II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja Szkoły Podstawowej nr 319 przy ul. Związku Walki Młodych 10 w Warszawie.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
KZP-XII-WZP.271.32.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest Modernizacja Szkoły Podstawowej nr 319 przy ul. Związku Walki Młodych 10 w Warszawie.
1) Informacje ogólne:
Budynek objęty opracowaniem jest budynkiem złożonym. Składa się 4 z części, z czego 3 części należą do szkoły, a 1 do przedszkola. W/w budynek jest wolnostojącym obiektem 1 - 3 kondygnacyjnym, częściowo podpiwniczonym, usytuowanym na działkach nr 8/3 i 8/6 w obrębie 1-10-10 przy ul. Związku Walki Młodych 10 na terenie dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy. Dach budynku płaski kryty papą termozgrzewalną. Główne wejście do budynku prowadzi od ul. ZWM.
2) Planowane roboty budowlane:
Postępowanie dotyczy robót budowlanych na parterze budynku Szkoły Podstawowej nr 319 przy ul. ZWM 10 o powierzchni 3 606,74 m2. Z postępowania zostały wyłączone: jadalnia, szatnia, forum wraz z przyległymi bezpośrednio korytarzami oraz część rozbudowana w 2016 r. Zakres do realizacji został oznaczony na rzucie parteru.
Zakres robót budowlanych:
• roboty zabezpieczające
• demontaż listew odbojowych drewnianych
• przygotowanie podłoża – ściany, (czyszczenie, odtłuszczanie)
• naprawa tynku mineralnego na ścianach po zdemontowanych listwach odbojowych
• zeskrobanie i zmycie starej farby
• gruntowanie
• gładzie gipsowe dwuwarstwowe na ścianach i sufitach
• dwukrotne malowanie farbami lateksowymi
• dwukrotne lakierowanie ścian lakierem uretanowo-akrylowym
3) Wymagania związane z realizacja zamówienia:
Realizacja inwestycji winna być prowadzona bez zbędnego naruszania przewidzianych do zachowania elementów budowlanych i wyposażenia, które należy zabezpieczyć, a w przypadku uszkodzenia odtworzyć.
Obecnie, w Szkole Podstawowej trwa modernizacja instalacji elektrycznej. Stan zaawansowania robót elektrycznych na parterze pozwala na prowadzenie prac przewidzianych w postępowaniu. Szczegółowy harmonogram zostanie ustalony po podpisaniu umowy.
Wszystkie materiały muszą posiadać wymagane polskim prawem atesty, certyfikaty i dopuszczenia.
Przy wykonywaniu robót należy stosować się do przepisów prawa, przepisów BHP, norm i instrukcji producentów i dostawców materiałów budowlanych.
Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej:
1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie
art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.)
2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę.
3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.
5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia
a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania;
b) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy;
6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 1 pkt 8) i 9) umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności.
7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
Sposób dokumentowania zatrudnienia osoby, o której mowa powyżej, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa powyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa również ww. treść stanowiąca załącznik nr 1 do wzoru umowy oraz:
wzór umowy stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ
Zakres zamówienia – załącznik nr 8a do SIWZ
Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 8b do SIWZ stanowiący równocześnie załącznik nr 2 do wzoru umowy;
Przedmiar robót – załącznik nr 8c do SIWZ;
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45400000-1
Dodatkowe kody CPV:
45442100-8,
45410000-4,