Ogłoszenie nr 77781 - 2017
z dnia 2017-05-02 r.
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programuZamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::Informacje dodatkowe:Krajowy numer identyfikacyjny Zamawiającego: REGON 276257601
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łaziska Górne, krajowy numer identyfikacyjny
, ul.
pl. Ratuszowy
1,
43170
Łaziska Górne, państwo
Polska, woj.
śląskie, tel.
323 248 000, faks
323 248 006, e-mail
zp@laziska.um.gov.pl
Adres strony internetowej (URL): www.laziska.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie parków i placów zabaw na terenie Gminy Łaziska Górne
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
RP.271.5.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące:
- uprzątnięcie terenów parków i placów zabaw po okresie zimowym,
- grabienie liści łącznie z wygrabianiem liści z żywopłotów – wiosną po roztopach oraz przez cały okres jesienny,
- odchwaszczanie ciągów komunikacyjnych w parkach i na placach zabaw,
- koszenie trawników 2 razy w miesiącu z wywozem skoszonej trawy do 12 godzin,
- zbieranie odpadów z terenów objętych umową, na bieżąco wraz z opróżnianiem koszy na śmieci,
- pielęgnację i wycinkę drzew i krzewów z wyłączeniem starodrzewu,
- dostarczenie i wymiana piasku w piaskownicach na placach zabaw, 3 razy w roku, w obecności pracownika Wydziału Ochrony Środowiska,
- sprzątanie wyłamanych gałęzi drzew i krzewów z terenów objętych umową,
- przekazywanie zebranych odpadów do instalacji zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach,
- przedstawienie informacji do protokołu odbioru o ilości zebranych odpadów zielonych, biodegradowalnych (liście, gałęzie) zebranych w ramach umowy,
- inne prace oraz lokalizacje zlecone przez gminę nie ujęte w przedmiocie zamówienia.
Zamówienie obejmuje następujące ilości:
- koszenie trawników z wywozem trawy – parki - 23 926,00 m2 – krotność 6 razy,
- koszenie trawników z wywozem trawy - place zabaw - 10 335,00 m2 – krotność 10 razy,
- grabienie liści z wywozem – parki - 23 926,00 m2 – krotność 4 razy,
- grabienie liści z wywozem - place zabaw - 10 335,00 m2 – krotność 4 razy,
- wymiana piasku - 60 t – krotność 3 razy,
- pielęgnacja krzewów – 295 szt. – krotność 2 razy,
- pielęgnacja żywopłotów – 1 095,00 mb. – krotność 2 razy,
- opróżnianie koszy – 60 szt. – krotność 50 razy,
- oprysk chodników - preparat chwastobójczy - 3 226,00 m2 – krotność 2 razy,
- skwery koszenie wraz z wywozem – 7 323,00 m2 – krotność 6 razy,
- skwery pielęgnacja krzewów – 400,00 m2 – krotność 2 razy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
77313000-7
Dodatkowe kody CPV:
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
| |
Postępowanie/część zostało unieważnione
nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26/04/2017 IV.2 Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT129629.44 WalutaPLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1 Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.,
zarzad@pgkim-laziska.pl,
ul. Energetyków 5,
43-170,
Łaziska Górne, kraj/woj.
śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 139983.25 Oferta z najniższą ceną/kosztem 139983.25 >
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 139983.25 Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki
na podstawie art. 67 ust.1 pkt 12
ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z dniem 1 lipca 1997 roku zgodnie z ustawą o gospodarce komunalnej z dnia 20 grudnia 1996 roku zostało przekształcone w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem Gminy Łaziska Górne. W oparciu o aktualny wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym pod nr 0000120669, Dział 3, Rubryka 1, w szczególności pkt. 2 ppkt. 2 - przedmiotem działalności Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. jest między innymi:
- działalność usługowa związana z zagospodarowaniem terenów zieleni.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o., w której Gmina Miejska Łaziska Górne posiada 100% udziałów, a cała infrastruktura spółki znajduje się na terenie Gminy Łaziska Górne, spełnia wszelkie warunki wymagane przepisami prawa umożliwiające zastosowanie przedmiotowego trybu, w szczególności wynikające z art. 67 ust.1 pkt 12 w brzmieniu:
„zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-3a ustawy Pzp osobie prawnej, jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego” oraz art. 67 ust. 8 ustawy Pzp w brzmieniu „Do obliczania procentu działalności, o którym mowa w ust. 1 pkt 12 lit. b, pkt 13 lit. b, pkt 14 lit. b i pkt 15 lit. c, uwzględnia się średni przychód osiągnięty przez osobę prawną lub zamawiającego w odniesieniu do usług, dostaw lub robót budowlanych za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia.”
Biorąc pod uwagę spełnienie wymaganych przepisami prawa w/w warunków przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. uzasadnia się zastosowanie dopuszczonego przepisami prawa trybu zamówienia z wolnej ręki.