszewo-Kolonia, 3) Białogrądy, 4) Boczki-Świdrowo, 5) Brzozowo, 6) Brzozowa Wólka, 7) Chojnówek, 8) Ciemnoszyje, 9) Cyprki, 10) Danówek, 11) Dybła, 12) Elżbiecin, 13) Flesze, 14) Gackie, 15) Godlewo, 16) Grozimy, 17) Kacprowo, 18) Kapice, 19) Konopki, 20) Konopki-Kolonie, 21) Koszarówka, 22) Koty Rybno, 23) Kurejewka, 24) Kurejwa, 25) Kurki, 26) Lipińskie, 27) Łamane Grądy, 28) Łękowo, 29) Łojki, 30) Łosewo, 31) Mareckie, 32) Mierucie, 33) Modzele, 34) Okół, 35) Pieniążki, 36) Podlasek, 37) Popowo, 38) Przechody, 39) Ruda, 40) Sienickie, 41) Sikora, 42) Sojczyn Borowy, 43) Sojczyn Grądowy, 44) Sojczynek, 45) Szymany, 46) Szymany-Kolonie, 47) Toczyłowo, 48) Uścianki, 49) Wierzbowo, 50) Wojewodzin, 51) Zaborowo. 4) Wykonawca ma obowiązek przed złożeniem oferty zapoznać się ze specyfiką gminy tj. z rozmieszczeniem nieruchomości, ukształtowaniem terenu oraz systemem dróg gminy Grajewo w celu poprawnej wyceny zamówienia. 5) Orientacyjna jednorazowa długość trasy przejazdu śmieciarki wynosi 750 km. 6) Szacowana ilość odpadów rocznie wynosi: Średnia ilość zmieszanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 wytwarzanych na terenie gminy Grajewo wynosi ok. 560 Mg rocznie. Powyższe dane ilościowe zostały przygotowane przez Zamawiającego z należytą starannością, należy traktować je jednak, jako przybliżone. W 2015 r. ilość zmieszanych odpadów komunalnych wyniosła 555,1 Mg, w 2016 r. – 512,94 Mg, w 2017 r – 553,08 Mg, natomiast w okresie od stycznia do października 2018 r. – 474,44 Mg. Średnia ilość pozostałych odpadów: - segregowanych ok. 100 Mg, - popiołu ok. 140 Mg. Zamawiający nie ma wpływu na ilość wytworzonych odpadów komunalnych. Przedstawione ilości mogą ulec zmianie nie z winy Zamawiającego. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia i/lub odszkodowania za osiągnięcie innych wartości. 7) Ludność: a) Liczba mieszkańców gminy (zameldowanych) wynosi 6 011, z czego:  5 917 osób w zabudowie jednorodzinnej,  94 osób na terenie zabudowy wielorodzinnej. b) Liczba gospodarstw domowych wg złożonych deklaracji, od których odbierane są odpady komunalne wynosi 1 281 w tym:  885 gospodarstw segregujących odpady,  396 gospodarstw nie segregujących odpadów,  2 wspólnoty mieszkaniowe nie segregujące odpadów. c) Liczba nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne wg złożonych deklaracji - 59 W/w wielkości mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. 8) Wykonawca ma obowiązek włączenia nowych nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi, bez żądania dodatkowej zapłaty oraz powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. 9) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości nagromadzonych odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, jak również nieruchomości niezamieszkałych. 10) Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru popiołu ze wszystkich nieruchomości, niezależnie od tego czy właściciele nieruchomości segregują odpady czy też nie. 11) W przypadkach szczególnych, na wezwanie Zamawiającego, wykonawca w możliwie najkrótszym terminie dokona odbioru odpadów komunalnych z miejsc przez niego wskazanych. II. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie od właścicieli nieruchomości następujących strumieni odpadów komunalnych: a) odpady zmieszane (kod 20 03 01), b) selektywnie zbierane odpady (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40), c) popiół (kod 20 01 99) – odrębny transport, d) bioodpady (kod 20 01 08). 2) Dostarczanie odebranych odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 1 do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych–Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce położonej na terenie gminy Grajewo. Zamawiający na podstawie zawartego porozumienia z BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym I (zarządcą RIPOK-u) poniesie koszty zagospodarowania odpadów. Wykonawca będzie zobowiązany podpisać umowę z BIOM Sp. z o.o. na nieodpłatne przekazywanie odpadów komunalnych zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie gminy Grajewo - przed podpisaniem umowy na realizację przedmiotowego zamówienia wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu umowę z BIOM Sp. z o.o. 3) Dostarczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ilości ok. 60 000 szt. rocznie i ich wydawanie właścicielom nieruchomości. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki odpadów. a) materiał – folia polietylenowa LDPE, b) pojemność – 120 l, c) grubość – co najmniej 60 mikronów, d) nadruk – jednostronny, kolor nadruku czarny, e) oznaczenie i kolorystyka worków: i „PAPIER” – koloru niebieskiego, ii „SZKŁO” – koloru zielonego, iii „METALE I TWORZYWA SZTUCZNE” – koloru żółtego. a) Dostarczenie worków do selektywnej zbiórki popiołu w ilości ok. 10 000 szt. rocznie w sezonie grzewczym - po ok. 3 worki na nieruchomość i ich wydawanie właścicielom nieruchomości. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki popiołu: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, b) pojemność – 60 l, c) grubość – co najmniej 60 mikronów, d) nadruk – jednostronny z napisem „POPIÓŁ”, e) kolorystyka worka – czarny bądź szary. b) Dostarczenie worków do selektywnej zbiórki odpadów kuchennych ulegających biodegradacji w ilości ok. 20 000 szt. rocznie i ich wydawanie po ok. 20 szt. miesięcznie na gospodarstwo domowe segregujące odpady. Charakterystyka worków do selektywnej zbiórki bioodpady: a) materiał – folia polietylenowa LDPE, b) pojemność – 60 l, c) grubość – co najmniej 60 mikronów, d) nadruk – jednostronny z napisem „BIO”, e) kolorystyka worka – brązowy. c) Urządzenia do gromadzenia odpadów zmieszanych zapewniają właściciele nieruchomości. d) Worki do gromadzenia odpadów zbieranych selektywnie zapewnia wykonawca. e) Odbiór odpadów: 1. Zabudowa wielorodzinna Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach ustawionych w dotychczas przeznaczonych do tego miejscach. Pojemniki zapewnia zarządca nieruchomości. a) częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu, w godzinach otwarcia ZZO w Koszarówce, zgodnie z harmonogramem opracowanym przez wykonawcę zatwierdzonym przez Zamawiającego. Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99 oraz 20 01 08). Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo – workowym. Wykonawca zapewnia worki oraz zobowiązany jest do ich dostarczania właścicielom nieruchomości prowadzącym selektywną zbiórkę odpadów. Przy odbiorze worków z wysegregowanymi odpadami wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju. a) częstotliwość wywozu - stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Popioły wyłącznie w okresie od 1 października do 31 maja, również raz w miesiącu. Odpady biodegradowalne co najmniej raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, natomiast w okresie od 1 maja do 30 września dwa razy w miesiącu. 2. Zabudowa jednorodzinna Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach. Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości. a) częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99 oraz 20 01 08). Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo - workowym. Wykonawca zapewnia worki oraz zobowiązany jest do ich dostarczania właścicielom nieruchomości prowadzącym selektywną zbiórkę odpadów. Przy odbiorze worków z wysegregowanymi odpadami wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju, z tym że na popiół co najmniej 3 worki na nieruchomość, natomiast na odpady biodegradowalne ok. 4 worki miesięcznie na gospodarstwo domowe. a) częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Popioły wyłącznie w okresie od 1 października do 31 maja, również raz w miesiącu. Odpady biodegradowalne co najmniej raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, natomiast w okresie od 1 maja do 30 września dwa razy w miesiącu. 3. Nieruchomości niezamieszkałe Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod 20 03 01). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne gromadzone będą w pojemnikach ustawionych w dotychczasowych przeznaczonych do tego miejscach (altanki śmietnikowe, wyznaczone miejsca na pojemniki). Pojemniki zapewniają właściciele nieruchomości. a) częstotliwość wywozu - stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu ze szczególnym uwzględnieniem dodatkowych odbiorów, wskazanym w Załączniku Nr 9 do SIWZ. Selektywnie zbierane odpady komunalne (kody: 15 01 01, 15 01 02, 15 01 04, 15 01 05, 15 01 06, 15 01 07 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 40, 20 01 99 oraz 20 01 08). Selektywna zbiórka odpadów komunalnych odbywać się będzie w systemie pojemnikowo - workowym, Wykonawca zapewnia worki oraz zobowiązany jest do ich dostarczania właścicielom nieruchomości prowadzącym selektywną zbiórkę odpadów. a) Częstotliwość wywozu – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu. Popioły wyłącznie w okresie od 1 października do 31 maja, również raz w miesiącu. Odpady biodegradowalne co najmniej raz w miesiącu w okresie od 1 października do 30 kwietnia, natomiast w okresie od 1 maja do 30 września dwa razy w miesiącu. Przy odbiorze worków z wysegregowanymi odpadami wykonawca zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju, z tym że na popiół co najmniej 3 worki na nieruchomość, natomiast w okresie od 1 maja do 30 września dwa razy w miesiącu. III. Przedmiotem zamówienia nie jest: 1) Odbieranie selektywnie zbieranych następujących rodzajów odpadów komunalnych: a) przeterminowanych leków i chemikaliów, b) zużytych baterii i akumulatorów, c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, e) odpadów budowlanych i rozbiórkowych, f) zużytych opon, g) odpadów zielonych. 2) Wyposażanie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane. Wykonawca może wydzierżawiać pojemniki właścicielom nieruchomości za dodatkową opłatą ponoszoną przez właścicieli nieruchomości. IV. Obowiązki Wykonawcy realizującego zamówienie 1. Przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy wykonawcy wykaz adresów nieruchomości wg złożonych deklaracji wraz z informacją o sposobie zbierania odpadów. 2. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych zgodnie z ustalonym harmonogramem wywozu. 3. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania harmonogramów odbioru odpadów niesegregowanych (zmieszanych), odbioru odpadów segregowanych, odrębnie odbioru popiołu. Harmonogramy zatwierdzi Zamawiający. Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia harmonogramów wywozu odpadów do 28 grudnia 2018 r. Wszelkie zmiany harmonogramu będą wymagały zgody Zamawiającego, a wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia zmienionych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej odbiorem odpadów komunalnych. 4. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Załącznikiem Nr 9 do SIWZ i uwzględnienia wszystkich terminów odbioru. 5. Wykonawca wspólnie z Zamawiającym odpowiadają za informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. Zamawiający będzie publikował harmonogramy odbioru odpadów na stronie internetowej www.gminagrajewo.pl oraz przygotuje takie harmonogramy w formie wydruków. 6. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia worków do popiołu oraz harmonogramów odbioru właścicielom nieruchomości przed pierwszym odbiorem odpadów komunalnych nie później niż do 31 grudnia 2018 roku. 7. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć odpowiednią ilość worków do każdego z rodzajów odpadów aby zabezpieczyć dalsze odbiory. 8. Wykonawca przy odbiorze worków z wysegregowanymi odpadami zobowiązany jest do pozostawienia tej samej ilości worków danego rodzaju, z tym że do popiół co najmniej 3 worki na nieruchomość, natomiast na odpady biodegradowalne ok. 4 worki miesięcznie na nieruchomość. 9. Obowiązkiem wykonawcy jest odbieranie odpadów sprzed każdej nieruchomości, również w zabudowie kolonijnej i z nieruchomości położonych przy drogach gruntowych. Wykonawca jest zobowiązany wykonać usługę odbioru odpadów z zastosowaniem takich środków technicznych, które zapewnią dojazd do każdej posesji, również w trudnych warunkach pogodowych w okresie zimowym. 10. Wykonawca ma obowiązek włączenia nowo zamieszkałych i nowo powstałych nieruchomości do zakresu wykonywanej usługi, bez żądania dodatkowej zapłaty oraz powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego. 11. Wykonawca jest zobowiązany do porządkowania terenu zanieczyszczonego odpadami komunalnymi i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków, pojazdów jeśli jest to wynikiem jego działalności. 12. Obowiązkiem wykonawcy będzie posprzątanie miejsca wokół ww. pojemników, gdy zajdzie taka potrzeba, oraz zabranie dostawionych przy pojemnikach worków z niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi jak również przedstawienie Zamawiającemu (jeden raz w miesiącu) informacji z miejsc odbioru tego rodzaju worków (adres i ilość dostawionych worków). 13. Wykonawca jest obowiązany do realizacji reklamacji (nieodebranie z nieruchomości odpadów zgodnie z harmonogramem, niedostarczenie worków na odpady segregowane itp.) w ciągu 36 godzin od otrzymania zawiadomienia pisemnie, faksem bądź e-mailem od Zamawiającego. Wykonanie reklamacji należy niezwłocznie potwierdzić pisemnie faksem bądź e-mailem na adres Zamawiającego. 14. Wykonawca zobowiązany jest do bieżącego prowadzenia ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia i przekazywania na żądanie Zamawiającego ewidencji obsługiwanych nieruchomości w zakresie ilości zebranych odpadów (ilość i pojemność pojemników z odpadami zmieszanymi oraz ilość poszczególnych worków z odpadami zebranymi selektywnie). 16. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o liczbie i rodzaju wydanych worków, ilości odebranych odpadów z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów – segregowane i zmieszane, w terminie 14 dni po miesiącu, którego dotyczy. 17. Ww. raport stanowić będzie załącznik do faktury. 18. Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia w formie elektronicznej podglądu w czasie rzeczywistym aktualnego położenia pojazdów, które będą odbierały odpady z terenu gminy Grajewo 19. Wszystkie odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Grajewo Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce. Na potwierdzenie przekazania odpadów Wykonawca raz w miesiącu zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu karty przekazania odpadów. 20. Zgodnie z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) - w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania ich jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie pisemnie powiadomić o tym fakcie Zamawiającego, nie później niż w ciągu 36 godzin. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie dołączyć dokumentację filmową lub zdjęciową umożliwiającą identyfikację nieruchomości z rejestracją daty i godziny. 21. Zgodnie z art. 9e ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) - zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odebranymi od właścicieli nieruchomości. 22. Zgodnie z art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania półrocznych sprawozdań i przekazywania ich Wójtowi Gminy Grajewo w terminie do końca miesiąca następującego po upływie półrocza, którego dotyczy. 23. Wykonawca zapewnia właściwy stan sanitarny (mycie i dezynfekcję) pojazdów używanych podczas realizacji zamówienia. 24. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności : a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.), b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1454), c) rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r., w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), V. Do obowiązków wykonawcy należy ponadto: 1) Jeśli dla prawidłowej realizacji czynności objętych umową, wykonawca uzyska dostęp do danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 ze zm.), wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania przepisów ww. ustawy, w szczególności do zachowania w tajemnicy danych osobowych, do których uzyskał dostęp w związku z wykonywaniem niniejszej umowy, również po jej zakończeniu. 2) Wykonawca winien posiadać wpis do CEiDG lub do KRS.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90511000-2
90513100-7
90512000-9


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp polegającego na zwiększeniu bieżących usług do zamówienia podstawowego.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-01-01   lub zakończenia: 2021-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca powinien posiadać wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Grajewo, prowadzonego na podstawie art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2018r. poz.1454).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł. Przy ocenie spełniania tego warunku udziału przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) wielkości stanowiące o spełnianiu warunku będą zsumowane z dokumentów składanych przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu, podając datę i kurs.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga: a) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie) co najmniej 2 (dwie) usługi związane z przedmiotem zamówienia, a w szczególności polegającą na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych w sposób ciągły przez okres 12 miesięcy, o wartości każdej z nich minimum 70.000,00 zł. brutto. b) dysponuje następującymi narzędziami i urządzeniami: b.1. bazą magazynowo – transportową, która musi być usytuowana w odległości nie większej niż 60 km od granicy gminy Grajewo i na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy transportowej musi być ogrodzony oraz zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym. Baza magazynowo – transportowa musi być wyposażona zgodnie z przepisami Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). b.2. co najmniej 2 (dwoma) pojazdami specjalnymi do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, przystosowanymi do opróżniania pojemników o pojemności od 110 l do 1.100 litrów. b.3. co najmniej 2 (dwoma) pojazdami przystosowanymi do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych gromadzonych w workach (w tym popiół). b.4. co najmniej 1 (jednym) pojazdem przystosowanym do odbioru kontenerów z odpadami z dźwigiem hakowym lub bramowym. Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związane bezpośrednio z odbiorem odpadów z nieruchomości (tj.: kierowców i załogę pojazdów odbierających odpady) - jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j.: Dz. U. z 2018 r. poz. 917 ze zm.).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku. 3. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. 4. Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą. 5. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy z powodów określonych w art. 89 ust. 1 ustawy Pzp. 6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone oświadczenia oraz dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego spełnia/nie spełnia
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Uwaga: a) Wykonawca przedmiotowe oświadczenie przekazuje Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, b) Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje, potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, c) Oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do SIWZ, d) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Grajewo, prowadzonego na podstawie art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454). 2) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego wraz z potwierdzeniem opłaty należnej składki z tytułu w/w ubezpieczenia. Uwaga: a) Dokument składany jest na potwierdzenie spełniania warunku udziału określonego w rozdz. V ust. D. pkt 2) SIWZ. b) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa ten lub ci z wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie warunku określonego w rozdz. V ust. D. pkt 2) SIWZ. c) Wartości potwierdzające spełnianie warunku podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu, podając datę i kurs. d) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 3) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. 4) Dokument potwierdzający dysponowanie bazą magazynowo – transportową, 5) Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ. 6) Wykaz osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związane bezpośrednio z odbiorem odpadów z nieruchomości (tj.: kierowców i załogę pojazdów odbierających odpady). Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa w pkt 2, Zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1) Oświadczenie w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Uwaga: a) Treść wymaganego Oświadczenia w zakresie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający przekazuje na Załączniku Nr 8 do SIWZ. b) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane oświadczenie wykonawcy składają wspólnie.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Wypełniony i podpisany formularz „Formularz ofertowy” (wg Załącznika Nr 1 do SIWZ). 2) Pełnomocnictwo – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – do podpisania oferty względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą o ile prawo do ich podpisania nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza. 3) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – (składane w postępowaniu wraz z oświadczeniami składanymi przez Wykonawcę w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu) – oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda od wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł. (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100), Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art. 45 ustawy Pzp tj.: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.: Dz.U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Gminy Grajewo – Bank Spółdzielczy Szczuczyn O/Grajewo Nr 42 8768 1013 1310 3105 2000 0020 z adnotacją: „Wadium – przetarg: „odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Grajewo”. Wadium wnoszone w innej formie niż w pieniądzu (oryginał dokumentu) należy załączyć do oferty przetargowej. 3) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w innych formach dopuszczonych przez Zamawiającego winno być dołączone do oferty. 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium będzie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie odrzucona. 5) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6) Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7) Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8) Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie. 9) Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10) W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu. 11) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12) Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15) W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
wideorejestratory 20,00
klasa emisji spalin EURO 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
1. Zamawiający przekazuje wzór Umowy, która będzie zawarta w sprawie zamówienia publicznego, stanowiący Załącznik Nr 9 do SIWZ. 2. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta umowa, o której mowa w pkt 1. 3. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ustawy, w sposób i na warunkach szczegółowo opisanych we wzorze Umowy.

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy na warunkach wskazanych w art. 144 ust. 1 pkt 1, 2 i 6 ustawy Pzp w zakresie: 1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy, na uzasadniony wniosek Wykonawcy i pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w szczególności gdy jest spowodowana: a) udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp polegającego na zwiększeniu bieżących usług. b) wystąpieniem wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie zamówienia, klęsk żywiołowych, 2) usunięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć lub sformułowań użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana treści Umowy będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności lub niejasności i doprecyzowanie jej zapisów w celu jej jednoznacznej interpretacji, 3) zmiany stawki podatku VAT, (Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT), 4) Jeżeli przed zakończeniem realizacji zamówienia Zamawiający otrzyma indywidualną interpretację podatkową dotyczącą podatku od umów zawartych na podstawie niniejszego postępowania, która wskaże na konieczność zastosowania innej stawki podatku VAT, Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy z Wykonawcą na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy polegającą na zmianie stawki podatku VAT - do tych części zamówienia, do których będzie to uzasadnione w świetle otrzymanej interpretacji indywidualnej (stała zostaje kwota netto, Wykonawca wystawi faktury z właściwym podatkiem VAT). 5) Jeżeli Wykonawca wskaże w ofercie, że nie wystąpi odwrotne obciążenie VAT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 17 ust. 1h ustawy o podatku od towarów i usług (t.j.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) w relacjach Zamawiający (Gmina Grajewo) – Wykonawca a przed zakończeniem realizacji zamówienia Zamawiający otrzyma wiążącą indywidualną interpretację podatkową, która wskaże na występowanie odwrotnego obciążenia VAT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 17 ust. 1h ustawy o podatku od towarów i usług w relacjach Zamawiający (Gmina Grajewo) – Wykonawca, Zamawiający przewiduje zmianę umowy z Wykonawcą na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy polegającą na zmianie zasad rozliczania VAT zgodnie z zasadą odwrotnego obciążenia VAT, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 17 ust. 1h ustawy o podatku od towarów i usług. a) zmiany przepisów prawa dotyczącego przedmiotowej usługi w trakcie realizacji przedmiotu umowy. 2. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania. Takimi zmianami są zmiany o charakterze administracyjno – organizacyjnym umowy np. zmiana nr konta bankowego, dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno – prawnej w trakcie trwania umowy, innych danych identyfikacyjnych, zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy, 3. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności. 4. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy winny zostać dokonane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-12-05, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę podłączenie kuchenki gazowej w bloku- Białystok
  • Lokalizacja zleceniapodlaskie
  • Data dodania24-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę podłączenie kuchenki gazowej w bloku. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI