Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGronowo Elbląskie
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2019-12-18
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Gronowo Elbląskie
  • Data publikacji ogłoszenia2019-12-10
  • Numer ogłoszenia634521-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 634521-N-2019 z dnia 2019-12-10 r.

Gmina Gronowo Elbląskie: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Gronowo Elbląskie, krajowy numer identyfikacyjny 17074807000000, ul. Łączności  3 , 82-335  Gronowo Elbląskie, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 552 315 623, e-mail e.zajac@gminagronowo.pl, faks 552 315 623.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.gminagronowo.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.bip.gminagronowo.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.gminagronowo.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
forma pisemna w języku polskim
Adres:
Urząd Gminy Gronowo Elbląskie, pokój nr 11, ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, powiat elbląski, woj. warmińsko-mazurskie.

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie
Numer referencyjny: ZRGo.ZP.271.7.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1.Przedmiot zamówienia: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie 2.Zakres zamówienia: 1)Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (kod 200301) będzie się odbywało bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Właściciel nieruchomości umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemnika na odpady. Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości ma obowiązek takowy dostarczyć wówczas koszt pojemnika pokrywa właściciel nieruchomości bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji ustala się o pojemności w dm3: 110, 120, 240. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji – 1 raz na tydzień. Jeżeli ustawienie pojemników do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych jest niemożliwe lub utrudnione, właściciele nieruchomości mogą stosować do zbiórki tych odpadów worki o pojemności 120 dm3. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odebranych odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 2)Odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (kod 200301) w terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Właściciel nieruchomości/zarządca umożliwi Wykonawcy swobodny dostęp do pojemników służących do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji. Jeżeli nieruchomość nie jest wyposażona w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji Wykonawca na wniosek właściciela nieruchomości/zarządcy ma obowiązek takowe dostarczyć - koszt wyposażenia nieruchomości w pojemniki pokrywa właściciel nieruchomości/zarządca bezpośrednio u Wykonawcy. Pojemniki muszą być szczelne, zamykane oraz zapewniać zebranie wszystkich odpadów z terenu nieruchomości w okresie między kolejnymi wywozami. Pojemniki do gromadzenia odpadów zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji ustala się o pojemności w dm3: 110, 120, 240 i 1100. Pojemniki do gromadzenia odpadów ustala się o pojemności: 5m3, 7m3, 10m3. Częstotliwość wywozu przez Wykonawcę odpadów zmieszanych oraz odpadów pozostałych po segregacji – 1 raz na tydzień. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia odebranych odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 3)Selektywne odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych następujących frakcji odpadów tj.: •papier i tektura, kod 200101, 150101 •szkła, opakowania ze szkła, kod 200102,150107 •metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe kod 200140, 200139, 150104, 150102, 150105, 150106, •odpady ulegające biodegradacji - zielone kod 200201 odbywać się będzie bezpośrednio od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom, którzy zadeklarowali zbiórkę odpadów w sposób selektywny worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych o pojemności 120 dm3 wykonanych z folii LDPE o wymiarach 70 cm x 110 cm odpowiednio dla każdej frakcji odpadów: - kolor niebieski z napisem „Papier” o minimalnej grubości 0,05 mm - worki przeznaczone do gromadzenia odpadów z papieru oraz makulatury, częstotliwość odbioru: 1 raz na miesiąc, - kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” o minimalnej grubości 0,05 mm – worki przeznaczone do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych, częstotliwość odbioru: 1 raz na dwa tygodnie, - kolor zielony z napisem „Szkło” o minimalnej grubości 0,07 mm – worki przeznaczone do gromadzenia odpadów ze szkła bezbarwnego oraz kolorowego, częstotliwość odbioru: 1 raz na miesiąc, z wyjątkiem miesięcy kwiecień i grudzień, w których odbiór odbędzie się 2 razy. - kolor brązowy z napisem „Bio” o minimalnej grubości 0,05 mm - worki przeznaczone do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji i odpadów zielonych, częstotliwość odbioru: 1 raz na dwa tygodnie w okresie jesienno-zimowym. W okresie od 01 maja do 30 września z częstotliwością 2 razy w miesiącu. Wszystkie worki muszą być wykonane z folii kolorowej półprzeźroczystej umożliwiającej szybką ocenę zawartości. Worki muszą wytrzymać min. wagę 25 kg. Muszą być odporne na działanie niskich temperatur, promieni UV i środków chemicznych. Tworzywo sztuczne, jak i barwniki, z których są wykonane nie mogą zawierać kadmu, ołowiu i innych pierwiastków szkodliwych dla środowiska. Ponadto muszą być obojętne dla wód gruntowych. Worki powinny posiadać jednolitą strukturę tworzywa na całej powierzchni, a grubość worka musi być niezmienna na całej jego powierzchni. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, a następnie przekazania wszystkich odpadów selektywnie zebranych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 4)Selektywne odbieranie, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych następujących frakcji odpadów tj.: •papier i tektura, kod 200101, 150101 •szkła, opakowania ze szkła, kod 200102,150107 •metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe kod 200140, 200139, 150104, 150102, 150105, 150106, •odpady ulegające biodegradacji - zielone kod 200201 na terenie zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie poprzez ustawienie co najmniej jednego zestawu składającego się z czterech pojemników (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, BIO) we wskazanych miejscach zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. Wykonawca w ramach zamówienia zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia w/w pojemników we wskazanych miejscach. Pojemniki do gromadzenia odpadów selektywnie zebranych ustala się o pojemności w dm3: 240, 660, 1100, oznaczonych odpowiednio do każdej frakcji odpadów: •kolor niebieski z napisem „Papier” - pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów z papieru oraz makulatury, częstotliwość wywozu: 1 raz na 2 tygodnie, •kolor żółty z napisem „Metale i tworzywa sztuczne” – pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych, częstotliwość wywozu: 1 raz na 2 tygodnie, •kolor zielony z napisem „Szkło” – pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów ze szkła bezbarwnego oraz kolorowego, częstotliwość wywozu: 1 raz na miesiąc, •kolor brązowy z napisem „Bio”- pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów ulegających biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, częstotliwość wywozu: 1 raz na 2 tygodnie w okresie jesienno-zimowym. W okresie od 01 maja do 30 września z częstotliwością 3 razy w miesiącu. Pojemniki na „Papier”, „Szkło” oraz „Metale i tworzywa sztuczne” muszą być przystosowane do opróżniania przy użyciu śmieciarki, wyposażone w 4 koła wyposażone w hamulce i uchwyty boczne, zamykane klapą, która będzie wyposażona w min. 2 wrzutnie o min. średnicy 20 cm. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany ilości i wielkości pojemników oraz częstotliwość wywozu w/w odpadów komunalnych segregowanych. W/w odpady przekazywane będą przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonych miejsc. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, a następnie przekazania wszystkich odpadów selektywnie zebranych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 5)Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji – przeterminowane leki (kod 200131*, 200132) odbywać się będzie poprzez ustawienie pojemnika do gromadzenia odpadów we wskazanej aptece. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i ustawienia pojemnika we wskazanej aptece – „VERBENA” w Gronowie Elbląskim. Częstotliwość wywozu wg zgłoszenia do Wykonawcy. W/w odpady są przekazywane przez mieszkańców we własnym zakresie do wyznaczonego miejsca. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru, a następnie przekazania odpadów do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 6)Selektywne odbieranie i zagospodarowanie odpadów z terenu gminy frakcji: •zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kod 200121*, 200135, 200136, 200123* •zużyte baterie i akumulatory kod 200133*, 200134 •odpady budowlane i rozbiórkowe kod 170101, 170102, 170103, 170107 •meble i inne odpady wielkogabarytowe kod 200307, •zużyte opony 160103, •chemikalia w tym opakowania po chemikaliach kod 200113*, 200114*, 200115*, 200119*, 200127*, 200129*, •odpady ulegające biodegradacji - zielone kod 200201, •odpady kuchenne ulegające biodegradacji kod 200108, •papier i tektura kod 150101, 200101 •metal kod 150104, 200140, •tworzywa sztuczne kod 150102, 170203, 200139, •szkło i opakowania ze szkła kod 150107, 200102, •opakowania wielomateriałowe kod 150105, •odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach 200399 odbywać się będzie poprzez ustawione pojemniki/kontenery do gromadzenia odpadów w punkcje selektywnego zbierania odpadów komunalnych zlokalizowanym w Oleśnie 48. Mieszkańcy zamieszkałych nieruchomości na terenie Gminy Gronowo Elbląskie będą mogli dostarczać nieodpłatnie i na własny koszt w/w frakcje odpadów do w/w punktu. Wykonawca wyposaży punkt w niezbędną ilość urządzeń w tym pojemniki/kontenery umożliwiające prawidłowy odbiór i zagospodarowanie dostarczonych do niego odpadów w sposób zgodny z wymogami obowiązującego w tym zakresie prawa. Odbieranie odpadów komunalnych powinno odbywać się na bieżąco, po zapełnieniu kontenerów – pojemników, w ciągu dwóch dni roboczych od zgłoszenia przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do utworzenia punktu odbioru oraz przekazania wszystkich odpadów selektywnie zebranych do RIPOK, tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. Zamawiający zapewni obsługę punktu, poprzez wyznaczenie miejsca do usytuowania pojemników-kontenerów, zamykanie i otwieranie punktu. 7)W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego uszkodzeń pojemników/kontenerów spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (silny wiatr), wandalizmem, etc., Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników/kontenerów w ciągu dwóch dni od zgłoszenia przez Zamawiającego. 8)Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych, pozostałych po segregacji przez mieszkańców oraz zebranych w sposób selektywny polega na całorocznym opróżnianiu pojemników i worków ustawionych w miejscach gromadzenia odpadów oraz opróżnianie pojemników/kontenerów do gromadzenia odpadów segregowanych, zlokalizowanych w punktakach selektywnej zbiórki, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramu odbioru odpadów. Odbiór odpadów komunalnych obejmuje również odpady znajdujące się poza pojemnikami/kontenerami lub workami, w miejscach gromadzenia odpadów oraz w punktach selektywnej zbiórki, każdorazowo po opróżnieniu pojemników uprzątnięciu podlega miejsce/punkt gromadzenia odpadów oraz jego bezpośrednie sąsiedztwo. 9)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 2 razy w ciągu trwania umowy w miesiącach kwiecień i wrzesień - bezpośrednio od mieszkańców. Odpady wielkogabarytowe będą wystawiane przez mieszkańców w systemie ”do krawężnika”. Odbiór odpadów odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę, zatwierdzonym przez Zamawiającego i podanym do ogólnej wiadomości, w tym również udostępniony na stronie internetowej Zamawiającego. 3.Wymagania dla pojazdów i urządzeń, którymi Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia: 1)Wykonawca odbierający odpady komunalne przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany jest dysponować pojazdami sprawnymi technicznie, zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu drogowego, przystosowanymi do odbierania: zmieszanych odpadów komunalnych, selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach. 2)W przypadku wystąpienia awarii pojazdów, Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojazd zastępczy o tych samych parametrach. 3)Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu. 4)Pojazdy muszą spełniać wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. 5)Zaplecze techniczne – baza magazynowo-transportowa. Wykonawca musi spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013, poz. 122). 6)Teren bazy magazynowo-transportowej wyposażony jest w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi przepisami ustawy z dnia 20.07.2017r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2018r., poz. 2268 ze zm.) oraz ustawy z dnia 14.12.2012r. o odpadach (Dz. U. z 2019r., poz.701 ze zm.). 7)Na terenie bazy magazynowo-transportowej powinny znajdować się także: a)punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, b)miejsce do mycia i dezynfekcji pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy magazynowo-transportowej (potwierdzenie – umowa na realizację usługi). 4.Obowiązki Wykonawcy przed rozpoczęciem i w trakcie realizacji zamówienia: 1)Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych oraz zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2)Wykonawca obowiązany jest w dniu podpisania oraz przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia do posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w Gminie Gronowo Elbląskie, do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności. 3)Wykonawca zobowiązany jest do przekazania selektywnie zebranych odpadów komunalnych do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42, zgodnie z zawartym Porozumieniem Międzygminnym z dnia 10.02.2010 r. oraz aneksem nr 1 z dnia 29.06.2015 r. 4)Wykonawca zobowiązany jest podczas ważenia odpadów w RIPOK do każdorazowego deklarowania rodzaju dostarczanych odpadów komunalnych i nazwy Gminy. 5)Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania kart przekazania odpadów zgodnie z zaleceniem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK). 6)Wykonawca będąc na terenie RIBOK zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu porządkowego Zakładu oraz dostosowania się do zaleceń pracowników Zakładu. 7)Wykonawca odbierający od właścicieli nieruchomości odpady komunalne zmieszane, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych, zobowiązany jest do ich przekazania do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK), 8)W przypadku, gdy Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK) tj. Zakład Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42 ulegnie awarii lub z innych przyczyn nie będzie mogła przyjmować odpadów, Wykonawca jest zobowiązany w ramach obowiązującej ceny dostarczyć odpady do instalacji zastępczej. 9)Wykonawca na wniosek właściciela/zarządcy nieruchomości zobowiązany jest do umożliwienia wynajmu, dzierżawy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych lub odpadów pozostałych po segregacji w okresie obowiązywania umowy. 10)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia wszystkich pojemników do selektywnego zbierania odpadów we wskazane miejsca w ramach wykonania niniejszego zamówienia. 11)Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia mieszkańcom worków do selektywnej zbiórki odpadów o pojemności 120 dm3. Szacuje się, że w skali roku potrzeba będzie około 64 750 worków na odpady selektywnie zbierane (tj. worki do selektywnego zbierania papieru; worki do selektywnego zbierania szkła; worki do selektywnego zbierania tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych; worki na odpady ulegające biodegradacji). Za każdy wystawiony worek z odpadami selektywnie zebranymi, Wykonawca pozostawi na nieruchomości nowy worek. 12)Pojemniki stanowiące własność Wykonawcy winny być poddane dezynfekcji dwa raz w roku na zgłoszenie Zamawiającego. Po dokonaniu tej czynności Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu informacji o jej realizacji. 13)Wykonawca jest zobowiązany do odbioru odpadów wielkogabarytowych 2 razy w ciągu trwania umowy w miesiącach kwiecień, wrzesień - bezpośrednio od mieszkańców. Powyższe odpady będą wystawiane przez mieszkańców w systemie ”do krawężnika”. 14)Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w ilości co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie. 15)Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników/kontenerów w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania – obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (plamy, zabrudzenia itp.). 16)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktu zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp.. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 17)Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania odbioru i transportu odpadów w przypadkach braku prawnego dojazdu do posesji (gdy posesja nie ma bezpośredniego dostępu do drogi publicznej). W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 18)Wykonawca powinien zapewnić odbiór odpadów z punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą, w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów adresowych problematycznej lokalizacji. Dojazd do niektórych posesji objętych niniejszym zamówieniem jest utrudniony ze względu na nieutwardzone lub wąskie drogi. Wykonawca powinien zapewnić takie środki techniczne, aby odebrać odpady komunalne. W związku z powyższym zaleca się, aby wykonawca posiadał również mały samochód, przystosowany do odbioru odpadów z miejsc trudnodostępnych. 19)Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogram wywozu odpadów komunalnych (w formie papierowej i elektronicznej), który dostarczy Zamawiającemu, a Zamawiający umieści go na stronie internetowej urzędu. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia harmonogramu wywozu odpadów Zamawiającemu na okres od dnia 01.01.2020r. do 30.06.20120r. na 2 dni przed podpisaniem umowy, a na okres od 01.07.2020r. do 31.12.2020r. do dnia 31.05.2020r. Ponadto Wykonawca dostarczy w formie pisemnej (np. ulotka) harmonogram właścicielom nieruchomości, a w przypadku zabudowy wielorodzinnej zarządcy nieruchomości. Odbiór odpadów komunalnych nie może odbywać się w niedzielę i święta oraz po godzinie 20:00. W przypadku, gdy dzień odbioru odpadów przypada na dzień świąteczny, dniem odbioru jest pierwszy kolejny dzień nie będący świętem lub niedzielą. 20)Harmonogramy wywozu odpadów sporządzone przez Wykonawcę muszą uwzględniać stopień napełnienia pojemników/kontenerów i worków, względów sanitarnych oraz potrzeb właścicieli nieruchomości. 21)Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej i akceptację Zamawiającego. 22)Przed wykonanie usługi odbierania odpadów komunalnych z miejsc gromadzenia odpadów Wykonawca zobowiązany jest do kontroli rodzaju zebranych odpadów komunalnych i zgodności ich z przeznaczeniem pojemnika lub worka. 23)W przypadku stwierdzenia przez Wykonawcę niezgodności zebranych przez właściciela nieruchomości odpadów z przeznaczeniem pojemnika Wykonawca: a)odbiera odpady i pozostawia ostrzeżenie właścicielowi nieruchomości w formie żółtej nalepki naklejonej w widocznym miejscu na pojemniku z informacją o niedopełnieniu obowiązku selektywnego zbierania odpadów, b)wprowadza notatkę do sytemu Wykonawcy o niedopełnieniu obowiązku selektywnego zbierania odpadów, c)dokumentuje stwierdzone nieprawidłowości poprzez wykonanie zdjęcia w formie cyfrowej, na którym zostanie wskazana data i godzina jego wykonania, d)niezwłocznie przekazuje informację Zamawiającemu. 24)Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych odpadów komunalnych poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami papieru, metalu, tworzyw sztucznych, szkła zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z zapisami art. 3b, wymagany poziom recyklingu w 2020r. co najmniej 50 %. 25)Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami frakcji odpadów innych niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z zapisami art. 3b, wymagany poziom recyklingu w 2020r. co najmniej 70 %. 26)Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia w danym roku kalendarzowym w odniesieniu do masy odebranych odpadów komunalnych poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z zapisami art. 3b, wymagany poziom recyklingu w 2020r. co najmniej 35 %. 27)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami. 28)Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 29)W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego uszkodzeń pojemników – kontenerów spowodowanych np. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (silny wiatr), wandalizmem, etc., Wykonawca zobowiązany jest do wymiany pojemników – kontenerów w ciągu dwóch dni od zgłoszenia przez Zamawiającego. 30) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania niezwłocznie informacji dotyczących realizacji umowy na każde żądanie Zamawiającego, nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od dnia otrzymania zapytania. 31)Wykonawcę obowiązuje bezwzględny zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych. 32)Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej rocznego sprawozdania o jakich mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019r., poz. 2010). 33)W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9q ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji dot. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w tracie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko takich informacji, w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający. 34)Wykonawca ma obowiązek sporządzania i przedstawiania Wójtowi Gminy Gronowo Elbląskie miesięcznych raportów zawierających informacje o ilości odebranych odpadów z podziałem na frakcje, miejsca ich zagospodarowania. Raporty muszą być przekazywane w formie papierowej i załączane do faktur (Załącznik nr 1 do umowy). 35)Wykonawca zobowiązany jest w uzasadnionych wypadkach, na żądanie Zamawiającego przedstawić kopie dowodów dostarczania odpadów do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania, tj. karty ewidencji odpadów lub karty przekazania odpadów. 36)Wykonawca zobowiązany jest okazać na żądanie Zamawiającego wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie zamówienia zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa. 37)Wykonawca wyznaczy koordynatora, z którym Zamawiający będzie mógł się kontaktować bezpośrednio w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00. Koordynator odpowiadał będzie za nadzorowanie ze strony Wykonawcy wykonywania przedmiotu umowy. Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny lub elektroniczny celem przyjmowania zgłoszeń i interwencji od Zamawiającego. 38)W przypadku stwierdzenia, że nieruchomość na której zamieszkują mieszkańcy nie jest ujęta w wykazie nieruchomości, który będzie na bieżąco aktualizowany przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić o tym w formie pisemnej bądź pocztą elektroniczną Zamawiającego. 39)Wykonawca niezwłocznie zawiadamia Zamawiającego o okolicznościach utrudniających lub uniemożliwiających prawidłowe wykonanie usługi. 40)Wykonawca zapewni przestrzeganie zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi w trakcie trwania umowy przepisami ustawy o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za ewentualne skutki działania niezgodnego z przepisami o ochronie danych osobowych. 41)Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w terminie 14 dni od dnia 01.01.20120r. gotowość funkcjonowania punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych zlokalizowanego w miejscowości Oleśno 48, jak również rozmieszczenia wszystkich zestawów do selektywnej zbiorki odpadów składających się z czterech pojemników (Papier, Metale i tworzywa sztuczne, Szkło, Bio) zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 42)Zamawiający ma prawo w każdym czasie skontrolować Wykonawcę, w szczególności pojazdy Wykonawcy świadczące usługi na terenie gminy, czy przed rozpoczęciem usługi na terenie gminy są one puste, lub po zakończeniu usługi na terenie gminy czy odpady są dostarczone do miejsca przetwarzania odpadów. 43)Wykonawca zobowiązany jest do opracowania „trasówki” tak, by wszystkie odpady były zbierane tylko na terenie Gminy Gronowo Elbląskie. Zabrania się dopełniania pojazdu odpadami z terenu innej gminy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju będą dostarczały odpady do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych(RIPOK), tj. Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu, ul. Mazurska 42. 44)Przeprowadzenie prelekcji dla uczniów dwóch Zespołów Szkół w Gronowie Elbląskim i w Jegłowniku znajdujących się na terenie Gminy Gronowo Elbląskie w ilości łącznie 4 godzin lekcyjnych w okresie realizacji zamówienia, po 2 godzin lekcyjnych przypadających na każdy zespół szkół w okresie realizacji zamówienia. Czas każdej prelekcji – 45 minut. Temat prelekcji: System segregowania odpadów komunalnych na terenie Gminy Gronowo Elbląskie. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram prelekcji, obejmujący wszystkie szkoły i godziny prelekcji w terminie 60 dni od dnia podpisania umowy. Harmonogram winien być uzgodniony z dyrektorem zespołu szkół. (Nie dotyczy Wykonawców, którzy w formularzu oferty nie zadeklarują tego zadania). 5.Oferent na potrzeby prawidłowego skalkulowania ceny ofertowej może posłużyć się ogólną charakterystyką Gminy Gronowo Elbląskie w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych. 1)Powierzchnia geodezyjna Gminy Gronowo Elbląskie wynosi 8.915 ha. 2)Na terenie gminy jest około 1358 gospodarstw domowych (nieruchomości zamieszkałych stan na 04.12.2019r.), w podziale na miejscowości przedstawia się następująco: Błotnica - 11 Dworki - 24 Fiszewo- 70 Jasionno - 46 Gajewiec - 12 Mojkowo - 10 Kopanka Pierwsza - 15 Kopanka Druga - 15 Karczowiska Górne - 68 Nowy Dwór Elbląski - 33 Oleśno - 84 Nogat - 34 Różany - 21 Szopy - 19 Rozgart - 35 Wiktorowo - 32 Wikrowo - 37 Gronowo Elbląskie – 431 Jegłownik - 361 Ilość gospodarstw domowych może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości. 3)Ilość gospodarstw domowych zdeklarowanych do: -segregowania odpadów – 1358 (w tym w zabudowie jednorodzinnej 558 gospodarstw) Ilość gospodarstw domowych segregujących odpady może ulec zmianie w ciągu realizacji zamówienia. 4)Prognozowane ilości poszczególnych frakcji odpadów do odebrania i zagospodarowania przedstawiono w tabeli poniżej: 2018 rok 2019 rok 2020 rok (szacunek)(od 01.01.2019r. do 30.10.209r)(od 01.11.2019r. do 31.12.2019r.) (szacunek) Główne dane- do przedmiotu zamówienia – nieruchomości zamieszkałe Liczba mieszkańców (wg meldunku) 5 025 5 045 5 045 5 040 Nagromadzenie (wszystkie odpady) Mg/os/rok 0,21 0,16 0.05 0,21 Ilość odpadów komunalnych Mg/rok w tym: 969,41 923,72 186,10 950,54 Ilość odpadów komunalnych zmieszanych Mg/rok 738,32 693,10 138,62 706,96 Ilość odpadów selektywnie zebranych Mg/rok 231,09 230,62 47,48 243,58 - papier Mg/rok 16,49 10,64 2,12 13,78 - szkło Mg/rok 49,35 44,99 8,99 56,67 -tworzywa, metale, opakowania wielomateriałowe Mg/rok 61,84 63,26 12,65 81,98 ilość odpadów wielkogabarytowych Mg/rok 13,76 10,32 3,44 13,76 ilość odpadów ulegających biodegradacji 72,13 92,35 18,47 66,52 ilość odpadów (poremontowych) budowlanych i rozbiórkowych 17,52 9,06 1,81 10,87 Tabela1. Prognozowana liczba mieszkańców, nagromadzenie odpadów oraz ilości odpadów wytwarzanych – przewidziana do odbierania i zagospodarowania [Mg] 5)Wykonawca zobowiązany jest do odbioru każdej ilości odpadów komunalnych powstałych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Gronowo Elbląskie, dlatego też w celu skalkulowania właściwej ceny ofertowej wykorzystując swoje doświadczenie i profesjonalizm powinien uwzględnić wszelkie okoliczności mające wpływ na rzeczywistą wytwarzaną i przeznaczoną do obioru ilość odpadów komunalnych m.in.: - zmianę ilości mieszkańców, - zmianę ilości nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, - zmianę dotyczącą deklarowanego przez właściciela nieruchomości sposobu zbierania odpadów. 6.Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 7.Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy oraz podania firm podwykonawców. 8.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy: a)kierowców pojazdów służących do wykonania usługi, b)ładowaczy. przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia. 9.Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90513100-7
90512000-9
90514000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2020-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagać w zakresie spełnienia tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagać w zakresie spełnienia tego warunku.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1)Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnił niniejszy warunek jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie lub ciągle wykonuje, co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych niemniejszej niż co najmniej 500 Mg wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, podmiotów na rzecz, których usługa została wykonana lub wykonywana oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz, którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. 2)Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej: a.dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, b.dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c.jednym pojazdem lekkim umożliwiającym wjazd na nieutwardzone drogi, o masie całkowitej do 8t do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, d.jednym pojazdem do odbierania odpadów w kontenerach, e.bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której będą odbierane odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania będzie dokonywana na zasadzie spełnia/nie spełnia, w oparciu o złożone przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty opisane w Rozdziale VII.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 ust. 1 ustawy Pzp. UWAGA: a)w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, b)w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach zawodowych na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedmiotowy dokument należy złożyć w odniesieniu do tych podmiotów. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem – wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tego dokumentu. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykazu usług wykonanych lub wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub ciągle wykonuje, co najmniej jedną usługę odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy o masie łącznej odebranych odpadów komunalnych niemniejszej niż co najmniej 500 Mg wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. oraz Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Warunek będzie spełniony jeżeli wykonawca będzie dysponował co najmniej: 1)dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych, 2)dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 3)jednym pojazdem lekkim umożliwiającym wjazd na nieutwardzone drogi, o masie całkowitej do 8t do odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych, 4)jednym pojazdem do odbierania odpadów w kontenerach, 5)bazą magazynowo-transportową usytuowaną w gminie, z terenu której będą odbierane odpady lub odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny – załącznik nr 6 do SIWZ (oryginał).
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1)oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. UWAGA: Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ust. Pzp (informacja dotycząca otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu przedmiotowe oświadczenie, oświadczenie należy złożyć zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ(oryginał). Wraz ze złożonym oświadczeniem, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie składa każdy Wykonawca wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 2) Formularz oferty, 3)Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 4) Zobowiązanie innych podmiotów załącznik nr 8 do SIWZ (jeżeli dotyczy).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
a) cena brutto za cały okres realizacji zamówienia 60,00
b) termin płatności faktury 20,00
c) prelekcje dla uczniów dotyczące systemu segregacji odpadów na terenie Gminy Gronowo Elbląskie 20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących istotnych zmian w zawartej umowie w sprawie niniejszego zmówienia publicznego, określając jednocześnie warunki ich wprowadzenia: a)likwidacja lub rozwiązanie firmy Wykonawcy, b)zmian osób do kontaktu, c)odstąpienia, na wniosek Zamawiającego, od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu umowy powodowałyby niekorzystne skutki, z uwagi na cel realizacji zamówienia i racjonalne wydatkowanie środków publicznych, d)zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, e)w przypadku ustawowej zmiany przepisów dotyczących procentowej stawki podatku od towarów i usług, zmiana wynagrodzenia nastąpi o kwotę wynikającą z różnicy między dotychczasową, a nową stawką podatku od towarów i usług.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-12-18, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Klauzula informacyjna : Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: •administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Gronowo Elbląskie z siedzibą w Urzędzie Gminy Gronowo Elbląskie, ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, reprezentowana przez Wójta Gminy Gronowo Elbląskie, tel. 55 231 56 13, fax 55 231 56 23, e-mail: gminagronowo@gminagronowo; •inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Gronowo Elbląskie jest Pan Jarosław Krupski, kontakt: listownie na adres: ul. Łączności 3, 82-335 Gronowo Elbląskie, e-mail: iod@gminagronowo.pl; •Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Wykonanie zadania pod nazwą „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Gronowo Elbląskie” prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; •odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843), dalej „ustawa Pzp”; •Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; •obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; •w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; •posiada Pani/Pan: •na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; •na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **; •na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; •prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; •nie przysługuje Pani/Panu: •w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; •prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; •na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. ____________________ * Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych. ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. *** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wykonanie ocieplenia domu 4 rodzinnego- Morąg
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania25-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wykonanie ocieplenia domu 4 rodzinnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI