II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie robót remontowych w budynku Wydziału Filologicznego i Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego, położonego w Gdańsku przy ulicy Wita Stwosza 55
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
A120-211-80/17/SK
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Kod Klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 45000000-7; 45400000-1; 45440000-3; 45450000-6 .
2.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót remontowych w budynku Wydziału Filologicznego i Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego, położonego w Gdańsku przy ulicy Wita Stwosza 55 .
3.W ramach robót remontowych, o których mowa w pkt 2, należy wykonać:
a)remont auli 1.43 (naprawa posadzki, wymiana foteli, wymiana 2 szt. okien w reżyserce),
b)wymianę aluminiowych drzwi p.poż. wraz z ościeżnicą w pomieszczeniu 2.48,
c)naprawę balustrad i ich mocowania w holach i klatkach schodowych,
d)remont części okiennej klatki schodowej.
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1a do SIWZ – dokumentacja techniczna w skład której wchodzi:
a)opis przedmiotu zamówienia,
b)dokumentacja rysunkowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,
c)przedmiar robót.
5.Wykonawca zobowiązany jest do zrealizowania pełnego zakresu rzeczowego niniejszego zamówienia z należytą starannością, zgodnie z warunkami przedmiotowego postępowania opisanymi w SIWZ (z załącznikami), obowiązującymi przepisami prawa, w tym określonymi w ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ogólnie przyjętą wiedzą w tym zakresie, ofertą Wykonawcy oraz ustaleniami z Zamawiającym.
6.Przedmiar robót należy traktować jako materiał pomocniczy. Ryzyko prawidłowości ustalenia przedmiaru i kosztów wykonania przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca.
7.Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte w którymkolwiek dokumencie uważa się za obowiązujące.
8.Jeśli gdziekolwiek w dokumentacji technicznej, o której mowa w pkt 4, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1–3 ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym, gwarantujących uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie przedmiotu zamówienia. Podane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. W przypadku materiałów, których znaki towarowe podano w opisie przedmiotu zamówienia poprzez równoważność, Zamawiający rozumie zastosowanie takich materiałów, których parametry techniczne, jakościowe i technologiczne nie będą gorsze od materiałów jakie zostały przyjęte w rozwiązaniach i zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego.
9.Zaleca się, aby Wykonawca przeprowadził wizję lokalną. Termin wizji należy uzgodnić z Zamawiającym.
10.Zamawiający wymaga gwarancji na przedmiot zamówienia, na okres minimum 36 miesięcy, z uwzględnieniem zapisów w rozdziale XIV SIWZ - okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Szczegółowe zapisy dotyczące gwarancji i rękojmi zawarte są w § 11 projektu umowy - załącznik nr 4 do SIWZ.
11. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę:
1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 1666), z uwzględnieniem regulacji w zakresie minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity Dz. U. z 2015r., poz. 2008 z późn. zm.) osób wykonujących następujące czynności, w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia:
a) roboty remontowe, o których mowa w pkt 3 ;
2) W trakcie realizacji umowy, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie nie krótszym jednak niż 3 dni, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (z uwzględnieniem regulacji w zakresie minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę), osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy;
3) Wykonawca może zastąpić osobę lub osoby realizujące na jego rzecz przedmiot umowy innymi osobami, pod warunkiem że spełnione zostaną powyższe wymagania co do sposobu ich zatrudnienia przy realizacji zamówienia;
4) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli:
a) w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, wskazane w ppkt 1, związane z realizacją przedmiotu zamówienia;
5) Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,
b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,
c) przeprowadzania kontroli w miejscach realizacji zamówienia w każdym momencie realizacji zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania, tj. w celu weryfikacji rzeczywistego udziału ww. osób przy wykonywaniu zamówienia, gdy złożone oświadczenie będzie budzić wątpliwości Zamawiającego;
6) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy;
7) Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: w przypadku niezatrudnienia do wykonania wskazanych w ppkt 1 czynnościach związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, osób na podstawie umów o pracę, zgodnie z oświadczeniem przedstawionym przez Wykonawcę, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, o której mowa w § 13 ust. 1 pkt 8 projektu umowy.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45400000-1,
45450000-6,
45440000-3,
,