II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Remont polegający na odbudowie drogi –ul. Chłodna w Podgórzynie, dz.492/4, 492/6, 522/3 w km 0+000 - 0 + 324 ( intensywne opady deszczu i powódź , czerwiec, lipiec 2012r. ) oraz odcinka drogi dł. 107 mb na działce nr 574/86)”.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Projektowaną ulicę w układzie komunikacyjnym obsługującym zaliczono do klasy dróg gminnych z typową funkcją obsługi zespołu budynków (domów jednorodzinnych)
z przeznaczeniem ulicy dla wszystkich użytkowników (możliwość wprowadzenia ograniczeń ruchu niektórych grup użytkowników lub rodzajów pojazdów decyzją organów administracji gminnej).
Położenie ulicy - jej elementów ( jezdnia, odwodnienie powierzchniowe )
w planie pokazano na rysunkach „projekt zagospodarowania terenu”.
Teren, na którym jest projektowana przebudowa nawierzchni ulicy nie jest wpisany do rejestru zabytków i nie podlega ochronie na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Na przedmiotowy teren nie ma wpływu eksploatacja górnicza. Projektowana przebudowa nawierzchni ulicy ( jej elementy ) nie spowodują żadnych zagrożeń dla środowiska oraz higieny i zdrowia jej użytkowników i ich otoczenia.
Przekrój podłużny
Niweletę projektowanej ulicy dostosowano do konfiguracji terenu
z uwzględnieniem rzędnych istniejących ulic na włączeniach. W przeważającej części niweleta posiada spadki zbliżone do pochyleń terenu, minimalizując w ten sposób roboty ziemne. Szczegóły konstrukcji nawierzchni jezdni pokazano na rysunkach.
Konstrukcja nawierzchni
Przyjęto następujące rozwiązania :
- korytowanie na głębokość 15 cm,
- podbudowa z kamienia łamanego 0-31,5 mm , gr 22 cm,
- podsypka cementowo-piaskowa 1:4, gr 3 cm,
warstwa ścieralna z kostki betonowej /granit płukany/, gr 8 cm
Zakres robót
Odcinek 324 m:
-Roboty ziemne z odwozem na 5 km –140 m3
-Korytowanie na głębokość 15 cm 2,75x324 = 891 m2
-Oczyszczenie i spoinowanie muru oporowego 90 m2
-Wykonanie wieńca żelbetowego 50x50cm długość 30 m
-Bariera energochłonna montowana do wieńca 30 m
-Bariera energochłonna montowana do gruntu 180 m
-Krawężnik betonowy 30x15x100 układany na ławie betonowej
2x324 = 648 m + 6x2,5m (wzmocnienia poprzeczne co 50 m)
-Podbudowa 0/31,5mm 22 cm 2,5x324 = 810 m2
-Podsypka c-p 3cm 810 m2
-Kostka betonowa z nawierzchnią przeciw poślizgową 8 cm 810 m2
-Uzupełnienie poboczy 324 m2 materiałem kamiennym 0/31.5mm gr 30 cm
-Poszerzenie na tor mijania konstrukcja jak wyżej 18m2
-Montaż znaku A-7
Odcinek 107 m:
-Roboty ziemne z odwozem na 5 km –40 m3
-Korytowanie na głębokość 15 cm 2,75x107 = 295 m2
-Krawężnik betonowy 30x15x100 układany na ławie betonowej 2x107=214 m +2,5x3
-Podbudowa 0/31,5mm 22 cm 2,5x107 = 267,5 m2
-Podsypka c-p 3cm 267,5 m2
-Kostka betonowa z nawierzchnią przeciw poślizgową 8 cm 267,5 m2
-Uzupełnienie poboczy 107 m2 materiałem kamiennym 0/31.5mm gr 30cm
Odwodnienie
W celu zapewnienia prawidłowego odwodnienia pasa drogowego ulicy zaprojektowano spadki poprzeczne jezdni jednostronne, wynoszące 2%. Wody opadowe poprzez uzyskany kształt zostaną odprowadzone do istniejących urządzeń melioracyjnych.
Roboty ziemne
W ramach robót ziemnych należy wykonać korytowanie pod wykonanie warstw konstrukcyjnych jezdni i krawężników w celu utrzymania istniejącej niwelety.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233000-9
Dodatkowe kody CPV:
45111000-8,
45110000-1,
45232130-2