Rozbudowa DW 966 Muchówka – Lipnica Dolna – Tymowa – zaprojektowanie i wykonanie

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rozbudowa DW 966 Muchówka – Lipnica Dolna – Tymowa – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o udzieleniu zamówienia
  • MiastoKraków
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówienia
  • Rodzaj zamawiającegojednostka organizacyjna administracji samorządowej
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyZarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie
  • Data publikacji ogłoszenia2017-07-19
  • Numer ogłoszenia2017/2017/109654
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 109654 - 2017 z dnia 2017-07-19 r.
Kraków: Rozbudowa DW 966 Muchówka – Lipnica Dolna – Tymowa – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 524821-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, krajowy numer identyfikacyjny 58889000000, ul. ul. B. Głowackiego  56, 30085   Kraków, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 12 44 65 700, 44 65 810, faks 12 44 65 702, e-mail i.gesiarz@zdw.krakow.pl
Adres strony internetowej (URL): www.zdw.krakow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Jednostki organizacyjne administracji samorządowej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa DW 966 Muchówka – Lipnica Dolna – Tymowa – zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
ZDW-DN-4-271-39/17
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest: 1) Opracowanie dokumentacji projektowej – projektu budowlanego, wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót w oparciu o Program funkcjonalno – użytkowy i decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z uzyskaniem decyzji ZRID z klauzulą natychmiastowej wykonalności lub zgody właściwego organu na wykonanie robót budowlanych oraz innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego. Opracowanie dokumentacji projektowej obejmuje rozbudowę drogi klasy G jednojezdniowej, o 2 pasach ruchu, o długości ok. 6,93 km. 2) Wykonanie robót budowlanych związanych z budową drogi wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą w oparciu o dokumentację projektową wykonaną przez Wykonawcę robót, z uwzględnieniem wymogów wynikających z decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.Szczegółowe określenie przedmiotu zawiera Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący zał. nr 1 do SIWZ
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie

II.5) Główny Kod CPV: 45221111-3
Dodatkowe kody CPV: 71322000-1, 71322300-4,
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 7 i ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, ze zm., zwanej dalej ustawą PZP) oraz art. 93 ust. 1 pkt 4 oraz pkt 7 ustawy PZP. W przedmiotowym postępowaniu cena złożonej oferty, która w świetle kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, mogłaby zostać uznana za najkorzystniejszą i jednocześnie stanowi ofertę z najniższą ceną (14 208 210,19 zł), przekracza kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (12 000 000,00 zł), a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty. Z uwagi na powyższe postępowanie to zostało unieważnione w oparciu o art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP. Ponadto przedmiotowe postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, polegającą na przyjęciu niewłaściwej procedury ustawowej na gruncie postępowania o udzielenie tego zamówienia. W świetle najnowszych interpretacji zagadnienia ustalania wartości zamówienia w rozumieniu ustawy PZP prezentowanych przez organa kontroli Zamawiający w toku niniejszego postępowania doszedł do wniosku, iż prowadzenie go w trybie przetargu krajowego (biuletynowego) może stanowić podstawę stwierdzenia nieprawidłowości polegającej na zastosowaniu niewłaściwej procedury udzielenia zamówienia (procedury krajowej zamiast procedury unijnej). Otóż Zamawiający uznał, iż przy przyjęciu funkcjonującej linii interpretacyjnej popełniony został błąd przy ustaleniu wartości tego zamówienia, jako że wartość ta winna zostać obliczona z uwzględnieniem wartości innego zamówienia – obejmującego kolejny etap rozbudowy DW 966, które znajduje się w obrębie zamierzeń planistycznych Zamawiającego. Suma wartości tych zamówień jako części jednego (większego) zamówienia (zamierzenia inwestycyjnego) stanowiłaby już kwotę przekraczającą próg unijny określony w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP, toteż postępowanie o udzielenie każdej z tych części zamówienia zgodnie z art. 32 ust. 4 ustawy PZP winno być prowadzone według procedury unijnej (a nie jak to ma miejsce na gruncie niniejszego postępowania – procedury krajowej). Fakt prowadzenia tego postępowania w trybie krajowym (biuletynowym) mógłby prowadzić do ograniczenia dostępu do zamówienia, jak również do naruszenia wynikających z art. 7 ustawy zasad uczciwej konkurencji oraz równego traktowania wykonawców (do zachowania których bezwzględnie zobligowany jest Zamawiający prowadząc postępowanie o zamówienie publiczne), a tym samym mógłby mieć wpływ na wynik postępowania Przedmiotowa kwestia stanowi kwalifikowane uchybienie przepisów ustawy PZP, które zostało zauważone przez Zamawiającego już w toku prowadzenia niniejszego postępowania. Opisany powyżej błąd stanowi niemożliwą do usunięcia wadę postępowania – Zamawiający nie ma możliwości usunięcia zaistniałego w przedmiotowym postępowaniu uchybienia po wszczęciu postępowania i jego prowadzeniu zgodnie z daną procedurą ustaloną w oparciu o obliczoną wartość zamówienia (jedynym sposobem wyeliminowania przedmiotowej wady jest całkowite zniesienie tego postępowania). Wada ta stanowić może podstawę unieważnienia umowy zawartej w wyniku tego postępowania, jako że implikuje ona naruszenie przepisów ustawy PZP mieszczące się w dyspozycji art. 146 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 6 ustawy PZP, co uzasadnia w związku z tym unieważnienie przedmiotowego postępowania
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
Waluta

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
,  ,  ,  ,  ,  kraj/woj.
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
Oferta z najniższą ceną/kosztem
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem
Waluta:

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
NAJNOWSZE ZLECENIE
  • Lokalizacja zlecenia
  • Data dodania
  • Zleceniodawca
Następne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia: Utworzenie oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Żyraków
Następne ogłoszenie o udzieleniu zamówienia z kategorii Budowa, dom, ogród: Budowa świetlicy wiejskiej w Komierowie
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI