Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn.: „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”, dla ZZM w Krakowie
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o udzieleniu zamówienia
  • MiastoKraków
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoadministracja samorządowa
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie
  • Data publikacji ogłoszenia2017-07-26
  • Numer ogłoszenia2017/2017/112408
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 112408 - 2017 z dnia 2017-07-26 r.
Kraków: Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn.: „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”, dla ZZM w Krakowie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Zamawiający informuje, iż dla zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania przyznano dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej, 6 Osi priorytetowej Dziedzictwo regionalne, Działania 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej, Typ projektów D rozwój ośrodków edukacji ekologicznej w ramach RPO WM na lata 2014-2020, dla projektu nr RPMP.06.02.00-12-0186/16, pn. „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej” O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 516398-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 93528 - 2017

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 361777097, ul. Za Torem  22, 30-542  Kraków, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. +48 1220102240, faks +48123418487, e-mail przetargi@zzm.krakow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.zmm.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wyłonienie Wykonawcy w zakresie usług projektowych i robót budowlanych związanych z realizacją zadania pn.: „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”, dla ZZM w Krakowie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
40/2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem postępowania przetargowego jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie opracowania kompletnej dokumentacji projektowej i przeprowadzenia robót budowlanych w trybie „zaprojektuj i wybuduj” związanych z realizacją zadania pn.: „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie. 1.1 Zamawiający informuje, iż dla zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania przyznano dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Unii Europejskiej, 6 Osi priorytetowej Dziedzictwo regionalne, Działania 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej, Typ projektów D rozwój ośrodków edukacji ekologicznej w ramach RPO WM na lata 2014-2020, dla projektu nr RPMP.06.02.00-12-0186/16, pn. „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”. 1.2 Zakres zamówienia obejmuje w szczególności wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami, zgłoszeniami, decyzjami itp., oraz wykonanie robót budowlano-montażowych wraz z niezbędnymi dostawami i usługami dla realizacji zadania pn.: „Przystosowanie Pawilonu przy Polanie Lea w Krakowie na ośrodek edukacji ekologicznej”, lokalizacja – ul. Żubrowa 15, na terenie działki nr 6/6 obr. 18, jedn. ewid. Krowodrza w Krakowie (), obszar jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, a w tym między innymi: 1.2.1 opracowanie projektu budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu oraz uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii i uzgodnień lub decyzji administracyjnych, niezbędnych do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę lub zaświadczenia o nie wniesieniu sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych na podstawie zgłoszenia i prawidłowej realizacji robót, w terminie do 16 tygodni od zawarcia umowy (przy czym termin ten obejmuje ich sprawdzenie i uzyskanie akceptacji bądź przedstawienie uwag przez Zamawiającego i ich uwzględnienie przez Wykonawcę), 1.2.2 opracowanie projektów wykonawczych wielobranżowych oraz projektu aranżacji wnętrz ze szczegółowym określeniem rodzaju materiałów wykończeniowych dostosowanych do specyfiki obiektu i jego funkcji, 1.2.3 opracowanie specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót zwany w dalszej części „STWiOR”, 1.2.4 opracowanie przedmiarów robót i kosztorysów budowlanych we wszystkich branżach, 1.2.5 sprawowanie nadzoru autorskiego przez cały okres realizacji robót budowlanych w ramach umowy, 1.2.6 realizacja robót budowlanych, 1.2.7 sprawowanie nadzoru nad realizacją robót budowlanych, 1.2.8 sprawowanie nadzoru nad realizacją robót związanych z wykończeniem i aranżacją wnętrz. 1.3 Projekt należy opracować na podstawie Programu funkcjonalno-użytkowego (załącznik nr 1 do SIWZ będący jej integralną częścią), chyba, że zaistnieją na etapie projektu architektoniczno-budowlanego okoliczności przemawiające za zasadnością zastosowania innych rozwiązań, przy czym decyzję należy podjąć w porozumieniu z przedstawicielem Zamawiającego. W przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami treści SIWZ i jej załączników, w szczególności PFU, pierwszeństwo mają zapisy SIWZ. 1.4 Uszczegółowiony opis przedmiotu został także przedstawiony w pkt 3)11. SIWZ. 1.5 Zamawiający zaprasza wszystkich zainteresowanych Wykonawców do dokonania wizji lokalnej miejsca objętego zakresem zamówienia w dniu 29 maja 2017 r. o godz. 09:00. Miejsce spotkania – Pawilon Okocimski – Aleja Żubrowa 15 w Krakowie. 1.6 Zamawiający zaznacza, iż zastosowane ewentualnie w programie funkcjonalno-użytkowym wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Użyte ewentualnie przykłady nazw własnych produktów bądź producentów dotyczące określonych modeli, systemów, elementów, materiałów, urządzeń itp. mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy) i dopuszczone jest składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne, które spełniają wszystkie wymagania techniczne i funkcjonalne wymienione w SIWZ, przy czym Wykonawca zobowiązany jest wykazać w treści złożonej oferty ich równoważność załączając stosowne opisy techniczne i funkcjonalne oraz wizualizacje bądź fotografie. Ponadto jeżeli zastosowanie rozwiązań równoważnych pociąga za sobą konieczność dokonania zmian w stosunku do wytycznych PFU (załączonego do SIWZ), Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji zamiennej uwzględniającej wprowadzone zmiany na koszt własny i uzyskania jej akceptacji przez Zamawiającego, oraz o ile to niezbędne uzyskania również uzgodnień (zezwoleń, pozwoleń, itp.) lub decyzji odpowiednich instytucji, podmiotów i organów administracyjnych. 1.7 Wykonawca musi zapewnić realizację zamówienia we wskazanym w pkt 4) SIWZ terminie i z uwzględnieniem jego zapisów. 1.8 Wykonawca musi zaoferować co najmniej 36 miesięczny okres gwarancji i rękojmi za wady na roboty budowlane i instalacje oraz co najmniej 24 miesięczny okres gwarancji i rękojmi za wady na urządzenia, wraz przeglądami gwarancyjnymi i konserwacją zgodnie z zaleceniami producenta/ów na koszt własny Wykonawcy, odpowiednio do wymagań wynikających z instrukcji zamontowanych elementów, urządzeń i wyposażenia, zgodnie z zaleceniami bądź wymaganiami ich producentów, naprawą zainstalowanych elementów i urządzeń, oraz usuwaniem usterek powstałych i zgłoszonych w okresie gwarancji, szczegółowo opisanych SIWZ, zapewniając ciągłość ich funkcji, co należy skalkulować w cenie ryczałtowej oferty. Gwarancja i rękojmia za wady będzie liczona od dnia następnego po dacie odbioru końcowego całości przedmiotu zamówienia. Gwarancja i rękojmia za wady obejmuje między innymi, poza ujętymi prawnie, nieodpłatną (wliczoną w cenę oferty), naprawę oraz ewentualną konserwację i wymianę zużytych elementów zgodnie z zaleceniami producenta/ów oraz przeglądy wynikające z warunków gwarancji producenta/ów w okresie gwarancyjnym i rękojmi, realizowaną w miejscu użytkowania, przez osoby lub podmioty posiadające stosowną autoryzację producenta/ów. 1.9 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień powtarzających na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP. 1.10 Zamawiający informuje, że odstępuje od wymogu zatrudnienia członków zespołu projektowego na podstawie umowy o pracę w myśl art. 29 ust. 3a ustawy PZP, z uwagi na fakt, że przedmiot zamówienia charakteryzuje się działalnością twórczą i autorską, więc sposób jego realizacji nie wyczerpuje znamion definicji pracy wynikającej z Kodeksu pracy, a ponadto termin realizacji niniejszego zamówienia publicznego jest krótki. Zauważyć też należy, iż projektanci najczęściej są przedsiębiorcami prowadzącymi własną działalność gospodarczą, a realizacji usług tego rodzaju następuje w formie samozatrudnienia. 1.11 Zamawiający zaznacza, iż z uwagi na rodzaj i zakres zamówienia Wykonawca przy realizacji umowy zobowiązany jest, aby osoby wykonujące czynności w zakresie prac budowlanych, w tym w szczególności wykonujące prace ziemne, murarskie, malarskie, instalacyjne oraz montażowe i obsługujące maszyny budowlane, były zatrudnione w ramach stosunku pracy jako jego pracownicy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. 2014 r. poz. 1502 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest zagwarantować zatrudnienie na powyższych zasadach przez okres realizacji tych czynności w czasie wykonywania robót budowlanych objętych zakresem przedmiotu zamówienia przynajmniej 10 osób, przy czym łączny wymiar czasu pracy rzeczonych pracowników ma odpowiadać dziesięciu etatom. 1.11.1 Realizacja zamówienia przez te osoby będzie miała na celu podniesienie jakości wykonania zamówienia, większą dyspozycyjność osób wykonujących zamówienie wobec Zamawiającego i Wykonawcy, większe doświadczenie personelu (wynikające ze stałości zatrudnienia u danego Wykonawcy), lepszą kontrolę wykonania zamówienia z uwagi na kierownictwo pracodawcy wynikające ze stosunku pracy, większe zaangażowanie pracowników (wynikające z potrzeby należytego wywiązania się z obowiązków pracowniczych, co przekłada się na utrzymanie zatrudnienia). 1.11.2 Zatrudnienie osób do wskazanych wyżej czynności na podstawie stosunku pracy przy realizacji zamówienia obejmować będzie cały okres wykonywania danych czynności przez czas niezbędny dla ich wykonania w ramach zamówienia przez określone osoby robót wynikających z harmonogramu rzeczowo-finansowego, a w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez wskazanego w ofercie pracownika lub przez pracodawcę (Wykonawcę/podwykonawcę) przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby na umowę o pracę. 1.11.3 Wykonawca, najpóźniej w dniu rozpoczęcia prac przez dane osoby przedstawi Zamawiającemu listę pracowników i dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób (np. oświadczenia, zaświadczenia, zanonimizowane umowy o pracę lub inne dokumenty, w tym dokumenty potwierdzające opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek lub dowody potwierdzające zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń), celem wypełnienia powyższego zobowiązania. Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 14 dni kalendarzowych, Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu kopie zanimizowanych dokumentów potwierdzających zatrudnienie wskazanych osób na podstawie umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/Podwykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej. Pod pojęciem zanonimizowanych dokumentów należy rozumieć dokumenty niezawierające dane osobowych ww. osób w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. 2016 poz. 922 ze zm.), to jest wszelkich informacji dotyczących zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osób. 1.11.4 Niezatrudnienie osób do realizacji wskazanych czynności, przerwa ciągłości zatrudnienia lub nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii wymaganych dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego i zgodnie z wymaganiami opisanymi powyżej będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę, co będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości wskazanej we wzorze umowy, liczonej z tytułu każdorazowego naruszenia tego obowiązku. 1.11.5 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez wezwanie do okazania dokumentów potwierdzających zatrudnienie w/w osób. Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. Wymogi określone powyżej dotyczą również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej czynności. 1.11.6 Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli poprzez zgłoszenie Państwowej Inspekcji Pracy o konieczności przeprowadzenia kontroli zatrudnienia. 2. Wykonawca zapewni realizację zamówienia w terminie do 56 tygodni liczonych od dnia zawarcia umowy uwzględniając terminy pośrednie przedstawione w tabeli wskazanej we wzorze Formularza oferty stanowiącego integralną część SIWZ, przy zachowaniu terminów pośrednich określonych w pkt 4) SIWZ. 3. Wykonawca musi przedstawić cenę ryczałtową oferty za przedmiot umowy wyliczoną w oparciu o własną kalkulację przedstawioną odpowiednio w tabeli wskazanej we wzorze stanowiącym integralną część SIWZ, przy uwzględnieniu wymagań i zapisów niniejszej SIWZ oraz jej załączników, w szczególności programu funkcjonalno-użytkowego oraz doświadczenia zawodowego Wykonawcy. Ewentualne braki w wycenie nie stanowią podstawy do żądania dodatkowego wynagrodzenia i przyjmuje się, że Wykonawca zobowiązał się wykonać wszystkie usługi, dostawy i roboty wynikające z SIWZ i jej załączników w ryczałtowej cenie oferty. 4. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ i jej załącznikach. 5. W przypadku, gdy Wykonawca zapowiada zatrudnienie podwykonawców, do oferty musi być załączony wykaz podwykonawców z zakresem powierzonych im zadań (części zamówienia). 6. Wykonawca powinien podpisać oraz wypełnić formularz oferty wraz z załącznikami lub złożyć ofertę odpowiadającą ich treści, przy czym może podpisać oraz dołączyć do oferty wzór umowy, stanowiące integralną część SIWZ. 7. Wykonawca musi dołączyć do oferty wszystkie dokumenty i oświadczenia oraz załączniki przedstawione w SIWZ.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie

II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45111291-4, 45330000-9, 45310000-3, 45220000-5, 71000000-8, 71220000-6, 71200000-0, 71242000-6, 45111291-4, 77310000-6, 39150000-8, 39141000-2, 39290000-1,
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT3821861.12
Walutapln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert2
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 2
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
tak
STAMBUD Sp. zo.o.,  stambud@stambus.pl,  ul.Podlas 11, Nawojowa Góra,  32-065,  Krzeszowice,  kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
2K- Budownictwo Sp. z o.o. Sp. k,  ,  Morawica 286,  ,  Morawica ,  kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 4673003,82
Oferta z najniższą ceną/kosztem 4673003,82
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 4348000,00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom Tak
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: 40%
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę dostawę i montaż szamba plastikowego o poj.6000 l-Trzyciąż
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę dostawę i montaż szamba plastikowego o poj.6000 l. Konieczny przyjazd doradcy na miejsce montażu z uwagi na trudnodostępne miejsce. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI