II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej nr 22014G na os. Juźkowa w Przechlewie
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
IRP.ZP.271.2.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1. Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
2. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi gminnej zlokalizowanej na os. Juźkowa w miejscowości Przechlewo na działce nr 487/2 i 1229/7 obręb Przechlewo.
Zakres robót:
• Rozebranie istniejącego krawężnika na początkowym odcinku;
• Wykonanie frezowania nawierzchni bitumicznej na grubość średnio 4 cm;
• rozebranie zniszczonej podbudowy z płyt drogowych żelbetowych na powierzchni ok 100 m2;
• Ułożenie nowego krawężnika lewostronnego na ławie betonowej na początkowym odcinku ulicy;
• Wykonanie nowego chodnika lewostronnego z kostki betonowej na podsypce cementowo-piaskowej na początkowym odcinku ulicy;
• Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie gr. 20 cm w miejscach rozbiórki podbudowy z płyt drogowych żelbetowych;
• Regulacja istniejących studzienek, zasuw i wpustów.
• Wykonanie cząstkowego remontu nawierzchni bitumicznej;
• Wyrównanie istniejącej nawierzchni bitumicznej w-wą bitumiczną AC 11S gr. średnio 4 cm;
• Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC 11S gr 4 cm;
• wykonanie zjazdów bitumicznych;
Parametry projektowanej ulicy: szerokość jezdni – 6,20 m; projektowana długość odcinka – 453,91 m.
Parametry projektowanego chodnika: szerokość chodnika – 2 m;projektowana długość chodnika – 77,19 m.
Wykonawca podejmujący się realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do:
a) opracowania i zatwierdzenia organizacji ruchu na czas prowadzenia robót;
b) prowadzenie pomiarów kontrolnych i badań laboratoryjnych zgodnie z wymogami specyfikacji technicznych;
c) prowadzenie dziennika budowy i wykonywania obmiarów ilości wykonanych robót;
d) przygotowania rozliczenia końcowego robót i sporządzenie operatu kolaudacyjnego, który ma zawierać: umowę, ofertę, umowy z podwykonawcami, harmonogram, wyceniony wykaz elementów rozliczeniowych, protokoły odbioru robót ulegających zakryciu i zanikających, polisę ubezpieczeniową, protokół przekazania placu budowy, badania materiałów, recepty , wyniki pomiarów, wyniki badań laboratoryjnych, deklaracje zgodności materiałów, sprawozdanie techniczne Wykonawcy, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, rozliczenie finansowe, protokół odbioru końcowego robót, oświadczenie kierownika budowy o wykonaniu robót zgodnie z przepisami;
e) sporządzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i uzyskanie jej przyjęcia do powiatowego zasobu geodezyjnego;
f) złożenia wniosku o pozwolenie na użytkowanie i uzyskania jego przyjęcia przez właściwy organ (w przypadku gdy będzie wymagane) lub zgłoszenia zakończenia robót i uzyskanie jego przyjęcia przez właściwy organ.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiono w dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ:
- Projekt budowlany (Załącznik nr 9 do SIWZ),
- Przedmiar robót (Załącznik nr 10 do SIWZ),
- Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (Załącznik nr 11 do SIWZ).
4. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania robót zgodnie zasadami BHP i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
5. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w takim przypadku powinien wskazać w ofercie zakres robót które będą wykonywać podwykonawcy.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane.
6. Wymagania stawiane Wykonawcy:
- ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy,
- określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia,
- wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres wskazany w ofercie, licząc od daty odbioru końcowego bez zastrzeżeń w całości,
- okresy gwarancji udzielane przez Podwykonawców muszą odpowiadać co najmniej okresowi udzielanemu przez Wykonawcę,
- przedłożenie Zamawiającemu pełnej dokumentacji odbiorowej w dniu zgłoszenia do odbioru końcowego.
Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca dokonanie wizji lokalnej w terenie.
7. Określona przez Wykonawcę cena w ofercie jest ceną kosztorysową.
8. Wymienione w Projekcie budowlanym, Przedmiarze robót i STWiOR nazwy wyrobów/produktów wskazujące na konkretnego producenta są wyłącznie przykładem ich użycia przy realizacji przedmiotu zamówienia i nie należy ich traktować jako zobowiązujących, gdyż w żaden sposób nie wiążą one wykonawcy. Wykonawca może zaoferować wyroby/produkty równoważne, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych. Przy czym zgodnie z art. 30 ust. 5, wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne opisywane przez zamawiającego, jest obowiązany wskazać, że oferowane roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
15. Wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm.).
Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia:
- minimum 2 osoby wykonujące roboty ogólnobudowlane.
16. W celu potwierdzenia wywiązywania się z obowiązku zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, wykonawca lub podwykonawca zobowiązany jest przedkładać stosowne Oświadczenie na każde żądanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy.
Zamawiający w trakcie realizacji umowy, w przypadku powzięcia wątpliwości lub wiedzy o niewykonywaniu przez wykonawcę lub podwykonawcę obowiązku, o którym mowa w ust. 16, ma prawo do kontroli spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę powyższego wymagania, w szczególności poprzez poinformowanie Państwowej Inspekcji Pracy. W przypadku, gdy wynik kontroli PIP wykaże nieprawidłowości dotyczące nie dopełnienia w/w obowiązku, Zamawiający naliczy kary umowne, których wysokość została określona we wzorze umowy (kara umowna w wysokości odpowiadającej minimalnemu wynagrodzeniu za pracę w wysokości brutto). Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał podwykonawców (np. poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów w umowach) do zatrudnienia w/w osób na umowę o pracę, do dokumentowania i przedkładania dokumentów umożliwiających przeprowadzenie kontroli podwykonawcy. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie tego obowiązku również w stosunku podwykonawców.
17. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników
Zamawiający wymaga, aby przebudowana droga uwzględniała potrzeby wszystkich użytkowników, w tym m.in. osób niepełnosprawnych, matek z wózkami, w szczególności poprzez wykonanie niskich krawężników ułatwiających poruszanie się po drodze wymienionych wyżej osób.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45230000-8
Dodatkowe kody CPV:
45233140-2,
45000000-7