Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Bolesław

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Bolesław
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBolesław
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2023-11-06
  • ZamawiającyGMINA BOLESŁAW
  • Data publikacji ogłoszenia2023-10-26
  • Numer ogłoszenia2023/BZP 00462901
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Bolesław

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BOLESŁAW

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660855

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 68

1.5.2.) Miejscowość: Bolesław

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-220

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@boleslaw.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.boleslaw.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych na terenie Gminy Bolesław

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f793514-73ce-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00462901

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00062897/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Odiór i zagospodarowanie odpadów w Gminie Bolesław

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5f793514-73ce-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.
U. z 2020 poz. 2415).
6. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do
komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku
załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów
elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być
opatrzone, zgodnie z
wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby,
podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do
przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem
podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia.
8. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie
postępowania w zakładce „Komunikacja”.
9. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.
gov.pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
10. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
11. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
sekretariat@boleslaw.com.pl (nie dotyczy składania ofert).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PZ 271.1.9.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu i zagospodarowaniu odpadów komunalnych powstałych i zebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne oraz z domków letniskowych na terenie Gminy Bolesław z sołectw: Bolesław, Kuzie, Pawłów, Kanna, Podlipie, Strojców, Świebodzin, Samocice oraz Tonia i oraz z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Zakres zamówienia dotyczy odbioru odpadów komunalnych na terenie gminy Bolesław oraz zagospodarowanie odebranych odpadów, poprzez odzysk lub unieszkodliwienie, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowanie do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2021 poz. 888).


2. Usługa odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych będzie realizowana zgodnie z:
a) Obowiązującymi przepisami prawa, a zwłaszcza:
- Ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j Dz.U. z 2021r. poz.888),
- Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j Dz.U. z 2021r. poz. 779 ze zm.),
- Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r.- Prawo ochrony środowiska (t.j Dz.U. z 2020r. poz. 1219 ze zm.),
b) obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Bolesław oraz każdą Uchwałą Rady Gminy w Bolesławiu dotyczącą systemu gospodarowania odpadami
c) aktualnym Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami

3. Ogólna charakterystyka Gminy Bolesław
a) Powierzchnia gminy Bolesław wynosi 35,7 km2.
b) Liczba mieszkańców według ilości osób zgłoszonych według deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami na dzień 30.06.2023r. wynosiła 1680 osób.
c) Szacowana liczba nieruchomości wg. złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami wynosi 648, z których będą odbierane odpady komunalne:

Uwaga: Ilości nieruchomości są orientacyjne. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości punktów odbioru odpadów. Ich ilość w ciągu okresu realizacji zamówienia może ulec zmianie.

4. Ilość/masa poszczególnych rodzajów odpadów odebranych z terenu gminy Bolesław na podstawie sprawozdań składanych za 2022 rok wyniosła:
15 01 01 Papier i tektura 6,66 Mg
15 01 02 Tworzywa sztuczne 29,14 Mg
15 01 07 Szkło 22,14 Mg
20 01 36 Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 1,84 Mg
20 02 03 Inne odpady nieulegające biodegradacji 0,60 Mg
20 03 01 Niesegregowane odpady komunalne 270,23 Mg
20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 22,50 Mg
Razem 353,11 Mg

Uwaga: Ilość wytworzonych i odebranych z terenu Gminy Bolesław i nie jest zależna od Zamawiającego. Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne i Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych wielkości

5. Charakterystyka odbieranych odpadów:
5.1 Odpady komunalne niesegregowane (odpady zmieszane)- gromadzone będą w pojemnikach znajdujących się przy posesjach, Wykonawca dostarczy do każdej posesji pojemnik na odpady o pojemności 120l lub dwa pojemniki o pojemności 120 l w przypadku gospodarstw 6 i więcej osobowych.
lub/oraz w czarnych workach (dotyczy nieruchomości tzw. domków letniskowych).
5.1.1 Worki na odpady zmieszane (dla mieszkańców przystępujących do segregacji, na wymianę, w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca,
5.1.2 Worki muszą być w kolorze czarnym, opatrzone nadrukiem jw. oraz dodatkowo musi widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy
5.1.3 Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych poprzez przekazanie ich do odzysku lub unieszkodliwienia zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz na miesiąc wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających te czynności, tj. karty przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt. instalacji komunalnej do której ww. odpady zostały przekazane.

5.2 Odpady komunalne zbierane selektywnie (odpady segregowane) - odbiór odbywał się będzie w systemie workowym i powinien być prowadzony w taki sposób, aby nie dopuścić do mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz selektywnie zebranych odpadów komunalnych różnych rodzajów ze sobą. Dopuszcza się odbiór różnych rodzajów odpadów selektywnych jednym samochodem, jeżeli nie będą mieszać się ze sobą.
5.2.1 Wprowadza się 3 rodzajów worków na odpady segregowane:
a) kolor żółty oznakowane nadrukiem „TWORZYWA SZTUCZNE” przeznaczony na
odpady z tworzyw sztucznych oraz odpady wielomateriałowe, oraz metale.
b) kolor niebieski oznakowane nadrukiem „PAPIER" przeznaczony na papier, makulaturę i tekturę,
c) kolor zielony oznakowane nadrukiem „SZKŁO” przeznaczony na szkło bezbarwne i kolorowe, opakowania szklane,
5.2.2 Worki do selektywnej zbiórki odpadów (dla mieszkańców przystępujących do systemu,
na wymianę, w ramach reklamacji) zapewnia Wykonawca,
5.2.3 Worki muszą być w odpowiednim kolorze, opatrzone nadrukiem jw. oraz dodatkowo musi widnieć adres i dane kontaktowe Wykonawcy
5.2.4 Obowiązkiem Wykonawcy będzie zagospodarowanie selektywnie zebranych odpadów poprzez przekazanie ich do odzysku zgodnie z przepisami obowiązującego prawa i zasadą bliskości (art. 20 ustawy o odpadach) oraz przedstawienie Zamawiającemu raz
w miesiącu wraz z fakturą za wykonaną usługę dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów za poprzedni miesiąc wraz informacją nt.
instalacji do której ww. odpady zostały przekazane.

5.3 Charakterystyka worków na odpady:

a) materiał – folia polietylenowej LDPE lub równoważnego materiału
b) pojemność - 120l
c) grubość - worki powinny być wykonane o grubości minimum 60 mikrometrów i odporne na rozerwanie - wytrzymałość minimum 30 kg

d) nadruk rodzaj segregowanego odpadu oraz adres i dane kontaktowe Wykonawcy

5.4 Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów
5.4.1 Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów niesegregowanych (zmieszanych) oraz pozostałych po segregacji:
a) co 2 tygodnie z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, według harmonogramu ustalonego na podstawie przekazanych punktów adresowych. Harmonogramy (trasówki) przedstawi Wykonawca i uzgodni je z Zamawiającym.

b) z terenu nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywane jedynie przez część roku nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.

5.4.2 Częstotliwość odbioru i wywozu odpadów komunalnych zbieranych selektywnie:
a) jeden raz (1x) w miesiącu, wg harmonogramu przedstawionego przez
Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym


5.5 Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów (PSZOK)
5.5.1 Gmina prowadzi własny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dla mieszkańców Gminy Bolesław który znajduje się w Pawłowie przy Oczyszczalni Ścieków.
5.5.2 Do Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych właściciele nieruchomości zamieszkałych mogą przekazywać we własnym zakresie, następujące odpady komunalne:

- Papier i tektura oraz opakowania z papieru i tektury
- Tworzywa sztuczne oraz opakowania z tworzyw sztucznych
- Opakowania wielomateriałowe
- Szkło oraz opakowania ze szkła
- Zużyte opony
- Zużyte tonery drukarek domowych
-Odpady betonu oraz gruz betonowy, gruz ceglany, innych materiałów
ceramicznych i elementów wyposażenia oraz zmieszane odpady z
budowy, remontu i demontażu
- Frakcja poniżej 10mm w tym popioły
- Odzież i tekstylia
-Chemikalia i oleje
- Świetlówki i lampy fluorescencyjne
- Przeterminowane lekarstwa
- Baterie i akumulatory
- Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne
- Odpady ulegające biodegradacji (np. odpady zielone)
- Odpady wielkogabarytowe (Meble i inne odpady wielkogabarytowe)


5.5.3 Ustala się limit ilości odpadów budowlanych i rozbiórkowych przyjmowanych nieodpłatnie przez PSZOK w ilości 500 Kg oraz odbieranych zużytych opon samochodów osobowych w ilości 8 szt. na nieruchomość, na rok.
5.5.4 Wykonawca zobowiązany będzie do odbioru zebranych na PSZOK wszystkich frakcji minimum 1 raz na kwartał. W przypadku wcześniejszego zapełnienia pojemników odbiór określonych frakcji przez Wykonawcę nastąpi w terminie 2 dni roboczych od zgłoszenia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający stosować będzie następujące
kryteria:
- cena 60 %,
- termin płatności faktur 40 %.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
7.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
7.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Wykonawca musi posiadać aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Bolesław
7.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
7.4 zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych należycie, co najmniej jedną usługę odpowiadająca swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, polegającą na odbiorze od właścicieli nieruchomości co najmniej 300 Mg odpadów przez 1 rok.
7.5 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – załącznik nr 2.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa wart. 112 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy, oraz, jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.6 Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wg zasady spełnia/nie spełnia w oparciu o dostarczone dokumenty, o których mowa w pkt 7.
7.7 Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja).
7.7. 1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
7.7.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Pełnomocnictwo może być udzielone w szczególności:
- łącznie przez wszystkich Wykonawców (jeden dokument),
- oddzielnie przez każdego z nich (tyle dokumentów ilu wykonawców).

W każdym jednak przypadku w treści dokumentu/pełnomocnictwa zaleca się wymienić wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i wskazać ich Pełnomocnika.
7.7.3 Wszelką korespondencję Zamawiający będzie prowadził wyłącznie z Pełnomocnikiem.
7.7.4 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
7.7.5 Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
7.7.6 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie, zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7.7.7 Odnośnie żadnego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie nie mogą istnieć podstawy wykluczenia wskazane w pkt 6.2.
7.7.8 W przypadku, o którym mowa w pkt 7.4 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy – załącznik nr 3.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1 Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
8.2.1.1 W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
a) aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Bolesław
b) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.

Wykonawca w przedmiotowym wykazie wskaże usługi określone w warunku wykazanym w pkt 7.4) oraz złoży dowody, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Wzór przedmiotowego wykazu stanowi załącznik nr 4.
Przedmiotowy wykaz winien zostać złożony jako dokument elektroniczny podpisany podpisem elektronicznym – w formie elektronicznej (jako dokument opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby uprawnionej / kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) lub w postaci elektronicznej (jako dokument opatrzony elektronicznym podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym osoby uprawnionej / elektronicznymi podpisami zaufanymi lub elektronicznymi podpisami osobistymi osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy / Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia)
8.3 Formy składania dokumentów reguluje Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z paragrafem 8 wzoru umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-06 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć poprzez Platformę e-Zamówienia.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-06 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę remont starego drewnianego domu-Nowy Sącz
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania02-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę remont starego drewnianego domu w Nowym Sączu. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI