II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa drogi w leśnictwie Czeremcha odcinek od 0+000 do 2+074mb
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
SA.270.5.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Budowa drogi w leśnictwie Czeremcha –odcinek 0+000 mb do 2+074mb
3.1. Podstawowe parametry techniczne drogi
- prędkość proj. – 30 km/h,
- kategoria ruchu – KR1,
- podstawowa szerokość jezdni – 3,5 m,
- szerokość mijanek – 3,5 m,
- szerokość pobocza – 0,75 m.
3.2. Rozwiązania sytuacyjne
3.2.1. Jezdnia
Oś jezdni w planie dostosowano do przebiegu istniejącej drogi. Osie składają się z elementów prostych i łuków kołowych. Załamania wyokrąglono łukami o promieniach od R=30 do R=2000m
Zaprojektowano następujące pochylenia poprzeczne jezdni:
- na odcinku prostym - daszkowe 4,0%;
- na łukach o promieniu do 300 m - jednostronne 4,0%;
- na łukach o promieniu większym od 300 m – jak na odcinku prostym.
Na łukach o promieniach mniejszych niż 300m przewidziano poszerzenia jezdni o wielkości zależnej
od promienia łuku (zgodnie z tab. 6.1 Poradnika technicznego „Drogi leśne”). Zmianę szerokości jezdni oraz pochylenia poprzecznego z daszkowego na jednostronny należy wykonać na odcinku prostej przejściowej o długości:
- 30m dla R<40m;
- 25m dla R>40m.
3.2.2. Pobocza
Zaprojektowano pobocza o szerokości 0,75m i następujących pochyleniach poprzecznych:
- na odcinku prostym – 6,0%;
- na łukach o promieniu do 300 m – zewnętrzne 4,0%, wewnętrzne 6,0%;
- na łukach o promieniu większym od 300 m – jak na odcinku prostym.
3.2.3. Zjazdy z drogi pożarowej
Zaprojektowano zjazdy o szerokości jezdni 3,5m z poboczami o szerokości 0,75m. Przecięcia krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi należy wyokrąglić łukami kołowymi o promieniu nie mniejszym niż 3,0m (promienie łuków podano na planie sytuacyjnym dla każdego zjazdu). Pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi należy dostosować do jej ukształtowania. Na długości nie mniejszej niż 5,0m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne nie powinno być większe niż 5%, a na dalszym odcinku – nie większe niż 12%. Zestawienie zjazdów przedstawiono w wykazie obiektów stanowiącym zał. 2 niniejszego opracowania.
3.2.4. Mijanki
Zgodnie z wymaganiami odnośnie zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów w rozstawie do 300m zaprojektowano mijanki o szerokości 3,5m oraz długości min 23,0m. Lokalizację mijanek przedstawiono na planie sytuacyjnym, natomiast ich zestawienie przedstawiono w wykazie obiektów stanowiącym zał. 3 niniejszego opracowania.
3.2.5. Skrajnia drogi pożarowej
Zachowano warunki skrajni drogowej dla drogi pożarowej:
- minimalna szerokość wylesionego pasa - 6,00 m
- wysokość skrajni - 4,50 m
3.3. Rozwiązania wysokościowe
3.3.1. Niweleta drogi
Początek i koniec drogi dowiązano wysokościowo do istniejących dróg. Niweletę ukształtowano ze spadkami od 0,226% do 1,739%. W załamania wpisano łuki kołowe o promieniach od R=2000 m do R=28000 m w celu zapewnienia komfortu jazdy i prawidłowego odprowadzenia wód opadowych. Dla sumy lub różnicy spadków nie przekraczającej 1% łuki pionowe nie zawsze były stosowane. Na przeważającym odcinku niweletę wyniesiono nieznacznie ponad istniejący teren.
3.3.2. Skarpy
Skarpy w nasypie należy ukształtować z pochyleniem 1:1,5 lub łagodniejszym. Koronę drogi w wykopie należy wynieść ponad dno wykopu na wysokość ok. 40cm, a skarpy ukształtować z pochyleniem nie większym niż 1:1,5.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45233140-2
Dodatkowe kody CPV: